Gå til innhold
Hundesonen.no

Int N DK UCH FinJV-09 FinV-09 NordJV-09 NordV-09 NV-10'11 Leading Angel's Cherish Thornapple "Tíbrá"

Recommended Posts

• Svar 249
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Har hun vokst så mye siden jeg så henne i starten av juli :P Må ikke gi hunden gjødsel vet du!?

Hun har virkelig blitt nydelig, og nå er det ikke lenge til hun er 9 mnd da. Blir NKK Lillestrøm debyen tro?

Skrevet
Utrolig vakker hund!

Tusen takk :P

Hun er virkelig vakker! :) Håper jeg får truffet henne ordentlig snart; foreløpig har jeg jo bare sett henne på avstand.

Tusen takk :aww: Hun kommer på Bjerke, hvis du skal dit?

Hun er utrolig vakker :-)

Tusen takk :hug:

Vakker!

Fine bilder itilegg!

Tusen takk :P

Har hun vokst så mye siden jeg så henne i starten av juli :lol: Må ikke gi hunden gjødsel vet du!?

Hun har virkelig blitt nydelig, og nå er det ikke lenge til hun er 9 mnd da. Blir NKK Lillestrøm debyen tro?

Takk, og hva mener du? :poke: Hun eter jo som en hest og er jo ikke tjukk, så mat må jo lille babyen ha :wub:

Gleder meg til debuten ja! Det kan hende det blir på 9-månedersdagen i Växjö, men vi får se, hvis ikke er det noen småutstillinger også før Lillestrøm :wub:

Skrevet
Takk, og hva mener du? :D Hun eter jo som en hest og er jo ikke tjukk, så mat må jo lille babyen ha :)

Gleder meg til debuten ja! Det kan hende det blir på 9-månedersdagen i Växjö, men vi får se, hvis ikke er det noen småutstillinger også før Lillestrøm :D

Hun har jo vokst mer enn en Broiler høne jo! Hun var jo liiiiiten når jeg så henne i juli :icon_confused:

Gleder oss til å høre resultatene fra dem første ustillingene.

Skrevet
Hun har jo vokst mer enn en Broiler høne jo! Hun var jo liiiiiten når jeg så henne i juli :icon_confused:

Gleder oss til å høre resultatene fra dem første ustillingene.

Hihi.. Hun er jo ikke spesielt diger igrunn, hun får fortsatt plass på fanget, lille bebisen :) Nå skal vi groome og bade til valpeshow i morra, hurra :D

Skrevet
En av de vakreste hundene jeg noen gang jeg har sett tror jeg. .Hun er bare helt blendende vakker :icon_confused:

Peeene! :D Hun er nesten litt uvirkelig pen.

Tusen takk, begge to :) Hun er min lille "dream come true" kan man si :D

Skrevet

Lever den? Kan man ta på den? :icon_confused: Den er kjempe pen, ikke bare det, mere en det. Gratulerer så mye med den fine! Veldig bra jobbet med studiet av linjer! Gratulerer igjen!

Skrevet
Tusen takk :icon_confused: Hun kommer på Bjerke, hvis du skal dit?

Vi kommer på søndagen i hvert fall, da skal vi stille :) Lørdag har vi spesial et steinkast unna, men tviler på at jeg rekker å dra innom Bjerke den dagen.

Skrevet
Lever den? Kan man ta på den? :icon_confused: Den er kjempe pen, ikke bare det, mere en det. Gratulerer så mye med den fine! Veldig bra jobbet med studiet av linjer! Gratulerer igjen!

Takk for det :)

Vi kommer på søndagen i hvert fall, da skal vi stille :D Lørdag har vi spesial et steinkast unna, men tviler på at jeg rekker å dra innom Bjerke den dagen.

Aha, søndag kommer ikke hverken jeg eller henne. Hun skal stilles på valpeshow i Sverige for første gang med deleieren sin, jeg er ikke sikker på om jeg kan bli med, men hun er hvertfall i Sverige da. Men hun blir jo med "overalt" framover, så det bør være plenty med sjanser til å hilse på :D

• 2 weeks later...
Skrevet

Så utrolig nydelig! Vakkervakkervakker! :icon_cry:

Aussier er noe av det flotteste som finnes!

Også etter thornapple linjer! :blink: (litt thornapple fan ja hehe :wub: )

• 4 weeks later...
Skrevet

Tíbrá er nå 7,5 mnd. gammel, og har til nå oppnådd 13 x BIR (9 i Norge og 4 i Sverige), samt en haug med BIS-plasseringer, derav 3 ganger Best In Show i Norge, samt res.BIS og 3BIS i Sverige, der den siste var på en stor internasjonal utstilling!

Hun er nå blitt ca. 49 cm. høy og veier nesten 19 kg. Vokser utrolig jevnt, og har gjort det hele valpeperioden, noe som er utrolig herlig. Hun har verdens deiligste gemytt, utrolig av- og på-knapp, og er alltid med på lek og trening! Er det rart man får lyst på flere?

Noen nye bilder av jenta:

3926206133_142f054a14.jpg

3926200657_9b598b9cdf.jpg

3926204259_f966620f8d.jpg

:wub:

Skrevet

Det er nesten ikke til å tro... alle de presentasjonene på de få mnd. Må bare si jeg vil være i dine sko når jeg blir eldre.

Hun har blitt så voksen i kroppen, og hun er fortsatt utrolig nydelig :wub: Lykke til videre!

Skrevet

Hun er så nydelig! Det er helt ufattelig at noe kan være så vakkert! :wub:

Tror du virkelig har fått blinkskuddet i kullet der.. (de andre synes jeg vokser seg til mye annerledes enn Tibrà

Skrevet

Herregud, hun er nyyydelig Caroline! :wub: Jeg håper jeg virkelig får sett henne live engang! For hun er rett og slett helt utrolig pen! Hun er nesten slik min drømme aussie ser ut.. :wub:

Er resten av kullet like fantastisk? :wub:

damen, du må fikse rasene dine! Shetland Sheepdog & Aussie! :lol::wub:

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det høres utrolig slitsomt ut, og dere har prøvd det meste jeg ville anbefalt. Både cocker spaniel og puddel er jo raser som kan ha en del lyd, og ved å kombinere dem med litt ulike forutsetnigner så kan det rett og slett være genetikk, og dermed veldig lite å gjøre noe med.  Jeg går ut fra at han også er sjekket hos veterinær og at stoff- og hormonnivåer er noenlunde normale? Antar dere også har prøvd Adaptil og lignende? Er det like ille om det f.eks. står på radio i bakgrunnen? Har dere prøvd å enten redusere mengden aktivitet betraktelig over en periode, eller å endre balansen mellom mental og fysisk aktivitet annerledes? Det er ikke alltid at mer aktivisering er løsningen, for noen er det også mindre. Er han kastrert? Det er ikke noe som anebfales som en første løsning, men for meg høres det ut som dere har prøvd det meste annet av profesjonell hjelp. Hvis han ellers er trygg og velfungerende ift. sosiale situasjoner med folk og andre hunder, så ville jeg forsøkt evt. kjemisk først for å se hvordan det går.  
    • Hei. Jeg har en cockapoo gutt på 5 år som har noen «problemer» som vi sliter med. Helt siden var liten har han hatt et skikkelig stort varsler innstinkt som har blitt værre med årene. Han varsler på hver minste ting som skjer utenfor huset (av og til inne), og sliter veldig med å roe seg ned igjen. Han varsler på naboer som smeller med bildører, folk utenfor i gata som snakker, hunder som bjeffer, tuting, folk som går forbi vindu, katter i hagen, lillebror som løper inne, om vi bruker høy stemme osv osv. Det siste året har han også av og til begynt å varsle at vi åpner ytterdøra, eller at vi bare sier så lite som «hei» i en telefonsamtale fordi han tror det kommer noen. Ringeklokka og banking på vindu/dør er også veldig vanskelig, og han stopper ikke å bjeffe før han får se hvem som kommer og får hilse. Hvis vi stenger han inne på et annet rom bjeffer han enda mer og slutter ikke. Det er værst på kvelden, ofte etter vi har gått lang tur. Han klarer ikke roe seg, og ligger ofte i flere timer å bare knurrer og bjeffer på ting vi ikke hører eller ser. Dette har også gjort han har har en forferdelig av-knapp fordi han alltid ligger på vakt. Selv etter flere år med konstruktiv rotrening hver dag, skal det mye til for at han går å legger seg av seg selv på kvelden. Vi har prøvd ekstremt mange måter å trene dette vekk, uten at noe har hatt noe innvirkning. Vi har snakket med veldig mange hundetrenere, hatt besøk av adferdskonsulent og prøvd stressreduserende tilskudd i maten. Vi har prøvd alt fra desenstering på lyder, ignorering, sladretrening, klikkertrening, sende han på plassen sin, sende han på et annet rom til han roer seg ned, vært streng, søksaktiviteter for å distrahere han og ros og kos når han roer seg. Det begynner virkelig å bli et problem, da det er stressende for oss, men ikke minst for hunden.    Han syns også det er vanskelig å roe seg når vi får besøk. Vi vet at dette ikke grunner i redsel fordi han vil rett opp på fanget til besøket og ha kos, men vi merker også at han stresser mye mer. Det er absolutt ikke noe vondt i han, og han ELSKER andre mennesker (vil helst hilse på alle), men vi merker at varsler innstinktet tar overhånd i hverdagen og gjør det vanskelig for han. Det skal også sies at han er verdens beste hund å ha med på tur og bjeffer aldri da, men med en gang han kommer inn inntar han rollen som vokter uansett om vi er i vårt eget hus eller et annet.    Sånn at det er sagt så vet vi også at problemene ikke skyldes for lite aktivisering da vi driver med hundesport og har en veldig aktiv livsstil sammen.    Vi er ganske rådville nå og begynner å bli rimelig lei av at vi sjelden får mer enn 10-30 min stillhet av gangen. Sliter også på oss mentalt da vi prøver så veldig hardt uten at vi får noe resultat. Heller ikke gøy å få besøk eller kommentarer om at vi ikke har trent hunden vår, når det er det jeg bruker største delen av tiden min på. Veldig usikker hva problemene bunner i, men virker som han har hatt et høyt stressnivå hele livet.    Noen som har erfaring med dette og har tips for å gjøre hverdagen litt enklere?
    • Det krysser vi også fingrene for. For akkurat nå er vi tidvis ganske slitne her hjemme🤪
    • Jeg er i prinsippet enig i at det er tidlig med løping og sykling, samtidig som jeg som sagt tror det ligger noe i balansen mellom fysisk og mental aktivisering her. Han er definitivt en ekstra utfordring i forhold til normalt, og jeg tipper det vil gå seg til med alderen, men det betyr jo ikke at det ikke bør jobbes med i mellom tiden. Håper dere finner nøkkelen etterhvert!
    • Ja og det prøver vi å jobbe med. Vi bruker langline 10-15 m. Munnkurv har vi trent inn, men ikke brukt mer enn på en tur enda. Venter på en bestilling på munnkurv fra usa som skal sitte bedre. løpe og sykle har vi ikke gjort enda da han kun er 6 måneder. Pleier å vete til de i alle fall er 9-10 måneder før jeg starter med det. vi har både prøvd å kutte ned og øke for å se om det er endring, men ingen forskjell. vi vurderer om det kan være ernæringsmessige årsaker til oppførsel. Men det er vi ikke i mål enda
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...