Gå til innhold
Hundesonen.no

Dyrlege priser 2009


hanne

Recommended Posts

Guest Gråtass

3900 for serum og ringer (væskebehandling) etter huggormbitt.. Eier diagnostiserte, fulgte med på væskebehandling og fulgte opp hjemme. Full pris for hund på 43kg

2660kr for akkurat det samme for hund på 27kg

1892 kr for tilsvarende men da 1/2 ringer for hund på 8kg

1526 kr for tilsvarende men 1/2 ringer for hund på 6,5kg. (denne fikk vi grupperabatt på)

Ja 4 hunder bitt av huggorm på 3 uker. 3 stk samme dag.. Alle sammen selvfølgelig på kveldstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3088,- for:

2 x øyelysninger

1 x patellasjekk + attest

2 x KCS sjekk (men dette går nok inni øyelysninga)

3 x rabiesvaksiner og 2 pass (en hadde pass fra før)

1 x urinprøve (strips + sånn sentrifugering (?))

Fikk beskjed pr telefon at øyelysninga kosta 750kr for første

øyelysning og så 650kr for de neste.

Dette på Tu dyreklinikk i Rogaland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg skal røntge hofter, albuer og rygg på Ella til høsten, og nå prøver jeg å finne ut hva det ca vil koste. Ser at det er variasjoner mellom dyreklinikker, men sånn ca. Planen er å røntge hos Groruddalen Dyreklinikk (den vi bruker til vanlig), noen som har noe erfariger derfra? :) Om vekt har noe å si så veier hun 23 kg.

Det jeg kan bidra med er gjentatte tømminger av analkjertler på rundt 400-500 kr pr gang. Lurer på om det en gang kom oppi 600? Og denne tømmingen tar jo bare noen få minutter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte kastrere Orry på mandag, og betalte 2500 kr hos Sinsen Dyreklinikk.

Sinsen er ikke spesielt billige, men hyggelige og flinke ihvertfall. De er "krise-" og treningsklinikken vår, siden de er ganske nært, men ellers bruker vi Veths. De har mye kompetanse, og er blant de billigste.

Gjorde en prisundersøkelse i høst, da vi skulle gjøre en del forskjellig med stakkars lille vofs...

Resultatet (Sinsen er ikke med, siden de åpnet etter at jeg gjorde denne undersøkelsen. Men de ligger på øverste halvdel når det gjelder pris):

Bjerke Dyreklinikk:

Kjemisk kastrering: 500,-

Kastrering: 3800,-

Rabies: 400

Blodprøve 1000,- + mva

Årlig vaksine (nobivac): 400

Volvat:

Kjemisk: 400,-

Kastrering: 3900,-

Rabies 575,-

Blodprøve 1031,-

Årlig vaksine 575,-

Grorud:

Kjemisk: 459,-

Kastrering: 3675,-

Rabies: 446,-

Blodprøve:

Årlig vaksine: 446,-

Vinderen:

Kjemisk: 485,-

Kastrering: 4640,-

Rabies: 510,-

Blodprøve: 1030,-

Årlig vaksine: 510,-

Oslo dyreklinikk:

Kjemisk: 874,-

Kastrering: 3400,-

Rabies: 495,-

Blodprøve: 932,-

Årlig vaksine: 495,-

Veths:

Kjemisk: 500,- + 200,-

Kastrering: 3500,-

Rabies: 400,-

Blodprøve: 850,-

Årlig vaksine: 400,-

Det var da veldig dyrt for kastrering hos de aller fleste her? Er det hannhund eller tispe du har fått prisoverslag på her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ja, jo... Jeg får sikkert låne en turkamerat, men til konkurranser kreves det jo litt trening, og det hadde jo vært gøy med noen kurs innimellom. Det føles ikke som at jeg kan styre sånt selv når det ikke er min egen hund, men det kan jo hende det finnes en perfekt liten treningskamerat der ute.
    • Sikkert mange som sier ja takk til en sånn ordning så lenge man blir litt kjent først hvertfall. 
    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...