Gå til innhold
Hundesonen.no

Hunder og hygiene 2


Artemis

Lar du hunden slikke deg på munnen?  

81 stemmer

  1. 1.

    • Nei, æsj! Tenk på alle de stedene tungen har vært før!
      19
    • Ja, bare koselig det.
      52
    • Har ikke tatt stilling til det/vet ikke.
      10


Recommended Posts

Ja, hvordan er det hos dere?

Er du blant dem som synes at jo våtere hundekyss, jo bedre? Eller synes du at det er ekkelt?

Ja, da lurte jeg på et nytt hundehygienespørsmål med tanke på forrige tråd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er greit, i spesielle situasjoner liksom, når jeg har vært borte lenge, eller han har vært ekstra flink og blir veldig glad. Så både og, begrenser ansikts-slikkingen iallefall, men synes også det er litt viktig at ikke alt godt kommer fra hendene jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner et alternativ egentlig. Sita elsker å susse på munnen, og jeg er... veldig mye mindre begeistret :) Det skjer jo, og hun får ikke nødvendigvis nei på det, men jeg lar henne ikke susse og sleike som hun selv vil. Jeg susser henne heller på hodet enn på munnen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slikking kan jeg spare meg for, fra andres hunder er det skikkelig æsj, fra vår intenst slikkende border collie er det ganske så æsj og fysj. Fra samojedene og hovawarten skjer det så sjelden at det er nesten sjarmerende når det en sjelden gang kommer et lite slafs fra de. Men jeg liker det ikke. et kyss fra 3 av mine 4 hunder en sjelden gang er ok, men slafsing er heeeslig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemte nei, æsj. Ikke pga hygiene, men fordi jeg ikke liker følelsen av å bli slikket på, samt den hæslige fuktigheta jeg må tørke av *shudder* Gubben kan finne på å slikke meg på arma når han smisker om ut/Valpis ligger på en plass han vil ligge på, og da grøsser jeg og sier ææææsj. *shudder* Valpis har aldri slikket annet enn godis av hånden (helt ok for meg), men hun kan komme og snuse/blåse meg i ansiktet om hun ønsker en kosestund. Dette er helt ok i mine øyne, men jeg dobbeltgrøsser ved tanken på å bli slikket av hennes kjempetunge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er bare koslig. Dina er ikke sånn kjempeivrig slikker, så når hun gjør det er det bare koslig :) Hun blir helt i hundre med slikkingen hvis jeg har smurt meg inn med fuktighetskrem da :) Jeg synes det er koslig at hunder slikker så lenge de ikke drukner meg med tunga si så jeg ikke får puste, eller at de slikker I munnen, det er ikke noe særlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingenting i mot et kyss men begrenser dersom det blir for mye av det gode. Prikken har en lei tendens til å slikke meg omtrent på tennene, så hun får ikke lov å sysse meg i det hele tatt. Betty sysser så sjeldent at de gangene hun gjør det så er det greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant å se at det er mange som synes at dette er greit.

Synes de samme at det er ekkelt når hunden spiser direkte fra serviset?

Selv tillater jeg ikke å bli slikket på munnen, jeg liker det ikke. Det går greit å få et slikk på kinnet, men ønsker ikke en rundvask der heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er koselig, men med begrensninger, vet jeg at kodalille(Er kun han som gjør sånt) har spist noe ekkelt ute så får han holde seg unna, og han får kun lov å gi et nuss på munnen(Jeg har eksem og allergi, så i resten av ansiktet får jeg bare kløe om han slikker der).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant å se at det er mange som synes at dette er greit.

Synes de samme at det er ekkelt når hunden spiser direkte fra serviset?

Jeg syns begge deler er ålright :)

Her sover de også i sengen og jeg deler gjerne middagen min med dem. Jeg syns tiggende hunder f.eks er koselig, sålenge de går bort dersom jeg ber dem om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de får ikke slikke i ansiktet. Ikke på hender/klær heller, jeg syns det er en ekkel uting som fort blir til at de slikker på besøk osv.. De må gjerne slikke på seg selv, men ikke oss folk.

Ang. servise så må jeg innrømme at det hender de får f. eks slikke saus ETTER vi har spist, men det blir jo vasket med kokvarmt vann og såpe etterpå, jeg spiser ikke av asjetten etter at de har vært på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke rett på munnen, jeg snur kinnet til i stedenfor. Liker ikke så veldig godt å bli slikket i ansiktet i det hele tatt, så ett eller to slikk innimellom kan jeg gå med på, men ikke noe mer enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Vår elskede Caro er en ikke-slikkende hund. Så derfor er det jo FANTASTISK KOS de gangene han gir et nuss.(Kanskje en gang annenhver mnt :) ) Han nusser jo bare om han ekstra superfornøyd og glad - og da nusser han på hånden.

Han gir meg nuss på kinnet om jeg har vært lenge borte fra ham,for han er en mammadalt av de skjeldene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, mine egne hunder får slikke meg i ansiktet, og Tulla nusser meg (med munnen lukket vel å merke). Tulla slikker ekstremt sjelden, Aynï slikker mye oftere. Andres hunder får værsågod holde seg unna, så sant det ikke er snakk om valper.. :) Det er også av stor betydning hvor knyttet jeg er til hunden, og hva den har spist i det siste (mine hunder får ikke lov å slikke meg i ansiktet når de har spist kattebæsj, hestebæsj går bedre..) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...