Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Lillestrøm


SFX

Recommended Posts

  • Svar 417
  • Created
  • Siste svar
Kjempefint om du kan det :wub: Jeg har ingen som kan stille henne skjønner du, men får satse på at det går.

Jeg stresser med å overtale mamma. Jeg skal jo betale alt selv, så hvor ligger problemet? Men først vil jeg se hva dommeren sier om Blondie på utstillingen tidligere i November. Så håper du finner en reserve reserve :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) LP1 er simpelt??! :) Forøvrig enig, burde vært eksteriøre krav også, og Elite burde IKKE gå ut... Viktig å vise ikke-hundeeiende besøkende på fesjået at det går an å få til mye...

Nei, du misforstår - jeg mener ikke at LP1 er noe simpelt å delta i, men jeg mener at det tross alt "bare" er klasse en i lydighet, det er etter min oppfatning ingen grunn til å sette kvalifiseringskrav eller begrensninger - det er en lydighetskonkurranse, det er ikke NM eller Crufts eller noe annet ekstremt stort. Ja, vinneren får napp i Pettersen-pokalen, men ellers er det jo et like ordinært lydighetsstevne som på NKK Bjerke eller hos Stovner Hundeklubb. Det var det jeg mente.

Jeg synes ikke det skal være krav til å få starte i klasse 1, og jeg er totalt uenig i eksteriøre krav også. Hvorfor?

Det er viktig å vise "ikke-hundeeiende besøkende på fesjået" at det er et mangfold også, og at folk kan ha det gøy med konkurranse og trives i miljøet selv uten å få 199 poeng eller CACIB.

Jeg får stadig høre positive tilbakemeldinger på at jeg konkurrerer i LP med min store, tunge, ikke så raske og smidige og ikke typiske brukshundrase, vi kan få til mye selv om vi ikke aspirerer til pokalen.

Kjenner jeg er litt irritert over at det ikke blir "åpent" på Elite LP. Det er jo det ene stevne som er nå fremover...

Jeg som hadde tenkt å starte der med Blaze :o

Vi kan lage furteklubb sammen...

Men det er LP-stevne hos Norsk Collieklubb 14. november, alle klasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du trenger hjelp enda, og jeg skal og er der på lørdagen, så jeg være til hjelp :) Men kan nok ikke prøve å gå med henne på forhånd, etter som at jeg bor i Bergen og reiser bort på fredag eller lørdag.

Jeg har fått hjelp, ellers takk :)

Vi kan lage furteklubb sammen...

Men det er LP-stevne hos Norsk Collieklubb 14. november, alle klasser.

Ja vurderer det, men samtidig går jeg LP kurs den helgen. Er litt kipt å stikke fra ett kurs som skal hjelpe meg med LP Eliten liksom :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vurderer det, men samtidig går jeg LP kurs den helgen. Er litt kipt å stikke fra ett kurs som skal hjelpe meg med LP Eliten liksom :)

Ta med kursinstruktøren, og få tilbakemelding direkte etterpå? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmmen, jeg ser at NKK har øket påmeldingsavgiften for DOGS4ALL med 60,- kr :)

Nå begynner det bli dyrt å stille altså.

Noen som vet grunnen til dette? Fant likkesom ingen annen info enn:

OBS! OBS!!

Påmeldingsavgiften for Dogs4All på Lillestrøm er øket med 60,- kr. i tillegg til ordinær påmeldingsavgift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmmen, jeg ser at NKK har øket påmeldingsavgiften for DOGS4ALL med 60,- kr :)

Nå begynner det bli dyrt å stille altså.

Noen som vet grunnen til dette? Fant likkesom ingen annen info enn:

OBS! OBS!

Påmeldingsavgiften for Dogs4All på Lillestrøm er øket med 60,- kr. i tillegg til ordinær påmeldingsavgift.

Det så jeg også, og stusser over hvorfor det er nødvendig å øke avgiften såpass mye på akkurat den utstillingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmmen, jeg ser at NKK har øket påmeldingsavgiften for DOGS4ALL med 60,- kr :)

Nå begynner det bli dyrt å stille altså.

Noen som vet grunnen til dette? Fant likkesom ingen annen info enn:

OBS! OBS!

Påmeldingsavgiften for Dogs4All på Lillestrøm er øket med 60,- kr. i tillegg til ordinær påmeldingsavgift.

Det der reagerte jeg også på... Ikke nok med at vi må betale en formue for å parkere der, men så skal vi attpåtil betale - nesten 20 % ekstra i påmeldingsavgift sånn helt plutselig ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det så jeg også, og stusser over hvorfor det er nødvendig å øke avgiften såpass mye på akkurat den utstillingen?

Det der reagerte jeg også på... Ikke nok med at vi må betale en formue for å parkere der, men så skal vi attpåtil betale - nesten 20 % ekstra i påmeldingsavgift sånn helt plutselig ???

Kan det være fordi dette ble litt dyrerer enn hva NKK egentlig hadde budsjettert med tro? Eller at siden det er en prestisje-utstilling så øker man? Mener å huske at også My Dog har økt sin påmelding.

Men dette er vel nylig lagt ut tror jeg. Hva da med de som har meldt for leeenge siden, måtte de betale de ekstra kr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Kjenner jeg at jeg er glad jeg ikke skal til Lillestrøm hverken med eller uten hund :)

Det er dyrt å komme inn, det er enda dyrere å stille og parkering kommer til å koste en million - hærrrrrlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være fordi dette ble litt dyrerer enn hva NKK egentlig hadde budsjettert med tro? Eller at siden det er en prestisje-utstilling så øker man? Mener å huske at også My Dog har økt sin påmelding.

Men dette er vel nylig lagt ut tror jeg. Hva da med de som har meldt for leeenge siden, måtte de betale de ekstra kr?

Jeg meldte på i midten av august, og da betalte jeg 380 kr per hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det ligger ett STORT parkeringhus 3 minutts gange unna varemessen. (til en billigere penge) det ligger også en 10 minutter gange unna og det er togstasjonsparkering til 10,- timen (og 30/40 i think dagen) halvt minutt unna. ellers ligger det også en parkering til en billig penge ved senteret ca 15-20min gange :)

KAN være verdt det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det ligger ett STORT parkeringhus 3 minutts gange unna varemessen. (til en billigere penge) det ligger også en 10 minutter gange unna og det er togstasjonsparkering til 10,- timen (og 30/40 i think dagen) halvt minutt unna. ellers ligger det også en parkering til en billig penge ved senteret ca 15-20min gange :)

KAN være verdt det :)

...og jeg har gratis parkering hos pappa'n min 10 min. gange unna, men om det er verdt det? Neppe, for jeg skal ihvertfall ikke risikere en hel haug med møkkete hundebein :) Får trøste meg med at denne bare er en gang i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefint om du kan det :) Jeg har ingen som kan stille henne skjønner du, men får satse på at det går.

Om vi kommer så kan jeg stille henne, jeg skal isåfall stille Birk uansett.

I tilegg blir det NM på oss tror jeg... :)

Ikke at vi har en sjangs men morro å være med, det viktigste er ikke å vinne men å delta.... Eller no sånt :)

Blir snart avklart om vi reiser, men bil, reisefølge og overnatting må ordnes først.

Orker ikke å kjøre aleine fra Bergen, og bilen min er ikke noe å kjøre over fjellet midt på vinteren med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har jeg meldt på Memphis og Sting. Og håper ingenting kræsjer denne helgen, gru-gleder meg til PM kommer ut.

Også håper jeg ikke Sting, som er champion og skikkelig lekker, tar vinnertittelen fra Memphis. Stille han dårlig kanskje :aww:(neida)

Også var det å melde på Tia også etterhvert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stresser med å overtale mamma. Jeg skal jo betale alt selv, så hvor ligger problemet? Men først vil jeg se hva dommeren sier om Blondie på utstillingen tidligere i November. Så håper du finner en reserve reserve :aww:

Hehe, det skal ikke være lett :) Men det kommer litt an på når ag'en skal være og når pyrren skal stilles, for det blir ikke NM lag på oss, så da får jeg kanskje stilt henne selv :)

Om vi kommer så kan jeg stille henne, jeg skal isåfall stille Birk uansett.

I tilegg blir det NM på oss tror jeg... :)

Ikke at vi har en sjangs men morro å være med, det viktigste er ikke å vinne men å delta.... Eller no sånt :)

Blir snart avklart om vi reiser, men bil, reisefølge og overnatting må ordnes først.

Orker ikke å kjøre aleine fra Bergen, og bilen min er ikke noe å kjøre over fjellet midt på vinteren med.

Det hadde også vært supert! Kanskje jeg kan få et lynkurs i hvordan man stiller hund i tilfellet jeg stiller henne selv? Sånn i og med at jeg har stilt hund to ganger før i mitt liv, og det var en 4 mnd gammel labbis valp :)

NM kommer til å gå strålende!

Satser vel i grunnen på at jeg får stilt henne selv, men jeg vet jo ikke hvilken dag ting blir satt til og sånn. Hun skulle jo ha fått vært på et valpeshow allerede, men der hadde jeg en handler som ikke dukket opp, så hun har null erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det blir NM juniorhandling på meg i år da, koste hva det koste vil. Men jeg er fortsatt litt i tvil om at det faktisk har kjedd... :)

Det HAR skjedd, du ER med i NM :P Og hvis jeg ikke får med meg performancen din denne gangen heller skal jeg helt klart sende deg like mange gode tanker og ønsker som sist, det hjalp jo :P

*så bare prøv deg ikke å være med...*

Det er altså 380 det koster å stille nå?

Huff har egentlig ikke råd, men nå vil jeg jo...

Du må bare, for jeg kan ikke skjønne annet enn at vakre, aldeles sjarmerende Ellie ikke skal gå helt til topps :hmm:

Ja, dessverre - jeg lurer fortsatt på hvorfor, de kunne jo informert om årsaken synes jeg...

Ja, det syntes jeg også. Ble et slag i utstillingslommeboken det her...

Skal, skal ikke, skal, skal ikke...noen dager til å tenke på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...