Gå til innhold
Hundesonen.no

Vakthund!

Guest Hyper_Bærta

Recommended Posts

Guest Hyper_Bærta
Skrevet

Nå, lurer på hvordan deres hunder ville vært hvis det har kommet frammene inn i huset?

Har alltid hatt lyst til å skyve inn en vant hunde mann inne i huset mens vi har vært borte, me det trenger jeg ikke!

På Onsdagen mens jeg var borte til ei veninne kom to fremmende inn i huset. MAmma og pappa satt i sofaen på stua. De trudde a jeg kom hjem. Men Milo klekka helt fullstendig og løp knurrendes og bjeffendes til gangen. Mamma og pappa skjønte raskt at det ikke var meg, og da de hørte døra ble lukket fort igjen så gikk de ut. Ut i gata sto to ungdommer, to jenter..De skulle på besøk til noen de kjente. De hadde også Landrover, så de trudde at det var hær. Vedkommende de skulle til bodde i et GRØNT hus, og jeg i et rødt..Jaja...De ble så redd at de slengte igjen døra rett foran snuten til hunden..=P

Skrevet

toya hadde klikka max da hu...

har lært henne t det...

jehe...

kan få henne t å knurre og se skummel ut på komando og :lol: er kjempe morro...

Skrevet
Vakthund er jo kjekt å ha! :wink: I teorien har skal jo jeg også ha det' date=' men hadde det kommet noen fremmede inn og opp trappa hadde sikkert hunden løpt bak stuebordet å gjemt seg. :roll:[/quote']

lol

hehe :lol::):lol:

er hu pysete?

har liksom trudd de hundene der er kjempe skumle og tøffe jeg... :?

Skrevet

Vel hadde det vært om natta hadde ikke buster gidda å åpnet et øye engang. Å om dagen hadde han hilst pent på dem å vist dem alle de fine lekene sine :roll:

Men man vet jo egentlig ikke før det skjer. Kan jo hende han sier ifra... Må få testet det ut en dag :wink:

Skrevet

Jeg tror hvertfall Nena ville bjeffa og knurra, men jeg er usikker på Oscar sin reaksjon. Han er så glad i mennesker at jeg nesten tror han ville blitt glad:S

Skrevet

Astrix hadde gått til angrep han.

han skulle jo ta Jostein når han kom hjemfra arbeid en kveld etter at jeg hadde lagt meg.

men da hadde vi bare hatt hunden i en dag, men da vet vi i hvertfall hvordan han reagerer på fremmede :wink:

de andre hundene hadde sluppet dem inn og sleiket dem i hel. :lol:

Skrevet

Hvis fremmede kommer inn i huset, blir Kali redd hvis de ikke sier noe og bare ser på henne for da føler hun seg truet og begynner å bjeffe og knurre, men hvis de overser henne går hun bare bort og snuser.

Skrevet

Om det hadde kommet en fremmed i huset tror jeg Lucas hadde hilst han ihjel, men jeg vet egentlig ikke. det har ikke skjedd noe sånt ennå så. hadde vært gøy å teste.

Toya: hvordan lærte du henne det? Hadde vært gøy å lært Lucas :lol:

Skrevet

Mona hadde vel bare syntes det var hyggelig med besøk :lol: En hund som bjeffa på alle fremmede som kom inn i huset hadde jeg ikke orket å leve med..

Skrevet

Tinka hadde mest sannsynlig ikke gjort en dritt annet enn å logre og ønske dem velkommen inn. Og siden hun står i en binge når hun er hjemme alene ville hun ikke fått skremt dem ved å hoppe opp på dem heller.

Hun fungerer elendig som vakthund, det eneste hun gjør er å boffe på ringeklokka en gang om hun sover, fordi den vekte henne, men det er glemt straks hun ser at det kommer mennesker på døra.

Skrevet

Loke er av typen som ikke bjeffer.Han går bare rolig bort på stive ben og knurrer.Jeg jobber med å lære han å komme å hente meg isedet for å ordne det på egenhånd.Min hund skal nemlig ikke føle at den har et slags vaktansvar,han skal si i fra til meg og så skal jeg gå å ta meg av det.

I dag når Pappa kom på besøk (loke har ikke møtt Pappa før i dag)så gjorde han nettop det,han kom inn i stua og hentet mamma,flink gutt! :)

Og her om dagen når det sto en fremmed mann på verandaen kom han rett bort til meg med engang for å si ifra og la meg ordne det :lol:

Kommer det frammede når jeg er på jobb så håper jeg han stikker av...

Pan bjeffa som en tullig bare et ekorn fjerta så han hadde nok skremt vannet av enhver inntrenger lenge før de nærmet seg døra.

Gamle belgeren min sto å flekket tenner mot skrittet til en kompis av meg som var så inderlig dum at han gikk inn døren før meg...ikke noe hyggelig der og da,men litt latterlig i ettertid :lol:

Men den hunden var ikke helt trygg...

Skrevet

Hvis han vet at vi ligger å sover, så tipper jeg nok at han kunne knuret eller "boffet" en gang...

Men hvemsomhelst kan komme inn å buster hadde hilst å invitert til lek etter en lukterunde...

Hera er nok litt tøffere en du tror Elisa... Hehe, hun har både knurra å boffa til de over å han ved siden av mens hun har vert her, men sikkert fordi hun er usikker... :? :lol:

Skrevet

Nja. Vet ikke.

Han er jo enda valp.

Men så er jo rasen kjent for å være en bra vakthund, så får se. :lol:

Skrevet

Har ikke opplevd noe slik da, men om jeg kommer hjem på natten etter sico har lagt seg, og han hører "noen" rusle rundt utenfor begynner han som regel å ule :)

Skjønner han da.. Jeg hadde hvert fall ikke likt om noen hadde gått rundt utenfor der hvor jeg sov midt på natten :wink:

Når det ringer på døren pleier han som regel å bjeffe... Og han bjeffer MYE :) Men med en gang han ser den som kommer, begynner han å logre og blir helt vill etter å hilse..

og når jeg går tur i mørket, blir han av og til litt usikker på de som kommer mot oss, og så bjeffer han av og til.

så derfor er det vanskelig å vite.. Men kan tenke meg at han hadde bjeffet som en gal først, og så etter en liten stund hilst på vedkommende...

Skrevet

Hvis det hadde vært mørkt så ville Elwira ha bjeffa veldig og knurra. Men hvis det var dagen og lyst, ville hun nok løpt glad bort for å hilseeller løpt redd ut til oss.

Skrevet
hehe' date=' ja det er jo forsåvidt det som skal stemme, at de er tøffe og uredde. Men Hera er bare noe for seg selv hun... Ikke altid like lett å skjønne seg på ho.. :)[/quote']

søtt da (L)

Skrevet
hehe' date=' ja det er jo forsåvidt det som skal stemme, at de er tøffe og uredde. Men Hera er bare noe for seg selv hun... Ikke altid like lett å skjønne seg på ho.. :)[/quote']

søtt da (L)

Skrevet

søtt da---

Skrevet

Er litt usikkert på hvordan hun ville reagert faktisk, men mest sannsynlig ville hun styrta mot dem med halen som en propell og hoppa glad undt dem :roll:

Men kan også være hun ville vært mer usikkert, jeg vet ikke, må kanskje prøve :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...