Gå til innhold
Hundesonen.no

hvordan oppfatter andre din hund?


MarieR

Recommended Posts

se for deg denne situasjonen; du og hunden er på tur, og dere møter en del folk, både med og uten hunder. hvordan tror du de oppfatter/synns om hunden din? er den søt, rar, farlig, skummel osv. :D

folk vi ikke kjenner trur ask er farlig. senest i dag, var det to stk som spurte om hunden var farlig/sint. og det var kun fordi ask trakk i båndet(ikke mot vedkommende) på vei forbi :roll: de vi møter med hunder, ønsker mest sannsynlig de ikke hadde gått den veien. han har det med og "utagere" noe som tydeligvis(forståelig nok..) skremmer folket..:D folk som går forbi huset vårt, trur nok også at visst hunden hadde vært løs, ville den flydd rett på dem, sånn som han bjeffer og styrer..:P

men folk som kjenner han, og vet hva som ligger bak "den skremmende oppførselen hans", (usikkerhet..) synns han er en herlig hund! :P noe jeg er helt enig i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de aller fleste som ikke er vant til hunder vil oppfatte henne som skremmende når jeg er ute og går tur, siden hun er så stor og trekker i båndet. Men i byen går hun veldig fint, og da tror jeg folk bare ser beundrende på henne (det liker jeg å innbille meg hvertfall) pga størrelsen og at det ikke er en hund man ser så ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trur folk som kommer alene (uten hund altså) mot oss når vi er ute på tur syns Tinka virker søt og snill og rolig og flink. Søt fordi - vel, Tinka er jo søt, hehe. Snill, rolig og flink fordi om hun ikke går og snuser i veikanten når det kommer folk mot oss, tar jeg kontakt med henne og får henne enten til å gå på plass, sitte på plass (jeg stopper opp) eller i alle fall gå og følge med på meg.

Om menneskene da bestemmer seg for å hilse - selv om de ikke har fått lov av meg (jeg har opplevd fem ganger eller noe sånt at folk faktisk har spurt om å hilse på henne, vanligvis begynner de bare å hilse før jeg har fått sagt et ord, noe som gjør meg forbanna) - får de se en helt annen hund. En hoppende, glad, gal hund. Da tenker de nok sitt om henne allikevel.

Om det kommer folk mot oss med hund, så smeller Tinka ned i bakken og blir liggende der til den andre hunden har gitt dempende signal(er) også. Sånn sett tror mange at Tinka er lydig og flink, som legger seg ned når hun ser en annen hund (som om jeg har lært henne det). Men når hunden har gitt opptil flere dempende signaler og er to-tre meter unna oss farer Tinka opp i hundreogfemti kilometer i timen. Og atter en gang tenker nok folk sitt om henne.

Dog - i det siste har hun vært veldig flink til å bli liggende om jeg følger med litt og hun skjønner at hun ikke kommer til å få hilse på denne hunden. Så da tror de andre eierne i alle fall at hun er snill og lydig og flink, hahaaa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste syns hun er vanvittig søt og jeg får MANGE kommentarer på at hun ser ut som en liten løve. Folk som kommer uten hund og vil hilse på henne syns stort sett hun er overlegen. Hun er ikke spes glad i fremmede menneske (hun har hatt noen dårlige erfaringer) og derfor går hun stort sett forbi alle..

De som kommer med hunder, tja.. Det kommer helt ann på hva slags hunder de kommer med.. Er det store voldsomme hunder så blir Tequila redd (enda flere dårlige erfaringer... :lol: ) og når Tequila blir redd så blir hun skikkelig bitch.. Men små og mellomstore hunder går stort sett greit og hun kan finne på å invitere til lek! :wink:

Hun har faktisk en forkjælighet for JRT og Bordere, og den type hunder som er kjappe både fysisk og psykisk! Merkelig det der...! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare spør Kine og Jeampi om hvordan folk reagerte på de hvite ulla dottene våres når vi var på fløyen, åååå så fine de var, det kan no ikke være enkelt å holde de så hvite og rene(de skulle bare visst at den dagen var hundene skittne).

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er litt rart det derre altså, men om folk som hilser på japanerene blir hoppet på så sier de ingenting, men hadde Aiwa hoppet så hadde de sikkert sagt noe.

stilte jo Aiwa i Ølen tidligere i år og da var det dommer som var oppdretter til Aiwa sin mor,Eivind Mjærum for de som vet hvem han er (altså vandt med samojeder) og når han skulle ha kontakt med aiwa så prøvde hun å hoppe, men jeg holdt henne igjen også gjorde han det samme en gang til og da lot jeg henne hoppe opp og han bare holdt henne der og koste masse med henne(den dagen fikk hun cert og ble BIM :lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terven kan nok virke litt skummel, men de fleste klarer hun å sjarmere i senk. Noen er i utgangspunktet redd - "kan du ta schæferen i bånd?", men når de får vite at hun ikke er schæfer er hun plutselig ikke skummel... Ellers får jeg HVER dag høre hvor nydelig blanding jeg har.. *sukk*

Finnes ikke noe vondt i den hunden, selv om hun kanskje kan se litt farlig ut når hun kommer sprettende bort og smiler.. :lol:

Lille pommen derimot synes alle er så søte, hun ligner jo på en revunge og et ekorn og i det hele tatt. At det er den hunden som er farligst av de to trenger vi ikke si noe om, det man ikke vet har man ikke vondt av.

Forøvrig ser det nok litt sprøtt ut når jeg kommer gående med 3 SÅ forskjellige bikkjer, som hisser hverandre veldig opp når det kommer andre hunder.... Er ikke alltid like lett å holde styr på alle båndene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på Norway cup i fjor sommer' date=' og jeg gikk tur med Balder ved sletten på fortauet. Så kommer vi forbi 3 utenlandskelag, og alle sammen løper ut i veien og holder 3 meters avstand og roper "LION!!!"[/quote']

:lol::lol:

Drit rått.

3 lag?

De var ikke seriøse vel? :-o :) Hehe.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på Norway cup i fjor sommer' date=' og jeg gikk tur med Balder ved sletten på fortauet. Så kommer vi forbi 3 utenlandskelag, og alle sammen løper ut i veien og holder 3 meters avstand og roper "LION!!!"[/quote'] :-o

:lol::lol::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle elsker Elwira, de synes hun er så nydelig og søt. Men det kan være ganske negatift noen ganger, for det hender ofte att helt fremede barn og faktisk voksen løper mot henne og skriker så søt og hiver seg over henne :lol: Elwira blir veldig redd av det :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer jo helt ann på det da..

hvis toya oppfører seg som folk... så er hun bedårende.. men hvis jeg henger etter på halv tolv :lol: så er det vel ikke så mye bedårende :lol:

hu har en fæl uvane med å bjeffe og... :S

ikke heller kult for de som møter oss..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er veldig forskjellig :wink: Men de fleste ser vel på han som en søt, glad og livlig hund :lol: (kanskje ikke damen oppi skogen, han bjeffet på i dag :) ) hihi...

Mange som skryter av de blå-grønne øynene hans og den røde snuten, men så har jeg også hørt noen si: "uææ, så skumle øyne den hunden der hadde :-o "

hehe :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. De fleste synes hun er sååå nusselig og søt, og vil bare ta henne med seg hjem. De fleste blir veldig overrasket over hvor glad og kontaktsøkende hun er, og størrelsen selvfølgelig. Noen blir redde også, men det er fåtallet. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok de fleste synes Puma er søt.. Får i likhet med Hilde, hver dag en kommentar over hvor nydelig den blandingen min er- er han husky blanding? Men jeg har også fått et par kommentarer om at han s¨sint og farlig ut- kanskje fordi han legger ørene bakover og åpner munnen når han er glad?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det må bli et todelt svar... når jeg kommer med schäfervalp så er det full begeistring og alle vil hilse på og klappe. Men når hunden da er blitt voksen..... Da kan jeg plutselig ha gaten for meg selv... da er det en farlig hund som kommer..(heldigvis er ikke alle sånn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe' date=' det må bli et todelt svar... når jeg kommer med schäfervalp så er det full begeistring og alle vil hilse på og klappe. Men når hunden da er blitt voksen..... Da kan jeg plutselig ha gaten for meg selv... da er det en farlig hund som kommer..(heldigvis er ikke alle sånn)[/quote']

stakkars misforståtte rase.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...