Gå til innhold
Hundesonen.no

God hundeseng


Recommended Posts

Vel med sort strech laken ser det jo ikke så ille ut syns jeg da :D Biabedden er selvfølgelig mye finere :D

Nei, det hørtes jo ikke så værst ut. Det eneste jeg tenker med det er at hundehårene vises fort... Men absolutt et billig og bra alternativ!

Hva med en Rogz seng? http://www.mypets.dk/product.asp?product=387 Jeg har en slik, og der får du kjøpt ekstra trekk til madrassen. Jeg må vaske sengen til bikkja ofte pga husmiddallergi, og med ekstra skift, går det kjempegreit. Har også en Buster Sleep http://www.avifauna.dk/product_info.php?cP...dffa85ee03144ea som bikkja bare elsker, men ikke fullt så enkel å holde ren. Den er bare å kaste i vaskemaskinen, men tar jo evighter å tørke...

Begge sengene fås i Norge, har bare lagt linker til det første som kom opp under googling...

Takk for tips! Disse så jo brae ut. Skal sjekke ut mere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Personlig må jeg si at jeg er kjempefornøyd med biabedden. Jeg her rett og slett bare lagt en saueskinn oppå senga, og det er kjempepopulært.. (men et herk å rengjøre). Men tenkte jeg skulle kjøpe meg et sånnt trekk i teddyfor. Tanten min har det og fortalte meg at det visstnok er et annet merke som lager de, men de er tilpasset biabedden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jo litt morsom som ikke har tenkt på det før, liksom :blink: Tro om det fungerer med bare nål og tråd eller bør jeg finne en symaskin?

Er ikke skinnet på de sengene ganske tykt? Vil tro du vil trenge en ganske sterk symaskin, og ganske tykke nåler for å sy isammen en bia-bed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skinnet på biabedden kalles vel sky (eller skye) og da må man bruke en sånn industriell symaskin greie. Det er ihvertfall en symaskin som er litt kraftigere enn de vanlige. Vet at fetteren min fikk lånt en sånn for å sy seter til russebuss i samme materiale som biabeddene. Så det burde jo gå an å få tak i en sånn maskin, forsto det også slik at den ikke var gigantisk men som en stor symaskin bare.

Kan jo forhøre meg litt mer, nest gang jeg snakker med han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skinnet på biabedden kalles vel sky (eller skye) og da må man bruke en sånn industriell symaskin greie. Det er ihvertfall en symaskin som er litt kraftigere enn de vanlige. Vet at fetteren min fikk lånt en sånn for å sy seter til russebuss i samme materiale som biabeddene. Så det burde jo gå an å få tak i en sånn maskin, forsto det også slik at den ikke var gigantisk men som en stor symaskin bare.

Kan jo forhøre meg litt mer, nest gang jeg snakker med han.

Å, det hørtes innviklet ut... Men takk for informasjonen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller du kan levere den inn til skomakeren bak skandinavisk høyfjellsutstyr i Tromsø. De er veldig hjelpsomme og fikser kjapt sånne ting.

Jeg lurer litt på hva hundene dine gjør i bia'n? Det er den dere overtok fra meg? Her driver Lyng og skraper litt, mens Zima går rundt og rundt og rundt før hun presser seg ned i den (den er litt liten til henne) og jeg ser ikke noen form for slitasje på den, forutenom på et hjørne hvor en schäfer har ligget å kjedetygget litt.

Jeg er veldig fornøyd med bia'n, andre hundesenger har kommet og gått uten å imponere noe særlig. Det eneste må vel være de smådyrs-/grisemattene fra HH, de fungerer veldig bra, og med et fleecetrekk over så ser de jo slettes ikke ille ut å ha i stua heller:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha artig bilde over ^^

Vi må ha noe stort no og har derfor kjøpt madrasser på Jysk ..Jeg kjøper ikke "hundeseng" til over 2000kr.

Zhigan har nå 2 stk av denne http://www.jysk.no/4/5/16/18/3350619/a/pop...0619&gid=18

Har klipt til lengden og putter begge 2 inne i et stort dynetrekk.Praktisk da du bare tar av trekket og slenger i vaskemaskinen,madrassene kan luftes og kværke div ting på vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den hundeseg-ideen din Kathja var genial altså!

Prøvde ut det samme, tok en helt vanlig overmadrass (ville ha litt tynnere seng ann madrass) og klipte den til passe størrelse.

Lagde "laken" ut av to av teppene til bikkja og sydde de sammen rundt kantene, med en knapp i den øverste enden slik at det er vaskbart. Kjempegenialt! :wub: Hun sover på den hver natt! :wub:

Legger ved bilder av den nye sengen og noen morsomme med den forrige kattesengen :wub:

170420091260.jpg

080220091148.jpg

240420091264.jpg

230420091262.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også den sengen som er avbildet over her fra ikea (den blå, bare min er grå og større). Den er ikke så voldsomt populær, litt tynn bunn tror jeg for en hund som helst vil ligge på dun. Men fungerer greit, pleier å ta den med ut på terrassen når det er varmt.

Ellers har jeg bare skjært en vanlig skummaddrass i to, orginaltrekket er rundt, også har jeg pakket det inn i et fleeceteppe fra jysk. Den madrassen er skjært til buret. Mye billigere enn å kjøpe en som er spesiallagd for bur, og denne er i tillegg tykkere.

Har også en annen madrass fra ikea, den med dalmatinerprikker selvsagt. Han liker den ikke så voldsomt, detter liksom litt ned fra den, pluss at jeg ikke aner hvordan jeg skal få rengjort den. Har et teppe over som regel da.

Vurderer biabed etterhvert, selv om jeg egentlig synes de er litt stygge. Men med en barnedyne som Anita sier, så blir det jo deilig.

Men egentlig leter jeg bare etter en helt vanlig, plain classic hundekurv jeg, får ikke penere hundesenger synes jeg, og casper liker å ligge i slikt.

(blabla bla)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de kan være veldig kresne av seg når det kommer til senger merker jeg, hehe:P

Men er nok bare til å prøve seg frem tenker jeg.

Men en hundekurv, mener du en slik?

230220091178.jpg

Solgte nettop min, hun låg i den en natt, men så falt den ikke lengre i smak.

Men det var akkurat den JEG ville ha da:P Siden var så stili og fin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...