Gå til innhold
Hundesonen.no

God hundeseng

Recommended Posts

Vel med sort strech laken ser det jo ikke så ille ut syns jeg da :D Biabedden er selvfølgelig mye finere :D

Nei, det hørtes jo ikke så værst ut. Det eneste jeg tenker med det er at hundehårene vises fort... Men absolutt et billig og bra alternativ!

Hva med en Rogz seng? http://www.mypets.dk/product.asp?product=387 Jeg har en slik, og der får du kjøpt ekstra trekk til madrassen. Jeg må vaske sengen til bikkja ofte pga husmiddallergi, og med ekstra skift, går det kjempegreit. Har også en Buster Sleep http://www.avifauna.dk/product_info.php?cP...dffa85ee03144ea som bikkja bare elsker, men ikke fullt så enkel å holde ren. Den er bare å kaste i vaskemaskinen, men tar jo evighter å tørke...

Begge sengene fås i Norge, har bare lagt linker til det første som kom opp under googling...

Takk for tips! Disse så jo brae ut. Skal sjekke ut mere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Personlig må jeg si at jeg er kjempefornøyd med biabedden. Jeg her rett og slett bare lagt en saueskinn oppå senga, og det er kjempepopulært.. (men et herk å rengjøre). Men tenkte jeg skulle kjøpe meg et sånnt trekk i teddyfor. Tanten min har det og fortalte meg at det visstnok er et annet merke som lager de, men de er tilpasset biabedden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jo litt morsom som ikke har tenkt på det før, liksom :blink: Tro om det fungerer med bare nål og tråd eller bør jeg finne en symaskin?

Er ikke skinnet på de sengene ganske tykt? Vil tro du vil trenge en ganske sterk symaskin, og ganske tykke nåler for å sy isammen en bia-bed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skinnet på biabedden kalles vel sky (eller skye) og da må man bruke en sånn industriell symaskin greie. Det er ihvertfall en symaskin som er litt kraftigere enn de vanlige. Vet at fetteren min fikk lånt en sånn for å sy seter til russebuss i samme materiale som biabeddene. Så det burde jo gå an å få tak i en sånn maskin, forsto det også slik at den ikke var gigantisk men som en stor symaskin bare.

Kan jo forhøre meg litt mer, nest gang jeg snakker med han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skinnet på biabedden kalles vel sky (eller skye) og da må man bruke en sånn industriell symaskin greie. Det er ihvertfall en symaskin som er litt kraftigere enn de vanlige. Vet at fetteren min fikk lånt en sånn for å sy seter til russebuss i samme materiale som biabeddene. Så det burde jo gå an å få tak i en sånn maskin, forsto det også slik at den ikke var gigantisk men som en stor symaskin bare.

Kan jo forhøre meg litt mer, nest gang jeg snakker med han.

Å, det hørtes innviklet ut... Men takk for informasjonen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller du kan levere den inn til skomakeren bak skandinavisk høyfjellsutstyr i Tromsø. De er veldig hjelpsomme og fikser kjapt sånne ting.

Jeg lurer litt på hva hundene dine gjør i bia'n? Det er den dere overtok fra meg? Her driver Lyng og skraper litt, mens Zima går rundt og rundt og rundt før hun presser seg ned i den (den er litt liten til henne) og jeg ser ikke noen form for slitasje på den, forutenom på et hjørne hvor en schäfer har ligget å kjedetygget litt.

Jeg er veldig fornøyd med bia'n, andre hundesenger har kommet og gått uten å imponere noe særlig. Det eneste må vel være de smådyrs-/grisemattene fra HH, de fungerer veldig bra, og med et fleecetrekk over så ser de jo slettes ikke ille ut å ha i stua heller:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha artig bilde over ^^

Vi må ha noe stort no og har derfor kjøpt madrasser på Jysk ..Jeg kjøper ikke "hundeseng" til over 2000kr.

Zhigan har nå 2 stk av denne http://www.jysk.no/4/5/16/18/3350619/a/pop...0619&gid=18

Har klipt til lengden og putter begge 2 inne i et stort dynetrekk.Praktisk da du bare tar av trekket og slenger i vaskemaskinen,madrassene kan luftes og kværke div ting på vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den hundeseg-ideen din Kathja var genial altså!

Prøvde ut det samme, tok en helt vanlig overmadrass (ville ha litt tynnere seng ann madrass) og klipte den til passe størrelse.

Lagde "laken" ut av to av teppene til bikkja og sydde de sammen rundt kantene, med en knapp i den øverste enden slik at det er vaskbart. Kjempegenialt! :wub: Hun sover på den hver natt! :wub:

Legger ved bilder av den nye sengen og noen morsomme med den forrige kattesengen :wub:

170420091260.jpg

080220091148.jpg

240420091264.jpg

230420091262.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også den sengen som er avbildet over her fra ikea (den blå, bare min er grå og større). Den er ikke så voldsomt populær, litt tynn bunn tror jeg for en hund som helst vil ligge på dun. Men fungerer greit, pleier å ta den med ut på terrassen når det er varmt.

Ellers har jeg bare skjært en vanlig skummaddrass i to, orginaltrekket er rundt, også har jeg pakket det inn i et fleeceteppe fra jysk. Den madrassen er skjært til buret. Mye billigere enn å kjøpe en som er spesiallagd for bur, og denne er i tillegg tykkere.

Har også en annen madrass fra ikea, den med dalmatinerprikker selvsagt. Han liker den ikke så voldsomt, detter liksom litt ned fra den, pluss at jeg ikke aner hvordan jeg skal få rengjort den. Har et teppe over som regel da.

Vurderer biabed etterhvert, selv om jeg egentlig synes de er litt stygge. Men med en barnedyne som Anita sier, så blir det jo deilig.

Men egentlig leter jeg bare etter en helt vanlig, plain classic hundekurv jeg, får ikke penere hundesenger synes jeg, og casper liker å ligge i slikt.

(blabla bla)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de kan være veldig kresne av seg når det kommer til senger merker jeg, hehe:P

Men er nok bare til å prøve seg frem tenker jeg.

Men en hundekurv, mener du en slik?

230220091178.jpg

Solgte nettop min, hun låg i den en natt, men så falt den ikke lengre i smak.

Men det var akkurat den JEG ville ha da:P Siden var så stili og fin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helst vil vi jo at de ikke skal oppleve noe vondt i det hele tatt, men det er vanskelig. Jeg tenker det viktigste er om hun, og du, kan leve med det ubehaget som blokkeringen gir. Hvis ikke tenker jeg at risikoen ved operasjon kan være verdt det. Det er ikke en sykdom å være gammel, men det gjør jo at alle plager blir verre og mer risikable både å ha og gjøre noe med, som oftest. Jeg håpet selv i det lengste at det skulle enten bli akutt alvorlig eller at de bare skulle sovne hos meg, men til slutt måtte jeg jo ta den vanskelige avgjørelsen for begge to. Likevel er jeg trygg på at det var riktig tidspunkt for begge. Jeg tror at du også har nok innsikt til at du vet når det er på tide, selv om det er en prosess på vei dit. Håper dere får litt mer avklaring denne uken.
    • Tusen takk Dette er første gang jeg har gammel hund, og jeg synes det er kjempevanskelig å vurdere livskvalitet. Hun er jo helt klart ikke den samme hunden hun var som ung, men jeg tror ikke hun har det så forferdelig at hun selv ville valgt døden over det livet hun lever nå. Samtidig er hun jo på et punkt der noe som egentlig bare er en bagatell potensielt kan bli en dødsdom, fordi hun ikke kan dopes ned. Man sitter jo her i en umulig situasjon der ingen av alternativene egentlig er noe alternativ... Vi skal tilbake til veterinæren på torsdag for å ta en ny ultralyd av hjertet, så får vi se hva dommen blir da.
    • Håper det gikk bra. Trist at hunder eldes og får helseplager. De skulle vart evig, sunne og friske. Folk har så ulike syn på hunders ubehag ifbm aldring. Noen mener det er dyremishandling å la en hund ha noen aldersdomsplager i det hele tatt, og avliver tidlig for å la hunden slippe. Andre mener det er grotesk å ikke la det (ofte) kjæreste familiemedlemmet få fullføre livsløpet naturlig. Jeg vet ikke hvor på den skalaen du befinner deg, så jeg vet ikke hva jeg skal si eller ikke si for comfort ang. evt. narkose.  Håper det går bra med dere ❤️
    • Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...