Gå til innhold
Hundesonen.no

Kristiansand 9 og 10 mai.

Symra&Pippin

Recommended Posts

• Svar 89
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Ja - vi skal... (Beardisfolk er gærne...?)

Og ja - fullt mulig å campe på parkeringen der, pleier å være mange som gjør det. Men man får ikke noe strøm - og tilgang til doer kun når hallen er åpen.

Susanne

Skrevet

Må nesten lage en NKK Bjerke tråd også snart :P

Det er avgjort at jeg skal nedover. Og det blir nok til at jeg stiller begge da også. Og forhåpentligivs er Blaze i fullpels til den tid og har evt noe i en gruppe å gjøre :D

Dommer for mine er Damir Skok, Kroatia. Og jeg kommer helt sikkert til å trenge en hundeholder/handler om begge skulle få CK.

Skrevet
Det er avgjort at jeg skal nedover. Og det blir nok til at jeg stiller begge da også. Og forhåpentligivs er Blaze i fullpels til den tid og har evt noe i en gruppe å gjøre :D

Dommer for mine er Damir Skok, Kroatia. Og jeg kommer helt sikkert til å trenge en hundeholder/handler om begge skulle få CK.

Og jeg henger på Jeanette, så jeg skal OGSÅ nedover selvsagt. Blir første forsøk på NKK-cert med guttungen, det, så det blir jo spennende (også håper jeg at hans halvbror ikke kommer dit også, men det holdt vel at han fikk cert og ble BIM på NKK i Bø i går *ler*). Babs skal få leve livet som pensjonist i år, så hun skal jeg ikke stille. Forresten er det Rosemary Cabion som dømmer briard.

Skrevet
Ja - vi skal... (Beardisfolk er gærne...?)

Og ja - fullt mulig å campe på parkeringen der, pleier å være mange som gjør det. Men man får ikke noe strøm - og tilgang til doer kun når hallen er åpen.

Susanne

Man har jo et slags do i campingvogna, selv om det best kan beskrives som et bittelite skap med en potte i :D . Satser på å bo på parkeringen jeg da, tror jeg. (Jo billigere man gjør det, jo flere utstillinger kan man dra på).

Skrevet

Jeg skal også og jeg skal bo hjemme :D

Supra skal stilles, kanskje jeg skal være så gal og melde på Molly også...?

Skrevet

Planlegger å ta turen, ja. Noe usikker på om det blir begge dager eller kun søndagen, får se hvordan pelsen utvikler seg fram mot påmeldingsfristen :D

Skrevet

Var det slik i fjor at halvparten av utstilingen var ute og dem andre inne. Eller var det slik at ag/Lp var en helt annen plass?

Jeg var der ikke i fjor, men syns jeg husker noe slikt.

Skrevet

Vi skal nedover! Drar med oss camp. vogn, og står på parkeringen i bakkant der. Pleier å være en sosial og hyggelig utstilling!

Vet ikke helt hvem jeg skal melde på enda.... Vi får sjå. Blir nok iallefall Mille & Dennis. Får se an Luna. Hun trenger litt tid på å utvikle seg.

Har liksom litt sånn "Lykke-utstilling" på NKK Kristiansand. Har gått meget bra alle gangene vi har stillt der :D

Skrevet

Vi skal gå hopp kl 3 og agility kl 3, og har bestilt overnatting på Quality sørlandsparken.

Jeanette: Agilityen var en annen plass enn utstillingen og LP'en i fjor... Mer vet jeg ikke :D

Skrevet

Den er booket, men ting kan jo skje som endrer planene.

Det er også utstilling for berner og nuffe, arrangert av nuffeklubben, så det blir dobbeltutstilling for oss - og dommerne begge dager har likt X'en på utstillinger i fjor, så det er jo lov til å håpe at de skal like henne i år også.

Overnatting ser ut til å bli privat, eller så blir det vel Hamresanden, siden nuffeklubben har sin utstilling der (om jeg ikke har blingset helt).

Skrevet

Jeg skulle egentlig ikke dit, men nå er jeg fryktelig usikker. Jeg har veldig lyst til å stille, men problemet er reisevei, samt at jeg egentlig jobber den lørdagen. Så da må eventuelt både jobb- og reisekabal gå opp. Jeg får ha utstillingen i bakhodet fram til fristen går ut...

Skrevet
Var det slik i fjor at halvparten av utstilingen var ute og dem andre inne. Eller var det slik at ag/Lp var en helt annen plass?

Jeg var der ikke i fjor, men syns jeg husker noe slikt.

Ja, var noen ringer inne i hallen i fjor, men de fleste var ute på grusbanen.. Agilityen var et annet sted slik som Martine sier.. Var vist i gangavstand fra selve utstillinga, men jeg fant ingen ag ring/bane (hva kaller man det?).. :rolleyes:

Skrevet
jeg bare lurte på noe.. På utstilling, kan man stille alle slags raser da? Eller er det utstilling for bare enkelte raser? :icon_redface:

Det varierer veldig fra utstilling til utstilling - fra de som er spesialer med kun klubbens rase®, til de som er for absolutt alle.

Den som snakkes om her arrangeres av Norsk Kennel Klub, og deres utstillinger er alltid for alle raser.

• 1 month later...
Skrevet
Vi skal nedover! Drar med oss camp. vogn, og står på parkeringen i bakkant der. Pleier å være en sosial og hyggelig utstilling!

Vet ikke helt hvem jeg skal melde på enda.... Vi får sjå. Blir nok iallefall Mille & Dennis. Får se an Luna. Hun trenger litt tid på å utvikle seg.

Har liksom litt sånn "Lykke-utstilling" på NKK Kristiansand. Har gått meget bra alle gangene vi har stillt der :)

Etter å ha sjekket dommer på denne utstillingen litt nøyere drar vi ikke hit, men tar en tur til Sverige på utstilling istedenfor :)

Guest Belgerpia
Skrevet

Lilli skal meldes på - og det blir en hektisk helg med konfirmasjon på lørdag og så tutling ned til Arendal på lørdagkvelden *ler*

Men vi gleder oss vi.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg brukte for det meste lek som belønning med puddelen, han krevde en del aktivisering men han begynte ikke å bli destruktiv eller pipete om jeg var litt treg en dag eller to, det var greit. I tilfelle det er interessant har jeg en video av en ekstra lang treningsøkt ute en kveld da han trengte litt ekstra hjelp til å få ut energi. Slikt går helt fint, så lenge hunden ikke sier ifra ved å ødelegge ting 😅   Kan jo hende det blir puddel igjen, men kjekt med input i tilfelle det var noe jeg ikke hadde vurdert. Spaniel var ikke på radaren min, vet ikke om det inntrykket jeg har av dem er helt riktig for meg. Og en tråd jeg fant her inne snakket om at de luktet sterkt for noen, det gjør meg litt skeptisk, lukt er grunn til at jeg ikke ville hatt Golden retriever feks 🫣 Korthår collie så jeg på for en del år tilbake men falt ikke helt i smak. Vurderte også chodsky pes, basenji, lundehund, sort elghund, whippet etc, veldig forskjellige raser med forskjellige behov 😅 
    • Det kommer jo litt på ambisjonene mtp lydighet og sånt også. Hunder som er lette å trene krever ofte også mer aktivisering.  Med labrador er det på godt og vondt mye matfokus, det er et godt verktøy i treningen, men også en utfordring. På samme måte som at mange pudler er kresne og vanskeligere å belønne med mat. Spaniel er generelt også mer matglade, men kanskje ikke så ekstreme som labrador.  Gjeterhundrasene har ofte også en del stress, og gjerne lyd med det.  Korthårscollie er en av de jeg synes er litt annerledes og som er ok hunder på aktivitet, de røyter en god del, men ikke noe pelsstell utover børsting og støvsuging. Jeg er litt usikker på lydnivå der. Men kan være verdt en titt.
    • Takk for svar 😁 Har vurdert labrador ja, men litt redd for at den hadde spist alt den kom over 😂  Har absolutt vurdert puddel på nytt, men fra en annen oppdretter. Jeg gjorde mye research og kontaktet flere oppdrettere da jeg fikk min første, men det endte ikke så bra allikevel. Var også ikke klar over at de brune var kjent for å være ekstra gal. Jeg startet en puddelgruppe i området da jeg fikk ham og vi dro på jevnlige treff der, så vet jo at ikke alle er like ikke, men det var en del av guttene som var vanskelige å ha med å gjøre.. så hadde valgt tispe om det ble puddel, tenker jeg. Springer spaniel har jeg ikke sett noe på, har ikke særlig erfaring med den type hund. Pelsstell går helt greit. Alle har jo noe stell. Puddel var ganske mye innimellom, men det var jo ikke verre enn at jeg bare kunne glattbarbere ham om jeg ikke orket en periode. Har også blitt klok av skade og innsett at jeg må prioritere trening på ro ute 🫣
    • Ah perfekt! Takk skal du ha for heads up! Hadde litt guffen magefølelse. Takk for tips, sjekker ut disse nærmere  
    • Nydelig puddel! Selv om du var uheldig med denne så finnes det nok stabile og roligere puddler av begge kjønn. Det handler mye om gener og litt om trening. Men jeg tenker med en gang standard labrador av beskrivelsen din. Det er sjelden mye lyd, de er arbeidssomme, men (som alle raser) tåler en rolig dag så lenge de ellers får det de trenger av aktivisering både mentalt og fysisk. Ellers ville jeg kanskje tatt en titt på springer spaniel, men de kan ha litt lyd. Faktorer som spiller inn er hvor mye aktivitet du ser for deg i hverdagen, og hvor mye pelsstell som er ok. Med puddel er du jo litt vant til pelsstell, så jeg antar det går fint?  Puddel med litt bedre research både på oppdretter og linjer kan jo også være en mulighet. De er flotte arbeidshunder, og det er jo en grunn til at de er brukt som servicehunder - da skal de tåle det meste av ulike situasjoner i ulike omgivelser. Hvis det kun var stresset hos denne hunden du ikke likte med puddelen så ville jeg dratt på noen puddeltreff og snakket med noen oppdrettere.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...