Gå til innhold
Hundesonen.no

Mopsen William

Vanja&William

Recommended Posts

Skrevet

Kong William av Gjøvik!

Mopsen William er en kraftig kamerat på ett og et halvt år som av alle ting elsker smokk! Han er sikkert i likhet med mange andre mopser meget klønete, vet ikke om andre har opplevd dette men om han hører noen komme så blir han så ivrig og tar så mye i når han bjeffer at han bokstavelig talt går på trynet. :)

Han er en super kosehund, utrolig lojal og ikke minst veldig morsom.

Vi holder til i en leilighet i Gjøvik sentrum, her har han sitt eget soverom med 120 cm med seng han kan boltre seg i. Hundesengen måtte bøye seg i støvet for den myke store gjestesengen som han stort sett tilbringer natten i ;) Det skal sies at han er bortskjemt, men ikke i for stor grad, noe han helt klart trives med, han elsker kos og får masse av det :) Er vi ute å reiser for eksempel, og bare har med teppet hans kommer han opp i sengen med meg, går under dynen, stikker hodet opp ved mitt og legger seg på armen min, og slik ligger han stort sett hele natten, en ekte kosegutt med andre ord! :)

Forøvrig er han veldig redd for støvsugeren og anser den som hans største fiende. Her om dagen fikk han også en ny erkerival, en sort elvis parykk som en gang ble brukt på kostymefest. Denne er nå ute av hus til hans store glede ;)

William får mye oppmerksomhet da vi er ute å går tur, det er tydeligvis ikke et vanlig syn med en mops i Gjøvik, han har spesielt draget på gamle damer som fort stopper opp å snakker i 10 minutter om hvor fin pelsen hans er eller at de lurer på hvor snuten hans er :wub:

Han følger meg over alt og er min beste venn, vi har hatt mange flotte stunder og håper på mange fler ;)

post-5426-1241522056_thumb.jpg

post-5426-1241522122_thumb.jpg

post-5426-1241522291_thumb.jpg

post-5426-1241522367_thumb.jpg

post-5426-1241522707_thumb.jpg

post-5426-1241522821_thumb.jpg

Skrevet

Moro med flere mopser her, velkommen hit :) William er sånn passe jevngammel med min Sita, hun er født i august 07. Kjenner meg godt igjen i å bli stoppet på gata ja :wub:

Guest janson
Skrevet

Så artig! Jeg sa faktisk nylig til en venninne at jeg tror jeg aldri har sett en mops her på Gjøvik (bor og studerer her) og så dukker dere jammen opp! Fin var han også, liker spesielt de sorte mopsene:)

Skrevet

Takk for velkomsten! :) Bor og studerer på Gjøvik selv faktisk :wub:

Han kommer fra mopsebo kennel i Torpa og har akkuratt blitt pappa til 10! De kommer snart på besøk hele gjengen, da blir det liv! :)

Guest janson
Skrevet

Du går ikke tilfeldigvis no medielinje på HiG? Vet om en Vanja der:)

Hvor lenge har du hatt William?

Skrevet

Hehe, det stemmer at det var to kull samtidig ja :)

Mediemanagement 2.året på HiG ja :wub: Har hatt William i 4 mnd nå ca, fikk han fra kennelen da han ikke gikk helt sammen med en annen hannhund som var der, kunne ikke passet meg bedre :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vurderer å kun holde meg til hund. Selv om jeg også har lyst på andre typer dyr. Kjekt med litt forskjellig synes jeg men hvis det er en ulempe og til hinder for hundene går jo ikke det. De er viktigst.
    • Hvis han faktisk er blanding av havanais og malteser så er han ikke en maltipoo i det hele tatt. Maltipoo er blanding av malteser og puddel (poodle, derav -poo-delen av navnet).  For det første bør han sjekkes for alle arvelige helseproblemer som forekommer både hos havanais og malteser. Det er vel noe allergi, øyeproblemer og kneledd/albueledd ihvertfall. Så bør du ha oversikt over gemytt og helse hos begge foreldrene og helst søskenene og gjerne halvsøsken eller andre nære slektninger til hunden. Det hjelper ikke at din hund er snill og frisk, hvis han er unntaket i kullet. Da risikerer du å avle videre på problematiske gener, selv om det ikke har vist seg hos din hund. Dette er hovedårsaken til at raseavl er lettere å gjøre på en god måte, fordi man har registrert statistikk over helsedata i flere generasjoner. Hvis du tenker å få valper så kan det uansett også være greit å gå NKKs oppdretterskole, det er mye viktig informasjon der uavhengig av om du avler på renraset eller blandingshund. https://www.nkk.no/kurs-utdannelse-og-aktiviteter/kursoversikt-alle/ Generelt tenker jeg at det er veldig mange hunder som omplasseres og unødvendig å avle om man ikke har noe målrettet tanke for det, som de fleste seriøse oppdrettere har for rasehunder når de studerer helse- og utstillingsresultater. Det finnes mange gode og snille hunder som trenger et hjem.       
    • Hei. Jeg har en maltipoo hund som er blanding av havanes og malteser. Veldig godt gemytt på han. Rolig og veldig snill. Ble 2 år 17 juli. Hvordan kan jeg gå fram? Han er i ekstase å merker han er ungdoms tiden nå. Trenger litt tips . Vil gjerne forme han videre pga hvor fin han er. 
    • Alle dyr har naturlige instinkter som styrer dem. Noen er byttedyr, som lever av gress, bær og annet de finner i naturen, og som har fluktinstinkter når det er noe i nærheten de oppfatter som fare. Typisk eksempel er hester, sauer, hjortedyr osv. Noen er rovdyr som lever av å fange, drepe og spise andre dyr. Både katter og hunder er rovdyr, samt ulv, gaupe, bjørn osv. Fra lenge før hunder (og katter) ble domestiserte og holdt som arbeids- og kjæledyr har dette vært instinkter som rett og slett har holdt dem i live. Det er naturlig adferd å jage og drepe, men vi har avlet bort veldig mye av de sterkeste instinktene. Ulike dyr har også ulikt språk og væremåte, og de aller fleste kommuniserer best med sin egen art. Og så er det noen som kommuniserer på tvers av arter, i varierende grad. Anbefaler å lese litt om språk og adferd både hos hund og katt, og som sagt få hjelp fra fagfolk.
    • Hvorfor er det sånn at alle katter skal jages?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...