Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Lillestrøm


SFX

Recommended Posts

OT. jeg har ikke peil på GH, men hva skiller de tre typene fra hverandre?? selv har vi to typer GD :D

Det er typen: hvordan de ser ut, hvordan de er bygd osv.

Jeg skal vise deg:

Dette er greyhounden min fra engelske linjer:

http://i116.photobucket.com/albums/o38/Bla...l/Pumaapril.jpg

Dette er den røde greyhounden min som har innblandet amerikanske linjer:

http://greyspots.files.wordpress.com/2009/...w=300&h=212

Dette er valpen som er fra de vanlige nordiske linjene:

http://www.anotherstory.nu/hilda-5ma.jpeg

Nå skal det sies at valpen enda ikke er fedig utvokst. Er bare 9 mnd enda.

Men generelt sett ser du veldig forskjell på den røde og den sorte. Den røde er kortere og har en helt annen muskulatur. Den sorte (dårlig bilde) er en lengre type og har en helt annen muskulatur igjen. Men det som skiller dem mest er gemyttet. Den røde har mer jaktinstink og er mye mer uavhengig. Den sorte er den roligere type som tar alt helt med ro og er veldig knyttet til meg.

Mine greyhounder er forskjellige fordi: Den røde er lita, den sorte er større og har mer masse, valper derimot er den største og har alt av de gode trekkene og linjene mine andre 2 har tilsammen:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 417
  • Created
  • Siste svar
Det er typen: hvordan de ser ut, hvordan de er bygd osv.

Jeg skal vise deg:

Dette er greyhounden min fra engelske linjer:

http://i116.photobucket.com/albums/o38/Bla...l/Pumaapril.jpg

Dette er den røde greyhounden min som har innblandet amerikanske linjer:

http://greyspots.files.wordpress.com/2009/...w=300&h=212

Dette er valpen som er fra de vanlige nordiske linjene:

http://www.anotherstory.nu/hilda-5ma.jpeg

Nå skal det sies at valpen enda ikke er fedig utvokst. Er bare 9 mnd enda.

Men generelt sett ser du veldig forskjell på den røde og den sorte. Den røde er kortere og har en helt annen muskulatur. Den sorte (dårlig bilde) er en lengre type og har en helt annen muskulatur igjen. Men det som skiller dem mest er gemyttet. Den røde har mer jaktinstink og er mye mer uavhengig. Den sorte er den roligere type som tar alt helt med ro og er veldig knyttet til meg.

Mine greyhounder er forskjellige fordi: Den røde er lita, den sorte er større og har mer masse, valper derimot er den største og har alt av de gode trekkene og linjene mine andre 2 har tilsammen:P

hmm interresant=) ser forskjell ja:) den røde vikrer litt mer kompakt enn den svarte :hmm: men valpen da?? blir den en mellomting? den så ganske edel ut foreløbig, for meg i hvertfall :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm interresant=) ser forskjell ja:) den røde vikrer litt mer kompakt enn den svarte :hmm: men valpen da?? blir den en mellomting? den så ganske edel ut foreløbig, for meg i hvertfall :|

Valpen bli nok en mellomting. Den blir stor, men får mye bedre linjer enn den sorte, og forhåpentlig stegene til den røde. Muskulaturen blir mer lik den sortes.

Men alt for tidlig å si, hun er bare 9 mnd. Og mange greyhounder er ikke ferdige før de er rundt 2-3 år. Som min røde nå. Hun er 2 år og begynner endelig og få den formen og proporsjonene hun skal ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da dropper jeg å melde på Tia i eksteriør hvertfall, dommeren ga henne flat rød som junior pga lite masse, og tipper jeg rett så er Tia nedrøytet til da. Får bli LP heller, kjedelig at dommerlisten der ikke er lagt ut!

Så denne dommeren er opptatt av at aussiene skal være kraftige og ha mye pels?

Hadde lyst til å melde på, men vet ikke helt om jeg tørr hehe, Jatzy er ikke akkurat kraftig, ikke har hu mye pels heller.. :hmm:

Vet jo på forhånd at vi ikke kommer særlig langt, men hadde jo vært gøy å være der uansett da..

05092009053332ba940231794acbb8.jpg

2909200901062c6a7f56a32e47779b.jpg

Crappy mobil bilder av den nedrøytede ikke kraftige kalvneinte aussien Jatzy :):| Hun har nok mer pels om 1 mnd da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så denne dommeren er opptatt av at aussiene skal være kraftige og ha mye pels?

Hadde lyst til å melde på, men vet ikke helt om jeg tørr hehe, Jatzy er ikke akkurat kraftig, ikke har hu mye pels heller.. :hmm:

Vet jo på forhånd at vi ikke kommer særlig langt, men hadde jo vært gøy å være der uansett da..

Dommeren liker de litt kraftige, ja. Tia hadde også for dårlig forbryst. Jatzy ser ikke så mye kraftigere ut enn Tia gjorde den dagen, så jeg ville vurdert det, ja :| BIR-hunden ble en liten, kompakt aussietispe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dommeren liker de litt kraftige, ja. Tia hadde også for dårlig forbryst. Jatzy ser ikke så mye kraftigere ut enn Tia gjorde den dagen, så jeg ville vurdert det, ja :hmm: BIR-hunden ble en liten, kompakt aussietispe.

Når var det han dømte sist? Jeg vil sjekke resultater :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dommeren liker de litt kraftige, ja. Tia hadde også for dårlig forbryst. Jatzy ser ikke så mye kraftigere ut enn Tia gjorde den dagen, så jeg ville vurdert det, ja :hmm: BIR-hunden ble en liten, kompakt aussietispe.

Da burde kanskje jeg også droppe det. Koster mye penger for en rød sløyfe og et gult ark... Yippie hadde lite pels på den tiden ifjor, og idag oppdaget jeg at en del underull har begynt å falle av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg er litt irritert over at det ikke blir "åpent" på Elite LP. Det er jo det ene stevne som er nå fremover...

Jeg som hadde tenkt å starte der med Blaze :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når var det han dømte sist? Jeg vil sjekke resultater :hmm:

Hmm, jeg vet ikke. Dette var i November 2007.

Da burde kanskje jeg også droppe det. Koster mye penger for en rød sløyfe og et gult ark... Yippie hadde lite pels på den tiden ifjor, og idag oppdaget jeg at en del underull har begynt å falle av...

Tia ble trukket mye for dårlig utviklet bryst hvertfall. Men hun var junior.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har SUPER lyst til å dra! Det er samme dommer på Stord utstillingen som skal dømme papillon, og om vi gjør det bra der så vil jeg dra! Men det jeg lurte på var da, Labbis du sa at du hadde husrom for litt siden, har du det enda? Ellers kan jeg kanskje bo med noen andre om jeg får lov å dra av mamma.

Men vi får se om Talli stilles, hun skal jo evt parres rundt disse tider, antagelivis på vei opp i pels også trenger jeg en handler til Talli da hun nå også stiller i champ. (om noen har lyst til å prøve seg så bare gi en lyd, om jeg ikke får tak på så stiller jeg bare Blaze)

Vi får se om ikke det blir litt for mye styr om jeg ikke finner en handler som klarer stille henne før PM går ut. (hun er enklere enn Blaze egentlig :icon_cry: )

Om du trenger hjelp enda, og jeg skal og er der på lørdagen, så jeg være til hjelp :sint_01: Men kan nok ikke prøve å gå med henne på forhånd, etter som at jeg bor i Bergen og reiser bort på fredag eller lørdag.

:D LP1 er simpelt??! :) Forøvrig enig, burde vært eksteriøre krav også, og Elite burde IKKE gå ut... Viktig å vise ikke-hundeeiende besøkende på fesjået at det går an å få til mye...

Hvordan skulle man hat eksteriør krav?

Takk for info :P

Er det noen som vil være back-up handler for Puma? Pyrretispe som skal stilles for første gang, og som junior. Jeg tror det kommer til å kræskje med AG...

Samme med deg, er jeg der den dagen kan jeg kanskje hjelpe :sint_01:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F.eks. kreve at hunden tidligere har oppnådd minst 1. premie i kvalitet?

Da må jo de først gå på en utstilling uten kvalifisering. Og tenk om den hunden da får blå pga dårlig utvikling som junior, men når hunden er utviklet er den like flott som en champion? Eller at den dommeren den dagen gav den 2, mens en annen dommer en annen dag ville gitt den CERT?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må jo de først gå på en utstilling uten kvalifisering. Og tenk om den hunden da får blå pga dårlig utvikling som junior, men når hunden er utviklet er den like flott som en champion? Eller at den dommeren den dagen gav den 2, mens en annen dommer en annen dag ville gitt den CERT?

Samme gjelder jo for ekvipasjer i LP1, så det er jo i såfall det mest rettferdige :wub: Det er jo kun på denne utstillingen det er minimumskrav i LP1 såvidt jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme gjelder jo for ekvipasjer i LP1, så det er jo i såfall det mest rettferdige :wub: Det er jo kun på denne utstillingen det er minimumskrav i LP1 såvidt jeg vet.

Ja, men der er det mer som et slags opprykk til de andre klassene, men akkuratt når det gjelder klasse 1 på denne utstillingen er det klart at det er urrettferdig. Men det hadde blitt vanskelig om vi skulle innføre det på alle utstillinger. Men dette er kanskje ikke noe som skal taes i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F.eks. kreve at hunden tidligere har oppnådd minst 1. premie i kvalitet?

Jaja, men hva om hunden nettopp har blitt 9mnd da? Sorry, du kan ikke på norsk vinner fordi hunden din er for ung til å ha blitt stilt ut og fått den nødvendige premieringen tidligere. For all del - syntes godt det kunne vært et HP/CK/1pr krav, men da må det jo funke for alle.

Forresten noen som vet hva Mona K. Selbach liker? :wub: Jeg håper å få CK på gutten i det minste... hehe.

Synes det er litt artig at vi skal gå i samme ring som sheltiene for de er det sjelden jeg får se og jeg er jo veldig betatt da :wub:

Da jeg stilte Malamute på valpeshow for henne var hun veldig opptatt av at øynene ikke skulle være for lyse i hvertfall, men var forsåvidt det eneste hun hadde å utsette på ham...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, men hva om hunden nettopp har blitt 9mnd da? Sorry, du kan ikke på norsk vinner fordi hunden din er for ung til å ha blitt stilt ut og fått den nødvendige premieringen tidligere. For all del - syntes godt det kunne vært et HP/CK/1pr krav, men da må det jo funke for alle.

Da får man akkurat samme dilemma som en LP-ekvipasje der hunden akkurat har fylt 9 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg stilte Malamute på valpeshow for henne var hun veldig opptatt av at øynene ikke skulle være for lyse i hvertfall, men var forsåvidt det eneste hun hadde å utsette på ham...

Ja, hun har sagt dette med papillon også. Hun nevnte også at min var for valpette i pelsen når hun var litt over 9mnd. Ikke en dommer jeg liker å stille for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hoff.. det var litt dumt fordi finske lapphunder skal egentlig helst ha svart-brune øyer når de er sorte, men Marco har så mye lyst i ansiktet at han er mer gyldenbrun i øynene og et par dommere har kommentert dette. Men han har øyne i forhold til pelsfargen sin mener nå jeg da :wub: hehe.

Jaja, vi får nå se :wub: hun dømte jo finsk lapphund på et valpeshow og den har samme øyenfarge som Marco og det ble ikke kommentert. Den ble BIG2..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får man akkurat samme dilemma som en LP-ekvipasje der hunden akkurat har fylt 9 mnd.

Nå har jeg heller ikke sagt at jeg er for det LP kravet heller da (for jeg syntes det er på trynet når de har fått den plassen de skyldte på at de ikke hadde). Jeg kommenterte bare at krav om utstillingspremiering ikke hadde vært så dumt om det hadde funket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg heller ikke sagt at jeg er for det LP kravet heller da (for jeg syntes det er på trynet når de har fått den plassen de skyldte på at de ikke hadde). Jeg kommenterte bare at krav om utstillingspremiering ikke hadde vært så dumt om det hadde funket.

Nei, jeg mente jo bare at det burde være litt rettferdig, ikke at det burde være sånn :wub: Skal det være krav for det ene, bør det også være for det andre liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg mente jo bare at det burde være litt rettferdig, ikke at det burde være sånn :wub: Skal det være krav for det ene, bør det også være for det andre liksom.

Enig i det. Det optimale er jo at det ikke er krav i noen grener... Dette er helt på trynet av NKK, men dog ikke overraskende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...