Gå til innhold
Hundesonen.no

Boarhunters Ylbert og Ultra


Pupziz

Recommended Posts

Da får jeg vel presentere mine/våre to "små".

post-5244-1236165812_thumb.jpg

Starter med den eldste, Ultra. Hun er ei lita tuppe som ikke har hatt noen god start på livet, vi fikk henne i hus når hun var to år. Og pappa brukte maaaaasse tid og energi på å få henne nogenlunde "normal". Normal blir hun nok aldri, men hun er nyyyydelig og det er fryktelig dumt at hun ikke kan gå i ringen og ikke har fått valper.

Hun stjeler som en ravn, men hun har roa seg litt med det etterhvert. MEN hun er fæææææl til å åpne dører, og hun har tydeligen skjønt at vi ikke liker at hun lager merker. De gangene hun har gjort det har vi pekt, vært sure i stemmen og lurt på "HVA ER DETTE". Så nå har hun utvikla en teknikk der hun bruker kjeven, både på dører som går innover i et rom eller mot henne. Ikke no problem det nei <_<

Hun er en fryktelig alfaHunne så vi unngår rett og slett andre tisper, hanhunder går så lenge de ikke "setter seg opp" mot henne, da er det bank på gang. Dette er desverre noe som henger i henne og vi har ikke sjans til å få det av henne, så det er bestemt at den dama skal få en best mulig alderdom og leve et mest mulig godt liv.

Hun har litt aggresive tendenser, alt dette er sånt som henger i henne fra der hun var som lita. Vi aner jo ikke hva hun har vært brukt til eller hva de har gjort med henne. MEN hun er i bunn og grunn veldig fin og vi er glade i henne sånn som hun er. Selv om vi må låse alle dører og passe på alt av mat og sjokolade når vi drar noe sted :)

Så har vi kong Ylbert ;)

post-5244-1236165839_thumb.jpg

Han er en liten valpegutt på straks 11 uker og er broren til Yakita som dere sikkert har "møtt" her inne allerede :)

Han er i grunn en liten latsabb, vokser fryktelig fort og legger på seg minimum 1,5 kilo i uka den tjukkebollefeiten;)

Men han kan for all del være aktiv også, han driver Ultra stakkars til vannvidd innimelom. Og hun er nok fryktelig glad for å ha ei seng nede i gangen, for der kommer ikke Ylbert alene. (Han går jo ikke trapper enda :P )

Pappa sier at Ylbert kommer til å ligne på Ultra, og da blir han en kjempe hund tror jeg. Han ligner kroppslig, og har et overlegent lynne:-P Han har liksom et overlegent oppsyn når han bestemmer seg for det;)

Han har nå lært å sitte både på fingerkommando og når vi sier SITT.

Han kommer når vi roper, men når vi er ute kan det være litt vanskelig å løsrive seg fra alle de spennende luktene. Så da må man ha tålmod! Han har også funnet ut at venstre side er riktig side å gå på, så da får vi bare lære påplass etterhvert også=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 93
  • Created
  • Siste svar
Velkommen hit, og så flotte hunder du har :P *sikle sikle*

Du må for all del legge inn maaasse bilder!

Takk og takk :P

De er ikke bare mine da, pappa og jeg eier sammen :closedeyes:

Litt fordi vi begge jobber en del og sånn, men på denne måten kan vi liksom gi de like mye oppmerksomhet likevel :P

Og jeg bor sammen med pappa for tiden, er billigere når man er student det gitt:P

Ja, der kom bildene av "knøtta" og jo...:P

Ylbert er jo nydelig da! :rolleyes:

takktakk;) Han er en liten sjarmør i grunn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nhåå superskjønn! GD er utrolig flotte! :P

Det er noe eget med GD'er ja=) Store og fine;)

ser ut som en skikkelig god gutt :P men har han så store ører som det ser ut til på det løpebilder?? :P

det vokser liksom ikke helt i takt alltid hihi

lille berta mi har dumboører og labber som en bjørn :P

Øra rekker nedpå snuten:-P Så ja de er stooooore:P Og labba hans er ca like store som Ultra sine nå :shocked: Så håper han stopper å vokse på pota snart, hvis ikke er det stor fare for at han blir fryktelig stor altså :rolleyes:

Men samma det, han er ikke gutt for noen ting :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kommer det noen bilder :P

De to første her er da min lillebror, som da er onkel Eirik :P

post-5244-1236278579_thumb.jpg

Kom igjen a Onkel, vi skal løøøøpe :P :P

post-5244-1236278595_thumb.jpg

Eirik er flink onkel og passer på at båndet ikke er under "magen"...

Så er det et bilde av Ylbert og Kira, vovven til onkeln min :rolleyes:

post-5244-1236278607_thumb.jpg

Så er det et sykt bilde av Ylbert og Ultra som leker på gulvet her :P :P

post-5244-1236278644_thumb.jpg

Så er det Ylbert som er med å kjører buss, pappa er bussmann :P

Så da må vi jo trene på å være med bussen :P

post-5244-1236278680_thumb.jpg

Kjempe flink gutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

post-5244-1236359892_thumb.jpg

Tenkte jeg fikk legge inn dette bildet, vi ligger på gulvet foran vedovnen. Jeg bruker å legge meg der for å sove en liten dupp eller slappe av ettersom det ofte er godt og varmt der.

Og nå har begge bissevoffa begynt å komme for å legge seg der de også. De er jo så gode da :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er det Ylbert som er med å kjører buss, pappa er bussmann :)

Så da må vi jo trene på å være med bussen :)

post-5244-1236278680_thumb.jpg

Kjempe flink gutt!

Herremin så skjønn.. Husker godt da valpis var så liten at hun fikk plass foran bussetene, nå er et vanlig dobbeltsete for lite om hun skal ligge. (spør alltid sjåfør om det er ok med henne i setet, og kun når det er lite folk på bussen) Nei, nå må vi sitte på 4 setern eller sitte på barnevognplassen for å få nok plass..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herremin så skjønn.. Husker godt da valpis var så liten at hun fikk plass foran bussetene, nå er et vanlig dobbeltsete for lite om hun skal ligge. (spør alltid sjåfør om det er ok med henne i setet, og kun når det er lite folk på bussen) Nei, nå må vi sitte på 4 setern eller sitte på barnevognplassen for å få nok plass..

Takk :icon_confused:

Ja vi må nok øve på å sitte på barnevognplassen vi også :cry:

Men vi er jo heldige og kan bare være med pappa på jobb og øve oss :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi :rolleyes:

"På-plass" trening med dissa to er litt skøy :D

Ultra er ivrig på å vise at "JEG KAN!" Ylbert er litt mer sånn: " HVa er dette da???"

Ser på Ultra også kommern tusslende inn mellom mitt høyre ben og Ultras venstre fremlabb :lol: Så jeg tror "På-plass"-trening skal gå fint egentlig :D

Ettersom det er første dagen vi øver idag ;)

Ellers kan dere godt få lausbikkjer gratis av meg! har ingenting til overs for oppstanasige bikkjer som kommer tuslende inn på gårdsplassen når jeg har mine i band og tror de eier gårdsplassen som jo er Ultra og Ylbert sitt territorie... Gikk nogenlunde greit, men var driiiiiitsur! (dette skjedde igår)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

post-5244-1236757458_thumb.jpg

Ylbert synes at ungene som kommer hjem fra skolen bråker litt, og skjønner ikke helt hva de driver med på andre sia av gjerdet... ;)

post-5244-1236757465_thumb.jpg

Også ern en skikkelig raser på å gå trappa ned. MEN jeg regner med at når vi kommer hjem til trøndelag går han IKKE trappa der, den er 100 år gammel og de fleste vet hvordan de er?? ------ så breie trappetrinn og mega bratt :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
    • Vill var 12kg ved 17 uker/4mnd, og har endt opp på 19,5kg og rett over 50 cm😅 Roet seg betraktelig etter 5mnd😅
    • Tenkte det passet fint med en liten oppdatering, nå som jeg snuser litt innpå forumet igjen og Sydney har blitt en gæmlis Om tre dager har hun rund dag, og har vokst et ordentlig hvitt skjegg. En god gammel dame har hu altså blitt, men ennå sprek som bare det. Akkurat nå chiller vi etter å ha tatt oss en fin tur på fjellet Lett og deilig regn, og lite folk. Tok ikke med kamera, så blir mobilbilder! Hun ser så kompakt og rar ut her, haha Er igrunn spinkel.
    • 13-åringen min har også bare ett gir, og hun løper alle turer. Hun har i tillegg en del muskelsvinn, bilyd på hjertet og en skranglete skulder, så en frisk 13-åring tenker jeg i hvert fall det er uproblematisk å løpe med. Jeg har fått beskjed fra veterinæren om at jeg bare skal la min styre tempoet som hun vil.
    • Jeg har en eldre hannhund på 13 år, blandingshund, mor er husky. Han er et sportstype, bygd lett og rask. Veier 26-29 kg, varier i vekt, pga han fortsatt blir like surrete når nabotispene har løpetid 🙊 Han har alltid vært med på lange gåturer og sykling/løping/ski. Har redusert litt på turene som han er med på, men har han med på intervall løping, maks 4 km.  Han er usedvanlig sprek og holder koken på tur, dersom han sakker tempoet så følger jeg han. Veterinæren sier han er ekstremt sprek og frisk for alderen. Har minimalt med muskelsvinn og bevegelsesapparatet er som på en unghund. Ellers frisk med god hjerte/lunge helse. Hun mener han bare har godt av løpeturene, men jeg bekymrer meg alltid for at det blir for mye.. Han har aldri vist tegn til at det er for mye, han elsker å løpe, og vi går både før og etter løpingen. Han henter seg like fort inn som alltid etter løpeturene.  Har han aldri med på løpetur i solsteik eller over 20 varmegrader. Da holder vi oss til å gå.    Er det noen som har eldre senior hund som de løper med? Skjønner at jeg bare skal være veldig fornøyd med sprek og frisk gammelmann i hus, men jo eldre han blir, jo mer bekymret blir jeg for at noe skal skje han ❤️ 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...