Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva syntes dere om dekkenbruk?


Renate A

Recommended Posts

Hva syntes dere om dekkenbruk og hvor går streken mellom jåleri og nyttebruk?

Jeg har kjøpt dekken til Chicka i år pga hun blir fort stiv i hoften pga HD'en hun har, syntes dere det da er jåleri av meg å bruke dekken nå om vinteren??

Det er jo ikke snakk om et *bling-bling* dekken, men et fôret regndekken...

dekken.jpg

Her er hun med dekken, refleksen er et eget "dekken" som jeg har tatt utenpå så hun skal syntes i trafikken. :D

Hva syntes dere er dette jåleri??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JÅLERI? :-o hehe, dekken er jo laget for hunder som trenger det! Slik som min hund. Jeg har en sommerhund som fryser rævva av seg når det er kaldt, så da er jeg nødt til å ha dekken. Regner det, er det veldig kjekt å ta på dekken, slik at hunden holder seg varm og noenlunde tørr. Jeg bruker vanlige dekken, ikke sånn med diamanter og glamour. Da kan man begynne å nevne jåleri. SKulle helst ha klart meg uten dekken, men når man ikke har hund med pels, så må man bare bruke det. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å i visse tilfeller kan det være greit med dekken til hund med litt pels å slik som buster. Blir dekken på han hvis han blir klarert hd-fri for da skal vi begynne å trene mer seriøst med trekk å kløv å da kan det være greit å ha et dekken hunden kan varme seg med under pausene. Dekken er nødvendig for mange hunder, å er enig med djervekvinnen i det med jåleri :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg syns absolutt ikke at det er jåleri det du har til Chicka.

Jeg hadde nå tenkt å kjøpe varmedekken med pels krage til Pito :D Det var fordi jeg syns det var pent ikke fordi at hun MÅ ha :oops: Men det ble ikke noe av pga prisen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes ikke hun har satt så god vinterpels i år heller, så nå må syntes jeg at jeg måtte gå til innkjøp av dekken, men mest for hoften.

Det er ikke så morro, for jeg vet jo hvilken vei det går når de blir stive og jeg gruer meg så inmari til den dagen :D , men hun funerer jo bra ennå, bare passe på at hun ikke blir stiv... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker dekken på Tini for hun fryser litt innimellom når det regner og slik.. synes ikke det virker teit..

Kommer også til å ha noen gensere..

Når de begynner å sette på de skjørt og bikini og slikt begynner det å gå litt langt..

dr.jpg

mghf.jpg

Jeg har også planer om å kjøpe slike Pote sko.. for når det er på det kaleste på vinteren så fryser hun på beina når hun går på bakken..

Men kommer kun til å bruke de når det er nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekken er helt ok det. Og kan jeg få et som er stilig i tillegg til funksjonelt, så kjøper jeg det.

Gutten min har til nå 4 dekken, både med og uten for - alle regntette.

de som bor i bergen skjønner hvorfor en må ha flere dekken..hihih

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker dekken på Tini for hun fryser litt innimellom når det regner og slik.. synes ikke det virker teit..

Kommer også til å ha noen gensere..

Når de begynner å sette på de skjørt og bikini og slikt begynner det å gå litt langt..

dr.jpg

mghf.jpg

Jeg har også planer om å kjøpe slike Pote sko.. for når det er på det kaleste på vinteren så fryser hun på beina når hun går på bakken..

Men kommer kun til å bruke de når det er nødvendig.

Hvor har du kjøpt det dekkenet? de var kjempe fint.

Hvor mye kostet det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke Diego vært en sånn Ulldott, så hadde jeg kjøpt dekken til han. :D

Syns ikke det er jåleri, noen hunder fryser jo lett.

Værre er det når folk kjøper Skjørt (!!) til Chihuhua'ene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med de fleste andre her :D Dekken er greit. Men jeg mener også at annet som varmer er greit, sånn som gensrere o.l. Hunder bryr seg ikke om det er rosa eller sort. Synes ikke noe om bikiner og sånt, men sånn bortsett fra det. Er det funksjonelt, så har det ingenting å si hvordan det ser ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker dekken på Tini for hun fryser litt innimellom når det regner og slik.. synes ikke det virker teit..

Kommer også til å ha noen gensere..

Når de begynner å sette på de skjørt og bikini og slikt begynner det å gå litt langt..

dr.jpg

mghf.jpg

Jeg har også planer om å kjøpe slike Pote sko.. for når det er på det kaleste på vinteren så fryser hun på beina når hun går på bakken..

Men kommer kun til å bruke de når det er nødvendig.

Det dekkenet har jeg kjøpt til Oscar også. :D

Jeampi: Jeg betalte 399 for det på tropehagen. :wink:

Forøvrig syns jeg ikke dekken på hundene om vinteren er jåleri. :D

Enkelte hunder trenger jo det for å ikke fryse.

Dog så kjøper jeg ikke strutteskjørt og sånt da, det blir litt for mye for min del.

Men jeg kan godt kjøpe en hettegenser el lingnende til hundene mine. Om jeg likevel skal ha en genser til hunden, hvorfor ikke velge noe kult liksom. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er helt greit med dekken jeg, så lenge det ikke blir for unødvendig, som sagt tidligere her :D har ett dekken til Lucas det er oransje og vises når det er mørkt, veldig greit å ha i skogen. kommer kanskje til å kjøpe et dekken til han når jeg ikke vil ha han bløt eller lignende, men det får jeg ta når den dagen kommer :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt dekkenet idag først på turen, når vi kom til golfbanen hvor hun pleier å få strekke ut og løpe fritt, tok jeg det av og når vi var ferdige på golfbanen tok jeg det på og lot hun gå i bånd hjem som tar en halv time, dette for å gå til hoften skikkelig etter løpe turen og holde hun varm.

Syntes dere dette hørtes fornuftig ut? :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekken? En hundeeiers PLIKT dersom man har en hund som fryser. Greit nok hvis man "kun" vil unngå timesvis med pelsstell etter drittvær også. :D

Viktig å investere i kvalitet som sitter ordentlig og ikke gir gnagsår.

Mine trives med dekken og varmeoverall 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke Diego vært en sånn Ulldott, så hadde jeg kjøpt dekken til han. :D

Syns ikke det er jåleri, noen hunder fryser jo lett.

Værre er det når folk kjøper Skjørt (!!) til Chihuhua'ene sine.

Nå må du ikke henge ut chi`er da...

Jeg mener dette gjelder for alle som kjøper slik skørt og Bikini til hundene sine... :D

:D synes jeg ser Diego med Bikini eller skjørt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...