Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Hamar

Izziebelle

Recommended Posts

• Svar 140
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Jeg og gikk agility 1 i dag, hadde med meg ei til som gikk og tilsammen i AG så fikk vi 3,4 og 5 plass.

Emil fikk 3 plassen og Birko 5 plassen

Birko ble nr 7 i hopp 1, men Emil dikset

Men det kjempe fornøyd :)

Skrevet
Vinner av juniorhandlinga ble hun med whippet. Nr. 2 ble Greta med papillon, nr 3 ble Victoria med afghaner og nr. 4 ble Malene med portugiser.

Gruppe 2:

1. Dvergschnauzer s/p (Lakej's Yessie My Sweetest Thing)

2. Newfoundlandshund (Toppoloppo's Huffamei)

3. Dobermann (Attila Electra King)

4. Dansk/Svensk Gårdshund (Nydningen's Dante)

Så gøy at gårdshunden ble plassert i gruppa. Og Dante er flott :o

Takk Mona :)Tia vant LP1 (med 18 påmeldte) med 189 poeng!

Gratulerer så mye, dere er knallflinke :)

Skrevet

En wheaten jeg har stilt i ett år nå, Patshabel's Æction ble 2.bhk og fikk Certet og championat, yuhuuuuu :o

Jeg stilte også i oppdrettergruppen til Kennel Patshabel som ble Beste i rasen og 4.best in show totalt. :)

Skrevet

Takk for gratulasjon :o Tia er kjempeartig å gå med :)

Gratulerer så mye! Dere var kjempeflinke! Og du verden så glad jeg er for at jeg ikke skulle gå mot deg :o

Men virkelig, det var imponerende å se på! :) Kjempe bra! Og vi har film av deg :P

Takk! :P Gleder meg til å se filmen!

Skrevet
Bailey gutten hadde en super dag i dag og løp som en drøm. BIR, CACIB, CERT og CHAMPION! Hurra!

Gratulere!

Vet du hvem som ble BIM?

Skrevet
Bailey gutten hadde en super dag i dag og løp som en drøm. BIR, CACIB, CERT og CHAMPION! Hurra!

Gratulerer :) Da så jeg dere sikkert, var det du som ble hoppende glad (bokstavelig talt?) :o

Jeg var og heiet på en annen toller, tispen som ble beste junior.

Skrevet

Masse gratulerer! :o Så utrolig gøy! :)

Og gratulerer så mye til alle andre som er fornøyde! :o

Skrevet

Oi! Gratulerer med kjempe resultater folkens! Håper jeg også får noe å skryte av i morgen, men så har jeg tross alt 3 hunder som jeg er veldig glad for om det går bra :) og de er veldig fine alle sammen så man får håpe :o

Skrevet

Gratulerer til alle som er fornøyde.

Gross(Augustus) ble 4chk med ck og en flott kritikk idag :)

Ekstra gratulasjoner til Veldig Vakre Lina og til Tia og Labbis,flott gjort.

Skrevet
Takk! :) Gleder meg til å se filmen!

Gratulerer igjen! Skal få lagt ut film i morgen, fikk bare litt besøk i dag så da ble det litt seint og nå må jeg sove for i morgen er det jo atter et Hamar... :)

Gratulerer også til alle andre flinke og pene! :o

Skrevet

Gratulerer :o

Og grattis til alle andre fornøyde også!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er ikke snakk om en av rasene som er overrepresentert. Det er ingen gentest eller test utenom individuel allergi testing for dette. Som sagt har ingen av besteforeldrene, søsknene og ingen av foreldrene det. Så for meg er det vanskelig å si om det er arvelig eller ikke. Derfor er det vanskelig å si at jeg burde ha vist at hunden ville utvikle denne sykdommen. Takk for tipset, jeg skal kontakte dem for råd.
    • Jeg kjenner ikke sykdommen nok til å vite, men om den er arvelig så kommer det jo an på om det er noe man burde visst om eller testet for. Jeg vil anbefale deg å kontakte NKK om dette, de har advokater med kunnskap om kjøp og salg av hund og konflikter rundt det.  Hundehelse.no sier: "Tilstanden er arvelig. Raser som er predisponert er Shar-Pei, Labrador retriver, Golden retriver, Dalmatiner, Boxer, Boston terrier, Fox terrier, Skotsk terrier, West Highland White terrier, Lhasa Apso og Shih Tzu. Tilstanden oppdages som regel når hunden er mellom 6 måneder og 3 år gammel."  
    • Hei! Jeg trenger råd angående en situasjon jeg befinner meg i nå. Jeg solgte en hund (1 år gammel) for 2,5 år siden. Hunden ble sjekket av veterinær før flytting. Jeg mottok nå en melding om at eieren har avlivet hunden på grunn av alvorlig atopisk dermatitt. De krever pengene tilbake for hunden, som ble solgt for 7000 kr. Problemet jeg har med dette er at hunden først begynte å utvikle symptomer 1,5 år etter at den forlot meg, ifølge veterinærjournalene, og verken foreldrene eller søsknene er berørt. Uten noen bevis i det hele tatt har veterinæren skrevet i alle journalene at den er "arvelig". Hva ville du gjort i denne situasjonen? Selv om jeg ikke er imot å refundere dem, synes jeg det faller inn under den generelle risikoen ved å eie et dyr. De kontaktet meg ikke på noe tidspunkt da hunden fikk symptomer for å tilby meg å kjøpe den tilbake.
    • Jeg håper jo at folk som velger å ta med hundene sine på Oslo Dog Show har trygge hunder som takler omgivelsene der. Hvis du er ute etter å vite mer om rasen så anbefaler jeg å kontakte raseklubben eller oppdrettere av rasen.
    • Chodsky Pes virka så rolige på Oslo Dog Show.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...