Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Takk for kjempe bra svar, er så gøy når man finner noen som virkelig kan rasen sin, og den ikke er så vanelig. :lol:

Jeg får nesten litt sånn Azlan(var det det han het?) fra Narnia følelse av å se på han. Han vet liksom hvem og hva han er. (Håper du ikke tar det som en fornærmelse da :lol: )

• Svar 119
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Bittelitt forsømt, stakkars tråden.. Jeg og Argyr var i Urheia i dag, tok noen bilder i tåka.

Hvorfor har du lyst på en KO? Dette er hunder som overhodet ikke passer i leiligheter og byggefelt (de må få lov å vokte, og da er det uungåelig at naboene blir fryktelig sure om de bor så nærme at de

Vi lever enda. Brøytekanter er GØY! Geitekillinger er synes Argyr

• 7 months later...
Skrevet

Argyr var mammadalt i dag, og ville mye heller leke krokodille enn å bli filmet.

Og så viser han hvor snill og tolerant en charkisgutt faktisk kan være når Garm driver og lager bråk oppi ansiktet på ham. Jeg skulle faktisk ønske han sa ifra litt mer enn han gjør (og nei, schäfen får ikke LOV å holde på sånn, jeg tenkte bare jeg skulle vise frem tullebølla og (den manglende) reaksjonen).

Og så har vi ikke grevling i taket, men tre kalkuner. :lol:

• 4 weeks later...
  • 1 month later...
Skrevet

Jeg har raket all underulla av Argyr og fått hjelp av Elin til å blåse av underulla til Garm. Det blir aldri tomt, men de er ganske nakne nå. :P Elin hjalp meg også med å prøve å ta oppstillingsbilder av dem, og det er vel ganske tydelig at det er en ting som aldri har blitt lært inn. :lol:

Skal jeg gjøre sånn?

IMG_3804.jpg

Nei, her må man bare stå rett og og ned som en potetsekk

IMG_3812.jpg

Ukonsentrert? Hvem?

IMG_3819.jpg

Argyr lurer på hva i all verden vi holder på med

IMG_3825.jpg

Han kunne sikkert fått plass til alle fire bein på en planke sånn han står :lol:

IMG_3827.jpg

:wub:

IMG_3834.jpg

Tror dette ble det beste, og her står han som en fortung gyngehest. :icon_redface:

IMG_3843.jpg

Argyr er på flørter'n og tror sleske smil slår an

IMG_3848.jpg

Veldig glad i Elin altså!

IMG_3851.jpg

IMG_3855.jpg

IMG_3858.jpg

Bannan! :lol:

IMG_3870.jpg

IMG_3872.jpg

IMG_3875.jpg

Han er nå pen da (roachback eller ei), synes jeg. :wub:

IMG_3885.jpg

Men finest sånn

IMG_3895.jpg

Så prøvde jeg å ta bilde av begge to sammen, og at dette ble det beste sier vel alt om hvordan det gikk..

IMG_3898.jpg

Argyr gidder ikke mer, og har rappa tunga til Garm?

IMG_3902.jpg

Mer Garm

IMG_3903.jpg

IMG_3905.jpg

IMG_3906.jpg

*spam slutt*

Skrevet

bruksschafer? så på det bildet på første siden der du sier han er mindre pen, der ligner han litt på en hyene :P Kjempe kul! :D

Og argyr, fantastisk nydelig!!

• 7 months later...
  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Første spørsmål er jo om du har bilder av hunden og om hunden faktisk er undervektig eller bare en slank, men frisk og helt funksjonsbeskrivelse type. Det er jo ikke til å stikke under en stol at de aller fleste hunder er tjukke i varierende grad og at de aller fleste som synes hunden sin er tynn egentlig har en helt frisk hund i ok vekt, om enn på den slanke enden av skalaen.  Så er det noen som har en bygning/kroppsholdning som kanskje fremhever bein osv litt mer enn andre også. Karperygg, hoftebein som stikker ut litt selv når hunden ikke er påfallende de tynn osv. I tillegg er jo hunden din relativt ung enda og det tar litt tid å få på plass skikkelig muskelmasse osv på en del hunder. Det er sjeldent hunder sulter foran matskålen , men er man urolig så er selvsagt veterinær en grei plass å starte.  Utover det. 1. Avklare om hunden faktisk er undervektig eller om det bare er utenfor din preferanse eller hva du er vant til. 2 bygge muskler. Både gjennom målrettet trening/aktivisering og ved å sørge for at hunden får i seg ett godt for med nok proteiner osv. 3. Om hunden faktisk er for tynn, få i den mer kalorier. Det kan være å gå over på feks høyenergi fôr, mer kalorier, mer fett, mer proteiner uten å øke mengde mat fysisk.altså enklere å få i hunden mer. I verste fall kan man tilsette rent fett. Har hunden god matlyst så er det selvsagt bare å øke mengde også.  Er det en hund som har tendenser til å stresse litt så kan det hjelpe mye å trene litt på å stresse ned også. Stress brenner mange kalorier 
    • Tilvenn munnkurv, ha halsbånd og ett litt kort bånd hengende på hunden om det kan hjelpe deg å få lettere kontroll uten å bli fysisk med hunden. Bur, grind og gitter kan også brukes når man trenger det. Evt ha en plass å binde fadt hunden i bånd på plassen sin.  Her trengs det nok også en del rotrening, lydighetstrening og grensesetting for å hjelpe hunden å skru av litt å roe ned. Kanskje er det også nødvendig å se litt på mengde aktivitet, om hunden får nok positivt outlet samt type aktivitet, om det er aktivitet som bygger oppunder en godsliten og fornøyd hund eller om det er aktivitet som bygger opp stress og uro.  Mange unghunder kan streve med ganske mye stress i perioder gjennom pubertet,  så det kan "bare" være derfor, noen hunder er generelt mer stresset og er litt sånn hele livet også. Men ofte kan det jo påvirkes delvis av oss iallefall.   Uansett så er det nok på tide å få "tatt noen kamper" og ikke bare prøve å unngå det. Tren der det er vanskelig og der reaksjonene kommer litt. Bruk hjelpemidler (bånd, munnkurv), vær tålmodig. Jobb med impulskontroll, lydighet og generell kontroll. Er du usikker på hvordan så ville jeg tatt kontakt med noen kompetente hundetrenere og fått hjelp i hjemmemiljø   
    • Nå er Zelda rett nok bare valp enda, men jeg opplever rasen som mer som en varsler enn vokter, og foreløpig er det igrunn lite varsling og på min iallefall.  Lite alvor.. Helt sikkert noen individuelle forskjeller selvsagt,  men generelt sett. Virker som hyggelige hunder, glad i folk, mye lyd dog (i lek osv når de blir ivrige). Min oppfatning av rasen er at det er ganske moderate og relativt enkle hunder med passelig aktivitetsnivå for folk som liker å være ute og kanskje trene litt hundesport, men uten å bli ekstremt liksom.  Litt avhengig av hvordan man definerer ting og hva man sammenligner med. Veldig fysiske og sprettne hunder med mye humor og tøys. 😄 
    • Velkommen tilbake!
    • Å, så herlig! Jeg har siklet på den rasen innimellom. Arbeidshund med en del vokt, jeg har hørt den beskrevet som en blanding av rottweiler og berner sennen? Håper du poster her og oppdaterer, veldig spennende!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...