Gå til innhold
Hundesonen.no

Vakthund!


Guest Hyper_Bærta

Recommended Posts

Guest Hyper_Bærta

Nå, lurer på hvordan deres hunder ville vært hvis det har kommet frammene inn i huset?

Har alltid hatt lyst til å skyve inn en vant hunde mann inne i huset mens vi har vært borte, me det trenger jeg ikke!

På Onsdagen mens jeg var borte til ei veninne kom to fremmende inn i huset. MAmma og pappa satt i sofaen på stua. De trudde a jeg kom hjem. Men Milo klekka helt fullstendig og løp knurrendes og bjeffendes til gangen. Mamma og pappa skjønte raskt at det ikke var meg, og da de hørte døra ble lukket fort igjen så gikk de ut. Ut i gata sto to ungdommer, to jenter..De skulle på besøk til noen de kjente. De hadde også Landrover, så de trudde at det var hær. Vedkommende de skulle til bodde i et GRØNT hus, og jeg i et rødt..Jaja...De ble så redd at de slengte igjen døra rett foran snuten til hunden..=P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vakthund er jo kjekt å ha! :wink: I teorien har skal jo jeg også ha det' date=' men hadde det kommet noen fremmede inn og opp trappa hadde sikkert hunden løpt bak stuebordet å gjemt seg. :roll:[/quote']

lol

hehe :lol::):lol:

er hu pysete?

har liksom trudd de hundene der er kjempe skumle og tøffe jeg... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel hadde det vært om natta hadde ikke buster gidda å åpnet et øye engang. Å om dagen hadde han hilst pent på dem å vist dem alle de fine lekene sine :roll:

Men man vet jo egentlig ikke før det skjer. Kan jo hende han sier ifra... Må få testet det ut en dag :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Astrix hadde gått til angrep han.

han skulle jo ta Jostein når han kom hjemfra arbeid en kveld etter at jeg hadde lagt meg.

men da hadde vi bare hatt hunden i en dag, men da vet vi i hvertfall hvordan han reagerer på fremmede :wink:

de andre hundene hadde sluppet dem inn og sleiket dem i hel. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det hadde kommet en fremmed i huset tror jeg Lucas hadde hilst han ihjel, men jeg vet egentlig ikke. det har ikke skjedd noe sånt ennå så. hadde vært gøy å teste.

Toya: hvordan lærte du henne det? Hadde vært gøy å lært Lucas :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinka hadde mest sannsynlig ikke gjort en dritt annet enn å logre og ønske dem velkommen inn. Og siden hun står i en binge når hun er hjemme alene ville hun ikke fått skremt dem ved å hoppe opp på dem heller.

Hun fungerer elendig som vakthund, det eneste hun gjør er å boffe på ringeklokka en gang om hun sover, fordi den vekte henne, men det er glemt straks hun ser at det kommer mennesker på døra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loke er av typen som ikke bjeffer.Han går bare rolig bort på stive ben og knurrer.Jeg jobber med å lære han å komme å hente meg isedet for å ordne det på egenhånd.Min hund skal nemlig ikke føle at den har et slags vaktansvar,han skal si i fra til meg og så skal jeg gå å ta meg av det.

I dag når Pappa kom på besøk (loke har ikke møtt Pappa før i dag)så gjorde han nettop det,han kom inn i stua og hentet mamma,flink gutt! :)

Og her om dagen når det sto en fremmed mann på verandaen kom han rett bort til meg med engang for å si ifra og la meg ordne det :lol:

Kommer det frammede når jeg er på jobb så håper jeg han stikker av...

Pan bjeffa som en tullig bare et ekorn fjerta så han hadde nok skremt vannet av enhver inntrenger lenge før de nærmet seg døra.

Gamle belgeren min sto å flekket tenner mot skrittet til en kompis av meg som var så inderlig dum at han gikk inn døren før meg...ikke noe hyggelig der og da,men litt latterlig i ettertid :lol:

Men den hunden var ikke helt trygg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han vet at vi ligger å sover, så tipper jeg nok at han kunne knuret eller "boffet" en gang...

Men hvemsomhelst kan komme inn å buster hadde hilst å invitert til lek etter en lukterunde...

Hera er nok litt tøffere en du tror Elisa... Hehe, hun har både knurra å boffa til de over å han ved siden av mens hun har vert her, men sikkert fordi hun er usikker... :? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke opplevd noe slik da, men om jeg kommer hjem på natten etter sico har lagt seg, og han hører "noen" rusle rundt utenfor begynner han som regel å ule :)

Skjønner han da.. Jeg hadde hvert fall ikke likt om noen hadde gått rundt utenfor der hvor jeg sov midt på natten :wink:

Når det ringer på døren pleier han som regel å bjeffe... Og han bjeffer MYE :) Men med en gang han ser den som kommer, begynner han å logre og blir helt vill etter å hilse..

og når jeg går tur i mørket, blir han av og til litt usikker på de som kommer mot oss, og så bjeffer han av og til.

så derfor er det vanskelig å vite.. Men kan tenke meg at han hadde bjeffet som en gal først, og så etter en liten stund hilst på vedkommende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Glemt å oppdatere med 7 måneders bilde. Ikke har jeg fått veid eller målt han heller. Kommer tilbake med det senere.    Vel, her er Tempo 7 måneder gammel. 
    • Jeg tenker det er viktig at du tar dette på alvor. Hun signaliserer at hun ønsker avstand, og om det ikke respekteres kan det eskalere. Jeg ville som det sies over fått henne grundig sjekket for om hun kan ha smerter. Ville også vurdert å lære inn en fast liggeplass som er litt unna folk, som du kan kommandere henne til når du tenker at det kan oppstå knurring.
    • Jeg hadde tatt henne til en kiropraktor/rehab og fått en skikkelig gjennomgang. Er hun røntget (hofter/albuer/rygg)? Det KAN være hun har vondt, og rett å slett knurrer fordi hun er redd folk skal komme for nærme. Knurring er jo ett signal på at hun ønsker å være i fred.
    • Dette står på DKK's sider: Visse kategorier af hunde kan ikke udstilles: Hunde, der mangler den ene eller begge testikler (kryptorchister) kan ikke udstilles. (Testikler skal være normale og på normal plads). Undtagelse: For hunde, som har fået fjernet den ene eller begge testikler på grund af en skade eller sygdom, er det muligt at søge dispensation hos DKK. Dette foregår ved at søge om dispensation fra dopingreglerne ved at udfylde en særskilt dispensa- tionsansøgning, som ligger på DKK’s hjemmeside – link: https://www.dkk.dk/alle-emner/sundhed- og-sygdom/doping Sammen med dispensationsansøgningen skal der indsendes dokumentation for, at hunden har haft ”normale testikler på normal plads” før operationen. Dette kan være i form af en dyrlægeer- klæring eller dokumentation fra tidligere deltagelse på udstillinger eller prøver, hvor hundens te- stikelstatus er blevet tjekket. Herudover skal der vedlægges dokumentation fra en dyrlæge, hvor den præcise årsag til fjernelsen af den ene eller begge testikler fremgår. Det er kun i tilfælde af tilskadekomst eller alvorlig sygdom (f.eks. kræft), at hunden kan opnå dispensation, og det altid er op til DKK at vurdere, om den bag- vedliggende årsag og/eller den indsendte dokumentation er tilstrækkelig. Den dispensation, DKK kan give, gælder alene hundens mulighed for at deltage på en udstilling el- ler en prøve. Det vil sige, at dommeren ikke kan undlade at bedømme hunden eller diskvalificere hunden pga. testikelmangel. Det vil dog stadig være op til den enkelte dommer at vurdere, om der f.eks. er fejl (ud over testi- kelmangel), som ikke længere kan konstateres grundet indgrebet, så DKK vil aldrig kunne forud- sige, hvordan en hund, der mangler den ene eller begge testikler, vil blive bedømt. Kopi af dispensationen skal vedhæftes hundens tilmelding eller indsendes til arrangøren inden til- meldingsfristens udløb - og medbringes på selve udstillingen.
    • Dette står på SKK's sider: Detta gäller vid kastrering Här finner du svar på frågor om kastrerade hundar och deras rätt att delta vid utställning (inkl exteriörbeskrivning), prov, tävling eller beskrivning. Nationella Dopingkommissionen berättar vad som gäller. Kastrerad hanhund Kirurgiskt kastrerad hanhund Hanhund som kastrerats kirurgiskt medges generell dispens att delta vid prov, tävling eller beskrivning. Detta innebär att ansökan om dispens inte behöver ske. Kemiskt (medicinskt) kastrerad hanhund Hanhund som kastrerats genom medicinsk behandling medges inte dispens för deltagande vid utställning (inkl exteriörbeskrivning), prov, tävling eller beskrivning, oavsett bakomliggande orsak till behandlingen. I begreppet beskrivning innefattas olika former av mentaltest/-beskrivningar. För hanhund som kastrerats via medicinsk behandling råder 6 månaders karenstid innan deltagande återigen kan ske vid någon form av utställning (inkl exteriörbeskrivning), prov, tävling eller beskrivning. Har den kemiska kastrationen skett med chipimplantatet Suprelorin gäller 6 månaders karenstid utöver angiven verkningstid enligt FASS vet. Vilket innebär för; Suprelorin 4,7 mg: Verkningstid enligt FASS vet 6 mån + 6 mån karenstid = 12 mån efter applicering innan deltagande återigen kan ske. Suprelorin 9,4 mg: Verkningstid enligt FASS vet 12 mån + 6 mån karenstid = 18 mån efter applicering innan deltagande återigen kan ske. Observera att verkningstid samt karenstid kvarstår oförändrat även om hanhunden under denna period blir kirurgiskt kastrerad. Veterinärintyg för kirurgiskt kastrerad hanhund När veterinärintyg åberopas för en kastrerad hanhund ska detta vara utfärdat på av SKK godkänd blankett (se exempelvis F145 Sveriges Veterinärförbund eller motsvarande). Uppgifter som ska finnas med för att intyget ska accepteras är: ras, registrerat namn, registreringsnummer, ID-nummer, vad ingreppet avser, åtgärd, anledning till åtgärd och kommentar om testiklarnas utseende och placering Hva andre land sier, vet jeg ikke. Vil tro det er likt DKK.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...