Gå til innhold
Hundesonen.no

Ha noe med til oppdretter?

HeraHiromi

Recommended Posts

Skrevet
Godt humør :lol:

Godt humør er nok ikke noe problem å ta med :)

Dere blir jo gjerne en stund og skravler hund, regner jeg med, så noe til kaffen, kanskje?

Ja, vi kan ta med noe godt fra colorline ;)

Skrevet
De pleier å sette pris på penger... :lol:

Ellers har aldri jeg hatt med noe iallefall!

:) Var det første jeg tenkte på også ;) ellers har ikke vi hatt med noe til noen...

Skrevet

Jeg synes det er hyggelig å ta med en vinflaske eller noe annet småtteri som takk for at jeg har fått komme på diverse besøk de ukene valpene har vært hos oppdretter. :)

Skrevet

Vi hentet valpen i Sverige, så vi hadde med norsk sjokolade og røkelaks. Hadde tenkt på å ta med vin, men heldigvis gjorde vi ikke det, for det viste seg at de var avholds ;) Grunnen til at vi tok med noe, var mest fordi vi skulle få overnatte der. Hadde vi hentet valp 'i nærområdet', så tror jeg ikke vi hadde tenkt på å ta med noe. Men regner med at det blir satt pris på uansett :)

Skrevet
Jeg hadde med to halsbånd som var spesiallaget... Og jeg tror aldri hun har brukt de, hehe... Teit gave ja..

Det hørtes ikke teit ut ;)

I morgen reiser vi :)

Skrevet

Hei som oppdretter selv så kan jeg jo svare litt jeg da:)

Jeg har ikke bestandig fått gaver. Men de gangene jeg har fått har jeg blitt kjempe glad og veeeeeeeeeeeldig rørt.

Trenger ikke å være store greiene,, fikk en bukett med tullipaner en gang og jeg ELSKER tullipaner og ble så glad for det.

Siden jeg vet å sette pris på det selv så har jeg også hatt med gave til de jeg har kjøpt hund av, dette for vise på en måte min takknemmelighet på at jeg har fått kjøpt hund av de og for at de har tatt slik godt vare på valpen min;)

De gangene har jeg kjøt vin og sjokolade,, ja till og med en håndmalt jule kule he,he men de ble super glade i hvertfall:)

Lykke til i henting av din valp håper du blir super fornøyd med valpen din.

Stor klæm

Kristin

Skrevet

jeg har ved begge anledninger ikke gitt noe gave. har møtt oppdretterne på flyplassen begge gangene. Men som sagt får de penger, og så får de et godt hjem til valpen :) Har inntrykk av at begge satt igjen med en god følelse på oss.

Eller jo forresten, på siste valpen så sendte jeg en pakke med pepperkaker som jeg hadde bakt og brukt pepperkakeformer som var formet som greyhound og kjøttbein. Dette var i jula en måned før jeg fikk valpen.

Og så pleier jeg å sende kort og hilsninger. Og holde kontakt og gi oppdateringer.

Skrevet

Første valpen jeg hentet(I danmark) så hadde oppdretter bakt sjokolade kake med hjerteform å greier, og da følte jeg meg litt dum som ikke hadde med noe. De to andre gangene har jeg tenkt at jeg skulle ha med noe, men så har det rett og slett kokt litt bort i kålen.

Skrevet

Har aldri tenkt på å ta med noe før, men har jo bare hentet en hund, og mulig mamma har tenkt på det til de hun har hentet fra?

Det må jeg spørre henne om.

Nå som jeg har lest her skal jeg definitivt ta med noe neste gang jeg skal hente valp noe sted :)

Skrevet
Hei som oppdretter selv så kan jeg jo svare litt jeg da:)

Jeg har ikke bestandig fått gaver. Men de gangene jeg har fått har jeg blitt kjempe glad og veeeeeeeeeeeldig rørt.

Trenger ikke å være store greiene,, fikk en bukett med tullipaner en gang og jeg ELSKER tullipaner og ble så glad for det.

Siden jeg vet å sette pris på det selv så har jeg også hatt med gave til de jeg har kjøpt hund av, dette for vise på en måte min takknemmelighet på at jeg har fått kjøpt hund av de og for at de har tatt slik godt vare på valpen min;)

De gangene har jeg kjøt vin og sjokolade,, ja till og med en håndmalt jule kule he,he men de ble super glade i hvertfall:)

Lykke til i henting av din valp håper du blir super fornøyd med valpen din.

Stor klæm

Kristin

Kjekt å høre fra en oppdretter :lol:

Klem tilbake :)

jeg har ved begge anledninger ikke gitt noe gave. har møtt oppdretterne på flyplassen begge gangene. Men som sagt får de penger, og så får de et godt hjem til valpen :) Har inntrykk av at begge satt igjen med en god følelse på oss.

Eller jo forresten, på siste valpen så sendte jeg en pakke med pepperkaker som jeg hadde bakt og brukt pepperkakeformer som var formet som greyhound og kjøttbein. Dette var i jula en måned før jeg fikk valpen.

Og så pleier jeg å sende kort og hilsninger. Og holde kontakt og gi oppdateringer.

Utrolig stilig med pepperkakeformer formet som greyhound ;) Hvor fikk du tak i dem? Skulle hatt hvit gjeter former jeg da.hehe

Første valpen jeg hentet(I danmark) så hadde oppdretter bakt sjokolade kake med hjerteform å greier, og da følte jeg meg litt dum som ikke hadde med noe. De to andre gangene har jeg tenkt at jeg skulle ha med noe, men så har det rett og slett kokt litt bort i kålen.

Etter å ha lest alt her nå, så skal jeg definitvt ha med et eller aent :) Skal fortelle hva når vi er tilbake :)

Takk for mange kjekke svar ;)

Skrevet

Jeg har ikke hatt med noen spesifikk gave, men jeg knipset en del bilder av kullet som oppdretter brukte på sin hjemmeside, samt at jeg tok på meg oppgaven å oppdatere den hjemmesiden (noe jeg fortsatt gjør).

Med andre ord har jeg ikke gitt noe "håndfast", men det er absolutt en tanke neste gang :)

Skrevet

Når jeg hentet Ita hadde jeg ikke med noe. Når jeg hentet Jubi hadde vi jo vært på besøk på forhånd, og da fikk hun hjemmestrikkete grytekluter og ullsokker.

Når jeg hentet Jubi hadde jeg med Posh som jeg hadde lånt fra oppdretter de siste seks mnd før jeg kunne hente Jubi. Posh fikk masse gaver fra meg, som jeg vet hun har brukt videre!

Skrevet

Jeg hadde med en hjemmebakt brownie da vi kom for å hente Pumis, man blir jo ofte sittende lenge og prate hund, så da var det koselig å ha noe å spise til kaffen :blink:

Ellers sender jeg bilder og laaange oppdateringer.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...