Gå til innhold
Hundesonen.no

Har du noen morsomme/dumme kundeopplevelser?


Mirai

Recommended Posts

Kanskje mest for dere som jobber med kunder, eller for dere kunder som har hatt en snål opplevelse :whistle:

Jeg må si jeg kommer borti utrolig mye rare mennesker altså (i alle jobbene jeg har hatt).

E = meg

K = kunde

Fra da jeg jobbet på sentralbordet på Tine, en kunde ringer:

E - Godag, Tine Meieriet Øst vær så god?

K - Ja, hei, det er fra Kiwi XXXX her.

E - Ja, hei.

K - ... *stillhet*

E - Uhm, ja, du ville kanskje bestille noe..?

K - Nei, jeg ville bare koseprate!

..........................................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe...

Jeg jobber i bomstasjon og selv om vi ikke har de merkligste samtalene så ser vi ihvertfall mye rart;

Folk som kjører NAKEN gjennom , legger lommeboken på snurrebassen og sier han trenger hjelp...

Noen derimot, feks posten.. den lille bilen braste gjennom bommen for han trodde det var autopass. Til tross for de plakatene på 4x 3 meter langs med veien.

Den morsomste var i fjord i PÅSKEN faktisk, en sinna mann med tydelig vis dårlig tid kjeftet og banna fordi det var kø i luka , jeg bestemte meg for å åpne en luke til på samme side for å løse opp køen noe.

Selv om denne mannen snart var fremme ved betalinga valgte han heller å vinke alle bilene bak seg ut for å så skulle forte seg å rygge å komme i min kø i stede, men uheldigvis hadde han bilen i 1 gir og ikke i revæsj slik han trodde, han klemte inn gassen å føyk inn i bilen forran. Disse var tydelig lei av bråk og klaging fra denne mannen og ble ikke no mere glade da de fikk bilen hans i ræva.. hehe... stakkars, ble jammen ennå 30 min forsinkelse med skademeling og slikt.

Myye opplevelse, sinna folk og utrolig posetive folk;)

Har også fått tilbud som er helt op kanten innimellom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet i sin tid i en kommunal etat, hvor mange henvendelser fra kundene var klager.

Telefonen ringer.

Jeg: Trondheim XXXXX

Kunde: Dette er xxx xxxx

Jeg: hei! Hva kan jeg hjelpe deg med?

Kunde: Fa'en, nå skulle liksom jeg ringe og være sur og klage jeg da, men det går jo ikke når du er så hyggelig!

:whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en eller annen papirhandel som tydeligvis hadde vårt telefonnummer før, så vi får av og til telefoner. Da er det en kunde som skal bestille papir av noe slag, noe pent til takkekort, til invitasjoner, bordkort, you name it. Og ingen hører tydeligvis etter når de ringer, for jeg sier "navnet på arbeidsplass, du snakker med Emma". De legger ut om at de vil ha rosa med blonder, og jeg prøver å bryte inn at du har kommet feil, gitte firma har nå telefonnummer sånn og slik (ja, de fleste av oss kan det utenat nå).

Flere har reagert ved å bli irritert, de ringer jo riktig nummer!

Flere unnskylder seg, legger på, og ringer på igjen like etter - enda jeg har forklart at de har feil nummer.

Det er jo variasjon i arbeidsdagen, i det minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akk det har vel blitt myyye rart opp gjennom de siste syv årene.

1

Meg: Kan jeg hjelpe deg med noe?

Kunde: Jeg trenger en telefon som er sikret mot avlyttning.

*laaaang avhandling om at hun ble avlyttet av bådet staten, politiet og forsikringsselskap etter en bilulykke*

Denne damen bestemte seg for at jeg var hennes sjelevenn og ble godt over en time *YEAH* Hun var rimelig skummel for å si det mildt.

2

Mann kommer inn i telebutikken som jeg jobber i og spør: "jeg skulle gjerne hatt en bukse i størrelse 42" ?????

Ellers så er det jo uendelig med kjeftehistorier å ta av folk er helt utrolige av og til. Klassisk var en ekstremt slitsom og fæl yppling som skjelt meg ut hvor jeg sa: "det er ikke noe vits i å kjefte på meg" hvor jeg får slengt i trynet "NOEN MÅ JEG FOR ********** KJEFTE PÅ!!" Er ikke sjelden jeg tenker at folk irriterer seg over mye rart og at det må være veldig slitsomt. Har stussa mang en gang over at tvers igjennom motbydelige folk er gift og har venner.

Var også litt morsomt når Robert Stoltenberg skulle spille inn en scene i butikken hvor han skulle sjekke meg opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trykker på tekstiler, og en gang kom det 6 militærgutter i uniform innom og skulle prøve t-skjorter. Jeg var alene på jobb, og de brydde seg ikke om å gå på eget rom for prøving, men de bare vranga av seg klærne på overkroppen foran meg. De hadde ingenting å skjule, og det visste de godt :) Der stod det 6 gutter i muskuløs bar overkropp og jeg visste ikke helt hvor jeg skulle se.. :blush: :whistle:

Det samme skjedde når en annen kunde kom innom og skulle ha trykk på en bukse. Han bare tok av seg buksa rett foran meg og gav meg buksa, og jeg måtte bare dytte han inn på et prøverom itillefelle det skulle komme andre kunder, og han stod der i trusa. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjor jobbet jeg som telefonintervjuer hos Norstat, og satt som regel ved siden av venninnen min som også jobbet der. Hun ringte opp et nummer, presenterte seg og hva undersøkelsen handlet om, og sa deretter noe sånt som "har du 5 minutter å avse til noen spørsmål?"

Damen (som var i 50-årene) i andre enden av telefonen svarte "Jada, hvis det er greit at jeg bæsjer imens så!"

Dette er en av mange rare historier, men jeg har dessverre glemt en del av de allerede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har endelig fått sånn på terminalen på jobb at man kan bruke chipen på bankkortet. I går var det to fyrer som var i veldig godt humør som skulle betale for en vare. Han med kortet så litt betenkt ut da han fikk øye på terminalen, så jeg sa "ja, du kan bare dra den vanlig". Hvorpå det smeller fra kameraten "ja det var vel det du fikk beskjed om i går kveld også, høhø" og latter fra dem begge. Rødme rødme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trykker på tekstiler, og en gang kom det 6 militærgutter i uniform innom og skulle prøve t-skjorter. Jeg var alene på jobb, og de brydde seg ikke om å gå på eget rom for prøving, men de bare vranga av seg klærne på overkroppen foran meg. De hadde ingenting å skjule, og det visste de godt :P Der stod det 6 gutter i muskuløs bar overkropp og jeg visste ikke helt hvor jeg skulle se.. :blush: :(

Det samme skjedde når en annen kunde kom innom og skulle ha trykk på en bukse. Han bare tok av seg buksa rett foran meg og gav meg buksa, og jeg måtte bare dytte han inn på et prøverom itillefelle det skulle komme andre kunder, og han stod der i trusa. :P

Dere har ikke tilfeldigvis en ledig stilling? :icon_redface:

I fjor jobbet jeg som telefonintervjuer hos Norstat, og satt som regel ved siden av venninnen min som også jobbet der. Hun ringte opp et nummer, presenterte seg og hva undersøkelsen handlet om, og sa deretter noe sånt som "har du 5 minutter å avse til noen spørsmål?"

Damen (som var i 50-årene) i andre enden av telefonen svarte "Jada, hvis det er greit at jeg bæsjer imens så!"

Dette er en av mange rare historier, men jeg har dessverre glemt en del av de allerede

:banana:

Vi har endelig fått sånn på terminalen på jobb at man kan bruke chipen på bankkortet. I går var det to fyrer som var i veldig godt humør som skulle betale for en vare. Han med kortet så litt betenkt ut da han fikk øye på terminalen, så jeg sa "ja, du kan bare dra den vanlig". Hvorpå det smeller fra kameraten "ja det var vel det du fikk beskjed om i går kveld også, høhø" og latter fra dem begge. Rødme rødme.

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var like før jul, jeg er E og to forvirra unge mennesker på jakt etter julegave til sin mor er K.

begge K-ene vandrer litt forvirra rundt i akvarieavdelingen...

E: Kan jeg hjelpe dere med noe?

K: Ja, vi ser etter julegave til mor, hun har akvarie og ønsker seg noe ny fisk. Vi vil gjerne ha noe med mye farge. (peker på platyer)

E: Javel, hva har hun fra før da?

K: Vet ikke helt, det er noe stort noe.

E: Det hadde vært lettere om dere hadde visst hva sorter fisk hun hadde fra før, så kan vi finne noe som går sammen med dem.

K: Hun har hatt mange fisker før altså, men nå har hun bare to igjen. Vi vet ikke helt hvor de ble av de andre.

Hva var det de het de som hun har nå da? Det var et guttenavn på den... O... o... oscar var det.

Hmmm.. lurer på hvor alle de andre fiskene forsvant hen jeg :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahah her var det mye morro...

Her er en fra meg, en jenteunge som likte fletter...

E: Heisann

J: kan du kinaflette?

E: nei

J: kan du vanlig flette?

E: nja

J: kan du firerflette?

E: nei

J: Kan du ingenting du da???

Vil bare si at jeg jobber på et bibliotek, hehe..

Vi har også folk som kommer inn og spør om vi kan finne en bok til de feks: kokebok. Det gjør vi, så ber de oss slå opp på pannekaker,og lese høyt for de skal skrive av...Latskap???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Irritert) Kunde: Hei, du, porten til parkeringshuset går ikke opp!

Meg: Å, den rører seg ikke i det hele tatt?

Kunde: Nei, det er jo helt kaos der nede. Jeg prøvde å kjøre frem og tilbake flere ganger og det er jo mange folk som prøver å komme inn.

Meg: Ja, da er det nok noe feil med porten akkurat nå dessverre.

Kunde: Ja men det er jo helt håpløst, man kommer for å handle og så er det sånn.

Meg: Ja jeg skal si ifra at det er noe gærent med den.

Kunde: Det er virkelig dårlig altså. Lampa lyser ikke eller noen ting.

*fem minutter går og kunden kommer gående igjen*

Kunde: Nei, nå går jeg. Jeg får jo ingen hjelp og porten fungerer jo ikke engang her!!

Det skal nevnes at vi tittet ut vinduet 30 sekunder etter kunden gikk og da hadde ingen problemer med å kjøre inn. Så enten var kunden uheldig akkurat da h*n skulle inn, kanskje hun prøvde å kjøre inn feil port eller hun kjørte ikke nær nok porten. Uansett var kunden meget hissig fordi hun ikke kom inn porten :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjor jobbet jeg på en fastfoodgreie, midt i russetia kom det 7 nakne gutter inn for å bestille hver sin hamburgermeny(russeknute), de måtte dessverre bli kastet ut da de hadde tenkt å sette seg ned og spise der blant alle folka og :icon_redface:

Og da jeg jobbet i en butikk i dyreparken var det en som bestilte en slush, jeg snudde meg og lagde den, da jeg snudde meg tilbake så lå han oppå disken og spurte om han kunne få komme bak disken til meg og hjelpe meg med å lage flere slush :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i Kiosk da..

Har en liten oppfatning av at folk tror vi er VELDIG sløve når vi ber om leg.

Kunde: Jeg skal ha en snusboks. General, ekstrasterk porsjon.

Meg: Ok, har du leg?

Kunde: Ja, jøss. (Gir meg mopedlappen sin, som er rosa som ett vanlig førerkort)

Meg: Ehm, Snur meg mot medarbeider.. Klør meg i hode å sier: Er det jeg som er SÅ dårlig i matte eller er det noe feil her??!

Medarbeider: Begynner å le, Så neei.. Du.. haha! (han var da født i februar 92)

Jeg: Ehøm.. Du får nok ikke kjøpt snus her da sist jeg sjekket var det atten års aldersgrense på det.

Kunde: Ehm, Jaa.. ehm.. Å Har jeg gitt dere feil leg? Da må jeg hjem å hente det rette!

Dette var da i full butikk foran en haug med kunder.. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i kiosken/med billettsalg på kino, og der får vi jo høre endel festlig ... Vi skulle vise Batman, med femtenårsgrense, og foran meg står to unge gutter og vil ha billetter.

Meg til den minste gutten: Hvor gammel er du?

Han: Jeg er 13.

Jeg: Beklager, da får du nok ikke komme inn uten foreldre eller foresatte, det er femtenårsgrense på denne filmen.

Gutt nummer to: Jamen, han er med meg jo!

Jeg: Ja, hvor gammel er du da?

Han: 14?

*Sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har ikke skjedd meg,men ei jeg kjenner som jobber i en elektrobutikk. En fyr kommer inn med mobilen sin som må ha et nytt batteri sier han,for den virker ikke som den skal. Javel,damen finner fram riktig batteri til mobilen og mannen går fornøyd ut. Etter noen minutter kommer han tilbake og skjeller henne ut fordi mobilen fortsatt ikke virker,for det var jo et telefonkort han skulle ha,ikke batteri! Javel sier damen,men du sa jo at det var et batteri du måtte ha. Da spør mannen om hun er dum,hun måtte da skjønne at det var et telefonkort han skulle ha når telefonen ikke virket! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
    • Så denne tråden nå og vil bare skyte inn noe; Det er altfor tidlig å forvente noen som helst grad av renslighet for en valp på den alderen. Den har ikke rukket å utvikle blærekontroll nok til å engang vite i forkant når den må på do. Den vet det ikke før den plutselig tisser seg ut. Nå er det en stund siden du skrev innlegget, og jeg antar at du har begynt å se forbedringer på denne fronten den siste tiden?    
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...