Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater NKK Trondheim


Guest Jonna

Recommended Posts

Guest Jonna

Noen med resultater fra NKK Trondheim?

Selv fikk jeg det jeg bestilte :|

5 Australske Kelpier var påmeldt, 3 tisper. Talli i bruksklassen, Blaze i champion.

Dommer var: Chwalobog, Elzbiet

Talli ble 1-1-CK-Cert/NUCH-Cacib-2.Btk.

Skjønne tispe. Korr hode, elegant hals, korr bryst dybde og bryst, g.overlinje og vinkler, bra bev.

Blaze ble 1-1-CK-BIR (Blaze er alt Intuch derfor vil Cacib bli Talli sitt)

Kompakt bygget, pent femi hode, korr overlinje og underlinje, godt vinklet parr (litt usikker på tolkningen av denne settningen) og g.bev.

2009_06250134.jpg

Siri hilser til sonen også, og kan fortelle at Willy ble 1-1-CK-2-bhk. Dommeren mente noe om trangbak fikk jeg med meg.

2009_06250080.jpg

(Litt overrasket over at jeg som brukte 7 timer hjem fra utstillingen er først med å lage resultat tråd. Kommer også en bildetråd i bildeforumet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Gratulerer til Jeanette :P

Jeg hadde egentlig bestemt meg for å droppe Stjørdal i dag på grunn av sykdom, men sent i går kveld bestemte vi oss for at skitt au, hunden er påmeldt, og det er jo bare to timers kjøring.

Og jeg kan ikke si jeg angrer :)

Jeg startet i lydigheten med en "gi ****"-holdning,bikkja ligger aldri under fellesdekk, og vi har ikke trent på tre uker. I tillegg var det så varmt at hun var helt "dau".

Men hun lå på fellesdekk, og vi gikk til 155 poeng, noe som holdt til 2.plass i klassen (av 11!) og vi tok apellmerket grad 2 :D Lett i sjokk løp vi avgårde til utstillingsringen, hvor Ganzie rasket med seg en 1.AK :P Gjett om jeg er fornøyd i kveld eller :P:)

Ganzie knasker griseøre for harde livet nå, det har hun virkelig fortjent :D

Nå er jeg veldig dårlig, og knasker rosa piller for harde livet, men det var verd det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå Grattis med supre resultater.

Selv har vi hatt Mynde spesial i dag på Rotvold og skal ikke stille på Nkk før i morgen.

Men det gikk veldig strålende i dag med vårt oppdrett.

Vi ble BIR og Bim og Best In Show

Tok 3 cert. 2 på whippet og 1 på saluki.

Beste hannhund ble INT Nord Kbhv-06 og Nv-07 Courtborne Ramazotti

Tonje med Felix (courtborne Good Luck Charm) tok sitt første cert og ble 2. bh av 15 hannhunder.

og 4 beste ble N S Norduv-02 Courtborne Rawhins

Den beste tispa tok også cert og ble Bim av 19 tisper som er Courtborne Rock a Hoola Baby som er søster av Felix

og 4 beste tispe ble N S Nordjv-06 Courtborne Jokers-Hildigard

Vi ble også Bis 2 veteran med Nuch Courtborne Shania.

Det som var ekstra gøy var at BIR OG BIM er de jeg venter valper på:)

Gjett om vi er stolte da:)

Ja morro å skryte litt da når det virkelig går rette veien.

Lykke til i morgen for de som skal stille da.

Kristin

Tok noen bilder som jeg kan godt dele med dere.

Erosbisrotvold3.jpg

erosbisrotvold.jpg

birogbimrotvold09.jpg

Divarotvold.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

I dag fikk vi en ny sopp-hund :)

Zuma slo til og fikk 1/1 ck, cert (Nuch), cacib og bir. Mens broren hennes, Fenris, fikk 1/1 ck, cacib og bim. Ikke mindre moro at juniortispene ble nr 1 og 2 i sin klasse og Stacy fikk også HP, Odin (BlÅndi) fikk ck og 2bhk med Res.cacib og Amy ck og 2 btk med res.cacib. Toppen av kransekaka var at vi fikk HP både i avls- og oppdretterklassen, så nå er vi hjemmom for å slappe av innen vi skal stille i gruppa, avl og oppdretter :)

Kan ikke si annet enn at vi er veldig fornøyde så langt, om det blir plassering i gruppe (neppe) eller i avls/oppdretter så er det ren bonus for oss :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Decoy.

1.Kval, 2.Konk med CK, 4.BHK...

Decoy jaktet tollere i siste runden i BHK, så da ble vi flyttet ned gitt.. :)

2,5år hanne. Fine proporsjoner, passende beinstamme

maskulint hode bra uttrykk, fine ører, sterk overlinje overlinje (ja det sto to ganger)

sterke vinkler og tasser. Herlig farge og hvite flekker

bra pelskvalitet, rør seg vel, meget bra steglengde

typisk temperament

Kjempefin kritikk :)

Fornøyd, men vi jakter Cert å vil bli ferdige med denne "karrieren" for Decoy...

Så dette står jo fint mot gårsdagens 0 ...

Ja faktisk 0, pga temperament som var samme i går som i dag,

i dag hadde han i følge denne dommeren typisk temperament...

Vår statistikk så langt pr dobbeltutstilling...

Blått

Cert

Blått

Cert

0

CK, 4.BHK

Blir ikke klok på dommere å hunder å alt jeg...

Lottotrekning ftw.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojojoj. GRATULERER til alle de noe soppene og andre supre resultater! Moro!

Etter at vi tok "storeslem" på Oppdal forige helg ble jeg pittelitt skuffet i går, men hey- slik er det.

Dennis ble 2 bhk med res cacib, Mille fikk faktisk ikke Ck for første gang (!). Kun en slett 1. Dommeren mente hun var litt lita, da hun stod sammen med to andre tisper som var mye større enn henne. Det kan jo tillegges at Mille lille faktisk er en halv cm over idealet :)

Nuh vel. Vi har hatt en FANTASTISK liten ferie mellom Oppdal og Trondheim. Bilder og slikt finnes på hjemmesiden i hauger og lass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Så dette står jo fint mot gårsdagens 0 ...

Ja faktisk 0, pga temperament som var samme i går som i dag,

i dag hadde han i følge denne dommeren typisk temperament...

:) Men gjor han ingen ting? Knurret? Trakk seg fra dommer? e.l.?

Grattis til enda en sopp til sonen, det florerer jo av dem her :) Og grattis til alle dere andre!

Yodel, jeg tittet faktisk etter deg i går og konkluderte at du ikke var der. Så Baselusker overalt, men ikke snurten av deg egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Decoy lager alltid lyd, han tror vist han kan snakke...

Så forskjellen er om dommerne tolker det som knurring til dommeren eller sånne generelle bromlepipetullelyder...

Han lager de lydene når han ligger i fanget å får kos å når han stresser å div andre settings, men utstilling er den verste settingen for Decoy...

Så dommere er flinke til å tolke det, men dommeren i går var nærmest redd for å ta på han...

Ingenting som kunne tolkes som knurring til dommer, bare vanlige decoylyder, så da ble han uhåndterlig og knurrende... :)

Men for all del, dommeren må da bare få tro det..

Gårsdagens betydde ingenting uansett (lite cert), vi jakter stor Cert... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...