Gå til innhold
Hundesonen.no

Noe så grusomt..


Zoey

Recommended Posts

  • Svar 79
  • Created
  • Siste svar
Helt grusom ulykke.. Stakkars jente!

(men jeg klarer ikke la være å tenke - hvordan i all verden er det mulig å kjøre over et påkjørt menneske uten å legge merke til det??? skremmende å tenke på at det fins slike sjåfører..)

Det var min første tanke også. Hvordan er det overhodet mulig å kjøre ovet et menneske, og ikke legge merke til det og deretter kjøre flere kilometer med vedkommede under bilen/på slep :) Jeg er rystet og sjokkert, jeg :lol:

Men ja, stakkars jente, håper det går bra med henne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg å undres hvordan det er mulig å kjøre med ett barn på 12/13 år under bilen i flere km (ja i det hele tatt noe hengende fast under bilen). Jeg stusset litt på at lastebilen kjørte borti jenta, og så kommer bil to og kjører over henne, uten å se eller merke det!? Da er du bra sløv og bør kanskje ikke ha lappen en lang stund. Ja synd på alle de involverte, men mine tanker går til den arme ungen og hennes foreldre som ligger på intensiven med skader i store deler av kroppen etter tankeløs kjøring. De som kjørte på og slepte ungen etter seg, de skal prise seg lykkelige for at barnet lever ennå, vi får bare håpe det fortsetter slik og at barnet er uten livsvarige skader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var min første tanke også. Hvordan er det overhodet mulig å kjøre ovet et menneske, og ikke legge merke til det og deretter kjøre flere kilometer med vedkommede under bilen/på slep :) Jeg er rystet og sjokkert, jeg :lol:

Enig med dette, samtidig så kan jeg ikke la være å synes synd på den stakkars damen som fant jenta under bilen sin.. DET tror jeg hadde vært mer enn jeg hadde klart å takle hvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må være fryktelig sløv for å ikke merke noe sånt. Det er ille nok med lastebilen, men i en personbil må man jo nesten være i koma for å ikke merke det. Jeg stusser også litt over de som tydligvis har sett dette uten å gjøre noe forsøk på å stoppe bilen... Uansett så er det grusomt for alle involverte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stor tankbil er jo en ting. De har veldig stor blindsone, blant annet. Var ei jente som ble påkjørt og drept av en lastebil ganske nylig i Trondheim. I høst, tror jeg det var, ble en gutt påkjørt på skoleveien på Byåsen, og ble hengende fast under bilen. Men her oppdaget sjåføren, en eldre mann, at han hadde gutten der etter noen meter. Mirakuløst gikk det bra med gutten, han ble skadet men kom fra det uten varige mén såvidt jeg husker.

I dagens hendelse ble jo jentas sykkel funnet 700 meter fra stedet hun ble påkjørt. Den må jo ha hengt fast sammen med jenta den distansen. Jeg sliter veldig med å forstå hvordan man kan unngå å legge merke til det ja... Selvfølgelig er det helt grusomt for damen som kjørte på henne, men jeg klarer bare ikke å forstå at noe slikt kan skje. Man har et enormt ansvar som bilist, nettopp med tanke på de store skadene og også dødsfall man kan forårsake ved å bare være uoppmerksom. Jeg har ved flere anledninger unnlatt å kjøre bil dersom jeg har følt meg trøtt og uopplagt eller ukonsentrert på noe vis. Det kan virke som at denne kvinnen burde latt være å kjøre idag..

Jeg klarer ikke å få dette ut av hodet. Stakkars, stakkars jente og familien hennes... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste er at hun visstnok var ved bevissthet når hun ble tatt frem under bilen... tenk hun må skreket og ha vært redd da. Nei, jeg klarer ikke med min beste vilje kjenne noe som helst sympati for damen som kjørte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de sier jo på nyhetene at de undersøker sjøførene, men at en mulig forklaring kan være at persjonbilen kjørte veldig tett på lastebilen sånn at det ikke var mulig å se...

jeg syns synd på alle sammen og spessielt på jenta og familien:(

håper hun overlever

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter ikke hvordan det går an. En 12-13 år gammel jente og sykkelen hennes ser du når de ligger i veibanen foran deg, du hører det når de blir dratt med bilen din, og bilister bak deg burde se at noe var galt - i alle fall de 700 metrene hvor sykkelen også ble dratt med - og fått deg til å stoppe. Selvfølgelig er det sjokkerende for sjåføren å oppdage jenta under bilen, nettopp fordi det ikke skulle være mulig å gå an, men allikevel klarer jeg ikke helt å rote fram verdens største sympati for kvinnen - i alle fall ikke før det kommer fram hvordan hendelsen i det hele tatt kan ha skjedd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de sier jo på nyhetene at de undersøker sjøførene, men at en mulig forklaring kan være at persjonbilen kjørte veldig tett på lastebilen sånn at det ikke var mulig å se...

jeg syns synd på alle sammen og spessielt på jenta og familien:(

håper hun overlever

Men det er da fortsatt kvinnens feil. Jeg ser ikke helt at det at hun kjørte altfor nærme tankbilen unnskylder henne på noe vis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor bare hundre meter unna der det skjedde, og jeg kan virkelig ikke fatte at bilister som kjører her ikke følger bedre med. Det er så mange barn og ungdom som går, løper og sykler langs veien her. Det er både ungdomsskole og barneskole rett i nærheten, så dette er skoleveien til mange. Jeg håper virkelig at dette fører til enten lavere fartsgrense eller flere kontroller langs veien her, for folk kjører som noen gærninger her.

Synes utrolig synd på jenta, hun må ha forferdelig vondt og hun må ha vært forferdelig redd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor bare hundre meter unna der det skjedde, og jeg kan virkelig ikke fatte at bilister som kjører her ikke følger bedre med. Det er så mange barn og ungdom som går, løper og sykler langs veien her. Det er både ungdomsskole og barneskole rett i nærheten, så dette er skoleveien til mange. Jeg håper virkelig at dette fører til enten lavere fartsgrense eller flere kontroller langs veien her, for folk kjører som noen gærninger her.

Synes utrolig synd på jenta, hun må ha forferdelig vondt og hun må ha vært forferdelig redd :)

Tror ikke dette har noe med fart å gjøre, for hun ble påkjørt når lastebilen skulle kjøre igang i ett kryss.. En en tankbil akselererer som kjent ikke akkurat fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke dette har noe med fart å gjøre, for hun ble påkjørt når lastebilen skulle kjøre igang i ett kryss.. En en tankbil akselererer som kjent ikke akkurat fort.

Ja jeg vet, men litt mer fokus på at dette er en skolevei hadde kanskje gjort seg da. Det er så mange nesten-ulykker her, og det virker som folk ikke følger med i det hele tatt, i tillegg til at mange kjører veldig fort her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt grusom ulykke.. Stakkars jente!

(men jeg klarer ikke la være å tenke - hvordan i all verden er det mulig å kjøre over et påkjørt menneske uten å legge merke til det??? skremmende å tenke på at det fins slike sjåfører..)

Akkurat det jeg tenkte. Det er vel slike sjåfører man ikke vil ha.

Okei, kanskje hu kjørte tett, men da kjørte hun for tett ovs. Man merker en katt - da merker man fa*n meg et menneske om man ikke er helt fjern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig grusomt!

Ja, merkelig at damen ikke merket det, men jeg kan ikke la vær å synes utrolig synd på henne og. Det må jo føles enda verre når du vet at det er fordi du var uoppmerksom at en jente lider fryktelig og kanskje omkommer?

Jeg hadde heller neppe greid å leve med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

ikke bare katt men jeg klarte da å merke et ekorn og syntes det er helt utrolig at hun ikke merket et såpas stort barn. Har medfølelse med barnet og foreldrene. Dem andre er jeg avventende med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte om dette på radioen i dag, men det å lese om det og se bilder gjorde det enda mer virkelig. Dette er så grusomt at jeg får gåsehud...

Jeg kan bare ikke fatte og begripe hvordan dette kvinnemennesket ikke har merket noe! Man merker det temmelig greit bare man kjører over en grein som ligger i veien, det kan da ikke være mulig å ikke merke at du kjører over et menneske! Jeg blir bare så utrolig skremt. Og fra Slemmestad til Asker... Det er et godt stykke...

Jeg syns rett og slett at det gjør vondt å lese om det. Man skal selvfølgelig ikke dømme folk før man har hørt hele historien, men i dette tilfelle er det umulig. Det skal da ikke være mulig! Jeg kaster nesten opp av hele greia. Hun må ha vært så fjern at hun ikke skulle fått lov å gå aleine på gata engang.

Min dypeste medfølelse går til jenta og hennes familie. Så ufattelig vondt de må ha det nå. Jeg håper så inderlig at dette ender bra, selvom jeg frykter det værste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble helt dårlig da jeg leste saken. At det er mulig å kjøre med noen hengende fast under bilen, UTEN å merke det, skjønner jeg bare ikke. :D

Har selv opplevd å ligge bak en trailer som kjørte over en trafikkjegle (av den myke typen), så kjørte jeg over den og den hang seg fast under min bil. Merket straks at noe hang fast under bilen, og stoppet. Og det var, i forhold til et menneske, en liten sak som ikke skapte mye rabalder...

Og man merker jo at man feks kjører på en fugl, eller pinnsvin. Nei, huff. Selv om jeg ikke unner damen det hun går gjennom nå, har jeg ingen forståelse for at hun ikke merket at hun kjørte over et barn. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ufattelig at den kvinnelige bilisten ikke merket dette.

Å kjøre over ett barn og sykkel må jo lage mye lyd.

Sykkelen har blitt dratt etter/under bilen ca 700 meter.

og jenta har hengt under bilen i 4 kilometer :D

Nesten så en lurer på tilstanden til denne kvinnen.

Når det gjelder tankbilsjåføren synes jeg bare synd på.

det er store blindsoner og veldig vanskelig å se hele trafikkbildet rett rundt bilen.

For oss som har kjørt lastebil vet dette, og med så stor redskap er det ikke like lett å kjenne at man er borti noe.

Håper virkelig at det går bra med jenta. stakkars. dette må ha vært helt vanvittig grusomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så på nyhetene i sted, og øyenvitner har sagt at jenta gikk ut i veien rett foran tankbilen, og at de mente tankbilsjåføren ikke hadde mulighet til å se henne. Og det kan jeg tro. Som KjerstiG sier, det er store blindsoner på en lastebil, og rett foran er det vanskelig å se.

Nei, det er bilisten jeg rister på hodet over :P 4,3 km med et menneske på slep? :D og 700 meter med sykkel. du jo merke det? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
    • Så denne tråden nå og vil bare skyte inn noe; Det er altfor tidlig å forvente noen som helst grad av renslighet for en valp på den alderen. Den har ikke rukket å utvikle blærekontroll nok til å engang vite i forkant når den må på do. Den vet det ikke før den plutselig tisser seg ut. Nå er det en stund siden du skrev innlegget, og jeg antar at du har begynt å se forbedringer på denne fronten den siste tiden?    
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...