Gå til innhold
Hundesonen.no

store hunder?

lilledu

Recommended Posts

Skrevet

Er det noen her som har hund med litt størrelse på??? Evt. kunne tenke seg noe lek eller trening med en annen stor hund.

Stor hund er fra 40kg og oppover...

Skrevet

har en newfoundlandshundstispe, hun er en meget "stresset"/aktiv"-(positiv måte) pelsdott på et år, som stort sett bare er ute etter lek, og ikke gåturer-det gidder hun ikke. for å trene bånd og tur når andre er til stedet har hun ikke helt tid til. Vi kjenner for det meste bare små hunder, og trenger å treffe litt annet.

Så da ser vi etter en annen eller flere store hunder som hun kan leke litt med i første omgang, mulig trene litt på plassen der vi er.

Vi holder til ti min utenfor tønsberg. Men er ganske fleksible da..

Skrevet

jupp jupp, vi er åpne for fleste raser bare de har litt størrelse. tispa mi er utrolig snill, men hun leker /eller treffer bare stort sett med små miniatyrhunder.... Bare nevne når dere skal ut, et sted å være etc. så stiller vi gjerne opp.

Så lurte vi på (jeg og bikkja) om det er noen som har "faste " plasser her rundt i vestfold dere drar til, som dere slipper hunden/e????? Er jo ikke lett å la de få ta seg litt ut når det er båndtvang overalt....

Uansett gøy å høre hva dere gjør med saken for at hunden skal kunne få utfolde seg fritt?

Skrevet

Eh, det er vel en trend for en del at de ikke alltid overholder båndtvangen der det er litt oversiktlig :) eller går tur i skoger der man aldri møter andre osv.

Skrevet
Eh, det er vel en trend for en del at de ikke alltid overholder båndtvangen der det er litt oversiktlig :) eller går tur i skoger der man aldri møter andre osv.

Enig. Baghera er liksom bare snill han, og han jakter ikke og slikt, så jeg kan ikke si jeg bryr meg nevneverdig om båndtvangen med han. :)

Skrevet

jeg er ikke ute etter å ta noen her.Bare nysgjerrig på hvor dere slipper dyra hen.... Selvfølgelig tar man jo en risk siden det er båndtvang.

Men for å stille spørsmålet litt annerledes,; Hvis noen har lyst til å treffe oss for lek, og har eller vet om en plass å være, så send meg en pm :icon_confused: Eller hvis dere bare har tips om hvor det er fint å være med hund.

• 4 months later...
Skrevet

vi har en hannhund på ett år og ca 50 kg som er leken. vi pleier å gå tur i bøkeskogen i larvik, eller ved hundeklubben i larvik. der er det store sletter hvor det fint går ann å slippe hundene. :flowers:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• @Carro92 kan kanskje tipse om noen? Jeg kommer ikke på noen akkurat nå, men har jo møtt noen i tiden jeg var aktiv i hundesport, så mulig det dukker opp noen navn etterhvert.
    • Hei!  Noen som har erfaring med oppdrettere av Whippet på Østlandet som avler robuste og stødige valper? Som har mye (eller mest) fokus på mentalitet, gemytt og personlighet? (Som kanskje ikke bare lar deg velge den valpen du selv vil, men som prøver å matche personligheter?) Eller er ikke dette vanlig blant whippet?   Spør fordi vi er et hjem med barn, og ikke planlegger utstilling.    På forhånd takk for svar😊 
    • Det er nok en helt normal valp dere har. Det er mye arbeid og tålmodighet, og faser man må gjennom, rett og slett.
    • Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
    • Når dere er med andre valper, har dere gått litt tur sammen først uten å hilse, eller bare sluppet de sammen for lek? Det er ofte litt voldsomt for dem, og bedre om de får bli vant til hverandre på trygg avstand og tid til å lese hverandre først, før de leker.  Ellers er det nok bare å være konsekvent og holde ut, siden tannfellingen knapt har startet.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...