Gå til innhold
Hundesonen.no

Smiler hunden din?

Mud

Smiler din hund?  

32 stemmer

1. 1.

• Ja,den smiler
      19
    • Nei,den smiler ikke
      12
    • Jeg tror ikke hunder smiler
      1

Recommended Posts

Skrevet

Sitter og kjeder meg litt før Loke og jeg skal ut å gå lang søndagstur med bestisen hans.

Så jeg tenkte jeg skulle dra i gang en ny spørreundersøkelse...

Smiler hunden din?

Loke smiler.Han smiler ikke like ofte som min forrige belger men jeg får alltid et bredt smil når jeg kommer hjem fra jobb og når jeg våkner om morgenen :) min forrige belger smilte bare jeg pratet med han omtrent...

Dette er veldig rasetypisk for belgeren.

Men lille Jonas (JRT) smiler også,det er ikke fullt så vanlig blandt terrierene har jeg skjønt.Ingen av mine retrievere har smilt..

En annen ting jeg har bitt meg merke i er at Loke gjerne kan hilse på andre belgere (uansett variant) med et smil!Det gjør han aldri med andre raser.Jeg har faktisk aldri sett han smile til noen annen rase under lek engang.Andre belgereiere jeg har pratete med har også lagt merke til det og det har blitt diskutert om de bare vet at det er samme rase og derfor samme språk.Og om de instinktivt vet at slik bred glising kan misoppfattes av andre raser.. :?

Jeg vet at noen påstår at hunder ikke kan smile,noe jeg ikke kan skjønne...Min hund trekker leppene bakover og blotter tennene når han er glad så vidt jeg kan skjønne er det pr definisjon et smil.

Han ser faktisk sånn ut : :D

Hva er deres erfaringer og synspunkt?

Skrevet

Mine hunder smiler ikke... bare når Mala er tørr i munnen og leppa henger fast på tennene :)

Skrevet

Buster pleier å smile endel. Trekker munviken bak, leppa opp å blotter tenner. Litt vanskelig å forklare hvordan han ser ut men smile gjør han :)

Særlig når han får leke med hera :wink:

Skrevet

Tequila smiler ikke sånn som Loke gjør, men hun smiler med hele seg! :mrgreen:

Lurer på om de gjør det fordi de ser oss gjøre det....? :?

Skrevet

Ja, begge smiler :) Ene ved å "krølle" overleppa i en rar grimase (innmari søtt!) sammen med avslappet litt fårete uttrykk ellers. Andre ved å dra munnvikene bakover/oppover og blotte hele nedre tanngarden, sammen med avslappet uttrykk, så det ser ut som han er massivt underbitt og halvt slagpasient. Også veldig søtt :D

Skrevet

Ja han smiler på en måte, åpner munnen liksom å ser glad ut..får egentlig ikke til å forklare :D

tøfft bilde da :)

Skrevet

Pito smiler ikke på den måten som jeg syns er herlig da. Hun trekker på munnvikende så hun smiler på "menneskemåten" men taxi smilte på "hundemåten"

Jeg kunne spist han når han gjorde det. Han var så herlig!

Han pisket halen fra side til side så hele bakbarten fulgte med,så gjord ehan seg lav,la hodet på skakkee,trakk hele munnviken opp så en såg hele tannraden på ene siden mens han sa "rææææoooo"

å guuuud så jeg savner dalmis smil!!! Love

Skrevet

Hehe, vipsen smiler, sambo la på kommando når hun var mindre, men den har vel gått i glemmeboka. Kjempeskjønt og typisk belger ;P Andre syns vel det er heller skummelt der hun bretter leppen og viser gebisset. Ligner mye på bildet av sheltien da.

Er det en gjeterhundgreie eller? Har aldri sett hverken fuglis eller pomme gjøre noe lignende. Lille pom smiler som et menneske hun da, lett, pes og vikene oppover :)

Skrevet

Snoopy smiler ikke, men dalmisen til mamman min smiler med hele seg. Når jeg kommer, så trekker han på smilebåndet og kommer vaggende bortover. Vanskelig å forklare, men han har en helt spesiell måte å løpe på når han smiler.

:(

Skrevet

toya smiler vel ikke direkte..

men kan se på munnen hennes at hu er glad da :D

prøve å finne ett vilde av henne her ett sted...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...