Gå til innhold
Hundesonen.no

Jeg vil se dine halsbånd!

Recommended Posts

• Svar 312
  • Created
  • Siste svar

Nå er det vår, og på tide med nytt utstyr igjen! :aww:

Er det noen som har bestilt fra Collarmania i det siste? Jeg har sendt to forespørsler på mail uten å få svar. Ville ha tilsvarende halsbånd som hun har som eksempelbilde på "custom leather..", men skjønner ikke hvordan jeg kan beskrive hvilket mønster jeg vil ha med rhinestones osv..

Så tenkte jeg at jeg bare ville bestille vanlige i fabric, men da ble jeg litt skeptisk siden hun ikke svarer. Tidligere har jeg alltid fått svar raskt, nå er det gått 4 uker.

Men virker som det er mye nytt siden sist jeg bestilte, ebay osv, jeg blir helt forvirret :D

Nå er kanskje ikke ebay akkurat helt nytt... he he.

Men skjønner ikke hvordan dere finner fram??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden er litt rotete ja, hvis du tenker på collarmania. Rart du ikke har fått svar egentlig, kanskje hun er på ferie? Jeg har også fått svar innen 1-2 døgn når jeg har skrevet. Du er sikker på at du har skrevet til riktig adresse da? 4 uker er lenge...

edit; da kom halsbåndet fra ebay :D

Lukter skinn og sånn, men er ikke ekte hele veien ser det ut til, så får håpe det ikke sprekker opp etterhvert. Men prisen var jo bra, og det var rimelig kult :aww:

(stjernen hørte ikke med altså, er en id-tag)

halsband.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det syntes jeg også er rart. Hmm, jeg fylte ut det kontaktskjema hun har på siden, med 1 ukes mellomrom. Når hun ikke svarer lurer jeg på om siden i det hele tatt er oppe og går, og om man da får noe halsbånd om man bestiller .. :D

Wow, kjempetøft det svarte, nye båndet på dalmisen din! Blir helt sjuk jeg... :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, jeg har alltid sendt mail til adressen som står på siden jeg, ikke brukt det skjemaet. Slike skjemaer har en tendens til å være litt ustabile synes jeg, pluss at det ser jo ut til at de har renovert siden, så ikke sikkert alt fungerer som det skal. Prøv å send henne en vanlig mail? :D

Det var ganske tøft ja :aww: Jeg håper bare det tåler hverdagsbruk på en dalmis som til tider mangler impulskontroll :D

Gikk og tenkte på det på tur i dag, hadde på et stoffhalsbånd, halvstrup fra collarmania, og av alle de fjaksen halsbåndene han har tror jeg det er det jeg er mest fornøyd med. Det er sååå mye brukt, litt slitt i kantene og solbleket, men holder som bare det, er lett, men solid, og perfekt passform for en lang hals. Kjempefornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.cozycritter.com/ Jeg har bare ett halsbånd derfra, valgte litt stygt stoff, men helt greit halsbånd, men ikke en av favorittene nei, tror ikke jeg kommer til å bestille derfra igjen. Men vet om andre som er veldig fornøyde da :aww:

Jeg har og fått kjøpedilla nå... eller har det med jevne mellomrom rettere sagt :D men nå har jeg begynt på ebay, man får utrolig mye kult der til en billig penge altså!

Venter på en sele, et skinnbånd og en kong-ball fra ebay nå. Er så moro å vente på post synes jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lola: Allerede fått svar på mailen! Tusen takk for at du tipset meg om det :rolleyes2:

Ebay høres spennende ut, men tror jeg ville gå meg helt vill der? .. hehe

Blir litt julaften hver gang det kommer en polstret pakke i postkassen eller hentelapp fra posten! hihi

Edit: Lola: Det halsbåndet du har fra collarmania med hjerter på.. som er sånn halvstrup kjetting, og mønstret stoff på resten, hvilken "stil" velger du på nettsiden da? Der hvor det står "buckle choice" i det skjema man fyller ut, og så kommer en liste?

Og hva er din erfaring med størrelse? Igår kjøpte jeg halsbånd på en vanlig dyrebutikk i str. 45 cm, og hunden er 38 cm akkurat rundt halsen, det ble for lite! Trodde jeg da hadde mye å gå på.. Pleier hun på collarmania å klare å tilpasse bra når man oppgir eksakt nakkemål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lisa på Collarmania er ganske flink med størrelsene sine. Jeg bare oppga halsstørrelsen, så fikset hun resten. Og alle halsbåndene passet sånn at det gikk på andre hullet innenfra (av fire hull). Ikke for lang remse, og ikke for kort. Purrfetch. :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Casper går akkurat mellom to størrelser, han skal ha 18" tror jeg, som er det største hullet på en størrelse, altså må jeg opp i en størrelse for at det ikke skal bli for knapt, men da blir det mye daulengde om du skjønner. så da skrev jeg at jeg ikke trengte at båndet var hele 22" langt (fritt etter hukommelsen, hun er iallefall som Ane veldig grei med størrelser). Bare mål hunden din nøyaktig, velg størrelse, og under der du velger størrelse kan du skrive inn eksakt mål.

Ble som på Ane sine, ikke for langt, ikke for kort. Veldig fornøyd altså...! Eneste negative er at portoen er litt drøy, så halsbåndet blir dobbelt så dyrt. Bestiller du for over 200 kr, (som det gjerne blir),er det lurt å be henne sende som gave, og skrive verdien av pakken til 30 dollar eller noe.

Kjettingstrupen heter chain martingale, velger fabric overlay collars http://www.collarmania.com/inc/sdetail/232

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen halsbånd og seler. Skal prøve å legge ut noen bilder, men fant ut at halsbånda sjelden er ordentlig synelige på bilder. Dyret har for mye pels :rolleyes2:

010110015.jpg

Det vi bruker mest, vanlig halvstrup. Har i grønn og svart.

elwirathechampion030.jpg

Valing lærhalsbånd.

Hardangervidda09106.jpg

Halbåndet har jeg i blått også. Selen er litt vanskelig å se på bildet, men det er en type nome-sele.

IMG_1608.jpg

Valig sykkelsele

IMG_3823.jpg

Lærbånd med rødt tørkle

IMG_4239.jpg

Har en sele til jeg ikke fant bilde av. En svart sykkelsele. Har også ett rosa halbånd til prinsessa :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uuuh nå har jeg bestilt mitt første myndehalsbånd! :) Har letet ganske lenge, og sett igjennom utallige sider på nett, og endelig fant jeg et som jeg likte godt. Måtte helt til Tjekkia for å finne det :P Det er i lær og laget av en salmaker. Spennende! Håper det passer! !

*vente i spenning*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uuuh nå har jeg bestilt mitt første myndehalsbånd! :) Har letet ganske lenge, og sett igjennom utallige sider på nett, og endelig fant jeg et som jeg likte godt. Måtte helt til Tjekkia for å finne det :P Det er i lær og laget av en salmaker. Spennende! Håper det passer! !

*vente i spenning*

Åå, jeg vil se link. Leter også etter myndehalsbånd. Har funnet mange flotte i utlandet, men er ikke kommet så langt at jeg har bestillt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT altså, men hvor har du fått tak i stjerneformet id-tag? Det vil vi også ha :blink:

den er kjempekul :wub: og så liten at det ser litt ut som pynt egentlig. Kjøpte den på ebay

http://global.ebay.com/_ENGRAVED_PET_ID_TAGS_ENGRAVED_DOG_CAT_COLLAR_CHARMS_/list?SortBy=21&ipp=30&ItemTypeFilter=8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda et nytt halsbånd, trossalt over en uke siden sist jo! Denne gangen ble det RBK :whistle: Casper elsker jo fotballer så. Ikke at jeg føler noen spesiel tilhørighet til noe lag, men om det skulle være så er det rosenborg og ham kam... og rbk-fargene matcher jo casper finfint! Ikke var det dyrt heller, 119 kr, og virker som helt ok kvalitet og. :aww:

RSCN9880.jpg

Elsker bakrunden og hunden din :) Mange fine halsbånd her inne :lol: noen tips om hvor man kan få kjøpt halsbånd til rottweiler, som ser kule ut ? :P lett over alt, men bare så utrolig dyrt for de aller kuleste og fineste.. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk :whistle: Han måtte jo såklart ha det halsbåndet :blink: Sjekk ut selgeren som MariaN kjøpte fra, og sener jeg og (det sorte i skinn, med hull hele veien) http://myworld.ebay.com/fatigateracer masse kule halsbånd i butikken der, til både små og store. Foreløpig er jeg veldig fornøyd med kvaliteten på det jeg kjøpte :-) og billig var det og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk :whistle: Han måtte jo såklart ha det halsbåndet :blink: Sjekk ut selgeren som MariaN kjøpte fra, og sener jeg og (det sorte i skinn, med hull hele veien) http://myworld.ebay.com/fatigateracer masse kule halsbånd i butikken der, til både små og store. Foreløpig er jeg veldig fornøyd med kvaliteten på det jeg kjøpte :-) og billig var det og.

Ja det rbk halsbåndet, er jo både kult og virker bra, men dumt at logon til rbk, er så liten. skulle vært større :aww: Sååå kanskje man må fikse et selv :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg vet, det burde vises bedre, og vært litt tykkere :/

Isj... skulle ikke mint meg selv på ebay, nå trenger han virkelig ikke flere halsbånd på en stund :/ dette var kult synes jeg, nydelig blåfarge. http://cgi.ebay.com/New-Premium-Handmade-Leather-Dog-Collar-Studded-Blue_W0QQitemZ250608314082QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_0?hash=item3a596b66e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huttetu.. Nå har jeg klart å fynne kolleksjonen til Zoey litt til..

Som regel lite gjennomtenkte kjøp, og det sørges som regel for at jeg må spise smuler ved månedslutt :hmm:

Men here it goes:P

IMG_1429.jpg

Kraftig kjettinglenke, ny i dag! Brukes til "pynt" og aldrig med strupen på:hmm:

IMG_1430.jpg

Tynnere kjetting, også til "pynt" og brukes heller ikke med strup

IMG_1432.jpg

Dyon lærhalsebånd. Uthevet hvite sømmer rundt.

IMG_1433.jpg

Kjøpt i dag, tykk mykt lær med rødt piggtrådmønster. Kjøpt på tilbud (tror jeg..) i sverige i dag.. "måtte bare ha :hmm: )

IMG_1434.jpg

Hihi.. flirer av dette, det er pus med dødningshoder på.. Sååååå Grønnjævlig harry at jeg bare måtte ha det..! :hmm: Også kjøpt i sverige i dag på tilbud.. (tror jeg)

IMG_1435.jpg

Nærbilde av hodeskaller.. *fliiiirer*

IMG_1436.jpg

Nærbilde av "piggtråd"

IMG_1437.jpg

Nærbilde av sømmene på Dyon lærbåndet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...