Gå til innhold
Hundesonen.no

Jeg vil se dine halsbånd!

Recommended Posts

Skrevet

Har tatt bilder av halsbåndene til hunden, men finner ikke USB adapteren så får ikke lastet de opp på PCn.

Har vell 6 halsbånd med kobbel, 2 halsbånd til, 2 seler, 2 flexi bånd, 1 halsbånd til som er innsydd i en refleksvest + refleks"halsbånd". *er veldig glad i utstyr :P *

Konklusjon: Trenger å kjøpe et lyst brunt kobbel til det ene halsbåndet :ahappy:

Har desverre ganske tynne halsbånd. Finner aldri tjukke halsbånd som er i rett str :lol: Har tenkt å lære meg å sy halsbånd slik at jeg får dem i ønskelig tykkelse og størrelse. :P

Forresten Høy-fart: Hvor kjøper du spenner og ringer til halsbåndene du syr? Vanlig hobbybutikk? Bruker du vanlig tråd eller en sterkere type? isåfall hvor kjøper du denne?

• Svar 312
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Min barske whippet

IMG_9360.jpg

Hihi.. Dritkul sele da!

serriøst, og så det blikket.. "mutter..driiit i det a.... :ahappy: "

Pricless :P

Åå, så fint det var!

Er det sånn araberdusk (vet ikke hva jeg skal kalle det ) eller bare ser det sånn ut?

Ser ihvertfall helt nydelig ut på en mynde. Sukk!

Ja, det er sånn "araberdusk" (faktisk en av de bedre orda jeg har hørt på "dusken") :P

Det er desverre litt stort. Jeg kjøpte det egentlig mest fordi jeg bare "måtte ha.. :lol:

Skrevet

nå har Zebra fått seg naglehalsbånd, se bloggen.. så nå er det på med halsbånd og sele, så skal vi på bytur. For leke kan man ikke gjøre med det utstyret på, da blir det blodbad..

Skrevet
nå har Zebra fått seg naglehalsbånd, se bloggen.. så nå er det på med halsbånd og sele, så skal vi på bytur. For leke kan man ikke gjøre med det utstyret på, da blir det blodbad..

Så bilde i bloggen, dritkult! Hvoooor har du kjøpt fra? *håpe på nettbutikk*

Skrevet

Oj stilig! Hva tar du for det øverste? (Passer vel ikke min hund, men jeg er bare nysgjerrig). Syr på på bestilling og eller? Skikkelig fin rødfarge.

Skrevet

Tyri- lekre

Ang halsbåndet i bloggen, kjøpte det på NKK Kristiansand, og det var dyrt- nesten sekshundre.. Fysj...

Mye bedre å betale 1500 for 9 halsbånd, hehe

Guest LeenaM
Skrevet

Mørkebrunt lærhalsbånd kjøpt på Felleskjøpet. Jeg har satt på perler selv, fordi jeg syntes Eira skulle få litt mere farger :ahappy: Veldig fornøyd!

28wldvp.jpg2zixzpg.jpg

Brunt lærhalsbånd fra dyrebutikken. Butikken heter Buddy.

30bcsnk.jpg200tsfb.jpg

Lyseblått stoffhalsbånd med bittelitt strup. Kommer fra samme dyrebutikk som over.

wcbcit.jpg2rxa1xe.jpg

Skrevet

wow så mye halsbånd dere har :ahappy: jeg har bare 4 Puppia seler og tre vanelige halsbånd! Holder lenge her i huset. Men tenker meg at det blir endel mer med årene. har jo bare hatt han litt over ett år....

2d0ykxz.jpgv5hgyd.jpg2zi3qlf.jpgrbwtvp.jpg

wb6vlt.jpgauz3ud.jpg2zs5p37.jpg

Skrevet

Da fant jeg endelig USB Adpateren min. Så her kommer bilder av mine halsbånd :)

post-5310-1243189374_thumb.jpg

post-5310-1243189901_thumb.jpgPolstret lærhalsbånd med pynt på.

post-5310-1243189893_thumb.jpgGrønt, nylon Harrodshalsbånd.

post-5310-1243190095_thumb.jpgBlått nylonhalsbånd fra Karlie.

post-5310-1243190107_thumb.jpgSort lærhalsbånd m refleks fra IKEA.

post-5310-1243190299_thumb.jpgSort halvstrup i nylon fra Trixie.

post-5310-1243190422_thumb.jpgRundsydd elglærhalsbånd.

post-5310-1243190490_thumb.jpgLyst brunt lærhalsbånd.

post-5310-1243191086_thumb.jpgHelstrup kjetting.

Også kommer det 2 halsbånd til om noen dager :ahappy:

Skrevet
Her er de halsbåndene jeg fant nå, tror ikke jeg har med alle hit... men dette er de fleste. Trodde faktisk jeg hadde flere, men han har jo nettopp satt seg i størrelse da, så samlingen kommer vel til å vokse drastisk fremover :P

halsband006.jpg

Halsbånd som passet i en måned eller noe. Lilla og feminint ;) For lite nå, men sånn ellers var jeg veldig fornøyd med kvaliteten.

Hvilken størrelse er det på det? Kanskje du vil selge det hvis det er passe til en av mine? :)

Har faktisk bare 2 halsbånd og en sele til henne, er snart en ny sele i anmarsj da ;)

halsbnd002.jpg

Det var bare utrolig fint!

Skrevet

Marit&Dina, jeg vet ikke hvilken størrelse det er, men jeg kan godt måle :) Han brukte det frem til han var 6 til 7,8 mnd tror jeg, så det er ikke helt babyvalp altså. Har alle ting i et flyttelass, men skal finne det frem.

Hvor store er dine rundt halsen? Jeg trooor kanskje det kan bli litt stort, men skal ikke si for sikkert.

• 2 weeks later...
Skrevet

Her er alle båndene til Aïda :ahappy:

Foto203.jpg

3-raders halvstrup

Foto190.jpg

Hjemmelaget 17-mai halsbånd :getlost:

Foto181.jpg

Lyserosa blingbling (er litt i minste laget nå)

Foto192.jpg

Ski-selen

Foto193.jpg

Tur-sele

Foto195.jpg

Rundsydd halvstrup

Foto196.jpg

Dressurbånd helstrup

Foto201.jpg

Kjetting (får den såvidt over hodet nå)

Foto202.jpg

Utstillingsbånd fra aecollars

IMG_3877.jpg

Hverdagsbånd fra aecollars

IMG_3880.jpg

Alle bildene bortsett fra 17-mai bildet og de to siste er tatt idag, og Aïda hadde ikke lyst til å bli tatt bilde av :whistle:

Skrevet

Jeg har et par halsbånd og en del seler til eldstemann, men det ene er det tykkeste halsbåndet jeg har sett, og det er ikke veldig mye brukt og kostet for mye :D Til minstemann har vi foreløpig 3 halsbånd og 3 seler da hun bare er 11 uker enda :) Her kommer bilder av noe av utstyret.

er.jpg

halsbnd.jpg

puppiasele.jpg

balisinandresele.jpg

minsket3-4.jpg

Elias.jpg

Også har Elias fått prøvd en skiløper trøye som passet han perfekt :D

lpern.jpg

Skrevet
Marit&Dina, jeg vet ikke hvilken størrelse det er, men jeg kan godt måle :P Han brukte det frem til han var 6 til 7,8 mnd tror jeg, så det er ikke helt babyvalp altså. Har alle ting i et flyttelass, men skal finne det frem.

Hvor store er dine rundt halsen? Jeg trooor kanskje det kan bli litt stort, men skal ikke si for sikkert.

Dina er ca 28 cm rundt halsen. Det var råstilig, så hvis du gidder å ta mål hadde det vært supert :)

Skrevet

Enda et nytt halsbånd. Endelig ett i rett tykkelse ^^ kanskje litt i overkant. Bittelitt for stort. (skulle kjøpt i Small, men det var utsolgt for den størrelsen så da ble det Medium) Ble jo ny lenke i samme slengen da, men passer til 3 andre halsbånd også så en god investering :aww: Kjetting lenke med sort lærløkke, litt kort en hva jeg liker, men men.

post-5310-1245275096_thumb.jpg

Skrevet

Jeg er retrievermenneske som bruker retrieverkobbel - så mine hunder går nesten aldri med halsbånd. Retrieverkoblene er forøvrig blå (til Xanto) og Rosa (til femidotten min) også har vi noen svarte, røde, beige ++ som ligger og slenger :-)

• 2 months later...
Skrevet

Casper har fått nytt, tøffingen :lol:

DSCN9521.jpg

Ps.legg merke til pølsen i munnen, som ikke ble spist før værsågoet kom etter diverse fotofikling. Flink eller hur, trossalt matvrak delux!!

Skrevet

Mine to favoritt bånd:

Bildene er dessverre ikke kjempe bra.

1) Laget på seleverkstedet. Jeg liker klipsbånd best og dette tåler virkelig en hund som trekker, trekker og trekker. Aldri hatt noen problemer med det. Beste båndet jeg noen gang har hatt. Vært mitt favoritt bånd i 4 år - det sier sitt !! Bruker det hver dag + under jakta ( så det tåler virkelig en "trekk" hund ).

taksering07-1.gif

2) Pen båndet vårt. Bilder av fasan, noe jeg synes kler en fuglehund.

cup7.gif

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...