Gå til innhold
Hundesonen.no

Lars-Venus!


SoppenCamilla

Recommended Posts

Møt Lars-Venus, og dems* kamp om å overleve i min varetekt (jeg har IKKE grønne fingre, nemlig, men jeg har grønne sko!

IMG_6612.jpg )

Anyways, jeg er ikke så godt kjent med de* enda, men jeg vet at de* liker fluer (så et fluelik inni der), og maur (enda et lik), og larver! For larver hadde jeg det fryktelig gøy med å putte inni der, og se at de* lukka seg (kunne nesten høre larvene skrek! MOAHAHAHAHAHAHAAAAAAA)!

Ja, over til bilder!

IMG_6607.jpg

IMG_6606.jpg

Har bare zoomlinsa, så fikk ikke tatt noen bilder mens jeg mata de*, men skal prøve å få til neste gang jeg mater de*, om en uke eller to!

*hver eneste lille plante oppi potta heter Lars-Venus, og det er forskjellige individer. Jepp-jepp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, stilig! :) Den så jo nesten litt skummel ut den der...

Han er dritkul :devil: Må ta bilder når de åpner seg igjen, da er de kule!

Dør de hvis du ikke mater dem? Så utrolig kul ut!

Neida, det rosa inni "munnen" dems, pluss det at de lukter søtt, tiltrekker fluer og slikt, så de kravler fint ned i sin egen død uten min hjelp. Var bare så kult å prøve. :poke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OOOh kule Lars Venuser du har! Jeg vil og ha!

(Først så trodde jeg du skrev at du la larver inne i skoene, og så på at de lukket seg. Tenkte at du mente larvene vred seg i smerte over vond lukt eller no :) )

Hahahahha, ja, skjønner at det kan misforstås! Skoa er nye, håper ikke de stinker allerede. :devil:

Kjøpte'n på Plantasjen for 80 spenn. :poke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nææh, den var no søt da! Hvor får du tak i (no)en sånn(e)? Jeg vil også ha!

Jeg kjøpte han på enten Plantasjen eller Oasen, husker ikke. :blink:

Han er flott! Planer om avl eller? Utstilling? LP?

Enig! Jeg har ikke planlagt så mye enda. Som du kan se er han en reser til å stille opp, så utstilling er ikke utenkelig. I første omgang tenker jeg mest hverdagslydighet, og å holde han i live.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte han på enten Plantasjen eller Oasen, husker ikke. :blink:

Enig! Jeg har ikke planlagt så mye enda. Som du kan se er han en reser til å stille opp, så utstilling er ikke utenkelig. I første omgang tenker jeg mest hverdagslydighet, og å holde han i live.

Ja, jeg synes han hadde veldig gode vinkler! Er nok lurt med litt hverdagslydighet ja, og de må vel sosialiseres og miljøtrenes til de grader for å ikke bli agressive mot mennesker? Kan tenke meg de har endel jaktinnstinkt og, så innkalling må vel kanskje også prioriteres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han var skikkelig kul, men tror ikke jeg hadde turt å ha en sånn jeg.. Har lest litt for mye Donald tror jeg, for jeg ser bare for meg at de vokser seg skikklig megastore, og begynner å gå rundt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg synes han hadde veldig gode vinkler! Er nok lurt med litt hverdagslydighet ja, og de må vel sosialiseres og miljøtrenes til de grader for å ikke bli agressive mot mennesker? Kan tenke meg de har endel jaktinnstinkt og, så innkalling må vel kanskje også prioriteres.

Ja, vinklene er knall på han, altså! Hverdagslydighet er et møst på sånne her, det går ikke ann å ha en uregjerlig Venus, liksom. Jeg er ikke så nøye på sosialiseringa, for jeg skal bruke han til vokting, og da er det i og for seg greit at han er litt gretten mot andre. Hundene har jo faila der, de slipper jo inn hvemsomhelst. Innkalling er greit å trene en del på ja, jeg tror jeg hadde fått mye stress om nabolagets katter plutselig forsvant. :blink:

han var skikkelig kul, men tror ikke jeg hadde turt å ha en sånn jeg.. Har lest litt for mye Donald tror jeg, for jeg ser bare for meg at de vokser seg skikklig megastore, og begynner å gå rundt..

Hahah, han er jo ikke store gutten enda da, men vi får se hva det blir til. :D

Tror nesten at jeg må skaffe meg sånne, jeg! Frister enda mer, nå som det er så mye fluer her :)

Jessjess, det er jo bare å kjøre på! :)

Haha, den var tøff! :lol:

EDIT: du kan jo ha avl på dem. De formerer seg sikkert. :)

Jeg er enig! Og ja, kan jo vurdere avl, men må se åssen han utvikler seg først. Også må jeg vel kjøpe ei dame til'n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars-Venus virker som en flott kar, håper han blir en råtass av en vaktplante! Men for besøkende sin del håper jeg du har god innkalling på den (mht. dens manglende sosialisering så kan den jo komme til å bite i hjel alle som kommer innenfor dørene dine).

Får vi se et oppstillingsbilde kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...