Gå til innhold
Hundesonen.no

Jeg vil se dine halsbånd!

Recommended Posts

• Svar 312
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Jeg spurte om jeg kunne få noe mellom/polstret og det fikk jeg

Er på lik linje som Kennel sine.

Fleece eller noe sånt inni? For de fleste derfra er jo ikke posltret noe.

Skrevet

Her brukes svært lite halsbånd, går mest i retrieverkobbel her i gården :lol:

Men i det siste har vi brukt disse halsbåndene endel :lol:

IMG_1669.JPGIMG_1695.JPGIMG_1701.JPG

Skrevet

MonicaT:Kjempe fine halsbånd! :icon_redface:

Flat:Veldig fine dine også og helt fantastisk geniale navn!Særlig Guffen :icon_redface:

Tusen takk :whistle: Har laget de selv :lol:

Ja vi har ikke helt gjennomsnittlige hundenavn nei :wub:

Skrevet

ååååå, da har jeg nok svidd av noen store lapper, har ikke sett siden til Kifani før..Jesus, så mye kult de hadde. Må jo ha dekken og bånd til hele gjengen med navn på :icon_redface:

Har sent mail, så får vi se hva hun kan lage av det jeg vil ha. Burde sperre den siden for meg selv, kjenner på meg at dette kan bli dyrt ja..

For en slem tråd dette er hehe, blir jo så inspirert til å kjøpe maaaasse nytt utstyr.

Med 5 hunder i hus har man alltid en grunn til å kjøpe nytt utstyr, også blir jo de andre sjalu om bare en får, så da må jeg selvfølgelig kjøpe noe nytt til de andre også..

Skrevet

Men får jo lyst på mynde når man ser disse vakre halsbånda- de ser ikke like lekre ut på en tjukk dalmishals, hehe

Skrevet

Da har jeg fått et nytt halsbånd i posten :(:D

Ble fra Kifani denne gangen... Trengte noe rødt som kan matche den nye Ruffwear-selen (og kløven... og kobbelet... :blink: ). Veldig fornøyd, nok en gang...

DSC09089.JPG-for-web.jpg

Har forresten hevet ut en del av halsbåndene på (den nye, halvferdige) hjemmesiden vår :(

Halsbånd...

Skrevet

Så flotte! Åh jeg prøver å finne det perfekte myndehalsbåndet til Nitro, men jeg klarer ikke å finne noe, eller bli enig med meg selv. Og de som absolutt er finest, koster jo 50-100 dollar, så det er jo bare å legge på hylla :blink:

Guest Peersen
Skrevet

Så flotte! Åh jeg prøver å finne det perfekte myndehalsbåndet til Nitro, men jeg klarer ikke å finne noe, eller bli enig med meg selv. Og de som absolutt er finest, koster jo 50-100 dollar, så det er jo bare å legge på hylla :(

Enig med deg, det største problemet er kanskje å velge ! Så utrolig mye flotte halsbånd, og det er vanskelig å finne det som er aller best

til akkurat din hund ! Når en skal spa ut så mye penger, vil en jo virkelig ha det som ser best ut :(

Det er kanskje derfor de fleste av oss sitter med masse halsbånd i alle størrelser / bredder / farger og kvaliteter :D:blink:

Kanskje skulle jeg begynne utsalg !??

Skrevet

Ja jeg har tatt litt opprydding i halsbåndene og mange har blitt kastet. Har vel latt meg rive med flere ganger, og har vel ikke akkurat hatt bruk for alle :icon_confused: .

Men har ingen myndehalsbånd enda,så jeg leter etter et fint et! Gjerne i skinn :angry:

Syns jo det halsbåndet med mynter på (nr 2), var veldig fint, Peersen! ;)

Guest Maritus
Skrevet

Kult Charpi :icon_confused:

Jeg venter på dette i posten 7312DB24F4294FA8BA5FEA61558E7441.jpg

Gleder meg :angry:

Det ligner på det ene beltet mitt ;)

Guest Peersen
Skrevet

Ja jeg har tatt litt opprydding i halsbåndene og mange har blitt kastet. Har vel latt meg rive med flere ganger, og har vel ikke akkurat hatt bruk for alle :icon_confused: .

Men har ingen myndehalsbånd enda,så jeg leter etter et fint et! Gjerne i skinn :angry:

Syns jo det halsbåndet med mynter på (nr 2), var veldig fint, Peersen! :angry:

Jeg kan selge det til deg, vettu ;) , men det spørs om det passer en Greyhound.

Ta ett mål, da, så kan vi se ...

Skrevet

Oj! Tittade igenom sidan här och måste bara säga: Vilka vackra halsband ni har :icon_confused:

Ser jättekul ut att köpa halsband och ordna hihi... Bara synd att inget halsband syns på min Leo :angry: haha

Skrevet

Nååh...men då är inte Leo, Leo längre :angry: Så då struntar vi i sånnt trams :icon_confused: hihi... Men har ju börjat fundera på att skaffa en till hund...hmm.... ;)

Skrevet

25267_379570381492_676276492_4114534_1315777_n.jpglurer på om jeg gjorde riktig så bildet synes jeg? Vi har ikke så mange halsbånd, jeg har tross alt bare hatt ham i 2 uker. Jeg ELSKER egentlig halbånd og seler, men for det første måtte jeg være litt restriktiv med Ajax pga puddelpelsen, og dessverre er Peik like glad i halsbånd på andre hunder, han spiser dem, og det blir dyrt i lengden, så jeg kan bare ha halsbånd på Flipp når jeg er med og bruker det.

Det jeg har prøvd å legge ut bilde av har jeg fått av redaktøren i hunden.no, i forbindelse med at vi tok en fotoserie til reklame for en konkuranse som kommer der etterhvert.

edit, pokker, fikk det ikke til, kan noen lære meg hvordan?

edit enda en gang: endret avataren så dere kan se halsbåndet vi fikk der...

Skrevet

Nååh...men då är inte Leo, Leo längre :wub: Så då struntar vi i sånnt trams :whistle: hihi... Men har ju börjat fundera på att skaffa en till hund...hmm.... :)

Første kritere er at den skal være korthåra sånn at man kan ha masse fiiine halsbånd :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...