Gå til innhold
Hundesonen.no

Bladet, "Vi med hund"

12345

Hundebladet ''Vi med hund''  

114 stemmer

1. 1.

• Ja, kjøper hvert eneste blad som kommer ut.
      15
    • Ofte, men ikke alltid.
      14
    • Nei.
      52
    • Har kjøpt det en gang, men syntes ikke det var noe for meg.
      33

Recommended Posts

Guest Dratini

Jeg kjøper/leser ikke slike blader fordi de ikke har nok "tørr-fakta", mens jeg kan sikkert bruke 2-4 timer på hundesport (enda mer i "gamle dager" da medlemsklubbene hadde faste spalter bakerst).

Kanskje jeg hadde bladd gjennom det om det hadde ligget ett eksemplar inne hos veterinæren e.l. Skummet såvidt gjennom da Chanko var i bladet, men så raskt at jeg ikke ville betale så mye for en liten del av bladet. Interesserer meg lite hvilke kjendiser som har hvilke hunder/raser, samt "kule påkledninger" til hundene. Det "stæsjet" som mine hunder har begrenser seg til normale halsbånd, turkobbel, forskjellige typer seler (til forskjellig bruk) og ukjent antall kong.

(bladet minnet meg mer om "Se og Hør" for hunder...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma har bestillt abbenomanget på det, så ja... jeg leser det :) Og vi bestillte faktisk bladet av den enkle grunn at Bridie og Marit har sin egen spalte, hehe... Var faktisk grunnen til at Mamma valgte å bestille... så vet vi det :)

;)

Hehe, det aner meg at Marit burde få litt ekstra betalt fordi hun sannsynligvis gir bladet flere lesere med spalten sin :P

Hehe, ja jeg burde kreve prosenter :P

Idag fikk jeg min første "lønnsseddel" fra dem. Tenk, jeg har fått min første LØNN for BILDENE MINE! :P :P :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Hehe, ja jeg burde kreve prosenter :P

Idag fikk jeg min første "lønnsseddel" fra dem. Tenk, jeg har fått min første LØNN for BILDENE MINE! :);):P

Hehe, ja, det var det du skulle gjort.

Kjempebra at du får lønn for bildene dine :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri kjøpt det. Var vel en tråd her da det først kom ut? Husker at det var svært få som likte det, så jeg tenkte at det ikke var verdt pengene.

Kan jo hende at jeg finner på å kjøpe det en gang, nå som jeg vet at jeg kommer til å se et bilde av Bridie. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett bladet i butikken, men jeg har ikke blitt å kjøpe. Bladde igjennom en gang og så at det ikke var så mange artikler med nytte for seg, så jeg gadd ikke kjøpe. Men etter alt dere har pratet nå om Bridie, så må jeg nok sniktitte i bladet i butikken :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte det første, men gadd ikke å lese no særlig. Da ser vi heller på bildene. :P

Jeg skal vurdere å kjøpe det igjen når tervis er månedens rase. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har kjøpt bladet en gang,men kommer nok ikke til å kjøpe det igjen. det er underholdende og greit å kikke i,men fikk skikkelig bakoversveis og angra som en hund på at jeg kjøpte det da jeg så prisen på kvitteringen. :P (burde kanskje sjekket prisen før jeg kjøpte bladet ja,jeg vet. :P ) jeg hadde nok kjøpt det fast om det kostet halve prisen,men så dyrt som det er nå,så er et ikke verdt prisen.

veldig morsomt å se bridie der da! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare sett ett nummer av bladet. Min sønn hadde kjøpt det til meg, han vet jo at jeg er hundegal!

Kommer nok ikke til å kjøpe det igjen, synes jeg klarer med lenge med Hundesport, som blir lest fra perm til perm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri kjøpt det, jeg har vel egentlig aldri sett det heller, men jeg tror ikke det er av interesse uansett. Skjønt, det hadde jo vært artig å kjøpe det en gang bare for å se Bridie. :P

Men så at Vi med hund har en dyktig person i ekspertpanelet sitt :P

Hvem da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri kjøpt det, jeg har vel egentlig aldri sett det heller, men jeg tror ikke det er av interesse uansett. Skjønt, det hadde jo vært artig å kjøpe det en gang bare for å se Bridie. :P

Hvem da?

Knut Pedersen. Drev Canis hundeskole før i Fredrikstadområdet, men driver nå egen hundeskole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte det første bladet.

Det var litt dansk og litt norsk om hverandre.

Mange spalter som ikke var ferdige, manglet noen sider liksom.

Samt litt feilinformasjon.

Det virker svada og useriøst, så har ikke giddet å betale så mye penger som det koster for den type blad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte et nummer, men aldri igjen...

Dansk og norsk om hverandre, skrivefeil osv..

Det virker rett og slett for useriøst og dårlig laget, og det meste i bladet var svært lite intressangt. Så jeg orker absolutt ikke betale så mye for noe såpass dårlig..

Nei, takke seg til gode, gamle hundesport..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på narvesen så jeg får låne blader om jeg vil. Så nei, jeg har aldri kjøpt bladet, men lest de som har komt ut, som regel når jeg har pause. Jeg synes ikke det er interessant nok til å ta med hjem, men jeg må jo få med meg Bridie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på narvesen så jeg får låne blader om jeg vil. Så nei, jeg har aldri kjøpt bladet, men lest de som har komt ut, som regel når jeg har pause. Jeg synes ikke det er interessant nok til å ta med hjem, men jeg må jo få med meg Bridie :)

Å, det er den tingen jeg savner med å jobbe i kiosk... Da fikk jeg jo lest det jeg ville uten å betale for det, veldig praktisk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er mange måter å gjøre dette på. Og man bør definitivt ha en plan, for alenetrening fram til en hel arbeidsdag kan ta tid. Med den siste hunden vår tok det 6 mnd. Jeg var da delvis ufør, så mannen hadde ham med på kontoret de dagene jeg var på jobb. Personlig mener jeg at man bør være hjemme med valpen minimum en uke, helst to, for å bruke tid sammen, bli kjent både med hverandre og den nye hverdagen, og etablere litt rutiner, før man i det hele tatt kan starte alenetreningen gradvis. Så bruker man tiden man har, men minst et par uker med systematisk alenetrening hjelper for de fleste. Når man må tilbake på jobb er det mange muligheter. Det viktigste er å ikke pushe valpen for lenge for tidlig, da risikerer man i verste fall å få en hund som ikke tåler å være alene hjemme i det hele tatt, og det er ganske slitsomt. Hjemmekontor. Ta med hunden på jobb.  Hundepasser/hundebarnehage (NB! Vær ekstremt nøye på hundebarnehage, der trenger valpen også tilvenning, og 5 dager i uken er alt for mye. Det er MYE stimuli, stress og påvirkning på slike steder, og det bør være en god plan for hvordan hundene får nok ro i løpet av dagen. Sjekk gjerne at de som håndterer hundene til daglig, altså ikke bare daglig leder, har kursing og faktisk kunnskap om språk og adferd hos hund, å "bare være glad i hunder" er ikke nok på slike steder). Om man er flere i huset, kan man flekse på jobbtid slik at en kan dra tidlig på jobb og komme tidlig hjem, og den andre drar sent. Nabo/familie/venn som passer valpen på dagtid og etterhvert stikker innom og lufter. Omplasseringshund som er vant til å være alene hjemme, heller enn valp. Da bør man også bruke tid på å bli kjent, og starte rolig og gå forsiktig frem med alenetrening på nytt sted, men så lenge de er vant til (og komfortabel med!) å være alene så bør treningen gå ganske raskt.  
    • Jeg lurer på hvor lenge man bør ta fri fra jobb for å være hjemme med den nye valpen, dersom man ikke har mulighet for hjemmekontor? Jeg har en valpebok der det anbefales 5-6 uker, men dette er jo ikke så enkelt i praksis. Det kan sikkert variere mye når valpen er tilvendt å være alene hjemme også. Noen tips?
    • Har ikke egenerfaring, men omgåttes en håndfull whippets. Tur i typisk norsk skog er meg bekjent ikke noe nevneverdig problem. Herjer hunden i skogen kan det såklart bli en skramme her eller der uavhengig av rase, men jeg har aldri hørt at det er noe vesentlig verre med whippet. Når det gjelder munnkurv mtp. jaktlyst så vil det hindre skade og drap av byttedyr, men jagingen og stresset blir jo det samme. Hunden skal ikke jage vilt (eller tamt strengt tatt) så du bør ha tilgang til åpne og/eller inngjerdede områder som hunden kan få løpe fra seg på. 
    • Ser at det er nesten 6 år siden noen har skrevet her, men jeg prøver likevel:  Har et par spørsmål om whippet som jeg lurer på. 1) Leser her og der at det er veldig lett at de får overflatiske skader på kroppen, pga av full fart under "fri leik". Hvordan er det å kombinere tur  i typisk norsk skog med en løs whippet?  2) Whippet har jo jaktlyst. Er det mange som har erfaring med at naboens katt har fått en ublid skjebne? 3) Når det gjelder jaktlyst; er det helt "på trynet" å sette munnkurv på en whippet som skal få rase fra seg i fritt løp? Bare noen spørsmål fra en som har whippet på lista over "hunder jeg kanskje kunne tenkte med, når den hunden jeg har nå rusler til de evige jaktmarker"...
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...