Gå til innhold
Hundesonen.no

Fast fellestrening

Hvor passer det for deg å ha fellestrening?  

18 stemmer

1. 1.

• Lillestrøm
      6
    • Furuset
      10
    • Ikke relevant
      2
  2. 2.

• Lillestrøm
      5
    • Furuset
      7
    • Ikke relevant
      6

Recommended Posts

Skrevet

Men skal vi sette førstkommende torsdag som første dag da? Kan ikke folk som kan komme skrive seg opp på en liste?

og et spm: Er det greit med løpetisper?

(kopier denne og skriv på navnet ditt)

Kommer torsdag:

- Monica (om det er greit med løpetisper)

• Svar 483
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Jeg kjører jo fra byen om det hjelper noe..

Jeg har månedskort i Oslo, så er ikke noe problem å komme seg rundt innenfor "grensen" om du kunne plukket meg opp en plass? :lol: Det hadde vært supert! Ellers bor jeg på Furuset, du kjører kanskje motorveien forbi dit uansett?

Kommer torsdag:

- Monica

- Marie

- Birte (hvis jeg kan sitte på med Marie)

Skrevet

Det kan jeg!

Jeg kjører ring 3 fra smestad som går ut på E6, husker ikke helt om den kommer inn på motorveien før eller etter furuset?

Men det ordner seg sikkert!

Skrevet
Det kan jeg!

Jeg kjører ring 3 fra smestad som går ut på E6, husker ikke helt om den kommer inn på motorveien før eller etter furuset?

Men det ordner seg sikkert!

Flott, da blir det fellestrening på oss også på torsdag! :lol:

Jeg har ikke peiling på det der, men det spiller altså ingen rolle for meg hvor jeg eventuelt blir plukket opp/møter deg, så lenge det er innenfor Oslo (og helst mulighet for å komme seg dit med t-bane, må mest sannsynlig betale for hund på bussen nemlig.)

Skrevet

Oi, tror jeg skal slenge meg på disse treningene, om ingen har noe imot en oversosial schäfer.

Hun trenger sårt lydighetstrening sammen med andre hunder....

Tror ikke jeg rekker det på torsdag, men neste uke er ganske åpen...

Og hvordan er det med båndtvangen der? Er det fritak, eller blir det trening med bånd?

Skal ikke påstå at jeg er den som følger båndtvangen hele tiden, spesiellt når jeg trener.

Men rett ved siden av politihuset er ikke det første stedet det frister å bryte den... :lol:

Skrevet
Oi, tror jeg skal slenge meg på disse treningene, om ingen har noe imot en oversosial schäfer.

Hun trenger sårt lydighetstrening sammen med andre hunder....

Tror ikke jeg rekker det på torsdag, men neste uke er ganske åpen...

Sleng dere på :yawn:

Og hvordan er det med båndtvangen der? Er det fritak, eller blir det trening med bånd?

Skal ikke påstå at jeg er den som følger båndtvangen hele tiden, spesiellt når jeg trener.

Men rett ved siden av politihuset er ikke det første stedet det frister å bryte den... :)

Det er båndtvang der ja, men det blir opp til den enkelte om man vil følge den mens man trener.

Skrevet
Nå har jeg tisper da, men jeg ser bare at løpetidstisper er positivt, er jo mange av de på stevner gjerne, så det er helt super forstyrrelse

Jeg ser den, men ikke alle som liker det heller. Meeen ingen protester, så da kommer vi :yawn: Blir med Chilli denne gangen, og håper folk kanskje vil tafse litt, for hun trenger å hilse på nye folk.

Skrevet

Jeg skulle gjerne vært med, men jeg har seinvakt på jobben og sommerfest for unga og Sofus har ikke godt av å stresse seg opp sånn med ei løpetidstispe..men kommer gjerne etthvert. :yawn: Mandag den 15 få jeg heller ikke til da har vi avslutning for unga og jeg har en avtale jeg ikke husker for øyeblikket :)

Skrevet

Er det bare Monica, Birte og meg som kommer ? Caroline ?

Jeg lurte på om det var ok å møtes 7 istedet ?

Pga av at jeg skal hente en på Gardemoen senere på kvelden, og hvis vi trente litt senere så hadde jeg sluppet å kjøre hjem i mellomtiden når jeg først var på 'veien' :yawn:

Birte, bare send en pm eller noe om hvor du vil bli hentet, jeg er ikke så kjent så det er det samme for meg :)

Skrevet
Er det bare Monica, Birte og meg som kommer ? Caroline ?

Jeg lurte på om det var ok å møtes 7 istedet ?

Pga av at jeg skal hente en på Gardemoen senere på kvelden, og hvis vi trente litt senere så hadde jeg sluppet å kjøre hjem i mellomtiden når jeg først var på 'veien' :yawn:

Birte, bare send en pm eller noe om hvor du vil bli hentet, jeg er ikke så kjent så det er det samme for meg :)

Kristina og Silje kommer vel også, såvidt jeg vet? ;) Vi kan godt starte kl 7 for min del.

Skrevet
Kristina og Silje kommer vel også, såvidt jeg vet? :lol: Vi kan godt starte kl 7 for min del.

Jepp, jeg og udyret kommer hvertfall. Kan bli spennende med løpetispe :whistle:

Skrevet

Jeg må nesten vaske ferdig klær og pakke til helga siden jeg reiser i morgen på formiddagen, men vi får se om jeg rekker på mandag om det blir noe da :whistle:

Skrevet

Jeg kunne vært med i dag, men blir kort varsel :wub: I morgen er usikkert. Torsdag skal jeg på skoleavslutning.

Edit: Mulig jeg kan i morgen altså :icon_redface:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...