Gå til innhold
Hundesonen.no

Stange?


SoppenCamilla

Recommended Posts

  • Svar 92
  • Created
  • Siste svar
Grattis med fine resultater på handlerhundene - de var supersøte både valpisen (som jeg trodde skulle vinne gruppa faktisk), og den voksne :P.

Vi takker så mye :P

Takker takker :P.

Ja, unge herr Willersen slo altså til med CERT og BIR, og ikke nok med det, men han ble også 2. BIG! Weeeee :P. Flinkeste grisegutten, det :P.

Fy søren damen, dere gjør det skikkelig bra jo!! Grattis så mye, velfortjent!

Var det forresten noen som fikk med seg noe i gårdshundsringen? MAREN?

Må vel kanskje vente til de legger resultatene på klubbens sin side tenker jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gross ble nr 3 i sin klasse m.ck og jeg er kjempe fornøyd,han koste seg i ringen og utenfor selv om det var fryktelig trangt der :P Ellers så jeg Soppen og Baghera bli BIM og en nydelig mørk blond howawart ble BIS.Fikk ikke med meg så mye mer men Bridie så jeg bli BIM :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren damen, dere gjør det skikkelig bra jo! Grattis så mye, velfortjent!

Var det forresten noen som fikk med seg noe i gårdshundsringen? MAREN?

Må vel kanskje vente til de legger resultatene på klubbens sin side tenker jeg :P

jeg stod å så på soppen når gårdshundene gikk i ringen ved siden av, men jeg fikk meg meg at frida ble 3. bt og hun fikk cert. Runa ble Bir valp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini
Gross ble nr 3 i sin klasse m.ck og jeg er kjempe fornøyd,han koste seg i ringen og utenfor selv om det var fryktelig trangt der :P Ellers så jeg Soppen og Baghera bli BIM og en nydelig mørk blond howawart ble BIS.Fikk ikke med meg så mye mer men Bridie så jeg bli BIM :P

Hovawart (ikke Howawart/Howavart) BIS (hvilken bis? valp, vetaran)??? Den mørke? Den alt for mørke? Om det er den som er alt for mørk så ble vel den 3 år i oktober...

Når jeg skriver "alt for mørk" så er den akkurat innenfor rasestandarden, da hunden har litt lysninger i pelsen (hvor de blonde skal være lysere enn på resten av pelsen), men ellers så er den veldig mørk. En mellomting at de lyseste og den mørke er faktisk å foretrekke (iallefall i avl).

Edit: klippet fra rasestandarden:

Blond: Mellomblond, glinsende, noe lysere mot buken og på

bena.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kritikken til Bridie:

"5 years young, very nice fem. type. Could prefer her head a bit broader and stronger in muzzle. Well set ears, neck a bit short, ang. in front ok. Good at the bak, good body, strong feet, bone and muzzle (skulle det her være muscle kanskje?). Nice coat and temp, move with drive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kritikken til Bridie:

"5 years young, very nice fem. type. Could prefer her head a bit broader and stronger in muzzle. Well set ears, neck a bit short, ang. in front ok. Good at the bak, good body, strong feet, bone and muzzle (skulle det her være muscle kanskje?). Nice coat and temp, move with drive.

Så ikke denne i går jeg! Haha, sto det virkelig 5 years young? :P

Skal gjøre med denne muzzle'n hennes da? Gi henne en på trynet før hun går i ringen... :P

Og ellers gratulerer til alle flink og pene hunder og eiere! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag dro vi hjem tidlig med 1kval, 1konk, CK, 2BHK og Beste veteran! :ahappy: Veldig fornøyd med dagen, jeg og ho med den andre hannhunden avtalte jo at vi skulle ta hvert vårt Cert i helga, så det passa bra. :wub: Kritikken er på fransk, så den skal noen få lov til å prøve å oversette, så snart jeg gidder å reise meg og gå ut i bilen for å hente den. :) Det har vært en kul helg, jeg kosa meg masse med Miriam, Josie, Astrid og Kee-Kee! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini
Kritikken til Bridie:

"5 years young, very nice fem. type. Could prefer her head a bit broader and stronger in muzzle. Well set ears, neck a bit short, ang. in front ok. Good at the bak, good body, strong feet, bone and muzzle (skulle det her være muscle kanskje?). Nice coat and temp, move with drive.

Muzzle = Snute/snuteparti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag dro vi hjem tidlig med 1kval, 1konk, CK, 2BHK og Beste veteran! :ahappy: Veldig fornøyd med dagen, jeg og ho med den andre hannhunden avtalte jo at vi skulle ta hvert vårt Cert i helga, så det passa bra. :) Kritikken er på fransk, så den skal noen få lov til å prøve å oversette, så snart jeg gidder å reise meg og gå ut i bilen for å hente den. :) Det har vært en kul helg, jeg kosa meg masse med Miriam, Josie, Astrid og Kee-Kee! :wub:

Grattis med vellykket helg :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, en litt snodig helg for vår del.

Kee-Kee hadde sin debut, og FYTTIGRISEN for en herlig liten valp :ahappy: Bare blid og fornøyd mot alt og alle. Astrid har også trent henne utrolig bra, og hun gikk som ei "trådsnelle" og stod så flott som bare det, bare 4 mnd gammel. DET er imponerende! Dessverre var det ei lita frøken som dommeren likte bedre, så hun ble 2 beste tispe begge dager.

Brorsan Nicki ble BIR og BIG 2 på søndag :wub:

Lørdag stillte jeg bare Dennis av de voksne, og han ble BEST I RASEN. Kee-Kee's mamma Dee-Dee ble stillt ut første gang etter fyllte 2 år, og ble N U Ch på første mulige utstilling.

Dennisen ble plukkket ut i "semifinalen ( 6 stk)" i gruppebedømmelsen, men ikke plassert blant de 4.

I dag vant først Dennis Championklassen, men i BHK (Beste Hannhund klasse) ble dommeren litt usikker på halen hans, og tok tak i den bakfra og dro den ut. Stakkars Dennis skvatt jo så det holdt- og det kan jo også gjøre vondt for små basenjiser å bli dratt i halen, så han hylte og heiv seg rundt i forskrekkelse.

Dermed ombestemte dommeren seg, og satte oss bak champion hannen vi allerede hadde slått (!)

Det er jo lov å ombestemme seg, men æsj altså. Dennisen som er SÅ hyggelig, også bli skremt slik.

Han endte dermed opp som 3. BHK med CK.

Mille lille fikk som vanlig knall-kritikk, og ble 3 beste tispe med CK. Kvaliteten på Basenjis i Norge er GOD.

Dommeren var meget streng og vi så på flere andre raser der det ikke ble utdelt BIR i det hele tatt, da ALLE gikk ut medslett rød, blått eller gult (!)

På Basenjien fikk samtlige 1. i kvalitet, og de fleste CK.

Skal se om jeg ikke får lagt ut noen bilder snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kritikken til Bridie:

"5 years young, very nice fem. type. Could prefer her head a bit broader and stronger in muzzle. Well set ears, neck a bit short, ang. in front ok. Good at the bak, good body, strong feet, bone and muzzle (skulle det her være muscle kanskje?). Nice coat and temp, move with drive.

Tror nok også at det skal være muscle i den settingen ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini
Tror nok også at det skal være muscle i den settingen ja...

:ahappy: jeg leste det som sto om hodet og så ikke kombinasjonen med resten av den siste setningen (tror jeg skal skylde på hormonene her for tiden :wub: ). Kanskje ikke like greit å skrive 100% riktig for ringsekretærene, det er tross alt "noen" ord de skriver i løpet av en dag/helg, og kanskje dommeren snakket litt gebrokkent også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovawart (ikke Howawart/Howavart) BIS (hvilken bis? valp, vetaran)??? Den mørke? Den alt for mørke? Om det er den som er alt for mørk så ble vel den 3 år i oktober...

Når jeg skriver "alt for mørk" så er den akkurat innenfor rasestandarden, da hunden har litt lysninger i pelsen (hvor de blonde skal være lysere enn på resten av pelsen), men ellers så er den veldig mørk. En mellomting at de lyseste og den mørke er faktisk å foretrekke (iallefall i avl).

Edit: klippet fra rasestandarden:

Blond: Mellomblond, glinsende, noe lysere mot buken og på

bena.

Veldig sorry,ble BIR selvklart(hadde reist lenge før BIS)og ennå mer sorry en w/v feil som jeg ikke så før nå :ahappy: Ja,det var den meget mørkblonde,det ante meg at han var i mørkeste laget men nydelig likevel synes jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...