Gå til innhold
Hundesonen.no

Tulleannonse av hunden din

Mirai

Recommended Posts

Ble inspirert av et annet forum, så jeg vil gjerne se deres tulleartikler dersom dere skulle solgt hundene. Hent inspirasjon fra de dårligst formulerte og snåleste finn.no-annonser!

PS: Ingenting trenger såklart å være sant.

Kjempesnill aussie selges

Tispe på ett år selges grunnet allergi og dårlig tid. Og flytting, og jeg skal få baby.

Går kjempebra sammen med alle andre hunder, bortsett fra tisper og ukastrerte hannhunder. Hun har vært trent mye og er skikkelig matvrak hvis hun ikke har spist på et par dager. Kjempehøy i stress på trening så hun er også virkelig en drøm å belønne med leker, da tar hun helt av og biter i alt hun kan få tak i. Hun er trent masse og vi har gjort det veldig bra bortsett fra at kontakten er ganske dårlig. Vi hadde nok vært i klasse to allerede om man kunne ha på bånd, så her det potensiale!

IMG_4017.jpg

Hun er veldig miljøsterk og enkel å ha med seg, sålenge du ikke treffer biler over 30 kmt, menn med brunt hår eller utlendinger. Også veldig fin sånn at hun bjeffer ikke, hun bare skriker! Er også flink i bil, bråker maks 20 min hver kjøretur.

Går veldig pent i bånd, bare bruk strup og kløv sånn at hun blir sliten fort.

Det følger med stamtavle sånn at du kan avle på henne. Hun er som nevnt grei med andre hunder så en hvilken som helst rase duger, hun er ikke så kresen. Hun har også gjort det veldig bra på utstilling og fått mange blå sløyfer pga. hun har et veldig fint og aerodynamisk hode:

IMG_5207.jpg

Og bra bakbensvinkler:

CIMG5929.jpg

Ta kontakt på telefon, så svarer jeg om abonnementet ikke er sperret enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 89
  • Created
  • Siste svar

To hunder selges til høystbydende grunnet eksamensstress. Har også planer om at jeg kanskje skal flytte, og en tante av meg har allergi.

Hund 1: Hann, 10 måneder. Viser stort avlspotensiale (mye jokking) tross medfødt døvhet. THIS ONE'S A FIGHTER!

Hund 2: Tispe, snart 3 år. Godt IPO-materiale som synes hvis andre hunder nærmer seg leken. Bør videreutvikles!

Siden de bare er litt mer større (og klumpete) enn andre veskehunder setter jeg minstepris på 40 000 kroner.

Vennlig hilsen

...Neida. Nå fikk jeg dårlig samvittighet for de stakkars uskyldige hundene mine. Der ligger de i solsteken uvitende om useriøse salgsannonser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Super snil bårdekålly selles!

062Buffy2.jpg

Vi må dessverre selge hunden vår da noen har blitt allergiske og sånn. Åsså har pappa jobb å da må hun være hjemme alene og det liker hun ikke så mye. Hun er kjempemorsom og aktiv og liker å gå masse tur. Det er ikke noe problem å møte andre hunder om man holder hardt i båndet og er streng. Det er ganske lenge siden hun har slåss nå så jeg tror det har gått over. Hun er ganske vant til andre hunder og vi hadde en annen men den måtte bort fordi den ble trist eller noe. Men hunden vår var ganske flink til å oppdra den da den var liten!

DSC_0169.jpg

Hun er veldig glad i å leke. Det hender vi hiver ball til henne i flere timer og det syntes hun er kjempeartig så jeg tror hun kunne bli en flink jakthund egentlig, hente fugler og sånt. Av og til stikker hun litt av, men hun kommer alltid tilbake og da er hun ganske rolig inne så det er bare fint. Ellers pleier hun ikke å være noe problem inne for atte hun er flink til å aktiviserreresre seg inne. En lek hun liker veldig godt er å gå rundt og rundt seg selv for å fange halen sin. Veldig artig å se på. Hun har fått et sår på halen da så man må passe litt på.

066LeonogBuffy.jpg

Her leker hun med en annen hund. De ble litt voldsomme etterpå så vi måtte si de ikke fikk leke mer, men ingen måtte sy.

Åsså liker hun å bade, men bare i elva. Hun blir litt sint om vi prøver å putte henne i badekaret så det kan være lurt å bruke hansker. Men det går som regel bra asså! Hun har også vært på utstilling og fått tittel og sånn (KIP, vet ikke akkurat hva det betyr, men tror det er fint for hun er veldig pen). Hun var ikke så glad i dommeren som var litt teit og skulle ta på tennene hennes og sånt så hun sa litt fra, men andre som var der sa hun var veldig pen iallefall.

180620083157.jpg

Her slapper hun av etter at vi hadde vært hos dyrlegen for å klippe klør en gang. De var litt lange så dumme dyrlegen klipte til hun blødde så måtte hun ha bandasje.

Så om du har lyst til å overta denne supere hunden så ikke nøl å ring! Med får du masse utstyr som matskåler (bare ikke vannskål for vi skal få ny hund snart så vi trenger den selv) og bånd og halsbånd å strupebånd og grime (sånn så hun ikke drar når man går tur, ikke sånn til hest) og munnkurv (pleier å bruke det hos dyrlege og sånn). Vi pleier å bruke bur til henne i bilen, men det får du ikke med så det må du kjøpe selv. Hun synes det er gøy å kjøre bil, men hun synes det er litt kjedelig å stå stille så da kan hun spise litt på ting, derfor bruker vi bur.

Send helst mail da, eller så kan du ringe pappa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irsk Soft Coated Weaten Terrier, tre år selges grunnet allergi. Han heter Tassen og er veldig søt og grei mot folk han kjenner + blonde, unge damer. Han har allergivennlig pels, så allergi slipper du å bekymre deg for!

Han bjeffer når det kommer folk, så dette er en ypperlig vokthund! Han er lettlært så lenge det ikke er forstyrrelser rundt, og har blitt trent litt i agility! Til det er han kjempeflink, bortsett fra hopp-, tunell- og felthindrene, pluss at han liker å løpe litt rundt på banen.

Tassen har fått BIR og BIG4 på valpeshow, så dette kan bli en ekte utstillingschampion, så lenge du lærer han av uvanen å bite dommeren i leggen.

Han er grei og rolig, bortsett fra når han er ute og av og til inne. Han er svært leken og liker å boffe på og lekebite barn når de løper. En riktig hjerteknuser!

Tassen3.jpg

Han kan dra litt i båndet, men da er det bare å rykke litt, så går han pent en liten stund.

Han har verdens mykeste pels, men den er litt flokete nå grunnet stress på jobben. Jeg vil anbefale å enten klippe eller børste ham. Da skal dere se hvor vakker han er!

Tassen blir gjerne med på tur, så lenge det ikke er for langt eller bratt eller vått eller kaldt eller varmt!

TAssen2.jpg

Koser seg på tur, ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange fine hunder til salgs her ja. Liker godt selges grunnet allergi, men har en allergivennlig pels så man trenger ikke tenke på det. Også så masse fine bilder da.

Jeg vet ikke om det er ille eller hva jeg, men dere hadde fått solgt hundene deres også. Enten av noen som ikke ville skjønt annonsen eller noen som syntes fryktelig synd på hundene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten kompakt Dansk Svensk Gårdshund med noen gram for mye selges grunnet ugjevn voksing. Hun har en tendens til å vokse mer over rumpen, noe som ødelegger for en utstillingsinteressert person. Jeg gidder ikke vente til det gjevner seg ut, så jeg velger derfor å selge henne til noen som er interessert i å stille henne slik hun er.

Det følger stamtavle med, slik at du kan avle og tjene saftige penger på henne. Ser helst at du venter 1 år med valper, pga umodenhet, men det er fritt frem for avl med en gang.

Hun er stillt ut på utstillinger ca 10-15 ganger, jeg vil derfor ta litt ekstra for henne, slik at jeg ikke går i minus. I og med at hun var en hund fra å bli Norsk Vinner 08, velger jeg å ta et ekstra gebyr for henne.

Hun har mange fine premieringer, og er fra fine, friske foreldre.

betty-siden.JPG

Hun er veldig glad i mat, uavhengig av hvilke type mat det er.

Hun er sjekket for patella, og øyenlyst fri, så jeg velger derfor å ta ekstra gebyr, også for dette.

Det viktigste for meg er at du skal stille hunden ut, og at du lover å sette valper på henne.

Hun er ikke kresen på "menn" så om du ikke finner noen av samme artsfrende, så er det ravende likegyldig.

Siden hun er liten, og det går lenge mellom hver løpetid, tror jeg ikke dette er hunden for noen som ønsker å drive rov avl, men om du er interessert i en hund til bruk for rov avl, så kan du bare ta kontakt, så skal jeg skaffe deg noe!

bilder-planer.jpg

Hun selges ikke til såre sjeler, da hun blir grådig fornærmet på tillsnakk, og setter opp øyner som kan ødelegge deg psykisk.

Er du interessert, ta kontakt med meg på en mail, eller ring meg. HASTER!

Pris: 30 000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempesnill Labbrador Retriver til salgs!

Jeg må dessverre selge min Labbrador Retriver fordi jeg har lyst på en ny hund. Hun er 5,5 år gammel og kastrert, så da slipper du å stresse med løpetid og sånt. Hun kommer veldig godt overens med alle hunder, og siden hun ikke sier fra til hannhunder når de rir på henne (noe alle hannhunder gjør hele tiden, forresten) så slipper man at hun skaper sur stemning i hundeflokken.

Fordi hun er kastrert røyter hun nå mye stort sett hele tiden, så du må være forberedt på å få svart gulvteppe eller støvsuge minst to ganger om dagen.

CIMG1822.jpg

Hun har overbitt, alt for mye halsskinn og litt dårlige vinkler, så hun egner seg ikke til utstilling i det hele tatt. Ikke til så mye annet heller, egentlig.

Hun har veldig god kontakt, og kan mange rare triks og sånt. Hun kan alle lp1-øvelsene, og flere fra lp2. Men hun stikker av på lydighetsbanen hvis hun ikke får belønning.

Hun er i det hele tatt veldig glad i mat. Hvis du har henne løs på tur, noe som forøvrig ikke er noe problem i det hele tatt, kan jeg garantere at hun kommer til å stikke av litt for å finne seg noe søppel, dyre(eller menneske)avføring, døde dyr, gammel mat, matpakken til turgåere også videre. Men hun kommer alltid tilbake igjen. Og ved hjelp av en dusj og et par Dental Stix' etter turen blir alt som normalt igjen. Hun har ikke akkurat det man vil kalle ømfintlig mage.

Innendørs må du hele tiden følge med på hvor hun går, fordi hun er veldig flink til å stjele mat. Enten det er maten du spiser, tørrfôret i tørrfôrboksen, brødet i brødskuffa, søndagsmiddagen som står på bordet, ungen sin is eller rekene som ligger framme til "tørk" - er det der, så spiser hun det. Men hun er heldigvis ikke mataggressiv da, verken mot voksne, barn eller andre hunder/dyr.

CIMG1739.jpg

I det hele tatt er hun en aktiv, hyggelig og snill familiehund som kan bli med på alt, så lenge eieren hele tiden følger med på at hun ikke spiser opp noens mat eller river ned barn i pur glede. Selges til den rette eieren. Eller til førstemann som melder seg. Jeg ser gjerne at den som tar over denne hunden trener henne opp til å stille på konkurranse i enten lydighet, agility, jakt eller bruks. Hun har gode egenskaper som virkelig bør utnyttes.

CIMG0083.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rask familje hun settes ut på fôr

juni2006058.jpg

Jeg må selle Amira fordi jeg får litt lite tid til henne når jeg går på skole. Amira er svart og hvit bårder colli og har veldig fine farger.

Hun er egentlig ikke så veldig krevende og kan veldig mye, men jeg har bare litt lite tid. Hun kan gå løs hvis det ikke er sauer i nærheten og hvis man har masse pølser i handa hele tiden, så det er ikke noe problem. Når hun går i bånd er hun veldig morsom og går helt inntil beinet og kikker opp, og det er veldig søtt. Hun kan veldig mange triks og har vært på tv, derfor skal jeg ha litt for henne.

Amira liker veldig godt å leke med ball, så den som kjøper henne får med mange leker som hun kan leke med i mange timer alene. Amira liker snø. Amira biter ikke andre valper eller hunder hvis ikke de biter henne først, så hun er veldig snill. HUn liker å løpe masse og å jage fluer og annet som rører på seg, så hun holder seg i aktivitet selv.

Hun har stamtavle, så jeg skal avle på henne. De som er fôrvært kan få en av valpene. Fôrværten må betale 17.000 for henne, fordi de får med utstyr og fordi jeg har betalt fôret de 3 årene jeg har hatt henne.

DSCF6062.jpg

Pskeferien06154.jpg

Amiraunghund15.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amrikans bulldogg hun til sals

vi må selge hunnen siden typen min ikke har bruk for den som penisforlenger lenger.

hunnen bor inne i huse vårt, men liker seg ute i hagen også. en fin sellskapshunn i stor størrelse!

må vere i bur når hunn er alene hjemme, ikke fordi hun ødelegger ting men kan finne på å slikke på ting.

IMG_0037.jpg

velldi snil med andre hunner, så lenge di ikke er hunn eller babyhunn.

DSC00429-1.jpg

aldri vært syk så lenge den har bodd hos oss, unntatt furunkuluse,svak hoftedysplasi og en haltning som kommer å går.

IMG_0580.jpg

VELDI glad i folk så funnker ikke så bra som vakthunn, eller litt hvis di er redde for den hopper og slikker folk i ansiktet når den blir glad. føller med pigg og naglehalsbånn så den ser skummel ut, folk holler seg unna da.

tissen til hunnen har aldri vært no galt med så den er sikkert fin å lage babyhunner med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flat hanne på 4år selges

Vi selger flathannen vår, da vi ikke har tid til ham lenger. Han er glad i alt og alle, bortsett fra dominante hannhunder, utlendinger og sære tisper. Han satte valper på mora si da han var 11mnd, så avlsegenskapene er det ikke noe å si på. Du kan sikkert tjene bra med spenn på ham om du ønsker det. Han er rask og hopper høyt, så han kan sikkert bli en god aguility hund og. Dessuten er han veldig glad i mat, så han er lett å jobbe med. Bare å bruke pølser på tur så kommer han.

ps: han har visstnok veldig flotte oldeforeldre som er sjampion, så siden han er en god avlshund, vil vi ha 10 000,- for han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk fin og flott hund selges billig til rett person

Dette er en kjempe snill og grei jentehund som er 9 uker gammel og jeg må selge henne fordi jeg ikke lenger har tid til henne. Hun er lydig og nesten renslig og tygger ikke på så mye. Sprayflaske med sitronvann kan du få med på kjøpet. Også er det greit å ha henne i bur om man skal ut fordi da slipper man at henne har blitt leken og kanskje ødelagt sofaen og gnaget på den antikke spisestua.

Kommer til å bli en superduper utstillingshund men kan bare stilles i enkelte land fordi den er norge ikke har tatt den med på utstillinger enda. Den har kopier av mammaen og pappaens stamtavler fordi kennel klubben har ikke registrert dem enda men snart er rasen godkjent i norge. Rasen heter Saint Berdoodle og er opprinnelig blanding av st.bernhard og puddl men er i flere land godkjent som egen rase. Er bare pottitnorge som er litt trege med å godkjenne den. Men det kommer. Sånn ser henne ut da

SaintBerdoodleHarley4Months.JPG

Pappaen hennes veier 92 pounds som er nesten det samme som kilo så henne kan bli kjempe stor. Hun røyter heller ikke fordi hun er halveis puddel også kan du være allergisk å ha henne.

Jeg er kjempe glad i henne og har opplevd mye med henne men jeg har ikke tid til henne lenger desverre jeg som skulle lært henne så innmari masse.

Siden hun er så sjelden som hun er og ikke røyter og vil bli en stor fin vakthund og topp utstillingshund så vil jeg gjerne ha 21000 kroner for henne.

(jeg ville også være med å lage annonse, så jeg dikta opp en jeg, men den har rot i virklighete da, bare omformulert litt.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk buhund selges!

Luna er en svart buhund på ca mnd, husker ikke nøyaktig når hun ble født. Hun er veldig glad i små dyr, men får vondt i magen om hun får for mange.

Barn er hun nok også glad i, men vi har ikke tatt sjansen.

Luna er en ekstremt lydig hund, men innkalling må øves mye mer på. Hun er kjempegrei å gå tur med, unntatt når hun snuser eller ser andre hunder, noe som hun gjør hele tiden.

Luna er dessuten veldig glad i å gå på bordet og snuse, spesielt på stuerbordet for det er ikke så høyt. Men bortsett fra det er hun veldig veloppdragen, selv om det synest lite når hun spisert alt hun ser.

Bildet av Luna som liten:

20kxjco.jpg

Luna selges fordi jeg har mye lekser for tiden, pluss at mamma klør litt i øynene når hun røyter. Så hun er nok veldig allergisk.

Luna er på tilbud fram til mai, så grip sjansen! Hun koster: 3000 kr, kjøper du henne innen mai sparer du 2000kr. Kjempetilbud!

2ik4dh2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meksikansk sofagris selgest til høystbydende!

Selges grunnet far som er sulten (har ikke spist rype på 5 år). Chico er av rasen Kleiner Münsterländer og er oppvokst i Mexico, men flyttet til Norge som 3-åring. Der startet jakttreningen og han har på 1,5år klart å bli en av Norges beste jakthunder. Men det anbefales å ha med en engelsk setter på jakt, som kan ta stand på rypene. Deretter er det bare å sende ut Chico, som da vil sørge for at fuglene flyr opp og en av jegerene får skutt en rype eller to. Så løper Chico ut for å hente fuglen, han vil så komme tilbake med den for å si ifra at han fant den, men idet han er ca. 3 meter unna så løper han tilbake og fjerner alt bevis for at den fuglen noen gang eksisterte. Dette er sånn at du slipper å forsøple naturen med rypelik.

Han er også utmerket i lydighet der han gjør alle øvelsene kjempebra. Og noen sekunder før han er ferdig med fellesdekken så kommer han løpende ut av ringen for å hilse på noen han kjenner.. men du skal ikke bekymre deg, for han vil garantert gjøre det uansett så det blir aldri noen overraskelse.

xnryqh.jpg

Søt ihvertfall

Når det gjelder daglig morsjon så kan dette skje uten mye innblanding fra din side. Det er bare å åpne døra og så stikker han av (men husk å feste telefonnummer på halsbåndet) og så er det bare å vente på at noen ringer deg så kan du kjøre å hente han. Tar det veldig kort tid før dette skjer, kan det være lurt å gjøre hele prosessen om igjen.

Han spiser nesten aldri matrester som faller ned fra border eller kjøkkenbenken noe som er veldig deilig. Og hvis du har problemer med at du spiser for mye så er han veldig flink til å fjerne mat direkte fra tallerkenen din mens du skifter TV-kanal. Dette er fordi du skal tro at du allerede har spist det!

zygakp.jpg

Flink å dele!

Så er du interessert i en kjempeflink jakthund som også liker å ligge i sofaen med ny-inngjørmede labber er det bare å ringe eller sende mail. Dessverre er han ikke så veldig pen, han har kun fått tittelen US uch men han gjør opp for dette på jaktprøver!

n533583992_1391412_339.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se hit!!

Jeg er en snil og grei flæt coated retriver jentehund på 3 år som søker nytt hjem. Jeg er ganske lydig, for at når jeg var rundt ett år så var jeg på lydighetsskurs. Lærte blandt annet sitt, dekk, stå og sånn.

IMG_2521.jpg

(glad i å koze)

Jeg er ikke så veldig glad i katter og å klippe klør. Det er så og si umulig. Men ellers er jeg en snill hund å ha med å gjøre. Rolig inne, og litt mindre rolig ute. Da blir jeg veldig hoppete og skal helst sleike alle jeg møter i ansiktet.

Elsker hannhunder, men andre tisper har jeg sjeldent noe til overs for. Tollerjenter går.

Pappa'n min er sjampignon eller noe, derfor har jeg veldig fine linjer. Og mange jeg møter sier jeg har fin pels.

IMG_1916.jpg

Håper på å høre fra deg! Hilsen Luna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To hunder selges.

Jeg må desverre selge mine to hunder, da jeg ikke orker alt stresset med de lenger (det er sikkert derfor de er omplassert så mange ganger før). Du vil få med et bur til de hver, for de er vant til å ligge i bur på natta, mens jeg er på jobb, når jeg har besøk, når jeg vasker, når jeg vil slappe av og når jeg ser på tv. De er veldig snille og de er vant til å gå tur i hagen en gang om dagen. Hvis det er veldig kaldt så må de være inne, for jeg vil ikke stå og fryse mens jeg venter på de. Hundene er veldig store, men de kan bare få rester fra middagen din, da blir det ikke så dyrt å gi de mat. Noen ganger får de mat av andre også fordi de er så store, så de kan bare ta maten ut fra hendene på folk.

De er snille og greie, men de blir sinte på hverandre hvis de må dele mat. Derfor bør de ikke få mat på samme dag. De sikler litt, men ikke så veldig mye. Kun når det er varmt, kaldt, lyst, mørkt, når de akkurat har spist, når de har lyst på mat, når de har drikket vann og når de sover.

Hundene liker hverandre veldig godt, de er kjærester, så de liker ikke andre hunder. De pleier heller ikke å gå i bånd, bare i hagen som jeg sa. De kan ikke så veldig mange triks, men de er flinke til å legge seg i buret når du sier det.

De er veldig glad i mennesker, de pleier å hoppe på menneskene og velte de, så står de oppå de og sikler på de. Så de er glad i mennesker. Jeg legger ved et bilde, det er veldig fine hunder. De ser litt skumle ut, så hvis du er med i en gjeng eller selger narkotika eller noe sånt sånn at du trenger beskyttelse, så passer disse perfekt til det. Jeg glemte å si at jeg har lært de å bjeffe og knurre når jeg sier KILL.

Her er bilder, som du kan se ser de veldig skumle ut.

9-2.jpg

IMG_9770.jpg

IMG_5766.jpg

IMG_5086.jpg

Ring fort, jeg orker ikke ha de mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På grunn av min helse og dårlig tid må jeg desverre selge min Nova Scotia Duck Tolling Retriver tispe.

Hun er 3 år og er kjempelydig! Hun er fra kjempe gode linjer og foreldrene er champjon.

PC191431.jpg

Hun er alltid snill og grei og elsker å møte andre hunder. Så lenge det ikke er tisper eller større enn henne.

Hun er veldig glad i folk, men kan være redd gamle damer og folk kledd i svart, men det går alltid bra, så lenge du holder henne tilbake og passer på at hun ikke biter.

Du vil få bur med på kjøpet. Hun er vandt med å ligge der hele natten, mens vi er på jobb/skole, når vi vasker og ellers når vi ikke orker å ha henne rundt bena.

Jeg tror ikke hun vil passe inn i en familie med små barn under 18. Helst må det være noen som ikke er redd for å slå henne på snuten og sette henne på plass, for det trenger hun en gang i blant.

edit: Om hun ikke får rett fôr røyter hun mer eller mindre hele året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...