Gå til innhold
Hundesonen.no

Lars-Venus!


SoppenCamilla

Recommended Posts

Jeg fikk litt lyst på en sånn en må jeg innrømme :)

jeg fant en sånn Lars-Venus i veikanten en gang for mange år siden :D Der levde den "vilt" ;)

Har harr lyst på sånne leeenge. Skal til byen på onsdag å da skal jeg på plantasjen en liten tur ja ;)

Haha, må få eget Venus fly trap-underforum snart! :)

Lars-Venus virker som en flott kar, håper han blir en råtass av en vaktplante! Men for besøkende sin del håper jeg du har god innkalling på den (mht. dens manglende sosialisering så kan den jo komme til å bite i hjel alle som kommer innenfor dørene dine).

Får vi se et oppstillingsbilde kanskje?

Mja, jeg må levere tilbake kameraet etterpå, og orker ikke ta bilder nå, men skal snart hente mitt eget hos mamma, og DA kan dere få ordentlig oppstillingsbilde. Han er snill mot folk så lenge jeg sier at det er greit, veldig lydig. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser de fluer? Var'kke det noe om at de døde etter 3 gap eller noe? Vil ha!

Ja, de spiser fluer, og ja, de klarer bare å lukke seg 3-5 ganger. :ahappy:

...bare ikke gjør som meg - fòr aldri Venus-"dyret" med mango. Fruktkjøtt er liksom ikke akkurat det kjøttet den helst vil ha, og slik fòring resulterer i plantedød.

Hahah, hvorfor skulle jeg gjort det? Det er jo en KJØTTetende plante, jeg tar det ganske bokstavlig, jeg. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahah, hvorfor skulle jeg gjort det? Det er jo en KJØTTetende plante, jeg tar det ganske bokstavlig, jeg. :ahappy:
Er ikke fruktkjøtt KJØTT kanskje? Haha, nei, jeg skulle vel egentlig bare se hva som skjedde hvis jeg la en mangobit i gapet dens. Men så forsvant den ned i røret og ble liggende der.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg VET ikke om de dør så fort, da. Vet jo ikke hvor lenge de var i butikken før jeg kjøpe den. Også kommer det jo nye, bittesmå hoder, som jeg håper kan bli store og sterke en dag.

Jeg skal få meg en sånn neste gang jeg drar til byen, hvis de har slike. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg være litt gledesdreper og si at du må knipe av blomstene, den tar energien fra selve planten. Du vil vel ikke ha en puslete liten Lars-Venus vel?

Oi! Hva gjør jeg, da? Kutte hele stilken, eller bare blomsten? Jeg drømte faktisk at jeg fant en død Lars-Venus, og det vil vi IKKE ha noe av! :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Fikk kjøpt en i går :) pitteliten da.. 45 kr tror jeg at jeg betalte - på plantasjen i sandefjord. Jeg valgte jo ut den jeg synes var finest, og størst, og var egentlig ganske fornøyd, helt til Chantie fikk være alene med den i bilen mens vi var i butikken; for når vi kom tilbake til bilen var 6-7 venuser borte! :) Hu hadde faktisk prøvd å spise dem! Dustebikkje.. Hu hadde heldighvis spytta det ut igjen. Men nå er den jo enda mindre!

Skal prøve å få tak i en litt større et annet sted.. :D Men den er jo utrolig stilig! Fin knæsj grønn potte har jeg kjøpt-å :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk kjøpt en i går :wub: pitteliten da.. 45 kr tror jeg at jeg betalte - på plantasjen i sandefjord. Jeg valgte jo ut den jeg synes var finest, og størst, og var egentlig ganske fornøyd, helt til Chantie fikk være alene med den i bilen mens vi var i butikken; for når vi kom tilbake til bilen var 6-7 venuser borte! :D Hu hadde faktisk prøvd å spise dem! Dustebikkje.. Hu hadde heldighvis spytta det ut igjen. Men nå er den jo enda mindre!

Skal prøve å få tak i en litt større et annet sted.. :P Men den er jo utrolig stilig! Fin knæsj grønn potte har jeg kjøpt-å :wub:

Du har en kjøttetende plante og en planteetende kjøtteter da? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...