Gå til innhold
Hundesonen.no

Stange?


SoppenCamilla

Recommended Posts

Blogg oppdatert med masse BILDER, folka!

Takk til Siri som tok bildene av Baghera, og her er et lite utvalg av doggiser:

Basenjier har øyebryn!

IMG_3058.jpg

GrokTorilhunden kan STÅ!

IMG_3153.jpg

En eller annen valpis som BP stilte i gruppa!

IMG_3203.jpg

En eller annen voksen som BP stilte i gruppa!

IMG_3272.jpg

En Willy som stod og trolla seg i gruppa!

IMG_3296.jpg

En Blondie!

IMG_3401.jpg

Jah. Hopp inn i bloggen, glo, skriv kommentar, make Soppen happy! :ahappy:

Og ja, linken til bloggen er i banneret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 92
  • Created
  • Siste svar

Hei alle!

Nå er vi vel hjemme (tja, har forsåvidt vært det noen timer, da..) etter en meget hyggelig Stangehelg.

Er sånn passe deilig solbrent i ansiktet, har en usedvanlig ren og velbørstet Moses med hjem, ikke sånne "wow" resultater å skryte av men vi har kost oss uansett.

Lørdag var Moses eneste beardishann i Åpen som fikk rødt, men det ble dessverre ikke noen CK (da hadde han blitt champion). Søndag fikk han CK, men da slått av en annen av de åpne hannene (som ble champion istedenfor).

Også handlet jeg en championtispe for noen venner, hun ble 2 beste tispe i går, og BIM i dag - så da var i alle fall de fornøyde.

Valp fra mitt siste kull hoppet og logret seg til 2 beste tispevalp begge dager (hhv 4 og 3 tisper påmeldt) - så helt greit. Hun så i alle fall meget fin ut NÅR hun sto stille, men man måtte være veeeldig kjapp for å rekke å se det...

Grattis til alle som er fornødye! Møtte flere Doggiser i helgen, og det var veldig hyggelig!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag vant først Dennis Championklassen, men i BHK (Beste Hannhund klasse) ble dommeren litt usikker på halen hans, og tok tak i den bakfra og dro den ut. Stakkars Dennis skvatt jo så det holdt- og det kan jo også gjøre vondt for små basenjiser å bli dratt i halen, så han hylte og heiv seg rundt i forskrekkelse.

Dermed ombestemte dommeren seg, og satte oss bak champion hannen vi allerede hadde slått (!)

Det er jo lov å ombestemme seg, men æsj altså. Dennisen som er SÅ hyggelig, også bli skremt slik.

Han endte dermed opp som 3. BHK med CK.

Var dette en basenjidommer? Som kveila ut halen til stakkars Dennis??? For en superidiot n034.gif Og stakkars stakkars Dennis.. noe sånt burde vel vært grunn til formell klage? *dypt sjokkert, sånn gjør man bare ikke med haler med mye kveiler på*

Nei nå må jeg se på bildene til Soppen

edit: PS Liv Irene - har ikke glemt det vi snakket om, venter bare på at medlemsskapet er formelt på plass og så må jeg ha bittelitt tid/ork...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til Yodel for ros! :ahappy:

Vi har storkosa oss i helgen, sammen med Camilla, Baghera, Miriam og Josie, Kee og Josie leka som bare det, og hadde det superkult hele tiden.

Var kjempemorro å hilse på doggiser(soniser for de som vil det), Kee fikk klatre litt på Selma i dag, det var kult, Blondie var også kul og lukta spennende, og Willy var også superkul, Kee var flink og fikk ham til å stå stille når han skulle børstes opp. :wub: Frida var også morsom, vi hilste på henne i går.

Pink(aka meg) :) hadde det også rasende festlig, å oppdage at Kee gikk som en drøm og sto som en drøm og var bare superflink var kjempegøy. Også fikk jeg hilst på maaaasse doggiser/soniser og hundene deres, var noen jeg så litt lite til syntes jeg, for jeg ville gjerne sagt mer hei og hei til hundene også, men vi sees nok en annen gang.

Kee er ganske så sliten, ligger i sofaen og spiser tørrfisk nå. Vurderer sterkt å bare hoppe i dusjen, lufte dyra og så sove, men må jo innom bloggen til SC først. :wub: Og selvfølgelig også Siri sin, der veit jeg at det kommer noen fine bilder!

Nei, gratulerer til alle som skal gratuleres, bedre lykke neste gang til de som trenger det, og ha en fin søndag videre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle:)

I går stilte jeg Oscar som ble 2.bhk og fetteren til Oscar, Æction i klassen sin, der ble han nr.2 med CK og ble vel plassert som 4.bhk tror jeg!

I dag stilte jeg Wheaten Ånly, hun ble BIR og BIG2 valp:):ahappy::wub:

Og fetteren til Oscar igjen, Æction ble 3bhk:)

Og CC Cola ble BIR:):wub::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var kjempemorro å hilse på doggiser(soniser for de som vil det), Kee fikk klatre litt på Selma i dag, det var kult, Blondie var også kul og lukta spennende, og Willy var også superkul, Kee var flink og fikk ham til å stå stille når han skulle børstes opp. :ahappy: Frida var også morsom, vi hilste på henne i går.

Ke var kjempesøt, hun, syntes Willy (vel - det synes jeg også altså :wub:). Han fikk stå og rundslikke henne i ansiktet mens jeg bedrev pelsstell *ler*. Søøøteste begge to :wub:.

Og selvfølgelig også Siri sin, der veit jeg at det kommer noen fine bilder!

:) Jeg er litt treg... bildene kommer etterhvert (og etterhvert kan jo være så mangt *ler*).

Dagen i dag ble faktisk like bra som i går, den... Willy fikk cert og ble bir i dag også, han, og slo til og med sin far og en annen champion (som har blitt BIS tidligere) i beste hannhundklasse. I gruppa gikk det også på samme vis som i går, og guttungen ble 2. BIG!

Jeg er vel LITT overveldet over det hele, må jeg innrømme, men duverden så moro å debutere på dette viset :).

P.S: Knallherlige bilder, Soppen :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med mange gode resultat!

Jeg var ringsekretær i dag, aner ikke om jeg hadde Doggis'er i ringen, og har vel ikke fått sett så veldig mange, men det var godt å være på utstilling igjen, full av abstinenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini
Veldig sorry,ble BIR selvklart(hadde reist lenge før BIS)og ennå mer sorry en w/v feil som jeg ikke så før nå :ahappy: Ja,det var den meget mørkblonde,det ante meg at han var i mørkeste laget men nydelig likevel synes jeg da.

Ok :wub: Begynte å lure om det hadde kommet noen nye hunder (valp) til landet som jeg ikke visste om :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ke var kjempesøt, hun, syntes Willy (vel - det synes jeg også altså :ahappy:). Han fikk stå og rundslikke henne i ansiktet mens jeg bedrev pelsstell *ler*. Søøøteste begge to :wub:.

:) Jeg er litt treg... bildene kommer etterhvert (og etterhvert kan jo være så mangt *ler*).

Dagen i dag ble faktisk like bra som i går, den... Willy fikk cert og ble bir i dag også, han, og slo til og med sin far og en annen champion (som har blitt BIS tidligere) i beste hannhundklasse. I gruppa gikk det også på samme vis som i går, og guttungen ble 2. BIG!

Jeg er vel LITT overveldet over det hele, må jeg innrømme, men duverden så moro å debutere på dette viset :wub:.

P.S: Knallherlige bilder, Soppen :).

Wow, så bra! Gratulerer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer alle sammen!

Må si at dette var en utrolig koselig helg, og det var veldig hyggelig å møte bla "Blondiemammaen" her inne, og Willymammaen, hehe!

Jeg selv er knallfornøyd med helgen :ahappy:

Stilte for to ekstremt strenge dommere (bla. dagens dommer som ga ut 8 blå av ca 14 hanner i min rase..)

Mischa fikk CK i går og HP i dag, med knallkritikk begge dager! Bare 10 mnd gammel, hihi.. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel skrive resultat på whippet tispen jeg har passet i det siste. Hun ble BIM i går og BIR og BIG 2 i dag så det var vi meget fornøyde med! Supre kritikker, eneste er at hun må ikke vokse mer da hun er akkurat på grensen til å bli for stor, så vi krysser fingrene :ahappy:

Gratulere til alle med bra resultater!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halediskusjon:

Jeg er veldig forsaiktig med å uttale meg om dommerens gjøremål og avgjørelser på åpent fora, så for min del lar jeg hele diskusjonen ligge.

Men vi har snakket om å få til en dommerkonf. der vi ettertrykkelig forklarer at basenjihaler skal slippe å bli dratt ut.

Vel vel, det er ikke verdens undergang, og Dennis fikk jo fine resultater lell. Jeg håper bare ikke at han nå er blitt redd folk som skal ta på haler, men regner med at han ikke har tatt noen men av opplevelsen.

Soppen:

Utrooolig kule bilder! Kan jeg stjele non?

Bildet av Dennisen som titter opp på kameraet med skjeiv leppe er bare drit kult! Også MiniYodler'n da :ahappy:

Grattis forresten til alle som har gjort det så bra, og super koselig å treffe så mange doggiser!

TonjeM: Den er grei, det har ingen hast:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...