Gå til innhold
Hundesonen.no

Blog elller nyheter?


Yodel

Recommended Posts

Innimellom driver jeg og skriver litt om ting som har skjedd, og siden jeg ikke har noen "blog" har jeg bare postet det under nyheter på hjemmesiden...

Er dette "greit" eller synes dere jeg burde få en blogg i tillegg?

Jeg kommer ikke til å blogge sånn veldig ofte kjenner jeg meg selv rett, men sånn en gang i blant.

Er det event. noen linker til fine blog sider dere vil anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyheter-side er det jo greit å ha for å skrive fks. nå er den og den siden oppdatert, nye bilder der, ferske resultater der osv. Bare sånn i korte trekk.

Mens bloggen blir litt mer utfyllende, litt mindre "formelt", om du skjønner, der man utdyper, slenger med et bilde av ungen i sine nye bukser liksom, bare alt mulig egentlig, hverdagstoff.

Det er iallefall slik jeg synes det er best at det er på hjemmesider og sånn.

(hvis du skjønte hva jeg mente nå :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er fint med blogginnlegg er jo at folk kan kommentere dem (i stedet for å ta omveien i gjesteboka liksom), og at man kan abonnere på en blogg med rss. Så jeg personlig synes det er bedre enn en vanlig html-side med nyheter. Men det er ditt valg. :)

Hvis du bestemmer deg for å skaffe deg blogg anbefaler jeg Blogger (blogspot) eller WordPress. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvis du vil ha lesere "utenifra", altså folk som ikke må vite om siden for å finne den, anbefaler jeg vgbloggen www.vgb.no De bruker samme system som wordpress, men du får litt mer publisitet, og kommentarer da. Om du liker slikt :)

Jeg har blogg der, og er veldig fornøyd http://www.26657.vgb.no (ikke for å spamme med addresse altså, men så kan du se hvordan det kan se ut. Masse andre muligheter, jeg liker det mørkt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del så synes jeg det holder med nyhetssiden, men så bruker jeg hundesiden bare til hundeting også da. Hvis man ønsker å bruke det som "dagbok", og fortelle løst og fast om både hund og andre ting så passer kanskje blogg bedre.

Jeg leser sjelden blogger også jeg da, kan være derfor jeg ikke bryr meg om å ha egen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...