Gå til innhold
Hundesonen.no

Smiler hunden din?


Mud

Smiler din hund?  

32 stemmer

  1. 1.

    • Ja,den smiler
      19
    • Nei,den smiler ikke
      12
    • Jeg tror ikke hunder smiler
      1


Recommended Posts

Sitter og kjeder meg litt før Loke og jeg skal ut å gå lang søndagstur med bestisen hans.

Så jeg tenkte jeg skulle dra i gang en ny spørreundersøkelse...

Smiler hunden din?

Loke smiler.Han smiler ikke like ofte som min forrige belger men jeg får alltid et bredt smil når jeg kommer hjem fra jobb og når jeg våkner om morgenen :) min forrige belger smilte bare jeg pratet med han omtrent...

Dette er veldig rasetypisk for belgeren.

Men lille Jonas (JRT) smiler også,det er ikke fullt så vanlig blandt terrierene har jeg skjønt.Ingen av mine retrievere har smilt..

En annen ting jeg har bitt meg merke i er at Loke gjerne kan hilse på andre belgere (uansett variant) med et smil!Det gjør han aldri med andre raser.Jeg har faktisk aldri sett han smile til noen annen rase under lek engang.Andre belgereiere jeg har pratete med har også lagt merke til det og det har blitt diskutert om de bare vet at det er samme rase og derfor samme språk.Og om de instinktivt vet at slik bred glising kan misoppfattes av andre raser.. :?

Jeg vet at noen påstår at hunder ikke kan smile,noe jeg ikke kan skjønne...Min hund trekker leppene bakover og blotter tennene når han er glad så vidt jeg kan skjønne er det pr definisjon et smil.

Han ser faktisk sånn ut : :D

Hva er deres erfaringer og synspunkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, begge smiler :) Ene ved å "krølle" overleppa i en rar grimase (innmari søtt!) sammen med avslappet litt fårete uttrykk ellers. Andre ved å dra munnvikene bakover/oppover og blotte hele nedre tanngarden, sammen med avslappet uttrykk, så det ser ut som han er massivt underbitt og halvt slagpasient. Også veldig søtt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pito smiler ikke på den måten som jeg syns er herlig da. Hun trekker på munnvikende så hun smiler på "menneskemåten" men taxi smilte på "hundemåten"

Jeg kunne spist han når han gjorde det. Han var så herlig!

Han pisket halen fra side til side så hele bakbarten fulgte med,så gjord ehan seg lav,la hodet på skakkee,trakk hele munnviken opp så en såg hele tannraden på ene siden mens han sa "rææææoooo"

å guuuud så jeg savner dalmis smil!!! Love

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, vipsen smiler, sambo la på kommando når hun var mindre, men den har vel gått i glemmeboka. Kjempeskjønt og typisk belger ;P Andre syns vel det er heller skummelt der hun bretter leppen og viser gebisset. Ligner mye på bildet av sheltien da.

Er det en gjeterhundgreie eller? Har aldri sett hverken fuglis eller pomme gjøre noe lignende. Lille pom smiler som et menneske hun da, lett, pes og vikene oppover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...