Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Hamar

Izziebelle

Recommended Posts

• Svar 140
  • Created
  • Siste svar

Finsk Lapphund ble ikke passert i gruppen, tok bilde av oppsettet, et lite øyeblikk bare, laster opp nå. Norsk elghund grå vant gruppen, samt beste norske rase. Mannen ble så glad :) Herlig eldre mann, så ham på nkk bø i fjor og, herlig når gleden kommer slik frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gratulasjoner :)

Søsteren hennes er jo ikke blant de tynneste hun heller, men "mer å ta i, mer å være glad i" :)

Kjenner du kullsøsteren? Du har ikke tilfeldigvis bilde av henne eller mailadresse til eier så jeg kan få av de? I så fall, kan du sende det på pm? Har ikke sett snurten av henne siden jeg hentet Tia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finsk Lapphund ble ikke passert i gruppen, tok bilde av oppsettet, et lite øyeblikk bare, laster opp nå. Norsk elghund grå vant gruppen, samt beste norske rase. Mannen ble så glad :) Herlig eldre mann, så ham på nkk bø i fjor og, herlig når gleden kommer slik frem.

Åh, det var sikkert Cato. Han er så fin!

Edit: Grattis til alle fornøyde, og en spesiell gratulasjon til Labbis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han eieren til Kato (elghunden) er så snål. Alltid like glad når han vinner :)

Det er vel ikke snålt? Man skal jo vise det når man er glad :):P

Gratulerer til alle flinke og fornøyde idag også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nei hadde Micki plassert seg i dag hadde jeg virkelig begynt å lure! Nedrøyta og feit (sorry Micki..)

Ja, han er helt herlig! Blir kjempe glad! Men den hunden er flott også :) virkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går vant Tia LP1, i dag var det Cita sin tur til å få premie :P

263 poeng (om jeg ikke husker feil), 1 plass og 1.premie (var bare to deltakere).

Gratulerer så mye! :P

I aussieringen ble Tia 3.BTK med CK. Dommeren elsket henne, selv om hun ikke ville løpe i dag :P Det eneste gale med Tia i dag var at hun var for feit (hun som alltid er for tynn og spinkel og nedrøytet :) ), men hadde blitt beste tispe om hun ikke var det sa hun. :)

Tjihi, hadde tenkt jeg skulle kommentere at hun så litt rund ut i går, men jeg turte ikke... :) Men Tia er jp supersøt uansett hu! Men ja, en mellomting er vanskelig gitt.

Uansett så moro å få høre slik ros av en dommer da! Så Gratulerer her også! :)

Bridie hadde sin dårligeste utstilling idag rett og slett. 1. kval og 3. konk.... Thats it. Dommer syns hun var for lang i lenden. Også hadde det blitt kommentert at Bridie så krumbøyd ut i ryggen, og spørsmål om hun kan ha smerter av noe slag. Ikke strekte hun ut skikkelig på traven heller. Ser det godt på bildene. Så får massere og strekke ryggen hennes en stund nå og gi henne ro, om det kan være noe der.

Men ellers er snuppa vi verdens beste uansett hun! :(

Ellers har Hanne notert ned masse ting i katalogen min her, men jeg skjønner lite av det. Kan da prøve å gjengi. Sikkert nok folk her som forstår:P

Juniorklasse hannhund:

Tamburenga's Cessna Skyhawk - 2

Unghund hannhund:

Fedon av New Thinking - 1, 2. (antar det er 1. kval og 2.konk??? så jeg skriver det heretter.... :P)

Ki-Ro-Ma's Foto Finish - 1. kval, 1. konk, HP

Åpenklasse hannhund:

Skogstrollets Camaro 1967 (Morten) - 1. kval, 1.konk

Championklasse hannhund:

(KBHV-04 NOJV04 DKCH FP RB RV BEG-B) Rosenlyst's Bobalu Blue Label - BIR, cert, cacib (tror jeg). Norsk Champion.

Unghund tispe:

Skogstrollets 2 Hubba Bubba Blue - 2.

Memory of Sara Av Sea Perto - 2.

Taplacs American Fantasy v Hisaw - 1. kval, 1. konk, CK

Åpen klasse tispe:

Dreamcather's U-Turn By Half Moon - 1. kval, 1. konk, CK, 2.btk

Crofter Holding's Sol de Skogstroll - 1. kval, 2. konk

Australian Ace Pibaro - 1. kval, 4. konk

Soblekustens Madame Butterfly - 2.

Taraelius Mountain Flower - 1. kval, 2. konk

Championklasse tispe:

(DKCH RB RV) Dreamcather's Always A Winner - 1. kval, 1. konk, CERT, 1. btk, BIM

Hakinos Better Behave Bridie - 1. kval, 3. konk

Ki-Ro-Ma's Excellente Evitia - 1. kval, 1. konk, 3.btk CK. (blir ikke det rett da labbis??)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Championklasse tispe:

(DKCH RB RV) Dreamcather's Always A Winner - 1. kval, 1. konk, CERT, 1. btk, BIM

Hakinos Better Behave Bridie - 1. kval, 3. konk

Ki-Ro-Ma's Excellente Evitia - 1. kval, 1. konk, 3.btk CK. (blir ikke det rett da labbis??)

Hun kan jo ikke få cert i championklasse? Eller? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kan jo ikke få cert i championklasse? Eller? :)

Jo, certet går til den beste hunden i hvert kjønn som har oppnådd CK og ikke allerede er norsk champion.

Hund som har championat i annet land har full anledning til å delta i championklasse på norske utstillinger.

Altså kan en hund som er eksempelvis svensk champion stille i championklassen i Norge, og om hundene foran den i BHK/BTK allerede er norske championer, går certet til denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uhm uhm, men kan de ikke få CK? Eller er jeg helt på jordet? Eller... altså, spør noen andre... :):)

Jeg mener det er slik at de kan få CK men ikke Cert. For Certet går jo videre til neste i BesteHannhund/tispe klasse. ? :P

Jo, certet går til den beste hunden i hvert kjønn som har oppnådd CK og ikke allerede er norsk champion.

Hund som har championat i annet land har full anledning til å delta i championklasse på norske utstillinger.

Altså kan en hund som er eksempelvis svensk champion stille i championklassen i Norge, og om hundene foran den i BHK/BTK allerede er norske championer, går certet til denne.

:) Så ikke at hun var dansk champ og ikke norsk.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NM kvalifisert i juniorhandling og 2.beste juniorhandler!!

Og gratulerer så mye til MatheaN! og alle andre fornøyde! Og selvfølgelig søte Kee-Kee med bra debut i junior!

Gratulerer MatheaN, du var kjempeflink!

Tusen takk! Det er så flott, jeg er så glad :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NM kvalifisert i juniorhandling og 2.beste juniorhandler!

Det er så flott, jeg er så glad :)

Jeg fikk dessverre ikke sett på deg, men heiet inni meg allikevel. Og du er SÅ FLINK , grattis :)

Og det var veldig hyggelig å hilse på deg selvom du må tro jeg er en gammal kjepp siden jeg ikke skjønte kvalliken din før maaaange timer etterpå, men da ble jeg veldig glad på dine vegne *klem* for det var jo dette du ønsket deg mest i går kveld :)

Grattis til alle andre fornøyde også :P

Her ble det flat rød på Hr. Langbein, og ck, men uplassert på Frk. Brun og datteren Zeta.

Frk. Brun hadde for dagen et hannhund preget hode :P så nå gir jeg meg ende over snart. Irsk setter på Støren (Hr. Langbein) og hannhund med løpetid (Frk. Brun) idag :) Lurer på om dommerstanden er tom for beskrivelser av hunder de ikke liker jeg så de bytter litt om på både rase og kjønn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det kan være at strået har forårsaket et sår eller noe som holder på å gro. Hvis du er usikker, ta en telefon til dyrlegen og hør hva de sier. Jeg ville sett det an et par dager til om hunden ikke er plaget ellers.
    • For ca 3 dager siden startet hunden min å nyse noe voldsomt. Plutselig kom det masse neseblod, og mens jeg hastekjørte til vetrinæren kom det plutselig et gress-strå ut av nesa hans… Dro det forsiktig ut, og da stanset både blødning og nysing og lillemann var like kvikk og glad som ellers!  Bare snu bilen å komme seg hjem…  De siste to dagene har han gått rundt å «harket» innimellom. Det virker som om han har noe ubehag i halsen. Ser ingen gress eller noe annet som sitter bak i svelget… Såå kan det være ubehag fra strået som kom ut av nesa?  Eller bør jeg ta han til vetrinær og få sjekket? Føler meg som en hysterisk hundeeier her jeg sitter, så hvor lenge skal jeg se an «harking» før jeg ringer dyrelege?🤣 Han har ingen problemer med pust, og harkingen kommer hvis han blir litt gira 
    • Ede er bra i magen igjen, etter en lang periode på kost bedre egnet for gris enn en hund. He doesn't seem to mind ^^ Jeg uttalte nylig at det som en periode har tedd seg som Sir Edeward nå har begynt gjenoppta mange uvaner han hadde som yngre. Kampen om kjøkkenbenken, motvilje mot utgangsstlling, vil ikke slippe leker på kommando. Han har begynt te seg valpete igjen, på alle måter.  When Dickhead Awakes var en boktittel jeg lekte med da jeg planla hundeholdet. Selv om han fortsatt sitter og tisser som en jente og spiser som en toåring, så blir nok de neste sidene i denne dagboken hetende nettopp det.
    • Labrador Golden  Toller?  Det jeg gjorde når e skulle velge rase var å møte opp på treninger/konkurranse jeg synes var spennende og snakke med eiere og observere rasene e likte. Da får en bedre feeling for hvordan rasene er, hvis man møter flere individ av samme rasen. Mitt forslag -lykke til!  
    • Jeg tror hun bjeffer når hun blir stressa. Det brukes som en protest, under stress, som et språk hun bruker for det aller meste nå på sine eldre dager. Det hender hun tisser litt inne,som regel på min side av senga. Hun skjønner ikke helt greia med å gå på do før vi skal dra lenger. Hun er vant til åpen dør til hagen, så vi må følge henne rundt for å passe på at hun gjør det hun må før vi drar. Kom på at hun heller ikke vil være i et annet rom når vi er hjemme. Hun vil ikke ligge og hvile på et annet rom,da må vi være der sammen med henne. Vi hadde en som skulle reparere komfyren her ved to anledninger. Da var mannen oppe med reparatøren,mens jeg og hundene var i kjellerstua og på soverommet. Den ene gangen hadde jeg radioen på,da fikk hun ikke med seg at han kom. Den andre gangen bjeffa hun omtrent hele tiden de tre timene mannen var her. Hun vil ha tilgang til hele huset, slik hun har hatt siden vi flyttet hit for snart 6 år siden, og stengte dører er ikke greit. Da bjeffer hun hele tiden. Hun vil ikke være på soverommet og kjellerstua med stengt dør, ikke på soverommet, og hun vil ha oversikten slik at hun kan gå der hun føler for selv. Hun er fysisk sprek, men jeg er usikker på det mentale. Hun inviterer junior til lek selv,og synes det er veldig gøy en stund,men når hun ikke orker mer,så er hun så mild at hun ikke sier i fra klart nok til den yngste. Og junior er sterkere og naturlig nok mer utholdende,så da blir det for mye for henne. Junior vil mer enn gjerne løpe, leke og herje hele tiden,så vi må inn for å stoppe det ofte. Hun begynner jo å roe seg litt mer, men er fortsatt ganske umoden som lapphunden ofte kan være ganske lenge. Og da blir det mye bjeffing. Da skiller vi de. Det er jo ikke så lett å få gjort når de er alene,og derfor tenker vi det er best for den gamle at de er hver for seg. Men,hun bjeffer når de er alene sammen og junior ligger og sover også,så hvorfor,det vet vi ikke. Det eneste som stopper bjeffingen i alle situasjoner stort sett,er så lenge hun har en frossen kong eller noe annet å tygge på. Da er det som regel stille til hun er ferdig med det, og så er det på igjen med bjeffingen. Hun elsker mat,går helt i transe og koser seg så hun er helt i sin egen verden. Så ja,det er ikke bare en ting, men det mest utfordrende akkurat nå,er at det blir vanskelig når de ikke kan være alene i samme hus. Jeg har prøvd å snakke til henne via kamera for å roe henne når hun bjeffer så mye,men da eskalerer det enda mer fordi hun ikke ser meg. Og junior blir jo med i bjeffekoret,og står da å uler. Vi har heldigvis meget tålmodige naboer, men det går jo ikke i lengden når de hører lyden inn i husene sine i timevis. Jeg synes egentlig løsningen med at den gamle har hele huset med tilgang til kjeller, mens junior har gangen med en kompostgrind mellom de burde være en god løsning, men det synes altså ikke pensjonisten vår at var greit.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...