Gå til innhold
Hundesonen.no

hvordan oppfatter andre din hund?


MarieR

Recommended Posts

For å si det sånn så har jeg aldri snakket med så mange fremmede i hele mitt liv som det jeg har gjort etter at jeg fikk Chica. :lol: Hun er en tibetansk spaniel, og er jo ganske liten og søt, og det tror jeg de fleste jeg møter synes også. Det er en del ganger jeg har hørt at hun ser ut som en levende bamse :lol:

Men det finnes jo faktisk noen som går litt unna når vi går forbi (og chica som skal hilse på alle hun ser..), men det er som oftest utlendinger(mange utlendinger liker ikke/er redd for hunder).. Og noen som jeg tror er generelt redd for hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn så har jeg aldri snakket med så mange fremmede i hele mitt liv som det jeg har gjort etter at jeg fikk Chica. :D  Hun er en tibetansk spaniel, og er jo ganske liten og søt, og det tror jeg de fleste jeg møter synes også. Det er en del ganger jeg har hørt at hun ser ut som en levende bamse :lol:  

Men det finnes jo faktisk noen som går litt unna når vi går forbi (og chica som skal hilse på alle hun ser..), men det er som oftest utlendinger(mange utlendinger liker ikke/er redd for hunder).. Og noen som jeg tror er generelt redd for hunder.

Jeg må bare fortelle om en tibbe jeg møtte i dag:jeg har ingen stor sans for tibber,min første erfaring med rasen var når en illsint liten grå kjøter plutselig kom frem fra en hekk og beit seg fast i strupen på collievalpen vi hadde når jeg var liten.Bikkja mi ble selvfølgelig livredd små hunder når hun ble eldre.

Ingen av de hundene jeg har møtt senere har rettet opp inntrykket mitt,de har stort sett vært noen små sinte beist med eiere som feier dem opp i armene sine eller skulmer stygt på oss som har hund som når over kneskåla.I mine øyne er det ikke rart de små bikkjene blir angrepet og drept noen ganger.Trist,men ikke overaskende..

Så i dag når jeg plutselig møtte på en gammel mann med en tibbe i skogen så kalte jeg kjapt inn Loke,tok på bånd og forberedte meg på å gå store omveier for at den lille skulle føle seg trygg og ikke stresse opp min unghund med gnålet sitt.

Men plutselig så sier gammern at de må få lov til å hilse og spør om vi ikke skal slippe dem litt :)

Så i dag har Loke lekt med en aldeles nydelig liten skapning på størrelsen med hodet hans :) Kjempefin var den lille..kan plutselig nesten tenke meg en sånn selv :lol:

Måtte bare fortellle..jeg ble så glad :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Hyper_Bærta

Nåja, noen vil bare klappe han og kose med han. Men når jeg går meg grimen så,så plutselig ingen som vil hilse på. HeHe

Naboene mine opfatter Milo stortsett som en bråkete hund :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trur folk som kommer alene (uten hund altså) mot oss når vi er ute på tur syns Tinka virker søt og snill og rolig og flink. Søt fordi - vel, Tinka er jo søt, hehe. Snill, rolig og flink fordi om hun ikke går og snuser i veikanten når det kommer folk mot oss, tar jeg kontakt med henne og får henne enten til å gå på plass, sitte på plass (jeg stopper opp) eller i alle fall gå og følge med på meg.

Om menneskene da bestemmer seg for å hilse - selv om de ikke har fått lov av meg (jeg har opplevd fem ganger eller noe sånt at folk faktisk har spurt om å hilse på henne, vanligvis begynner de bare å hilse før jeg har fått sagt et ord, noe som gjør meg forbanna) - får de se en helt annen hund. En hoppende, glad, gal hund. Da tenker de nok sitt om henne allikevel.

Kjenner meg veldig igjen i denne situasjonen :wink: Hun er helt grei når vi går forbi personer, men når noen stopper og snakker med oss/henne, tror de alltid hun er en liten valp, (ja.. nå er hun altså 3,5 år :roll: )også reiser de seg fort å går videre.. Var visst plutselig ikke så moro å hilse på hun allikevel :lol: Blir ganske sint på folk som ikke spør om de kan få hilse ja.. Liksom bare tar seg til rette :lol: jaja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare fortelle om en tibbe jeg møtte i dag:jeg har ingen stor sans for tibber,min første erfaring med rasen var når en illsint liten grå kjøter plutselig kom frem fra en hekk og beit seg fast i strupen på collievalpen vi hadde når jeg var liten.Bikkja mi ble selvfølgelig livredd små hunder når hun ble eldre.

Ingen av de hundene jeg har møtt senere har rettet opp inntrykket mitt,de har stort sett vært noen små sinte beist med eiere som feier dem opp i armene sine eller skulmer stygt på oss som har hund som når over kneskåla.I mine øyne er det ikke rart de små bikkjene blir angrepet og drept noen ganger.Trist,men ikke overaskende..

Så i dag når jeg plutselig møtte på en gammel mann med en tibbe i skogen så kalte jeg kjapt inn Loke,tok på bånd og forberedte meg på å gå store omveier for at den lille skulle føle seg trygg og ikke stresse opp min unghund med gnålet sitt.

Men plutselig så sier gammern at de må få lov til å hilse og spør om vi ikke skal slippe dem litt :)

Så i dag har Loke lekt med en aldeles nydelig liten skapning på størrelsen med hodet hans :lol: Kjempefin var den lille..kan plutselig nesten tenke meg en sånn selv :lol:

Måtte bare fortellle..jeg ble så glad :D

Ja, desverre har tibben lett for å bli en gneldrerbikkje. Og noe av problemet er nok at folk som eier små hunder tenker at små hunder ikke er noe farlige, og at det ikke er noe jobbe med dem og alt skal bare være enkelt med små hunder.. Det er jo ikke sånn!

Jeg har også møtt på en tibbe som prøvde å ta chica. Jeg ble litt sjokkert, en av samme rase prøvde å ta hunden min.. Men denne tibben hadde akkurat blitt omplassert til en ny familie pågrunn av at de gamle eierne var så lei bejffinga hennes. Dessuten hadde tibben hatt dårlige erfaringer med valper da hun selv var valp..

Det er kjempesynd når noen får et sånn inntrykk av tibber som det du hadde, for egentlig finnes det utrolig mange, søte og snille tibber der ute. Og supert at du endelig har fått forandret mening :D Det er en herlig rase, bare du blir kjent med en :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... En gang da Romeo var hos søstra mi i Oslo og dom gikk tur i Sofienberg-parken, var det en rastafari som sa "Hey! He looks just like me!" :)

På'n Romeo så er det ikke mange som blir redde trur jeg. Han har lært å beherske seg når'n hilser(med mindre det er noen' kjenner :lol:), så de fleste synes at'n er kul! :)

Har også erfart to-tre ganger at folk har stoppa oss fordi dom synes Romeo var flink til å gå i bånd! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe' date=' det må bli et todelt svar... når jeg kommer med schäfervalp så er det full begeistring og alle vil hilse på og klappe. Men når hunden da er blitt voksen..... Da kan jeg plutselig ha gaten for meg selv... da er det en farlig hund som kommer..(heldigvis er ikke alle sånn)[/quote']

Kjenner den igjen, ja...

Men kan være greit å ha trange fortau for seg selv, da! :lol:

-man må jo tross alt se humoren i det - kommer vi som eiere med surtryner o.l, så blir det hvertfall ikke bedre. De fleste som ser min spør om han er blanding,og hvorfor jeg vil ha en kamphundblanding...-der er da man smiler og sier at til den prisen en ga, så BØR den være renraset.. :wink:

Folk er rare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

reaksjonene på olivia(grand danois) er veldig forskjellig, men de aller fleste er positivie. møtte en artig neger på sykkel her forrige dagen som lo så mye at han holdt på å dette av sykkelen da han så oss.ropte ut på gebrokkent norsk at "du, den hunden din er jo storere enn deg!" det er ikke få ganger jeg har blitt stoppet i byen (bergen) hvor spesielt japanere vil bli tatt bilde av sammen med henne.ganske artig når de står der skulder til skulder :lol: men det er jo så klart noen som blir skeptiske og redde..spesielt de med mindre hunder har en tendens til å brått dra de unna eller snu...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kanskje folk oppfatter Vesla som en oppmerksomhetsyk og kosete liten krabat. Hun skal alltid hilse på alle vi går forbi og gir seg ikke før hun får hilst. Jeg tror det er noen som synes hun er litt masete også siden hun alltid hopper og spretter og legger seg ned på ryggen når vi går forbi enkelte folk, pleier å få en del stygge blikk når hun gjør, hvorfor skjønner jeg ikke :?

Det er mange som også sier "å så søt" og ler når hun legger seg ned på ryggen når de skal hilse. Så jeg tror det er maange som synes at hun er ganske herlig også, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjaa.. Vicky er et omgjengelig vesen så alle syns hun er en koseklump :) Hun slenger seg i fanget på alle mens hun grynter fornøyd :lol: SPesiellt når det gjelder piano elevene til mamma :) men noen på leiren og to til sa Vicky var daff. Men det er fordi de ikke har sett henne med knappen på :D Jeg liker hunder som har en god av og på knapp, som Vicky har :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten rød lodott med masse lyd vil jeg tro...hehehe neida..de fleste syns enten at hun er såå søt og liten som bare trenger en runde rundt huset så er hun sliten, eller så ser de på henne og ler og himler med øynene akkurat som om jeg var en dyremishandler som har en så liten hund.

Taxi gikk alle i en stor bue rundt når vi gikk tur :?

Lazita: den mest brukte kommentaren til folk var vel "å se der går hele familien på tur, den store er vel mamma'n" :roll: :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så og si vi har møtt sier at Chessea er søt og ser ut som en liten kosedott :) Men vi har fått kommentarer som" Å, for en nydelig Puddel", og "Æsj, bikkja er skamklipt på ræva"..

Og GUD så mye folk veit om min egen hund. Noen vet hvor gammel hun er, og hva slags rase hun er +++ (tror de)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...