Gå til innhold
Hundesonen.no

Dyrlege priser 2009


hanne

Recommended Posts

Ja, det lurer jeg på!

Hva betaler dere for:

Patellasjekk

Øyelysning

Tanntrekking

Vaksine

Røntgen

Chip

"bekymret matmor time" (uten bruk av medisinsk utstyr)

Kommer dere på andre eksempler så skriv dem gjerne opp! Vet at det er stoor variasjon fra klinikk til klinikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av disse punktene vil jo medføre variabler i form av vekt/størrelse på hunden. Eller mener du f.eks. at man skal finne frem bare prisen for bildene og trekke fra dopen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken dyrelege er det som har priset 2009 da? :)

----

Men her er full oversikt fra Tromsø, ikke stor forskjell på de to senterene vi har her, går på 20kroningen.

Priser

Konsultasjon hund/katt/ilder/kanin 465,-

Konsultasjon fugl/gnager 340,-

Kvelds-lørdagstillegg 90,-

Blodprøve rabies + analyse 915,-

Vaksine hund Nobivac DHPPI 465,-

Vaksine hund Nobivac PI (kennelhoste) 445,-

Vaksine katt 445,-

Vaksine rabies 455,-

ID-chip 700,-

ID-chip i tillegg til f.eks vaksine 550,-

Kloklipp uten sedasjon 215,-

Kastrasjon katt 875,-

Sterilisering katt 1805,-

Røntgen HD 1545,-

Røntgen HD + AD 1770.-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det lurer jeg på!

Hva betaler dere for:

Patellasjekk - den går jo under vanlig helsesjekk? Så der betaler vi 350,- ++

Øyelysning - er jeg litt usikker på...

Tanntrekking - vet ikke, men vi betalte over 1000,- for å fjerne tannstein på Teddy for 2 år siden.

Vaksine - 619,-

Røntgen - rundt 1800,-

Chip - 819,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det lurer jeg på!

Hva betaler dere for:

Patellasjekk

Øyelysning: 700,-

Tanntrekking

Vaksine: 525,-

Røntgen: 1485,- for HD og AA

Chip

"bekymret matmor time" (uten bruk av medisinsk utstyr)

Kommer dere på andre eksempler så skriv dem gjerne opp! Vet at det er stoor variasjon fra klinikk til klinikk.

Kostnad for 4 sting etter bittskade på Hafrsfjord Smådyrklinikk er 1700 kroner. Noen bedre? :)

Det koster det samme for 3 sting :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva betaler dere andre for HD og AA røntging?

Jeg syns Sinsen dyreklinikk er veldig billig og bruker dem.

Sinsen er ikke spesielt billige, men hyggelige og flinke ihvertfall. De er "krise-" og treningsklinikken vår, siden de er ganske nært, men ellers bruker vi Veths. De har mye kompetanse, og er blant de billigste.

Gjorde en prisundersøkelse i høst, da vi skulle gjøre en del forskjellig med stakkars lille vofs...

Resultatet (Sinsen er ikke med, siden de åpnet etter at jeg gjorde denne undersøkelsen. Men de ligger på øverste halvdel når det gjelder pris):

Bjerke Dyreklinikk:

Kjemisk kastrering: 500,-

Kastrering: 3800,-

Rabies: 400

Blodprøve 1000,- + mva

Årlig vaksine (nobivac): 400

Volvat:

Kjemisk: 400,-

Kastrering: 3900,-

Rabies 575,-

Blodprøve 1031,-

Årlig vaksine 575,-

Grorud:

Kjemisk: 459,-

Kastrering: 3675,-

Rabies: 446,-

Blodprøve:

Årlig vaksine: 446,-

Vinderen:

Kjemisk: 485,-

Kastrering: 4640,-

Rabies: 510,-

Blodprøve: 1030,-

Årlig vaksine: 510,-

Oslo dyreklinikk:

Kjemisk: 874,-

Kastrering: 3400,-

Rabies: 495,-

Blodprøve: 932,-

Årlig vaksine: 495,-

Veths:

Kjemisk: 500,- + 200,-

Kastrering: 3500,-

Rabies: 400,-

Blodprøve: 850,-

Årlig vaksine: 400,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinsen er ikke spesielt billige, men hyggelige og flinke ihvertfall. De er "krise-" og treningsklinikken vår, siden de er ganske nært, men ellers bruker vi Veths. De har mye kompetanse, og er blant de billigste.

Gjorde en prisundersøkelse i høst, da vi skulle gjøre en del forskjellig med stakkars lille vofs...

Jeg tror kanskje jeg får rabatter der, er ikke helt sikker ( :) ), men jeg betalte 2800,- for kastering av labradoren min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken dyrelege er det som har priset 2009 da? :)

----

Men her er full oversikt fra Tromsø, ikke stor forskjell på de to senterene vi har her, går på 20kroningen.

Priser

Konsultasjon hund/katt/ilder/kanin 465,-

Konsultasjon fugl/gnager 340,-

Kvelds-lørdagstillegg 90,-

Blodprøve rabies + analyse 915,-

Vaksine hund Nobivac DHPPI 465,-

Vaksine hund Nobivac PI (kennelhoste) 445,-

Vaksine katt 445,-

Vaksine rabies 455,-

ID-chip 700,-

ID-chip i tillegg til f.eks vaksine 550,-

Kloklipp uten sedasjon 215,-

Kastrasjon katt 875,-

Sterilisering katt 1805,-

Røntgen HD 1545,-

Røntgen HD + AD 1770.-

Jeg ringte vetrinæren på øya for å høre om røntgen av HD,AD og rygg fikk pris på 3000 kr, litt vell dyrt for ett ekstra bilde :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæven... hvor i alle dager var du med hunden?

Hvor gjorde du det? Jeg betalte 4000,-

Eiker dyreklinikk utenfor Drammen. Men kan som sagt hende jeg fikk rabatt, fordi hundeskolen min samarbeider med dyreklinikken, jeg ble liksom bare sendt dit av instruktøren min og betalte det jeg måtte :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eiker dyreklinikk utenfor Drammen. Men kan som sagt hende jeg fikk rabatt, fordi hundeskolen min samarbeider med dyreklinikken, jeg ble liksom bare sendt dit av instruktøren min og betalte det jeg måtte :icon_cry:

Jeg sjekket priser og da var Eiker dyreklinikk desidert billigst, men når jeg roter i papirene mine fra 2006 - så har du fått rabatt ja :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekket priser og da var Eiker dyreklinikk desidert billigst, men når jeg roter i papirene mine fra 2006 - så har du fått rabatt ja :lol:

Da vet jeg det :o

Sinsen dyreklinikk drives jo av samme fyr som Eiker dyreklinikk, og hvis jeg får rabatter ved Sinsen også så er det ikke rart jeg syns det er billig :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er og kristin bor like ved hverandre, så regenet med at hun brukte samme klinikk som meg, men med den prisen kan jo ikke det være tilfellet.

A-vet i Larvik brukte jeg. Det ble litt dyrt ja :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva betaler dere andre for HD og AA røntging?

Jeg betalte drøyt 1600 kr for HD/AD-røntgen av Willy nå på torsdag hos Gjerdrum Dyreklinikk (nyåpnet og drives av de som også har Nannestad Dyreklinikk). Jeg tror jeg betalte ca 1400 kr for full røntging av Babs da hun haltet for et par sommere siden (da røntget vi albuer, rygg, hofter og haseledd).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte vetrinæren på øya for å høre om røntgen av HD,AD og rygg fikk pris på 3000 kr, litt vell dyrt for ett ekstra bilde :icon_cry:

Har akkurat sjekket både i dalen og på øya i forhold til HD og AD og da var prisen 1770 på øya og 1775 i dalen, eller noe i den du (husker ikke heelt), likt i alle fall. De knipser vel ikke bare ett bilde på ryggen? Eller? Jeg aner ikke altså, men det hørtes mye ut for litt ekstra røntging når de først var i gang.

Betalte 2600kr når bikkja hadde satt fast noe i halsen og holdt på å kveles for noen år siden. Da røntget de hele mage og tarmsystemet, var i dalen, hastesak, for en gangs skyld på en vanlig formidag :lol:

RR'n greide å kutte opp ene kneet sitt på tur, natt til søndag selvfølgelig. 3500kr for 4 sting, og bedøvelse (Vet.senteret i Tromsø). Vi dro til den som først svarte på telefonen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...