Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater NKK Trondheim


Guest Jonna

Recommended Posts

  • Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Gratulerer så mye til alle med gode resultater!

Spesielt til de nye championene. :)

Jeg stilte en halvbror av Bella, Nellyvill's Dinner Date "Eros" til 2 i junior med ck.

Nellyvill's Entertain You ble nr. 1 i junior med ck, Nellyvill's Copyright "Jonas" ble nr. 1 i åpenklasse med ck, og Dropse ble 4 i junior med hp.

Jeg stilte også en hannhund som ble bis avlsklasse.

Har ingen bilder fra i dag, så setter inn et bilde av Eros og avlsklassen fra spesialen i går.

Eros-2.jpg

avlsklasse.jpg

Har hatt en utrolig flott helg, selv om det var litt i varmeste laget. :)

Edit; Må jo selvsagt nevne at pappan til Fredrik, Ola Odelsgutt av Hiselfoss, ble 2bhk på spesialen i går og BIR på NKK'en i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Micko stilte i juniorklasse, og etter å ha fått høre at han var for tykk på terrierutstillingen i går, hadde jeg ikke akkurat noen store forhåpninger. Men det gikk da supert :)

BIR, cert og CK ble det på oss. I gruppa var dyret døsliten, og ikke hadde jeg forventet noen plassering heller. Men superfornøyd altså! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme etter en kjempetrivelig helg! Resultatet er ikke noe å skryte av, Symra fikk flat rød og ble 3 beste åpentispe av fire. Men resultatet er jo bare en del av pakka, liksom. Det var knallvarmt, som mange har nevnt, men Sara og jeg fant en trivelig plass til campingvogna, under noen store løvtrær, rett ved en bekk. Det ble til at vi tilbrakte mye tid der, hundene lå flate i skyggen og koste seg. Vi så egentlig bare finalene og noen utvalgte rasebedømminger, det var jo umulig å stå på den grusbanen som helt manglet skygge særlig lenge i gangen.

Hvor lite vi hadde sett av det hele skjønte jeg plutselig da Mona spurte meg hvordan det hadde gått med SusanneL. Jeg visste ikke! Jeg kom så sent til bedømmingen at jeg ikke fikk med meg hannhundene, og så gikk vi rett til campingvogna da Symra var ferdig. Og på toppen av det så glemte jeg å spørre beardisfolket! Vi lo litt av det der, Sara og jeg ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da var Nkk dagen over for oss også

Og det gikk bra:) desverre ble vi nr. 2 om certene både på hannhund siden og tispe siden.

Vi ble bim i dag på vår Courtborne Ramazotti og Jippi så gikk gamle far opp og BEST IN SHOW VETERAN... jippiiiiiiiiiii :):) Kjæmpe arti ja.

Grattis til dere andre som er super fornøyde.

Klæm

Stolt

Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da var Nkk dagen over for oss også

Og det gikk bra:) desverre ble vi nr. 2 om certene både på hannhund siden og tispe siden.

Vi ble bim i dag på vår Courtborne Ramazotti og Jippi så gikk gamle far opp og BEST IN SHOW VETERAN... jippiiiiiiiiiii :):D Kjæmpe arti ja.

Grattis til dere andre som er super fornøyde.

Klæm

Stolt

Kristin

Gratulerer til alle, men gratulerer spesielt til deg! :P Jeg kjenner følelsen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Takker så mye for alle gratulasjonene :)

Edit; Må jo selvsagt nevne at pappan til Fredrik, Ola Odelsgutt av Hiselfoss, ble 2bhk på spesialen i går og BIR på NKK'en i dag!

Zuma og Ola syntes at "den andre" luktet godt der vi sto og ventet i grupperingen :)

BIR, cert og CK ble det på oss. I gruppa var dyret døsliten, og ikke hadde jeg forventet noen plassering heller. Men superfornøyd altså! :D

Og DET sa du ingenting om da vi pratet sammen... :P GRATTIS!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Jeg er ett sippehue, saa jeg sitter her i lobbyen og griner fordi hundene jeg ofte leker med er pene. Dommeren som doemte Norris, har faatt bombe i posten :P

Næsjda, for som LinKr sier:

Det var jo hun som satte Dina opp som BIM også da :P

Norrisen ble premiert riktig hun, hun er veldig umoden, og da er vi fornøyde med en rein rød.. Hun vokser seg jo stadig penere, vettu, så bare tenk hvor lekker Norrisen er når hun blir 6 år, liksom :P

Gratulerer til alle som er fornøyd med sine resultater :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle, men gratulerer spesielt til deg! :P Jeg kjenner følelsen! :P

Tusen takk:) kjempe koselig av deg.

Og ja d var litt av en følelse, selv om det er min mor som stiller han så er jeg like spent når jeg står ringside:)

Det er jo min og mamma sin gutt:)

Hærlig

Klæm

Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme etter en kjempetrivelig helg! Resultatet er ikke noe å skryte av, Symra fikk flat rød og ble 3 beste åpentispe av fire. Men resultatet er jo bare en del av pakka, liksom.

Signerer denne jeg.

Dårlige resultater med flat rød på begge gutta.

Men ei fantastisk langhelg fra vi kom onsdagen og til vi reiste hjem i går kveld!

Sol, sommer og mange hyggelige folk.

Hampus fikk bada hver dag utenom onsdag, han er jo en livsnyter, og bading er det beste som finnes.

Nå har vi vært på NKK Trondheim 2 år på rad, og begge årene har det vært fantastiske turer.

Så dette kan fort bli en vane uavhengig av om resultatene uteble.

Pga varmen var vi bare på utstillinga en drøy time begge dagene.

Vi fant i stede svale skogsveier i Byåsen der vi gikk flotte turer alle dagene.

IMG_0548.jpg

Hampus i sitt rette element.

Undrer meg jo litt hva som gjorde at dommern holdt tilbake CK og CERT for Linus da.

Med Hampus er det greit med uteblitt CK, da dommern sa det var pga skjevheten i bittet.

Men hva i denne kritikken gir ikke rett til CK liksom?

Bra storlek / lengde med tilstrekkelig kjønnspreg.

Vakkert hode med prima ører og øyne.

Bra nosparti.

Velbåren hals.

Fast overlinje.

Bra hale.

Bra brystkorg.

Prima front, en aning knapt vinklet bak.

Bra føtter.

Bra pels.

Sunne bevegelser.

Han har da fått både CERT og res.CACIB på dårligere kritikker...

Nå skal det vel sies at det bare ble delt ut en CK i rasen, og 3 av 6 hunder fikk bare blått.

Men av og til skjønner jeg ikke på dommerne.

Uansett, Linus fikk en positiv opplevelse i ringen med hensynsfull dommer.

Så det i seg selv er jo en liten seier.

IMG_0494.jpg

Linus og mor i ringen.

IMG_0495.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var mange flate rød for sonen denne gangen, og vi stiller oss pent i samme rekke.. :P Jeg stilte bare Tulla i helga, og hun fikk flat rød, både på spesialen og NKK. Kjedelige greier, jeg hadde håpet på ck, og ikke noe mer egentlig, men men. På spesialen fikk hun forresten en strålende bra kritikk, og den var faktisk så å si identisk med en championtispes kritikk som jeg fikk lese, så hvorfor ck'en uteble, er et mysterium! :P Litt "morro" å tenke på at en av hundene vi slo i Ålesund da Tulla ble BIR, er broren til han som ble BIS i går...

Grattis til de med flotte resultater! :P

Edit: Her kommer kritikkene, denne fra spesialen: "Vakker tispe med fint hode og uttrykk. Bra hals og rygglinje. Bra utviklet kropp. Tilstrekkelig vinklet foran, meget bra bak. Utmerket bevegelsesmønster." Det eneste som var forskjellig fra championtispens kritikk, var at hun var vakker og stilig, Tulla var bare vakker. I tillegg var Tulla bare tilstrekkelig vinklet foran men meget godt vinklet bak, mens den andre var godt vinklet både foran og bak. Fatter bare ikke at det ikke var en CK-kritikk! :P Men vi var den siste som ble kastet ut før de andre fire ble plassert da, så i teorien ble hun 5btk. :P

Fra NKK: "Don't like the shavings on ear. (Dette fikk alle på kritikken, dommeren ville vi skulle bruke effileringssaks på ørene, ikke maskin.) Excellent bitch, good substance, but skinny in face (betyr at hun har mye løshud, ikke er tørr nok. Dommeren lagde grimaser med fjeset hennes og dro det i alle retninger da han gikk over henne.) Nice soft expression, correct bite. Nice outline. Stands good on her feet. Excellent coat. Good movement." Syns denne kritikken også var bra jeg. :P

Må bare fortelle hvordan ting foregikk på NKK, det var litt morsomt. Hannhundene skulle inn i BHK, og de gikk inn og stilte opp. Dommeren så kjapt over de (de hadde ikke engang løpt), før han målrettet gikk bort til Vanja med Apollo, tok henne i hånden og sa takk for i dag. Man kunne se hvordan blodet bare forsvant fra ansiktet hennes, hun var helt sjokkert - og makan altså - når dommeren SÅ målrettet går bort og takker for i dag, så er det jo nesten så man begynner å lure på hvorfor man hadde fått CK i utgangspunktet. :P Hun reiste seg opp og var på vei ut av ringen, da dommeren plutselig pekte mot 1.plassen. Skal si hun var overrasket! :P Hun strålte opp og kunne ikke tro sine egne øyne! Det var den merkeligste måten å gjøre det på som jeg noen gang har sett, haha! Snakk om dommer med "humor"! Han stod sånn upassende lenge før han sendte henne til 1.plassen, det var med viten og vilje at han lot henne tro hun ble sendt ut først. Det ble selvsagt stormende jubel da hun ble plassert, og folk visste ikke om de skulle le eller fremdeles være sjokkert over måten dommeren hadde gjort det på, haha!

Noe lignende gjorde han i BTK; hundene ble stilt opp, og han begynte med juniorene og tok rekka nedover; takket alle for i dag. Folk gikk ut av ringen, men det var visst bare en høflighetsgreie, for han hadde da slett ikke bedømt de enda.. :P Så de måtte inn igjen og stille opp en gang til før han valgte ut de fire som gikk videre.

Egentlig likte jeg den måten å gjøre det på; å velge ut de fire som ble plassert fremfor å sende ut de han ikke ville ha. Det var jo heidundrende mange påmeldte og svære BHK/BTK-klasser, så i stedet for å vite om de havnet på plass 5 eller 12, så ble de som gikk ut likestilt. :P Men at de ble bedømt kun for hvordan de så ut oppstilt syns jeg var litt rart; hunden i disse klassene løp nemlig ikke, han sjekket ikke bevegelsene før han hadde valgt ut de fire beste - og det var kun i BTK, i BHK bedømte han de ikke på bevegelser i det hele tatt. Men kanskje hadde han vært meget nøye da han valgte ut hunder som skulle få CK så han visste at alle hadde utmerkete bevegelser? :P Spennende og morsomt ble det i alle fall (selv om jeg kanskje ville likt en dommer som tydelig vektla bevegelser litt mer)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...