Gå til innhold
Hundesonen.no

Frukt og grønt?


Spiser hunden(e) din(e) frukt og grønnsaker?  

52 stemmer

  1. 1. Ja eller nei?

    • Ja
      42
    • Nei
      10


Recommended Posts

Har lest her på Sonen og andre steder at folk gir forskjellig frukt og grønnsaker til hundene sine, og jeg er nysgjerrig på hvor vanlig dette er. :banana: Kaizer skyr nemlig alt grøntfôr som pesten, selv om han egentlig er et matvrak. Banan kan han slikke litt på, men så finner han på noe annet... Ikke at det er noe problem, for det er jo en del grønnsaker i fôret hans. :banana:

Så - spiser hunden(e) deres grønt, og i så fall hva og hvor ofte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Decoy spiser det meste, tror ikke han har latt være å spise noe frukt og grønt jeg har prøvd å gi ham. Buster spiser eple og banan - og av og til noe annet også hvis de andre hundene er i nærheten, kun for at de ikke skal få det. :banana: Vix ser ut til å være som Decoy, har ikke prøvd å gi henne så mye forskjellig enda.

Hvor ofte har jeg ikke peiling på, litt nå og da - hele tiden om Decoy og Vix hadde fått bestemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine hunder spiser alt av bær som de får, de plukker også selv jordbær,bringebær og blåbær. Så spiser de nøtter som de får, mandler er favorittnøtt. De spiser stort sett alt av frukt og grønnsaker. De får dette et par ganger i uka og dette gjør at de spiser mindre gress ute på tur. Økologisk smaker tydligvis bedre en gift sprøytet mat:) Å få hundene til å spise frukt og grønt har noe med tillvending å gjøre, får de smake på dette tidlig i livet så er sansynligheten større for at de spiser dette som voksen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gulrot, brokkoli, bær av alle slag og grilllet ananas er favoritter. Ellers får de smake på alt, noe spiser de, annet ikke. Salatblader av alle slag er en annen favoritt om vinteren, om sommeren er gress bedre.. (Ferdinand og Klara Ku skulle de hett!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toiwo spiser stort sett bare frossne grønnsaker, wokblandinga til Rimi er en højdare.

Schäfertispa vi hadde spiste en del forskjellige grønnsaker, økologisk gulrot var favoritten der :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser alt her også!Moro synes jeg siden forrige hunden kun likte bær hun plukket ute selv.Det gjør hun her også da :icon_confused: Eple er hun veldig glad i men,spiser alt.

Tenkte hun ikke likte jordbær da skulle prøve med det men,"feilen" var at den var hel!Må dele i 2,var visstnok litt skummel hel gitt :lol: Samme med drue,cherrytomater.Vet drue ikke er bra da så hun får ikke det akkorat men,har nå smakt på det en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja hender at det "detter ned" på gulvet eller bakken av og til så spiser han det, men er litt sånn at han smaker på det å enten går det ned eller ikke.

jeg har et lite spørsmål også så jeg bare spør her om det er gret for trådstarter...

jeg er på ferie hos mormor med hunden min, å hun bor på gård som dyrker å plukker økologisk frukt og grønnsaker.

på bakken ligger det MASSE små epplekart og moreller og masse rips på buskene. han løper løs på gården her, å de siste dagene har han løpt ned dit å han spiser å spiser. han var ganske hard i magen for 5-6 dager siden. gjør han dette for å løse opp? er det farlig for han? morellene spiser han med steinen og det hele...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle whippetene jeg har hatt har spist noe grønnsaker og litt frukt, og veldig gjerne bær (helst selvplukk), men de har vært nokså selektive. Den første hadde banan som et av sine absolutt favorittnæringsmidler.

Lundehunden er derimot kanskje den mest reindyrka karnivore firbeiningen som har vært i hus. Snuser litt, og sukker skuffet om det hun blir tilbudt ikke har den minste rest av dødt dyr på eller i seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir alt av frukt og grønt spist, dvs, salat er ikke så populær, ei heller sitrusfrukter. Agurk, paprika og gulrot er nok favorittene. Men så er denna bikkja så rar at han tar medisiner som godbiter :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norma spiser alt, Orry er mer selektiv. Han liker ikke frukt, men kan til nød spise enkelte grønnsaker.

Jeg må visst omformulere meg litt her... Norma spiser alt, bortsett fra vanlige salatblader. Orry liker heller ikke salat, men spiser alle andre grønnsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken elsker frukt og grønt! Spesielt gullerøtter, hehe :icon_confused: Men gir henne jo selvfølgelig aldri druer, selvom hun har snappet til seg en eller to noen ganger.. :lol: Men hadde jeg hatt en skinkebit og en eplebit i hånda hadde hun nok tatt skinkebiten..

Når vi går på tur eter hun markjordbær, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, avogtil.

Gulrot, agurk, mais og eple går ned på høykant.

Spesielt labbisen er flink til å ta det naturen gir...

Hun plukker både bringebær, solbær, rips, blåbær og løvetann(!) så ofte hun kan :)

Pyrren er mer dog noe mer selektiv i kosten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Casper spiser gress i bøttesvis. (Noen ganger må bæsjen omtrent trekkes ut.. *isj* ) Pleier ikke få noe frukt og grønt, sjeldent det er rester, og jeg har ikke gått inn for å bevisst gi ham frukt og grønt. Han får epleskrotter og sånn, men de spytter han bare ut egentlig. Bortsett fra om det er en annen hund i nærheten da, da går den ned fortere enn svint. Bare på trass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du stått med saftig dødt dyr i ene hånden og gulrot i den andre hadde Marco spist gulrota. Gulrøtter er livretten hans! Han putter gulrota mellom potene og sitter å tygger bit for bit og er så fornøyd så. Andre grønnsaker/frukt er det litt ymse. Jeg har gitt han jordbær og lignende "myke" saker og det vil han ikke ha. Mens melon og da spesiellt skallet er digg. Agurk går også an. Det er tydelig at han liker ting som gir han litt tyggemotstand og som han må gnage litt på.

Si

Men det skal sies at alt går ned og at han er veldig lite kresen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...