Gå til innhold
Hundesonen.no

Boarhunters Ylbert og Ultra


Pupziz

Recommended Posts

jaja, en liten oppdatering! Vi har vært i trøndelag og levd glade dager uten bånd og flink gutt til å komme når vi roper. Av og til, sånn som når han skal bæskje eller tisse vil han jo ikke høre. Men ellers går det fint! Og det er jo greit og ha Ultra med som læremester også. Jeg har lagt ut en del bilder på bloggen og det kommer nok fler!

Vi har fått startnummer idag :shocked: Det skal bli fryktelig spennende og der er helt klart at vi må innvestere i et halsbånd og trene intensivt på å gå pent i bånd!

:D :D :) Han har jo gått mest løs egentlig.

DSC_1464.jpg

Slenger med dette bilde av oss i første omgang så skal jeg komme med fler etterhvert her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 93
  • Created
  • Siste svar

Su, jeg vet ikke :shocked:

Vi har ikke vekt og diverse oppi trøndelagen så ble ingen veieing og div på han sist fredag gitt... Så vi skal ta en veing når han og pappa kommer hjem iløpet av kvelden nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oppdater ed en gang du veit det da=) er han i god gang med tannfelling han også eller??:) kaller ho lille frøkna mi for "frøken tannlaus" om dagen jeg hihi mister og kommer nye tenner nesten daglig:P

forresten bare vi to som stiller grandis valper på lørdagen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oppdater ed en gang du veit det da=) er han i god gang med tannfelling han også eller??:) kaller ho lille frøkna mi for "frøken tannlaus" om dagen jeg hihi mister og kommer nye tenner nesten daglig:P

forresten bare vi to som stiller grandis valper på lørdagen;)

Det virker som han har mista og begynt å få nye. Men litt usikker :D Var ikke så flink til å sjekke i påska.

Kan hende det blir bare du med grande valp... Ylbert er så fryktelig tynn! Vi gir mer mat, men han er rett og slett tynn og ser dermed ikke så bra ut :) :) Vi fant ut at vi måtte gi mer mat når vi var hjemme i trøndelag fordi han var mye mer aktiv blant annet...

Men kommer nok og kikker på i allefall. Han veier rundt 25 kilo, men har vokst veldig i høyde og lengde de siste to ukene. Han er fint proposjonert, men er som sagt TYNN! :o:)

Hehe...en liten familie feide mellom Kita og Ylbert... :D

Blir spennende å se hvordan det går...skal være med å se på serru...:) også må jeg jo ta en titt på staffene som er der da...

Kan vel hende det ikke ender i det nå da men, ser han sånn ut på fredag som han gjør nå vil jeg ikke gå i ringen med han tror jeg... :D

Men jeg kommer og sier hei allikevel tenker jeg :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DSC01680.jpg

Ultra mi liker godt å kjøre båt! Var fryktelig snurt fordi Ylbert fikk ut i båt dagen før henne.

Derfor får dere bildet av henne først, så kommer Ylbert her :)

Han likte det godt han også! Bare var litt kaldt, så var fint å låne jakka mi litt syntes han :blink:

Da var det greit, så da kunne vi legge oss og slappe av. Var fint. Så da har vi fått to båthunder :)

DSC01667.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som han har mista og begynt å få nye. Men litt usikker :lol: Var ikke så flink til å sjekke i påska.

Kan hende det blir bare du med grande valp... Ylbert er så fryktelig tynn! Vi gir mer mat, men han er rett og slett tynn og ser dermed ikke så bra ut :(:lol: Vi fant ut at vi måtte gi mer mat når vi var hjemme i trøndelag fordi han var mye mer aktiv blant annet...

Men kommer nok og kikker på i allefall. Han veier rundt 25 kilo, men har vokst veldig i høyde og lengde de siste to ukene. Han er fint proposjonert, men er som sagt TYNN! :lol::icon_confused:

Kan vel hende det ikke ender i det nå da men, ser han sånn ut på fredag som han gjør nå vil jeg ikke gå i ringen med han tror jeg... :wub:

Men jeg kommer og sier hei allikevel tenker jeg :lol:

hvorfor ikke??? hva er det som er så ille?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor ikke??? hva er det som er så ille?

Han ser sjuk ut rett og slett liksom. Ribb-beina stikker ut og er ikke så fin at det gjør noe. Ser nesten ut som han er misshandla og ikke får nok mat. Han gjør jo det men ja... Han har liksom vokst i høyde og lengde.

ho mener nok at han er tynn... så han ikke er så fin i kroppen ennå, må vokse seg til litt mer;)

Da er jo Kita tyngre da:O men hvor høy er han blitt nå??

Riktig det, er ikke helt eksakt den målinga på vekta altså. Vurderer og stikke innom vetrinæren og veie imorgen. Høyda er jeg ikke sikker på. Har ikke målt den nå. Pappa er borte og han stor ikke så lenge rolig uten å holde handa under haka hans at jeg får gjort det alene enda :lol:

Problemet er jo at han har vokse så mye i lengde og høyde, dermed er han så JÆVELIG tynn, og alle bein i kroppen vises :lol:

det er jo et valpeshow da...ingen valper som er perfekte! :icon_confused:

Joda, det er det. Men de skal jo se sunne og friske ut da. Og han ser ikke sunn ut nå selv om han får mat så det holder liksom :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åja...skjønner...så dumt da...får håpe det bedrer seg! :icon_confused:

Det gjør det nok :lol:

Vi hadde en sånn periode for ikke såååå lenge sia også :lol:

Ser ikke så veldig bra ut, men det er jo sånn de er bare :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det kommer flere utstillinger dere kan være med på:icon_confused: skal si fra jeg hvis jeg kommer over noen i nærheten;) så får vi håpe han legger på seg til da :wub:

Jada :lol:

Vi får se litt på det enda. Tenkte at han skal få et par dager med ordentlig mat og lite aktivitet egentlig, for å se om han blir seende ut noe bedre :lol:

Han er jo megasøt nå også da :lol:

Men merker at han er litt slappfisk også, så vi får se :lol:

Skal ta en mail til Norbert og høre litt om vi skal gi han noe mer. Funka jo fint sist vi gjorde det så :( Men nå har jo vi gitt litt mer de siste par ukene ettersom det som sagt har vært en del mer aktivitet på han også da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen nydelige hunder dere har :)

Er skikkelig sjarmert av GD!

Tusen takk :)

Da ken jeg eller fortelle at Ylbert er IKKE i form :)

Idag har han plutselig spydd tre ganger, og iløpet av tre uker har han bare lagt på seg tre kilo! Lurer litt på at han har veid mer og gått ned... Ikke sikker, ettersom veiinga gikk litt i glemmeboka når vi dro hjem til trøndelag osv.

Men en ting er klart og det er at han er MAGER!

Han er nå 63,5 cm og bare 27,1 kilo :):D

Så blir å ringe vetrinær imorgen tidlig for å høre hva de mener om saken.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norbert har jeg ikke hørt fra enda. Sendte bare en mail.

Men ris i maten funka flott så han har holdt maten. Vetrinæren ville kikke på noen sår han hadde på labben, så vi var der med det. Magen trodde de ville ordne seg litt etter litt. Men vi må følge med at han ikke spyr mer og at han faktisk bæsjer, sånn at det ikke er forstoppelse liksom ;) Så sa de at vi skulle bare gi mer mat egentlig, samme hva Norbert sa. Vartfall i en periode akkurat nå.

Men ble tatt bakterieprøve av labben hans, så kanskej det blir antibiotika i alle fulle fall når svaret på den kommer til uka. Men ettersom han er bare liten valp ville hun være helt sikker på at det var det hun syntes det så ut som før han fikk det.

Så da er det bare å vente på svaret på det.

Men tusen kroner fløy sin vei vartfall :whistle: Huffa meg, er på linje med å gå til tannlegen for os mennesker detta der altså ;)

Jaja, han er nå en liten godgutt da ;)

Jo også skal han ha ekstra markkur pga det der dumme dyret han spiste litt på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...