Gå til innhold
Hundesonen.no

Redningsvest


Recommended Posts

Lurer på om jeg skal kjøpe eller ikke kjøpe til Brummen.

Hu kan jo svømme, og sitter som regel rolig i båten (det er ihvertfall inntrykket etter de småturene vi har tatt i den lille jolla), men vet ikke hvordan det er om vi er lenger ute på vannet, om det blåser, er bølger, etc. Om det er noe jeg bør ha. Greia er kanskje at de har håndtak til å løfte opp bikkja med? For å være ærlig har jeg aldri sett en hund med vest, og har lite peiling på hvordan sånne fungerer.

Så:

Om du har med hund i båt, bruker du redningsvest på din(e) hund(er)? Hvorfor/hvorfor ikke?

Hva slags merke/type bruker du i så fall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bikkja svømmer veldig bra, men bruker vest når vi er på (gjerne lengere) båt-turer. Han er kan bli ganske ivrig om han ser fulger på vannet, og da er det lett for han og ta seg et lite hopp, og da er håndtaket på vesten veldig grei! Da er det bare og "hanke" han opp. Vesten er også veldig synlig. Er vi langt ute på vannet/mye bølger holder han seg flytende.

Var også på seltur i sommer, og der var det mye bølger og timevis uten land i sikte, da hadde hunden om bord i seilbåten vest på seg. Falt han ut i vannet var det bare og plukke han opp. Og den ble brukt til og løfte hunden opp og ned i båten.

Clasolsen har Baltic redningsvest til hund, 150,- Veldig grei vest.

Ser ingenting negativt med og invistere i en vest!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://hundesonen.no/forum/index.php?showt...t=0#entry751621 I denne tråden finner du litt informasjon.

Jeg bruker svømmevest til mine. Er ikke hysterisk så er vi ved et lite vann så får de lov å svømme uten. Men er vi ved havet med en del bøøger ser jeg helst at den er på.

Jeg har også de fra Baltic. Har hatt de i mange år og brukt de masse. Er like fine enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte svømmevest til mine ifjor. De svømme bra, men når noen stør på wakeboard eller flatboard bak båten, blir Amira urolig, så da blir også Yippie urolig.

Ifjor hoppet Amira ut av båten i fart, så da fant jeg ut at det var lurt med en vest, slik at hun får håndtak på ryggen og hun lettere kan løftes opp. Dessuten kaster vi alltid hundene ut over båtkanten og ut i vannet (eller.. de hopper frivillig på kommando) når vi stopper båten inntil øyene og på brygga. Det er litt vanskelig å få de ut av båten, da de må løftes over frontruta for å komme på dekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er en del ute i fritidsbåt om sommeren, og da har jeg alltid flytevest på Kaizer. Han sitter som regel i fanget til noen og vi har ikke fått bruk for den ennå, men det er greit å være på den sikre siden. :rolleyes2: Merket er Kennel.

Vet ikke om det er sant, men dama i dyrebutikken fortalte om en mann som skulle kjøpe flytevest til hunden sin. Den forrige hunden hans hadde falt over bord en gang de var ute i båt, og hunden hadde visstnok sunket rett til bunns, og de klarte ikke å redde den. Høres litt merkelig spør du meg, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hu kan jo svømme, og sitter som regel rolig i båten

Jeg kan også svømme og jeg sitter som regel rolig i båten, men jeg pleier å bruke flytevest likevel :rolleyes2: (I hvertfall i kajakken eller en annen liten båt.) Jeg har litt samme forhold til flytevest som til bilbelte. Det er skjelden at man egentlig har behov for det, men skulle ulykken være ute, så kan det være kjekt å ha. Hunden kan også svømme, men han har flytevest, han også. Han har en billig en fra Baltic (kjøpt på Claes Olsson). Han fikk den på sensommeren i fjor og har ikke fått prøvd den ut så mye ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er sant, men dama i dyrebutikken fortalte om en mann som skulle kjøpe flytevest til hunden sin. Den forrige hunden hans hadde falt over bord en gang de var ute i båt, og hunden hadde visstnok sunket rett til bunns, og de klarte ikke å redde den. Høres litt merkelig spør du meg, men...

Vi hadde en bernervalp som skled uti sjøen fra en flytebrygge, og han sank som en stein. Pappa var heldigvis kjapp i reaksjonen og fikk han opp før det gikk galt. Så ja, hunder kan synke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en bernervalp som skled uti sjøen fra en flytebrygge, og han sank som en stein. Pappa var heldigvis kjapp i reaksjonen og fikk han opp før det gikk galt. Så ja, hunder kan synke.

Skummelt. :rolleyes2: Litt rart å tenke på, når noen hunder begynner å "svømme" bare man holder dem over et vannglass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Bare heiser denne litt jeg, for skal kjøpe redningsvest til Casper. Skal dra til byen og se hva de har på dyrebutikken, men om de ikke skulle ha må det bli fra nettet. Har spurt på chlas olson, de hadde visst bare til mennesker...

Skal på kanotur med ham, og kunne ikke falle meg inn å ha ham med uten vest. Er ikke sånn at vi er veldig mye ute på vannet, blir vel et par ganger om sommeren, men ikke mer enn det tror jeg. Så den skal helst ikke være knalldyr, helst max 300 kr.

Dere som har, og ikke har svart her, hvilken vest bruker dere? Hva kostet den, er du fornøyd/misfornøyd, hvorfor osv og gjerne link til hvor de selger den :)

Vet ikke om det er noe alle vester har jeg, men er iallefall viktig med håndtak, og at hunden flyter omtrent rett, altså ikke blir for baktung/fortung.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.mamut.net/dindyrebutikk/subdet28.htm

Jeg har denne til Diego og er veldig fornøyd. Syns det er greit at den festes med borrelås før man fester reimene. Da ligger ikke de rett mot kroppen og gnager. Jeg kjøpte den på tropehagen zoo. Den lille kostet rundt 200 kr det mener jeg, så den store er nok ikke veldig mye dyrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for link, den var jo på en dalmis også he he :)

Men kanskje litt i dyreste laget, 499 også blir det vel gjerne 60 kr i porto og...

jeg tror de er litt rimligere hvis du har tropehagen zoo i nærheten, eller annen dyrebutikk som selger de. Jeg kjøpte der i stedet for på nettet. Fant de ikke på hjemmesiden deres så måtte finne bildet et annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror de er litt rimligere hvis du har tropehagen zoo i nærheten, eller annen dyrebutikk som selger de. Jeg kjøpte der i stedet for på nettet. Fant de ikke på hjemmesiden deres så måtte finne bildet et annet sted.

Har dessverre ikke det i nærheten nei, men får se hva de har i byen i morgen, håper de har noe der så jeg slipper nettbutikk, er vel best å få prøvd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg har nerda rundt i det siste, for å finne billige, så har jeg noen linker å tilby. :)

http://www.aquamar.no/utstyr.html

http://www.nautiskhandel.no/storefront.php?pid=435

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=73676155

http://waterboy.no/index1.html

På den siste må dere bare finne redningsvesten selv, under "Flytevester", til venstre. Litt ned på sida der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok fra nettet ja, var innom dyrebutikkene i dag, på den ene hadde de en i hans størrelse til grei pris, men synes den så innmari pinglete ut, bare et flak over ryggen, og beltestropper under. Så droppet den. På den andre butikken hadde de en jeg ville ha, men ikke i hans størrelse... lurer på om jeg går for denne her jeg http://zoosupply.com/xcart/designer-redningsvest.html

Litt usikker på størrelse da

L 66-89 cm. 18-31 kg.

XL 78-106 cm. Over 31 kg.

Han veier jo 33,4 (veid i dag), men brystomkretset er jeg ikke sikker på.... men er vel sikkert dumt å ta L da. Får finne frem målebånd.

Edit: han er ca 80 rundt brystet, så da er vel xl best da... og da man oppdaterte størrelsen ble det straks litt dyrere ja :P

Sånn som denne http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=73676155 den har jo ikke noe stoff som går under hunden, bare reimer ser det ut som. Er ikke det litt dumt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har den du ville ha på salg i zoo-butikkene nå til 199,-

Har ingen i nærheten :/

Tenkte litt på denne fra ezy dog også http://www.hundekroken.no/ds_product_info...products_id=329

Men den har heller ikke flytematerie under hunden. Er det`kanskje bare jeg som henger meg opp i det, er stropper like bra? Ser bare for meg at vesten flyter opp over hunden som en slags fallskjerm jeg da, om det ikke er stoff på undersiden og. Ka døkk trur? Isj, får aldri bestemt meg, har aldri handlet redningsvest til hund før, og vet ikke hva som er bra og hva som er dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har svømmevest på hundene selv om de ikke er med på båt - er det en spesiell grunn til at dere velger å bruke det? Ser jo bare flere og flere hunder som svømmer i vann og i havet med redningsvest, så lurer jo på om det er en grunn til det.

My svømmer som en fisk uten redningsvest, men hun ligger merkbart lavere i vannet jo varmere det er eller jo mer sliten hun blir.. Men jeg må ærlig innrømme at jeg ikke ser for meg at den hunden plutselig skal slite seg ut og ikke klare å komme seg inn på egenhånd, hun svømmer så lett og det virker så enkelt for henne på en måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...