Gå til innhold
Hundesonen.no

Boarhunters Ylbert og Ultra


Pupziz

Recommended Posts

Skrevet
For en nyydelig kar! :ahappy:

Takk :wub:

han er jo det, det synes jeg jo :wub:

Alle synes han er så rolig da, og det er jo koslig :)

  • Svar 93
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Takk :ahappy:

han er jo det, det synes jeg jo :wub:

Alle synes han er så rolig da, og det er jo koslig :wub:

så på det i bloggen i stedenfor jeg;) han er nå søt, selv om han er litt tynn;) blir sikker knall når det kommer på noen kg til=D

Skrevet

får håpe vi kan møtes på en utstilling i nærmeste framtid :ahappy: spent på å se hvordan han er blitt i gemytt og eksteriør;)

forresten ser bildet ditt her inne også nå :wub:

Skrevet

hehe=) Ja akkurat nå er han litt høy bak da:-P

Men han er en rolig og fin kar, vil jo helst hilse på alle da. Veldig sosial;)

Men når vi er i byen og sitter på en benk osv, legger han seg midt på forttauet og ser på livet gitt...

Så ingneting er spesielt skummelt lenger da=) Og det er vel en bra ting tror jeg=)

Skrevet

Han var skikkelig stressa av alle bilene i starten, de var fryktelig skumle. Men nå har han lært at det jo er de der brålete tinga han helst vil ligge inni;)

Han er en skikkelig bil-gutt!

Vi øver på innkalling med langband vi forresten. Det fungerer egentlig ganske bra. Jeg roper et par ganger og kommer han ikke tråkker jeg enten på bandet eller rykker litt i det så kommern. Men nå går han jo mye uten band også da.

Ellers så har vi lært stopp og rolig.

Ligg fungerer i bilen, men ikke spesielt mye ellers enda:-P Gode råd på hvordan lære inn den kommandoen tas imot med takk;) Ikke at vi har stressa så fært med disse tinga heller da.

Værsegod må han ha for å spise og å ta godbit. Vi er litt strenge på det der ettersom han jo blir ganske stor, for han kan jo finne på å ta isen fra småbarn osv hvis man ikke har strenge rutiner på det har vi funnet ut :)

Men vartfall så tar han ingenting før han har fått det ordet nå :) Flinke gutten. Og han sitter pent i ro i gangen til han har fått på band og jeg sier okei, selv om døra er oppe. Men av og til er han fryyyyyktelig trengt, men da merker jeg det så da sier jeg ikke noe heller :)

På plass fungerer også nogenlunde ok, det er vel ikke helt bevist han gjør det enda tror jeg. Men han kommer nå alltid på riktig side osv.=)

Og han har så vidt lært å sitte i ro når jeg går noen skritt til jeg sier ok og på plass :D

Så nå må vi bare øve mer på å gå pent i band så blir det ikke så værst detta tror jeg.

Skrevet

juhu!

Da har vi endelig begynt å legge på oss igjen :P

To kilo ble det i forrige uke, ENDELIG!

Skrevet

hehe så bra:) men nå har vi fått en stopp på 27kg :P så vi har øka litt på fôret her ... men ho har strekt seg mye da! nå er ho 63cm høy :P har ikke blitt 1 kg tyngre siden sist vi målte en gang.

Yippie blei BIS valp på Vikersund da :P så er nok et bra kull detta:)

er utstilling på moss (med valpeshow) 25.-26. juli :P tenkte vi skulle stille der;)

Skrevet

Da har vi hatt en runde me sjotto her... så da blir det nok ikke to kilo denne uke... Pokker altså!

Vi glemte ¨å måle høyda forrige fredag, så det får bli denne uek gitt. Men han strekker seg fortsatt... Ser det i forhold til Ultra og sånn ;)

Skrevet

ja men bra han legge på seg da :D

men venter på noen fler bilder jeg :thumbs: du som har såppass bra kamera bør da ha en del bilder av vovvene!?? :lol:

Skrevet

hihiX-D Jeg glemmer det hele tiden :)

Og nå her jeg så mye som skjer og en full PC at jeg får ikke lagt over bilder før jeg har rydda på PCen! MEN lover å få gjort det i løpet av et par dager eller no, så skal jeg få inn noen bilder her også :)

Skrevet

aha, men da får vi bare smøre oss med tolmodighet og vente da :) håper de kommer fort fort:P for er spent på å se hvordan broder'n til Kita ser ut nå :)

  • 3 weeks later...
Skrevet

der var det jo noen fine bilder :D ser han er litt tynn ja, men det kommer seg nok :)

godt det var fler enn min som var redd trommene hihi skumle greier gitt:P

Skrevet

Ylbert er 70 cm høy, men husker ikke i farten hvor tung han var gitt... :D:)

Men det var normalt det han hadda lagt på seg :)

Så virker som ting stabiliserer seg litt nå, han vokser litt mindre i høyde osv så=)

Skrevet

ja da begynner han å bli stor :D Kita var 67cm sist jeg målte, så regner med en 69cm i kveld :)

går jo an å høre om du får etteranmelde da??! :P pleier å gå bra med valper det :P koselig om det blir mer enn en grandis der :)

Skrevet
Oj så stor han har blitt ha ha :D

Koselig om vi hadde møttes en gang i sommer da, og latt dem herje litt! Er i hamar fremover nemlig. :)

Jaaaa :P

Bare å si fra altså :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...