Gå til innhold
Hundesonen.no

Jeg vil se dine halsbånd!

Recommended Posts

Skrevet

Jadda, som overskriften sier, så vil jeg se halsbåndene dere besitter (samme om de er på eller av hunden)! ;)

Jeg er halsbåndoman +++, og det finnes ikke mye som er kulere her i verden altså! ;)

• Svar 312
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Nyyyyyyyyyyyyyyyyydelig tråd, her skal det bidras!

Skal ordne bedre bilder, her er ett med noen av halsbåndene på ett gjespende offer. ;)

hundeutstyr-008.jpg

Casper finnes forresten på collarmania.com sitt happy customer galleri ;)

Skrevet

Har allerede samlet inn noen halsbånd til Ailo, selvom han bare er 8 uker...Noen passer nå, og noen er for store...;)

- Blått med gult og rødt mønster på

- Svart lær, halvstrup

- Svart lær med refleksbord

- Blått nylon

- Brunt lær med messing detaljer (utstilling)

- Svart lær med nagler

Ailo er ikke så stor, så han kan ikke vise de fram selv, men har tatt bilde av dem liggende oppå den (veldig matcho) rosa dyna hans:

SDC10653.jpg

Skrevet

Jeg har kun to halsbånd jeg hehe. Må ha helpolstret og har ikke funnet så mange jeg liker.

Først ett som er hjemmelaget av en på ett forum

Tur1010034.jpg

Så har jeg Hurrta halsbånd.

Fotball1309044.jpg

Begge er halvstrup. Har en helpolstra puppia selevest også. Har ingen planer om å kjøpe fler halsbånd, siden hun går mye penere med sele, så bruker bare halsbånd når jeg trenger litt mer kontroll og om vinteren.

Ønsker meg korthåret hund som kan ha masse flotte halsbånd nestegang :P

Skrevet

Gjør ikke så mye at jeg ikke har noe bilde nå :P Gutta har kun hvert sitt rundsydde lærhalsbånd...brune begge to.Ikke noe som synes i pelsen uansett.

Skrevet

Chantie har bare et halsbånd hun :P ...det er liksom ulempa med veldig langhåra hund, halsbåndet synes jo ikke... Det halsbåndet hun har nå er egentlig et Trixie valpehalsbånd, ellernoe - tror jeg.. Det er i sort nylon, og det er behagelig for hu å ha på seg.. veldig mykt og bøyelig :P

Skrevet

Wow! Zumo har en gal mamma! :P ha ha ha Ser han er litt prikkepåvirket han og, er det for å matche Zebra det da :P

Norsk- flagg halsbånd vil jeg og ha til 17 mai! hvor kjøpte du det?

Charpi: Hahahahaha så morsomt at du også tvang på Carlie masse halsbånd, vi er litt like vi tror jeg! :P

Litt Ot, men ser han hadde ezy-dog sele. Er du fornøyd med den eller? Har vurdert å kjøpe nemlig.

Skrevet
Dette er bare noen av Zumos halsbånd...

post-4070-1241282887_thumb.jpg

Ohooooy! Bare vent, snart har Selma like mange :P:P

Skrevet

Åh, godt å se at noen tar mer av enn oss på halsbåndene! :P

CIMG0810.jpg

Her er noen av Sita sine. Det nederste med naglene bruker vi aldri. Ikke camo-halsbåndet heller, det er linet med nylon som sliter forferdelig på pelsen. Favoritten for tida er det brune hawaii-mønstrede :P Ellers har vi flere av de i nylon med navn på. Bestilte senest idag lærhalsbånd fra collarmania, gleder meg til det kommer!

(kjempekjekt med sort, korthåra hund når man liker fargeglade halsbånd! :P )

Skrevet

Oh my god...Chicka har sinnsykt mange halsbånd..men kan prøve å finne bilder av noen

hals03.jpg

collarmania01.jpg

collarmania02.jpg

vibrison01.jpg

ekornband02.jpg

h.jpg

01.JPG

3310.JPG

3524.JPG

1007.JPG

Dette halsbåndet har hun også i grønt og blått.... :P

710.JPG

403.JPG

2211.JPG

2803.JPG

Skrevet
Wow! Zumo har en gal mamma! :P ha ha ha Ser han er litt prikkepåvirket han og, er det for å matche Zebra det da :P

Jeg og vil ha norsk flagg-halsbånd til 17...!! Hvor er det fraaaaaa?

Charpi: Hahahahaha så morsomt at du også tvang på Carlie masse halsbånd, vi er litt like vi tror jeg! :P

Vi er kanskje det.. Han måtte slite med det en del ganger stakkars.. :P Har bilde av han i samme positur med sommer-kolleksjonen, skal se om jeg finner det innpå her! :P

Litt Ot, men ser han hadde ezy-dog sele. Er du fornøyd med den eller? Har vurdert å kjøpe nemlig.

Jeg er veldig fornøyd med den ja. Han brukte den i bilen og til tider (følger med sånn bilting), og i det hele tatt er det en topp sele..! :P Kan stilles på i alle vinkler, og sitter godt. Han dro bedre med den enn med de vanlige sykkelselene..! Og så har du jo matchende halsbånd.... Løp og kjøp!

Nå har jeg tatt bilder av de fleste mine (noen oppe, noen på hytten på Geilo, og noen hos mamma tror jeg..).. :P Skal hive inn på dataen nå! :P

Forøvrig ser jeg at det er maaaange gøye halsbånd-fanatikere her! Renate A og Høy-Fart's kolleksjoner falt så absolutt i smak her altså!! :P

Skrevet

"Dele opp" Dere ba om halsbånd og da har dere satt meg igang, jeg elsker utstyr!! :P

67.JPG

1302.JPG

810.JPG

1402.JPG

1801.JPG

2002.JPG

062.jpg

2227.JPG

tur12.JPG

1029.JPG

bad02.jpg

snochi1.jpg

1904.JPG

I tillegg har jeg skinnbånd som er både tykke og tynne + noen andre bånd som jeg ikke fant bilder av.

*nå blir jeg sikkert erklært gal* :P

Skrevet

Fantastisk tråd :P haha,RenateA Utrolig mange og flotte halsbånd!Samme med resten her og Zumo har litt av en samling også ser jeg!

lola pagola:Det røde skinn halsbåndet var jo bra fint!Kjøpt hos Collar Mania eller?Pelsen her er jo svart så rødt er fint på henne.Har ekstremt mange halsbånd/hundeutstyr jeg også da har helt dilla!

Får desverre ikke til bidra i denne tråden da alt jeg prøver legge inn her blir for store bilder!Så lite data kyndig at får ikke til minske de eller :P

Skrevet
Så fint hjemmesydd 17 mai halsbånd!

Tusen takk! :P Jeg kan absolutt ikke å sy, men herma etter et halvstrup-halsbånd som Selma har fra før.

Skrevet
Tusen takk! :P Jeg kan absolutt ikke å sy, men herma etter et halvstrup-halsbånd som Selma har fra før.

Så halsbåndet i bloggen din, Chicka bestiller et :P

Skrevet

Blir nok prikkepåvirket av Zebra'n ja :-)

Ang 17. mai halsbåndet, så har jeg sydd det selv. (Som så mange av de andre).

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...