Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundens språk


Taz

Er din hund flink på hundespråket?  

28 stemmer

  1. 1.

    • Ja
      25
    • Nei
      3


Recommended Posts

Er din hund flink på hundespråket.?

Altså dempende signaler og gjør seg ofte forstått?

Diego syns jeg er veldig flink.

Ser annen vei, lukter i bakken mens han går i en bue bort til hunden.

(Med mindre han er i bånd og ikke har sjangs til det)

Stopper opp. Osv

Men alikevel har han blitt angrepet/kjeftet på utallige ganger.

En gang var det den gærne BC tispa til vet'n. Den jagde Diego faktisk.

En mastiff som bare hadde fordommer mot rasen.

Flat'en som angrep han i går.

Osv

Og Diego er bare valpen enda.

Er bare glad Diego ikke har tatt det til seg og blitt redd eller aggressiv mot andre hunder.

Så tilbake til det orginale spørsmålet. :D

Hvordan er din hunds språk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, har ikke satt meg helt inn i de dempede signalers gåter enda, men fra det jeg har forstått, og sett, synns jeg ask har ganske bra språk, men han gjemmer det ofte bak en tøff og knurrende maske, spesielt i møtesituasjoner. men ellers, visst han vet jeg er litt irritert eller no, før vi skal ut på tur osv så har han veldig bra språk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil si hun har et bra språk. Hun demper bra, har ofte tydelige signaler (som når hun ser møtende hunder og hun er i bånd, da legger hun seg rett ned). Det er ikke alltid hun leser andre hunder signaler like godt når hun først har begynt å leke, da er hun veldig gira opp, men som oftest leser hun den andre hunden sitt språk bra da også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEI. Jeg har mista alt for mye av viktig sosialiseringsperiode :D Og kommer meg ikke nok ut med andre som har hunder med godt språk til at jeg ser noen løsning sånn med det første. Hun er rett på sak, er ingen demping når hun f.eks skal hilse på andre hunder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

moren min var ute med sico i dag, og så traff de på en eller annen terrier. Sico trakk seg unna, og virket ikke særlig interessert i å hilse på den andre hunden.. men så plutselig hoppet terrieren mot sico, men istedet for å bite sico, bet han min mor i fingeren :? (hun satt på huk for å hilse på terrieren, da) Og som sagt hadde ikke sico gjort noe som helst, annet enn å trekke seg unna... Det var ikke noe alvorlig eller noe, men hun begynte å blø litt.. hehe :lol:

Og sico er 9 mnd, fortsatt valp...

vet ikke hvorfor terrieren hoppet på Sico, jeg :? Noen som vet? :lol: hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Litt både og.. Hun har jo aldri vært i trøbbel med andre hunder, så det tyder jo på at hun har godt språk, men også like mye på at jeg er veldig nøye på hvem jeg lar henne hilse på. Hun har ikke vært sammen med så fryktelig mange hunder, så sånn sett har hun kanskje ikke så utviklet språk, men jeg tror egentlig hun har ganske bra språk. Også fordi jeg alltid har oppmuntret det og respektert det når hun bruker det på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puma har et veldig godt språl- men han er lite sosialisert på hunder som ser "annerledes ut"- altså, krøllhale eller helt sive ører kan han ha problemer med å lese i en allerede stressa situasjon. Men han har et veldig godt og variert språk, og bruker det mye..

Julie: til neste år, når jeg kommer til Tønsberg, da må vi prøve å møtes endel så kan Mona og Puma få hilse på hevrandre. Da kommer Marco også, en vennlig og stor rottis gutt.. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det tror jeg, men har ikke satt meg så mye inn i de dempende signalene men når hun leker med andre valper leker de helt normalt og Tjorven trekker seg tilbake og er frempå som det passer...

Men siden det er veldig få hunder her i nærheten så har jeg ikke veldig mye erfaring med det, men vil si at hun har godt språk :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tini har godt språk... Hun snakker med hele kroppen..

Og jeg greier å lese språket hennes veldig godt synes nå jeg...

Hvis hun prøver å si meg noe så gir hun ser ikke før jeg skjønner hva hun mener.. hehe

Med andre hunder så elsker hun jo de.. vise veldig at hun er glad.. på hunder som er større enn henne står hun på to bein og for beina på snuta til den andre hunden.. hun vil rekke opp ¨å hilse.. de ancdre hundene hun har møtt ser ikke ut til å ha noe imot det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...