Gå til innhold
Hundesonen.no

Frolic


JailyTina

Recommended Posts

Det blir jo som "junkfod" eller godteri til middag hver dag. Størrelsen på posen sier vell noe også? Har du en GD må du nesten kjøpe en pose annenhver dag. Faren min trodde første det skulle brukes til fòr før en kompis av han oppdaget det og lurte på hvorfor han fòret hunden sin med godis til mat :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig dyrt. I og med at en pose koster rundt 45,- blir det 450,- for 15 kg. Dyrebutikkfor koster ca det samme, men er mye drøyere i bruk og blir dermed vesentlig billigere. Også sparer de vel i bæsjeposer, haha. Pris er sånt som ofte når inn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg takker og bukker! Ble så paff når de fortalte de hadde foret med Frolic at det eneste jeg kom på var "jammen, det er jo ikke noe bra fôr i det hele tatt!" :whistle: Men nå kan jeg komme med noe litt mer matnyttig... :blink:

(Jeg hadde aldri trodd at akkurat de kom til å fôre med det fôret for å si det mildt...)

Og forøvrig har nok ikke prisen så mye å si for dem... Det er til en liten dverg schnauzer og hun spiser ikke akkurat kjempe mengder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og forøvrig har nok ikke prisen så mye å si for dem... Det er til en liten dverg schnauzer og hun spiser ikke akkurat kjempe mengder.

Spør om de liker å plukke drit siden de forer med det. Jeg vet av erfaring hvor stor forskjell det utgjør med gdt og dårlig for på dem (som på alle andre også selvfølgelig).

Et annet poeng siden de faktisk har DS: rasen er disponert i større grad enn mange andre raser (selv om det fremdeles er sjeldent) for nyrestein. For med høyt saltinnhold bør de derfor holde seg veldig lang unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For hunder som er lyse i pelsen, vil fargestoffene i Frolic gjøre de rødlige. For hunder som er svarte, vil de kunne bli brunlige, og pelsen vil se død ut. Ikke noe kjekt å få en rosa hund! :banana:

Kan jo også nevne at min hund ble syk av å få "fôret" (som berlønning!), han fikk begynnende strutvitt, som ligner på urinveisinfeksjon. Dette pga at "fôret" inneholder det det gjør; diverse mineraler osv i alt for store mengder. Har aldri turt å gi det som godis til mine hunder etter det - og tør ikke tenke tanken på å i det hele tatt fullfôre med det! :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke? :banana:

De er lette å dele opp, passe myke og passe harde, og hundene syns de er OK å spise og jobber godt for dem - derfor bruker jeg det. :banana:

Fordi det er billigere enn andre typer godbiter, hunden elsker det, god konsistens for å dele opp og tilgjengelig :lol:

Edit: skrev visst identisk som over her jeg :lol:

Fordi om dette er så forferdelig å fullfore, kan det jo vitterlig ikke være bra å gi som belønning.. vi gir jo gjerne en del belønning til disse dyra da. Men altså når man får nærmere 600gr pølser til 25,- på butikken må da det være både bedre, billigere og det er jo attpåtil enkelt å dele (og om det skulle være krise, klarer du faktisk sjøl og tygge over og bite opp smått.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Casper fikk ganske mye av dette en periode, brukte bare det som godteri (har brukt pølser og bare tørrfor i det siste.Sistenevnte fordi det er tilgjengelig, glemmer alltid å kjøpe annet).Han har aldri blitt farget i pelsen pga det.

Men, jeg vet om to dalmatinertisper som ble ganske rosa. Hvor mye de fikk vet jeg ikke, men tviler på at det var brukt som fullfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi om dette er så forferdelig å fullfore, kan det jo vitterlig ikke være bra å gi som belønning.. vi gir jo gjerne en del belønning til disse dyra da. Men altså når man får nærmere 600gr pølser til 25,- på butikken må da det være både bedre, billigere og det er jo attpåtil enkelt å dele (og om det skulle være krise, klarer du faktisk sjøl og tygge over og bite opp smått.)

Men man fullfôrer jo ikke hunden med pølser eller lever eller noe sånt heller, allikevel bruker man det som godbiter. :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men man fullfôrer jo ikke hunden med pølser eller lever eller noe sånt heller, allikevel bruker man det som godbiter. :banana:

Det er sant, men det er da vel i min lille tro (i min verden) nødt til å være bedre med pølser, lever, kyllingbiter og osv ihnt til frolic når det andre kan være en del av en fullforing.. Det kan jo ikke frolic være vil jeg tro når det ikke er bra som fullfør om det i det hele tatt høres logisk ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For hunder som er lyse i pelsen, vil fargestoffene i Frolic gjøre de rødlige. For hunder som er svarte, vil de kunne bli brunlige, og pelsen vil se død ut. Ikke noe kjekt å få en rosa hund! :banana:

Kan jo også nevne at min hund ble syk av å få "fôret" (som berlønning!), han fikk begynnende strutvitt, som ligner på urinveisinfeksjon. Dette pga at "fôret" inneholder det det gjør; diverse mineraler osv i alt for store mengder. Har aldri turt å gi det som godis til mine hunder etter det - og tør ikke tenke tanken på å i det hele tatt fullfôre med det! :banana:

Oi, har aldri hørt om det der med farge noen gang,men det skal jeg huske. Lærer hele tiden noe nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hender jeg passer en hund som blir 6 år nå. Hun har spist frolic hele livet. Jeg finner ikke så mange argumenter å komme med akkurat, i og med at hun er pen i pelsen, i normalt hold, ingen hudproblemer, pene tenner. Jeg eier søsteren av denne hunden og min får eukanuba. Ser ingen forskjell på de to, noe jeg hadde forventet å gjøre..Begge er lyse og ingen av de har misfarginger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at ved et krisetillfelle foret jeg jenta mi en kveld på det foret. Og ALT kom ut igjen dagen derpå.. og eneste forskjell var at det var litt bedre most og ikke så ut som ringer lenger, ellers var fargen helt lik. Så man kan lure på hva hun tok til seg av det foret, men hun bæsjet ihvertfall 3 ganger (store mengder) på morgenturen bare.. kom jo mer iløpet av kvelden også.

Til vanlig forer jeg på RC Mini (for valp) og det er jeg kjempefornøyd med. Hun bærsjer vel ca. to ganger daglig.. om ikke bare en også noen ganger, og da er det en normal str. Så det sier seg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker frolic som godbiter i hverdagen (bruker bedre godbiter på kurs og sånn), og jeg ville aldri fullforet på det! Noen ganger når hun har fått skikkelig mye frolic blir bæsjen helt rød og hun bæsjer skikkelig mye, dessuten stinker det :banana: Nå har jeg trappet litt ned på frolicen.. elsker ikke å plukke svære rødaktige stinkbomber :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant, men det er da vel i min lille tro (i min verden) nødt til å være bedre med pølser, lever, kyllingbiter og osv ihnt til frolic når det andre kan være en del av en fullforing.. Det kan jo ikke frolic være vil jeg tro når det ikke er bra som fullfør om det i det hele tatt høres logisk ut?

Frolic holder litt lenger i lomma enn pølser og kylling, så sånn sett er det veldig praktisk. Og den er alltid klar til bruk. I alle fall for meg som er nødt til å gå rundt med godbiter på meg til enhver tid er frolic greit å ha i skapet. Men om det ikke er helt ideelt, så tviler jeg på at hunder tar så skrekkelig skade av en frolic i ny og ne. Selv om det alltids finnes ting som er bedre..

Jeg deler en frolic i fire, og hunden er 30 kg. Altså får hun en hel frolic for å ha passert fire hunder på en fin måte på en gjennomsnittlig tur. Tviler på at det kommer til å forringe helsen hennes nevneverdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt Frolic som godbit i flere år, og ser ingen bakdeler, kun fordeler.

Ikke missfarvet pels, ei heller mer bajs.

Bruker mini-frolic, som deles i 4.

hundene gjør alt for en smule frolic rett og slett, noe de ikke gjør for alskens andre godbiter man kjøper.

Synes pølser og annet kliss er kjekt til trening hjemme.

Men som belønning feks på utstilling er det grisete...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Frolic som godbiter til mine hunder, men dersom jeg skal ha skikkelig intensitet så kjøper jeg faktisk fiskekaker, first price fiskekaker, dette lukter mye som gjør at de ekstra gjerne vil ha den:) Det er heller ikke dyrt, tror det koster fra 20-28 kr, noe sånt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe - Mine barn får f.eks sjokolade som lørdagsgodt (belønning for å ha ryddet rommene sine og hjulpet til hjemme den uka), selv om sjokolade helt klart ikke er noe jeg ville brukt som fullfor til de. Det blir noe av den samme greia med frolic til hundene. Nei, det er ikke et fullfor JEG ville gitt mine hunder, men det funker fint som belønning når vi trener..

Og sorry, men jeg tviler sterkt på at en hund kan få allergi av å spise frolic, det er like lite sannsynlig som at et menneske får nøtteallergi av å spise nøtter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...