Gå til innhold
Hundesonen.no

Collie rough


Iago
 Share

Recommended Posts

8 hours ago, Sofiea said:

Har de mye vakt eller vokt i seg?

Er intressert i collie langhåret.

Tror ikke jeg er den rette til å svar som kun har en halv collie langhår (:P), og ellers ikke har særlig mye erfaring med rasen, meen - jeg har ikke merket noe i min i hvert fall! 

Og sånn bortsett fra det, så står det helt klart flere collier på ønskelista mi :wub::wub::wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 207
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Så fin langhår du har Taz  Han klarer seg vel fint med den pelsen? Her er min Langhårede Collie Kensington Gate Tokyo By Night. Til vanlig kalles han bare Mikke. Han fyller 1 år 24. november 2015

Nei, man er ikke det. Ofte hjelper ikke tygde så mye, om ørene er veldig vanskelige, da hjelper det som regel å lime men man må jobbe kontinuerlig hele tiden til de er nærmere året.  Nei, det har m

@QUEST bare for deg 

Posted Images

På 12/6/2019 at 1:48 AM, Sofiea skrev:

Har de mye vakt eller vokt i seg?

Er intressert i collie langhåret.

Nei, det vil jeg ikke påstå. Mine passer på tomta si, men er ikke ille. De bjeffer på noen få utvalgte (stakkar?), og gir seg med en gang jeg sier "stille". Så det er ett varsel, og når jeg sier det er okei stopper de rimelig greit. Inne, ute på tur, i bilen osv er det aldri noe slikt :) Jevnt over veldig stille og behagelige, kontra mye annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to jeg har hatt har bjeffa når det kommer noen. Men blå altså den jeg har nå bjeffer når hun ser noe som kan bjeffes på. Kontrollert bart. Hun er sånn vakt hun som passer på pappa. Men ikke sånn vakthund som bjefer på alt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Debbie skrev:

Jeg merker at jeg synes det er mye lyd i colliene jeg har møtt. Ikke bare bjeffing, men piping, og sutring. Jeg tenker ikke på den som en stille rase, egentlig som en sheltie bare større utgave.

Oi, ikke møtt de samme vi ? Jeg har og møtt mange som prater mye, for de liker å prate/uttrykke seg, men jevnt over synes jeg ikke collien er den jeg assosierer med mye lyd, og ikke i nærheten av sheltie for min del :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min prater MYE, men sutrer aldri. Babler og brummer i vei når hun er glad - om det er fordi hun treffer noen hun kjenner, leker med favorittleka eller blir klappa på akkurat rette plassen, og alle vi har møtt synes det er veldig sjarmerende :) Mammaen hennes er helt lik! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Salka skrev:

Min prater MYE, men sutrer aldri. Babler og brummer i vei når hun er glad - om det er fordi hun treffer noen hun kjenner, leker med favorittleka eller blir klappa på akkurat rette plassen, og alle vi har møtt synes det er veldig sjarmerende :) Mammaen hennes er helt lik! 

Ja, dette hørtes ut som typisk collie for meg ? De er veldig på å uttrykke seg, men dette er jo ikke negativt ladet lyd, synes jeg ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...