Gå til innhold
Hundesonen.no

Lagre/åpne index.php


Recommended Posts

For det første går ting SYKT treigt i ettermiddag. Ting tar laaang tid å laste. Og på toppen av det hele, så skjer det innimellom når jeg trykker meg fra et underforum til et annet, at jeg får opp en dialogboks som er identisk med den jeg får opp når jeg skal laste ned ting. Det står: "Du har valgt å åpne index.php. Lagre? Åpne med.. velg program.." Osv. :whistle: Hva er dette? Jeg har da ikke valgt å laste ned noe? Og dette skjedde akkurat nå når jeg skulle gå inn på underforumet "Spørsmål og tilbakemeldinger fra medlemmene"; jeg holdt ikke på å "åpne" index.php engang (som jeg antar er fremsiden av forumet)!

For det andre skjer det ett eller annet lignende når jeg skal skrive svar; det "henger seg opp", dvs at nettleseren står og laster lenge og vel, før den gir opp, og ingenting skjer. Siden forandrer seg ikke fra den siden jeg er på, dvs at teksten jeg har skrevet blir liggende (heldigvis). Jeg trykker "send innlegg" en gang til (siden ingenting skjer og ting har stoppet opp liksom), og da kan det hende at det endelig kommer, kanskje må jeg gjøre dette flere ganger. Dette har resultert i foreløpig èn dobbeltpost (men jeg er redd det kan bli flere dessverre).

Andre sider på nettet fungerer som normalt; ting går raskt og greit, og jeg har ingen problemer overhodet.

Edit: det tok ca 38 sekunder å legge inn dette innlegget, mens denne hurtig-editen kom opp kjemperaskt som den pleier å gjøre (dvs ca 1 sek). Spørs hvor lang tid det tar å lagre endringen da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ikke husker helt feil, så pleier Espen å anbefale å slette cookies fra sonen for å se om det hjelper i første omgang. Jeg prøvde nuh nettopp, og her går det litt fortere i hvertfall, men det kommer fortsatt en og annen feilmelding når jeg skal poste innlegg på "vanlig måte" (via Add reply).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Hvis jeg ikke husker helt feil, så pleier Espen å anbefale å slette cookies fra sonen for å se om det hjelper i første omgang. Jeg prøvde nuh nettopp, og her går det litt fortere i hvertfall, men det kommer fortsatt en og annen feilmelding når jeg skal poste innlegg på "vanlig måte" (via Add reply).

Snakk norsk! Kom med en te-skje oppskrift..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk norsk! Kom med en te-skje oppskrift..

:whistle:

  1. Gå inn på www.hundesonen.no
  2. Bla til nesten helt nederst på siden, under oversikten over alle underforum, og over oversikten over hvem som er pålogget
  3. Klikk på linken der det står noe a la "Slette cookies fra Hundesonen.no"
  4. Vent og se om det funker :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjalp ikke så lenge - så det er ikke sikkert at det var det som hadde noe å si, kanskje serveren (hvis det er den som er problemet) bare hadde et godt øyeblikk akkurat i det jeg slettet cookies... Så ikke vet jeg :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere i dag kunne jeg ikke være på sonen fordi jeg fikk feilmeldinger hele tiden, tilkobling avbrutt osv. Måtte trykke flere ganger på underforumene og emnene for å få reaksjon, og den brukte flere år på å laste enda jeg brukte firefox. Prøde i IE også, enda tregere. De andre nettsidene var raske i begge nettleserne. En jeg kjenner skulle se om det var like tregt på hans data, og det var det.

Nå går alt som normalt igjen, vet ikke om det varer lenge :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere i dag kunne jeg ikke være på sonen fordi jeg fikk feilmeldinger hele tiden, tilkobling avbrutt osv. Måtte trykke flere ganger på underforumene og emnene for å få reaksjon, og den brukte flere år på å laste enda jeg brukte firefox. Prøde i IE også, enda tregere. De andre nettsidene var raske i begge nettleserne. En jeg kjenner skulle se om det var like tregt på hans data, og det var det.

Prøvde å laste dette innlegget, da kom dette:

IPS Driver Error

There appears to be an error with the database.

You can try to refresh the page by clicking here

IPS Driver Error

There appears to be an error with the database.

You can try to refresh the page by clicking here

Kopierte det jeg skulle svare over på msn, så kunne jeg kopiere det tilbake hit igjen.

Edit: Der var det kommet en dobbelpost :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er VELDIG varierende hvor tregt det går: nå for tiden går det som regel veldig tregt, men plutselig kan forumet være tilbake til sitt "gamle jeg" og være så raskt som det pleier; denne raskheten varer i toppen ett minutt for min del, før det er tilbake til å være treigt.

Jeg savner svar fra Espen eller noen andre som vet hva som foregår. Det er jo tydeligvis et problem her på sonen, og ikke andre steder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det også kjempetreeeeigt! Det er fryktelig irriterende. Men ble litt letta, det var ikke bare vår data som har blitt overbelastet av bilder og mapper (jeg er redd det skal skje en gang)...

Det at det grå så treigt er sikkert grunnen til at det ikke står så mye i "Nye innlegg" også. :whistle: Jeg gidder ikke å se på at noe skal laste seg hele dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...