Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Lillestrøm


SFX

Recommended Posts

Tror du ikke at de har avlyst eliteklassen i lydighet?! Det har vært annonsert i mange mnd at de skulle kjøre LP elite parralelt med Nordisk mesterskap, men plutselig finner de ut at de ikke kan det allikevel! Grrrr! Jeg blir mest sannsynelig ikke tatt ut til laget nå heller, så da får jeg ikke gått i Lillestrøm...

Derfor planlegger jeg å tørke litt støv og Yippie og se om jeg kan få gått klasse 2 eller 3 med henne :lol: Siden hun har fått veldig lite LP-trening det siste året, tror jeg det blir klasse 2 for tredje gang :lol:

Det ble vel gjort samtidig med at de ombestemte seg i forhold til klasse 1 - de sa først at alle kunne delta, og så snudde de. Og vanligvis har jeg stor tålmodighet, men akkurat det der irriterer meg. Ikke at vi er kandidater til minneprisen, men jeg ville gå LP, få med oss et stevne til i år!

Hva sier LP-miljøet til fjerning av eliteklassen? Blir det reaksjoner? Aksepterer en det stilltiende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 417
  • Created
  • Siste svar
Det ble vel gjort samtidig med at de ombestemte seg i forhold til klasse 1 - de sa først at alle kunne delta, og så snudde de. Og vanligvis har jeg stor tålmodighet, men akkurat det der irriterer meg. Ikke at vi er kandidater til minneprisen, men jeg ville gå LP, få med oss et stevne til i år!

Hva sier LP-miljøet til fjerning av eliteklassen? Blir det reaksjoner? Aksepterer en det stilltiende?

Det SÅ typisk. Det er helt sikkert blitt for liten plass, og da er det alltid LP på utgår. Endten må man ut (i sludd eller på asfalt), eller så bare lar de være å ha konkurranse i det hele tatt.

Veldig synd med klasse 1 også. Før var det liksom 70-100 som konkurrerte om H.P.Pettersens, mens de siste to årene har de vært ca 30...!

Ja, folk blir ergelige og klager litt, men det er liksom ikke så mye man kan få gjort... Pengene styrer NKK, og det er flere som digger utstilling... (venstresvinging er æsj)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det SÅ typisk. Det er helt sikkert blitt for liten plass, og da er det alltid LP på utgår. Endten må man ut (i sludd eller på asfalt), eller så bare lar de være å ha konkurranse i det hele tatt.

Veldig synd med klasse 1 også. Før var det liksom 70-100 som konkurrerte om H.P.Pettersens, mens de siste to årene har de vært ca 30...!

Ja, folk blir ergelige og klager litt, men det er liksom ikke så mye man kan få gjort... Pengene styrer NKK, og det er flere som digger utstilling... (venstresvinging er æsj)

Hehe, jeg skal ikke si noe, jeg er primært venstresvinger selv, men jeg skjønner ikke at de kan ha krav til å starte i noe så simpelt som LP1. Hva om det er en knallekvipasje som fyller ni måneder rett før, som ikke har vært gamle nok til å få starte?

Det er INGEN forhåndskrav til å starte i eksteriør og få norsk vinner-tittel, jeg synes det er urettferdig. Det ble flyttet til Lillestrøm for å få bedre plass, og om de da må kaste ut 2/3 av lydigheten må de enten lete videre etter et større sted, eller gjeninnføre fredagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen hemmelighet akkurat, at LP er et "stebarn" hos NKK (og andre klubber). LP-folket får de dårligste ringene, arr.klubben glemmer stadig vekk utstyr til ringen(e), osv. Et samlet, høyt skrik fra LP-norge, sinte innlegg i Hsport og klubb-blader, få LPdommerne til å ta det opp på konferansene sine, hjelper det? Utstillingsfolket hadde aldri funnet seg i dette, NKK hadde vel heller ikke turd ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal opp, men har ikke peiling på hva dommeren ser etter. Nina Karlsdotter - Sverige ? Anyone?

Nina Karlsdotter dømmer mudi og.

Stilte for henne i 2007.

Og ut fra den lille erfaringa derfra, liker hun store DSG med mye masse.

Det var totalt 4 DSG som stilte, 3 hanner og ei tispe.

Tispa fikk 1 kval, 1 konk.

Den minste hannen fikk 2 kval, og den som nok kanskje var like høy som Hampus, men manglet masse fikk 1 kva, 1 konk.

Hampus ble BIR.

Meeen.

Nå skal det jo sies at en bedømnng ene gangen ikke trenger ligne neste... :getlost:

Det har vel denne sesongen og spesielt en dommer vist ganske så tydelig.

Har enda ikke meldt på mine på Lillestrøm, men skal begynne i midten av neste uke å sjekke fly osv.

Hvis hu liker store og kompakte gårdshunder, så kanskje hu liker litt store og kompakte mudier! :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig jeg trenger en "back up" til en Toller. Men kun om det kræskje i AK og Toller ringen.

Det er verdens enkleste tispe, hun løper og står der hun.

Men jeg vet mer når tidsplanen kommer ut. Om ikke gjør jeg det selv.

Ser ut til at jeg skal stille to AK hannhunder også. Morro å stille flere hunder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig jeg trenger en "back up" til en Toller. Men kun om det kræskje i AK og Toller ringen.

Det er verdens enkleste tispe, hun løper og står der hun.

Pleier ikke være noe problem å få folk til å stille for deg rundt tollerringen :) Hvilken klasse skal hun i?

Moro! Håper vi treffer dere der, lenge siden jeg har sett Tekla, og jeg må jo hilse på Tia!

Ja, der må vi treffes. Såå lenge siden jeg har sett Norma, og jeg trenger litt springerkos igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier ikke være noe problem å få folk til å stille for deg rundt tollerringen :) Hvilken klasse skal hun i?

Hun skal i åpen.

Jeg tror ikke det kræsjer, ettersom det somoftest er ganske mange Tollere og ikke så mange AK, og AK pleier normalt å begynne som første eller andre rase i ringen.

Men brått så endrer NKK "normalen" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun skal i åpen.

Jeg tror ikke det kræsjer, ettersom det somoftest er ganske mange Tollere og ikke så mange AK, og AK pleier normalt å begynne som første eller andre rase i ringen.

Men brått så endrer NKK "normalen" :)

Hehe, da får vi satse på det går. Skal inn med Åpen-tispe selv, ellers kunne jeg stilt opp som back up'en din :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal hun dømme de hvite også? Finner er sæææære... Stilte for finsk dommer i Moss.. Da fikk Blondie blått, og de andre hvite DS fikk gult... Det krydde av blått og gult den dagen på flere av rasene... Og etter hva jeg hørte så er finnene sære å stille for. .men jeg håper jeg har fått feil info..

Min finske oppdretter fortalte at hun var veldig opptatt av høyden deres og at hun var kjapp med målebåndet om hun var i tvil. Også sa hun noe annet nyttig om henne, men det har jeg glemt nå. Haha! Håper ikke hun er altfor sær, kanskje hun er unntaket av de finske :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg skal ikke si noe, jeg er primært venstresvinger selv, men jeg skjønner ikke at de kan ha krav til å starte i noe så simpelt som LP1. Hva om det er en knallekvipasje som fyller ni måneder rett før, som ikke har vært gamle nok til å få starte?

Det er INGEN forhåndskrav til å starte i eksteriør og få norsk vinner-tittel, jeg synes det er urettferdig. Det ble flyttet til Lillestrøm for å få bedre plass, og om de da må kaste ut 2/3 av lydigheten må de enten lete videre etter et større sted, eller gjeninnføre fredagen.

:D LP1 er simpelt??!! :D Forøvrig enig, burde vært eksteriøre krav også, og Elite burde IKKE gå ut... Viktig å vise ikke-hundeeiende besøkende på fesjået at det går an å få til mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle raser har et rasenummer, som er identiske på tvers av landegrensene (rasenavn kan for eksempel skrives forskjellig i ulike land, så kan en med rasenummer dobbeltsjekke at det er snakk om samme rase).

*klipp*

Takk for info :D

Er det noen som vil være back-up handler for Puma? Pyrretispe som skal stilles for første gang, og som junior. Jeg tror det kommer til å kræskje med AG...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en link til en presentasjon av Dogs4All arrangementet:

http://messe.no/no/nv/prosjekt/Dogs4all/Be...sker-velkommen/

På samme nettsted ligger mange fine presentasjonsvideoer.

Dette kommer til å bli STORT!

Det trengs forøvrig fortsatt noen skrivere / ekstra mannskap til denne utstillingen. Skrivere må ha erfaring som skriver på utstilling.

Om du har mulighet til å hjelpe, ta kontakt på PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal i hvertfall melde på ene dalmisen, hun står for championatet. Hvor mange greyhounder jeg melder på er jeg heller usikker på akkurat nå. Må forhøre meg om hva slags type greyhound dommeren foretrekker. Har 3 av forskjellige type:P

OT. jeg har ikke peil på GH, men hva skiller de tre typene fra hverandre?? selv har vi to typer GD :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...