Gå til innhold
Hundesonen.no

Priser på hundemat


MonicaT

Recommended Posts

  • Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Syns egentlig at det er helt tullete at det skal være så dyrt. Jeg var på dyrebutikken her for å sjekke prisene, da jeg vurderte å bytte for. Fant ut at det var ca 700kr pr 15kg, det syns jeg er dyrt. Så da bruker jeg fortsatt Specific fra dyrlegen og jeg betaler 503kr for å være nøyaktig og da får en hver 8 sekk gratis. Syns det er en grei deal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ett tips om man forer på Hills:

Nå har de kampanje. 12 kg Performance for 399,- 15 kg adult og puppy til 499,- Løp og kjøp ;o) Tilbudet varer mot jul, men om alle butikkene har det inne så lenge aner jeg ikke.

Dette er helt skrapa priser. Forhandler tjener ikke mange kronene på dette om de ikke kan kjøpe inn stoore kvantum, noe som gir de prosenter hos produsenten igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal ikke jeg kuppe tråden her, men hvorfor ikke bruke vom og hundemat? Kjøp direkte fra Trøgstad, og få utrolig bra pris! Mye billigere kilopris enn tørrfòr :rolleyes2:

Jeg skulle gjerne fôret på VH jeg, men jeg har ikke nok fryseplass til at det lønner seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal ikke jeg kuppe tråden her, men hvorfor ikke bruke vom og hundemat? Kjøp direkte fra Trøgstad, og få utrolig bra pris! Mye billigere kilopris enn tørrfòr :rolleyes2:

Jeg trenger ikke gi mer enn 200 gram tørrfôr, mens jeg trenger å gi 400gram med vom og hundemat, fordi dette inneholder så mye vann (derfor er det også billigere pr kg).

Det er uansett økonomisk å fôre med V&H, men det tar mye plass, og det MÅ oppbevares kjølig. Det er veldig upraktisk i mange situasjoner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal ikke jeg kuppe tråden her, men hvorfor ikke bruke vom og hundemat? Kjøp direkte fra Trøgstad, og få utrolig bra pris! Mye billigere kilopris enn tørrfòr :rolleyes2:

Fordi min hund legger fort på seg og da er håpløst å bruke VH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal ikke jeg kuppe tråden her, men hvorfor ikke bruke vom og hundemat? Kjøp direkte fra Trøgstad, og få utrolig bra pris! Mye billigere kilopris enn tørrfòr :)

Fordi ikke alle bor på østlandet?

Her koster v&h 25 kr/kg dvs 400 kr for 16 kg

Mens Labb koster rett over 400 for 20 kg (er veldig fornøyd med at bikkja fungerer bra på labb)

Edit: Det var slettes ikke et så surt innlegg som det kan virke altså, jeg liker V&h og fôrer 50% med V&H og 50% labb så vet dere det :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så i dag at de selger litt hundefôr på sportsbutikken XXL. Der selger de 15 kg sekker av noen Hills- og Pro Plan-typer til kr 579. Der er vel kanskje en tanke billigere enn i noen dyrebutikker?

Ellers etter å ha lest denne tråden så er jeg glad for at jeg har fått 50 kg hundefôr gratis gjennom jobben :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som har mulighet til å reise til Sverige sparer man mange hundrelapper, både fordi det er billigere og pga kursen.

Jeg forer på Vom og Hundemat(600,- per 20 kg) og kan vel ikke akkurat si at det er den største utgiftsposten i mitt hundehold :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som har mulighet til å reise til Sverige sparer man mange hundrelapper, både fordi det er billigere og pga kursen.

Jeg forer på Vom og Hundemat(600,- per 20 kg) og kan vel ikke akkurat si at det er den største utgiftsposten i mitt hundehold :rolleyes2:

Kjøper du 1/2 kg pølser eller? Jeg bet tidligere 498,- for en 20 kg kasse med 1/2 kg pølser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ambefaller og ta turen over til sverige, der fikk jeg en sekk (15 kg) pro plan men ris og kylling til 450... i norge har jeg betalt 639 for samme sekken... sparer jo inn hele turen om man kjøper noen sekker;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigerinna mi måtte kjøpe Hill's sitt leddfor (eller noe) til Vorsteren sin nå, og holdt på å steile da hu fikk prisen.. Kosta 800-900 kr for 15 kg :whistle:

Hu kikka bare skrått bort på meg da jeg momla at jeg var glad jeg bare betalte 200 kr for 20 kg V&H sist gang jeg handla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man medlem av jeger og fiskeforening kan det lønne seg å ta en titt på Sportsmanns Pride. Jeg bruker dette på alle mine tre hunder, fungerer veldig bra. Har steget litt i pris det også, men ikke ille pris på det uansett. Betaler 420 kr for 22,3 kg vanlig og 450 kr for 22,3 kg av høyenergi foret. Tror det skal være en forhandler i de fleste fylker, ofte da i en eller flere av kommunene innen fylket:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som har mulighet til å reise til Sverige sparer man mange hundrelapper, både fordi det er billigere og pga kursen.

Jeg forer på Vom og Hundemat(600,- per 20 kg) og kan vel ikke akkurat si at det er den største utgiftsposten i mitt hundehold :ahappy:

What? :ahappy: 600 for 20 kg? Jeg betaler en tredjedel omtrent..

Ellers stiller jeg meg i rekken av de som er glade for at de fôrer på V&H, og jeg er veldig takknemlig for at hundene fungerer flott på det. Ellers går det endel i mye gratis kjøtt og billige bein. :hug: Jeg har også vært så heldig å få kjøpe 900grams pølser fra Norsk Dyremat (Provit) til 10 kr stk. :lol: Utsalgsprisen ligger på 40-50kr. Genial turmat når man ikke vil fôre på tørt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forer på Vom og Hundemat(600,- per 20 kg) og kan vel ikke akkurat si at det er den største utgiftsposten i mitt hundehold :ahappy:

Jeg betalte nå nettopp 600 kr for 80 kg V&H - ferskt og hentet direkte fra produsent. Har man mulighet til det og samtidig handler over 200 kg (man kan jo gå flere sammen), så kommer kilosprisen på kr 7,50 hvilket er veldig rimelig etter min mening. Jeg blander tørrfôr og V&H og synes opptakeligheten av tørrfôret har økt bare ved innblanding av V&H. Utfordringen med å kjøpe ferskt fôr er jo innfrysing av store mengder - det tar tid å få alt frosset skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MartineH har nok bomma på prisen - ingen forhandlere i Norge som tar 600 for 20 kg!

Er selv forhandler av V&H. Vi tar kr 250 for 20 kgs blokk. Om kunden vil ha den delt ( i inntil 12 deler ) så tar jeg kr 60 for å dele.

V&H er også importør av Skyttens tørrfor - vanlig voksenfor "Special" kommer i 20 kgs sekk kr 425,-. I tillegg så har en V&H eget tørrfor "30/20" kommer i 15 kgs sekk til kr 415

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MartineH har nok bomma på prisen - ingen forhandlere i Norge som tar 600 for 20 kg!

Er selv forhandler av V&H. Vi tar kr 250 for 20 kgs blokk. Om kunden vil ha den delt ( i inntil 12 deler ) så tar jeg kr 60 for å dele.

V&H er også importør av Skyttens tørrfor - vanlig voksenfor "Special" kommer i 20 kgs sekk kr 425,-. I tillegg så har en V&H eget tørrfor "30/20" kommer i 15 kgs sekk til kr 415

Her (sandnes i rogaland) koster 20 kg v&h 500kr ( hun selger bare i 1 kg pølser og 1/2kg pølser)

Så at de tar 600 andre steder er slett ikke umulig :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi ikke alle bor på østlandet?

Her koster v&h 25 kr/kg dvs 400 kr for 16 kg

Mens Labb koster rett over 400 for 20 kg (er veldig fornøyd med at bikkja fungerer bra på labb)

Edit: Det var slettes ikke et så surt innlegg som det kan virke altså, jeg liker V&h og fôrer 50% med V&H og 50% labb så vet dere det :aww:

Jeg bor heller ikke på Østlandet, men bestilte nettopp 350 kg med vom og hundemat :ahappy:

MartineH har nok bomma på prisen - ingen forhandlere i Norge som tar 600 for 20 kg!

Er selv forhandler av V&H. Vi tar kr 250 for 20 kgs blokk. Om kunden vil ha den delt ( i inntil 12 deler ) så tar jeg kr 60 for å dele.

V&H er også importør av Skyttens tørrfor - vanlig voksenfor "Special" kommer i 20 kgs sekk kr 425,-. I tillegg så har en V&H eget tørrfor "30/20" kommer i 15 kgs sekk til kr 415

Hvordan deler du opp? Er det mye arbeid å dele opp 20 kg blokker? :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...