Gå til innhold
Hundesonen.no

Hunder og hygiene


Artemis

Hunder og hygiene  

133 stemmer

  1. 1.

    • Nei, de får ikke lov til noen av delene; hverken drikking fra doskål eller spising fra tallerken
      44
    • Nei til drikking fra doskål, ja til spising fra tallerken
      84
    • Ja til drikking fra doskål, nei til spising fra tallerken
      1
    • Ja, de får lov til begge deler; både drikking fra doskål og spising fra tallerken
      4


Recommended Posts

Ja, hvordan er det hos dere?

Er det ekkelt å la hundene spise fra bestikk dere selv bruker, selv om det kjøres en runde i oppvaskmaskinen?

Får de lov til å drikke vann fra doskålen, eller er det ekkelt og fy?

Hva man nå ikke funderer på i sene nattetimer... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar
Guest Jonna

Do skål drikking er ikke aktuelt.

Spising av tallerken e.l. etter at jeg har spist og det skal i oppvaskemaskinen har jeg ingen problemer med.

Men å servere fra samme tallerken/bestikk som man selv driver å spiser av syns jeg er ekkelt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Fant ikke noe alt jeg kunne stemme på.

Begge mine rekker i teorien ned i doskåla, men de har aldri prøvd å drikke derfra, så jeg har ikke noe forbud på det.. :)

Og middagstallerkenen min tømmer jeg selv, så den får de ikke smake på. Men i teorien hadde de fått lov å spise resten etter at jeg var ferdig, fra samme tallerken, om jeg ikke var så grådig selv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Fant ikke noe alt jeg kunne stemme på.

Begge mine rekker i teorien ned i doskåla, men de har aldri prøvd å drikke derfra, så jeg har ikke noe forbud på det.. :)

Og middagstallerkenen min tømmer jeg selv, så den får de ikke smake på. Men i teorien hadde de fått lov å spise resten etter at jeg var ferdig, fra samme tallerken, om jeg ikke var så grådig selv. :)

Tenkte faktisk på det da jeg laget pollen, men tanken var den at i så fall om de teoretisk sett skulle finne på å drikke, ville de da få lov?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte faktisk på det da jeg laget pollen, men tanken var den at i så fall om de teoretisk sett skulle finne på å drikke, ville de da få lov?

Det er ingen her som noensinne har drukket av doskåla, derfor stemte jeg ja på begge deler. Det er jo ikke noe vits i å ha regler mot noe som ikke er aktuellt.

Da har jeg også stemt ja til begge deler. OM de plutselig skulle finne på å drikke fra doskåla, så hadde jeg ike sett på det som noen krise, finnes verre vannkilder enn wc etter min mening. Hadde de fått det for vane, ville jeg vel blitt nøyere med å holde døra lukket slik at de ikke får mulighet til å drikke derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte faktisk på det da jeg laget pollen, men tanken var den at i så fall om de teoretisk sett skulle finne på å drikke, ville de da få lov?

Nå rekker ikke min hund oppi doskåla, men dersom hun hadde gjort det, ville det definitivt vært regel mot det. Tallerkner er aldri i hennes rekkevidde, og det har aldri falt meg inn å skulle la henne slikke på dem heller. Nei på begge deler her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort nei til begge deler. Skal de få noe middagsrester havner det i matskåla deres, og vann drikker man fra vannskåla. Den ene står rett utenfor badet, så det er ikke lange veien å gå altså. Blade tok et par slurker fra vannet i doen en gang, fikk beskjed om å skjerpe seg, og tok tre skritt for å slukke tørsten ytterligere i skåla si :) Han har ikke prøvd siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, drikking fra doskålen er ikke lov, men det er heller ingen som har lyst til å drikke fra den tror jeg:p De kan få mat fra en tallerken som jeg senere kjører i oppvaskmaskinen, men ikke hvis jeg må vaske de for hånd:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei til drikking av doskål om han skulle være lur nok til å få til det. Ja til spising av samme bestikk som meg.. men jeg bryr meg ikke om jeg vasker for hånd eller ikke..men det skal sies at jeg spiser lunsjen min med snørr, lange fingre og masse basiller mest garantert..for gurimalla hva de barna kan få til uten at du ser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. drikking av doskåla, så hadde en venninne av meg en hund som var fæl og gjøre dette. Den åpna badedøra og vippet opp dolokket og drakk :) De måtte ha badedøra låst hele tiden, men så fort bikkja fikk en sjans, så var det å stikke hue ned i do. Så en dag stod gubben på badet og pussa tenner og bikkja kommer inn på badet og putter hue i do for å drikke. Når bikkja har hue langt nede i do, tar gubben å drar ned. Etter det turte ikke bikkja å nærme seg doen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei og nei!? Så uhygieniskt da... :) De har da egen matskål og vannskål for en grunn.. :) Tila får ikke gå innpå badet heller.. Og hun får ikke sitte ved matbordet å vente på at vi skal bli ferdig slik at hun kan slikke i seg rester..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doskåla når han ikke opp til, men hadde han det hadde han ikke fått lov. Han får slikke av tallerkener, men da skyller jeg dem en ekstra gang med kokvarmt vann før jeg setter de i maskinen. Vet ikke hvor mye det hjelper, men. :) Uansett er han fæl til å slikke på oss, så hundebakterier får vi i oss likevel. Friske som fisker alle sammen likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joy pleide å drikke av doskåla. Ho pleide å be oss om å dra opp også, for det HELT ferske vannet som rant ned når man dro opp var best. Mine hadde ikke fått lov til å drikke av doskåla om de hadde hatt mulighet, fordi de sikler jo etter at de har drukket. Vann på buksa kan jeg takle, men jeg vil helst slippe å få buksa vaska med dovann flere ganger om dagen. Tallerkener og sånt spiser de av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han har aldriprøvdå drikke av doskåla men hadde han gjortdet hadde det nok ikke vært lov (er jo ikke detstørste problemet i verden heller da^^) han er min hund men av mamma får han ikke lov til å spise av talerken mens hos pappa er det lov :) men er bare noen ganger da og hanstår ikke ved bordet medblodskutte øyne å venter på det. han ligger stortsett i senga mi på rommet :)

ps: er noe gæli med mellomromstasten men det taklerdere vel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei til doskål og njaneijoavogtil til tallerker (svarte ja) - det hender en sjelden gang at jeg setter ned tallerken til bikkja, så hun får slikke den, men veldig sjelden.

Doskåler er fyfy - hun har vel ikke prøvd faktisk, siden jeg alltid legger ned dolokket, og er kjapt inne og legger det ned etter folk når jeg har besøk - jeg er litt manisk på akkurat den biten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarte nei til doskål og ja til tallerkner, men i realiteten så er ikke doskåla noe problem, for Dina har aldri prøvd å drikke fra den. Hvis hun hadde prøvd hadde hun ikke fått lov. Hun får slikke på tallerken og bestikk hvis jeg er ferdig å spise, men det skjer heller sjeldent. Hender seg hun får en smak av isen da, selv om jeg skal spise av den etterpå. Hun er liksom overalt i huset og jeg lar henne gi meg et kyss i ansiktet, og da ville det vært direkte usmakelig om hun drakk av doskålen først. Hun får ikke spise på alt mulig ute heller. Jeg vet aldri hvor de tingene har vært. Vil at hun skal være så ren som mulig i ansiktet siden jeg susser mye på henne og hun susser på meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...