Gå til innhold
Hundesonen.no

God hundeseng

Recommended Posts

Vel med sort strech laken ser det jo ikke så ille ut syns jeg da :D Biabedden er selvfølgelig mye finere :D

Nei, det hørtes jo ikke så værst ut. Det eneste jeg tenker med det er at hundehårene vises fort... Men absolutt et billig og bra alternativ!

Hva med en Rogz seng? http://www.mypets.dk/product.asp?product=387 Jeg har en slik, og der får du kjøpt ekstra trekk til madrassen. Jeg må vaske sengen til bikkja ofte pga husmiddallergi, og med ekstra skift, går det kjempegreit. Har også en Buster Sleep http://www.avifauna.dk/product_info.php?cP...dffa85ee03144ea som bikkja bare elsker, men ikke fullt så enkel å holde ren. Den er bare å kaste i vaskemaskinen, men tar jo evighter å tørke...

Begge sengene fås i Norge, har bare lagt linker til det første som kom opp under googling...

Takk for tips! Disse så jo brae ut. Skal sjekke ut mere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Personlig må jeg si at jeg er kjempefornøyd med biabedden. Jeg her rett og slett bare lagt en saueskinn oppå senga, og det er kjempepopulært.. (men et herk å rengjøre). Men tenkte jeg skulle kjøpe meg et sånnt trekk i teddyfor. Tanten min har det og fortalte meg at det visstnok er et annet merke som lager de, men de er tilpasset biabedden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jo litt morsom som ikke har tenkt på det før, liksom :blink: Tro om det fungerer med bare nål og tråd eller bør jeg finne en symaskin?

Er ikke skinnet på de sengene ganske tykt? Vil tro du vil trenge en ganske sterk symaskin, og ganske tykke nåler for å sy isammen en bia-bed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skinnet på biabedden kalles vel sky (eller skye) og da må man bruke en sånn industriell symaskin greie. Det er ihvertfall en symaskin som er litt kraftigere enn de vanlige. Vet at fetteren min fikk lånt en sånn for å sy seter til russebuss i samme materiale som biabeddene. Så det burde jo gå an å få tak i en sånn maskin, forsto det også slik at den ikke var gigantisk men som en stor symaskin bare.

Kan jo forhøre meg litt mer, nest gang jeg snakker med han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skinnet på biabedden kalles vel sky (eller skye) og da må man bruke en sånn industriell symaskin greie. Det er ihvertfall en symaskin som er litt kraftigere enn de vanlige. Vet at fetteren min fikk lånt en sånn for å sy seter til russebuss i samme materiale som biabeddene. Så det burde jo gå an å få tak i en sånn maskin, forsto det også slik at den ikke var gigantisk men som en stor symaskin bare.

Kan jo forhøre meg litt mer, nest gang jeg snakker med han.

Å, det hørtes innviklet ut... Men takk for informasjonen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller du kan levere den inn til skomakeren bak skandinavisk høyfjellsutstyr i Tromsø. De er veldig hjelpsomme og fikser kjapt sånne ting.

Jeg lurer litt på hva hundene dine gjør i bia'n? Det er den dere overtok fra meg? Her driver Lyng og skraper litt, mens Zima går rundt og rundt og rundt før hun presser seg ned i den (den er litt liten til henne) og jeg ser ikke noen form for slitasje på den, forutenom på et hjørne hvor en schäfer har ligget å kjedetygget litt.

Jeg er veldig fornøyd med bia'n, andre hundesenger har kommet og gått uten å imponere noe særlig. Det eneste må vel være de smådyrs-/grisemattene fra HH, de fungerer veldig bra, og med et fleecetrekk over så ser de jo slettes ikke ille ut å ha i stua heller:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha artig bilde over ^^

Vi må ha noe stort no og har derfor kjøpt madrasser på Jysk ..Jeg kjøper ikke "hundeseng" til over 2000kr.

Zhigan har nå 2 stk av denne http://www.jysk.no/4/5/16/18/3350619/a/pop...0619&gid=18

Har klipt til lengden og putter begge 2 inne i et stort dynetrekk.Praktisk da du bare tar av trekket og slenger i vaskemaskinen,madrassene kan luftes og kværke div ting på vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den hundeseg-ideen din Kathja var genial altså!

Prøvde ut det samme, tok en helt vanlig overmadrass (ville ha litt tynnere seng ann madrass) og klipte den til passe størrelse.

Lagde "laken" ut av to av teppene til bikkja og sydde de sammen rundt kantene, med en knapp i den øverste enden slik at det er vaskbart. Kjempegenialt! :wub: Hun sover på den hver natt! :wub:

Legger ved bilder av den nye sengen og noen morsomme med den forrige kattesengen :wub:

170420091260.jpg

080220091148.jpg

240420091264.jpg

230420091262.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også den sengen som er avbildet over her fra ikea (den blå, bare min er grå og større). Den er ikke så voldsomt populær, litt tynn bunn tror jeg for en hund som helst vil ligge på dun. Men fungerer greit, pleier å ta den med ut på terrassen når det er varmt.

Ellers har jeg bare skjært en vanlig skummaddrass i to, orginaltrekket er rundt, også har jeg pakket det inn i et fleeceteppe fra jysk. Den madrassen er skjært til buret. Mye billigere enn å kjøpe en som er spesiallagd for bur, og denne er i tillegg tykkere.

Har også en annen madrass fra ikea, den med dalmatinerprikker selvsagt. Han liker den ikke så voldsomt, detter liksom litt ned fra den, pluss at jeg ikke aner hvordan jeg skal få rengjort den. Har et teppe over som regel da.

Vurderer biabed etterhvert, selv om jeg egentlig synes de er litt stygge. Men med en barnedyne som Anita sier, så blir det jo deilig.

Men egentlig leter jeg bare etter en helt vanlig, plain classic hundekurv jeg, får ikke penere hundesenger synes jeg, og casper liker å ligge i slikt.

(blabla bla)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de kan være veldig kresne av seg når det kommer til senger merker jeg, hehe:P

Men er nok bare til å prøve seg frem tenker jeg.

Men en hundekurv, mener du en slik?

230220091178.jpg

Solgte nettop min, hun låg i den en natt, men så falt den ikke lengre i smak.

Men det var akkurat den JEG ville ha da:P Siden var så stili og fin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Lange turer er ikke nødvendigvis veldig stimulerende. Det kan være, men det kan også øke stress, særlig hvis dere går mye i ukjente miljøer eller rundt mye andre folk og hunder. Stress og usikkerhet er i stor grad genetisk, og påvirkes såklart av hormoner. Søksarbeid er ofte god stimuli, og er bevist å øke selvtilliten hos hunder. Meld dere på et kurs i nosework, barn hunt eller annen type søk som dere kan bruke som aktivisering i hverdagen. Tren triks og lydighetsøvelser. Kjøp spill med utfordringer som hun kan løse for å få middag. Generelt vil jeg også skjerme henne mot å bli presset inn i situasjoner der hun føler hun må si fra. Det er ikke alltid mulig, men ikke la fremmede klappe henne, hold avstand til ting eller steder som stresser henne, osv. Hvis hun knurrer er hun for ukomfortabel, og hvis det signalet blir oversett er bitt ofte neste.
    • Har en mittelspitz tispe som har mye stress. Dette spesielt i de to røyteperiodene og under løpetid. Merker dette godt med økende varsling, knurring mot ukjente(hvis de forsøker ta på henne) og slikking av labber. Alt dette begynte etter første løpetid. Vi forsøker å gå lange turer og leke for å stimulere henne, virker noe... Ingen smerter.  Snakket med dyrlegen uten noe særlig gode råd. Har også hatt atferdsanalyse for noen år siden, hvor konklusjonen var mer stimuli og eksponering.   Er det noen med liknende erfaringer? Kan det være hormonelt betinget, eller er det en slags angstlidelse?   
    • Det er ingen grunn til å ikke bruke tørrfôr som godbiter ellers også, det er jo bare mat, så lenge hunden vil ha det. Og vær for all del ekstremt forsiktig med AI. De stiller ikke vesentlige spørsmål som en veterinær vet å spørre før man behandler en hund. Kildekritikk er fint, men det kommer helt an på hvilke kilder man bruker. Og har lov til å bruke. Så enten er AI-en trent på ulovlig materiale, eller så har den et begrenset spenn av kilder. I tillegg er det ekstremt stor forskjell på hundehold i ulike land, så selv forutsetninger for forskning og råd fra profesjonelle vil variere stort.
    • Altså hvorfor har ikke jeg tenkt på dette?!  Så genialt med AI altså👏🏻  Har snakket med vetrinær igjen i går, og vi skal forsøke med Hills sitt allergifor:) Vi startet overgang i går og lillemann ELSKET det og «sorterte» maten i skåla for han skulle spise Hills-bitene først🤣  Det som var et kjempepluss var at foret har godbiter med samme ingredienser, så de kunne han få 4 stk av om dagen, selv om han er på eliminasjonsdiett. Så GJETT om det ble fest hjemme i går. Første godbit på mer enn syv uker.  Fikk også sove natta gjennom uten magetrøbbel og i morres var avføring fast og fin!    Har skikkelig tro på at dette skal bli bra🫶🏻 OG når vi forhåpentligvis starter provokasjonsdiett om noen uker så skal vi starte med VOM fra taste!    Tusen takk for gode råd folkens👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻 Dere er helt supre som tar dere tid til å svare, og nå er vi såå lykkelige i heimen😍    
    • Takk! 🥰 Jeg glemte at det finnes en verden av små butikker utenom gigantene. Du reddet dagen og uka og måneden, og potensielt hele sommeren min. Nettopp vært på kurstime med råfor klabb og klæss og isj, og så ikke veldig lyst på fremtiden. Får hamstre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...