Gå til innhold
Hundesonen.no

Sover med hodet langt under dyna

Blondiemamma

Recommended Posts

Skrevet

Mulig jeg spør fryktelig teit her men.... :) Blondie elsker å sove krøllet sammen som en ball godt innunder dyna vår. Vi dytter henne lenger mot åpningen og skyver dyna vekk fra hodet hennes så hun skal få luft. Men hun nekter å ligge sånn og krøller seg tilbake under dyna i løpet av et par minutter.. Jeg er litt bekymret for at hun ikke skal få nok luft under der jeg da. Men da hadde hun vel ikke ville ligge der heller.... Tenker mer på langvarige hjerneskader pga dårlig lufttilførsel jeg... men mulig jeg bare er en hønemor :):)

Skrevet

Blondie er ikke den eneste der sover under dynen, charlie her han ligger under dynerne her om natten.

Jeg er sikker på de selv ville flytte sig derfra, hvis det var besværligt at trække vejret.

Skrevet

Hampus ligger inni dyna mi hele natta vintestid.

Ikke nok med det, men jeg bruker varmelaken som stort sett står på 2-4 timer av natta.

Så jeg vil tro det er ganske uutholdelig varmt for Hampus der nede i fotenden.

Men neida, han går ikke ut av dyna før han hører at sambo er ferdig på badet, for da er det tid for morratur.

Skrevet

Med mindre du har jerndyne eller noe sånt, så kommer det jo en del oksygen gjennom alle glippene og åpningene. Kaizer sover også midt under dyna om natta, det er ikke snakk om noe annet. :) Så du trenger nok ikke å bekymre deg.

Skrevet

Du rører sikkert også en del på deg om natta så da kommer det luftposer der å :) Sofus elsker å kose i dyna før vi sover, men 10-20 minutt etterpå er det rett ned i fotenden eller kurven sin :) mest trolig fordi ha nikke liker å ligge under dyna for lenge. :)

Skrevet

Hei!

Som resten sier har hun nok flyttet seg om det har vært ubehagelig.Mi ligger også under dyna hvær natt og langt unna åpningen,ingen problem det nei :) Jeg har tenkt tanken selv da men,det går tydligvis bra!

Skrevet
Ikke nok med det, men jeg bruker varmelaken som stort sett står på 2-4 timer av natta.

Litt på siden..

Men jeg håper ikke du har på det mens du sover.. Risikoen med å ha det på er absolutt tilstede.. Slikt utstyr har en relativt kjip skadestatistikk hva gjelder brann osv.

Ellers sover også min hund under dyna, hver natt.

Men han tar seg noen turer rundt innimellom, blir visst for varmt å ligge under dyna hele tiden.

Skrevet
Litt på siden..

Men jeg håper ikke du har på det mens du sover.. Risikoen med å ha det på er absolutt tilstede.. Slikt utstyr har en relativt kjip skadestatistikk hva gjelder brann osv.

Ellers sover også min hund under dyna, hver natt.

Men han tar seg noen turer rundt innimellom, blir visst for varmt å ligge under dyna hele tiden.

Nei.

Men når man har store søvnvanske er det digg å ligge varmt med en god bok i de 4-5 timene før søvnen omsider kommer.

Pleier å sette det på en 1/2 times tid før jeg legger meg da, men da er jeg hjemme og våken.

Hampus elsker varmelakenet, han er jo en ordentlig frossenpinn.

Skrevet

Heldige er dere som har hunder som vil ligge under dyna hele natta :sint_01: Tapper får jeg bare til å kose i amrkroken en stund, men straks jeg sutter å klø på han så flytter han seg til fotenden eller ned på gulvet.. Han tror visst det er skadelig :rolleyes:

Skrevet
Heldige er dere som har hunder som vil ligge under dyna hele natta :sint_01: Tapper får jeg bare til å kose i amrkroken en stund, men straks jeg sutter å klø på han så flytter han seg til fotenden eller ned på gulvet.. Han tror visst det er skadelig :rolleyes:

Min kar er også sånn.. På sommeren får jeg ham ikke opp i senga, mens på vinteren kan han ligge en par-tre minutter om det er kaldt på soverommet. Klør jeg ham kan han ligge litt lengre. Ridgebacken til sambo vil aller helst ligge under dyna, og ja, hun vil også ligge langt fra åpning og kulde. Tror nok hun ville flyttet seg før det ble alt for dårlig luft. Vi har henne ikke noe særlig i sengen da, er en knøttliten seng, så hvis hun skulle ligget der hadde jeg blitt presset ut :rolleyes:

Skrevet

Jeg hadde en mt i bunnen av en sovepose en hel natt, og jeg snørte godt igjen, for det var kaldt.. Den hadde det helt fint den altså...

Skrevet

Gulla sover også alltid unner dyna! :sint_01: Men hvis det blir for varmt, så kommer hun ut med nesen, evt. legger seg oppå dyna :sint_01:

Skrevet

Gulla gjør og det, og hun er jo mops, og skulle jo egntlig tror at hun hadde litt tyngre for det siden hun er mops, men det ser ikke ut til å bekymre hun litt engang så..:sint_01:

Skrevet

Casper elsker også dyna... han pleier å ligge i armkroken min, med hodet på hodeputen sammen med meg, og dyne over :sint_01: Og slik ligger vi til jeg synes det blir litt vel trangt i enkelsengen, og tvinger stakkaren ned i fotenden...

Skrevet

Jeg hadde en nakenhund på besøk en mnd, og han skulle ALLTID sove under dyna, helt inntil meg. Der lå han hele natten. Han var så søt!

Skrevet

Jeg orker ikke å ha henne inntil meg hele natta. Jeg ligger for urolig, dessuten snorker lille dyret :sint_01: Det gjør kjæresten også forresten, men han elsker at den lille hårballen ligger kliss inntil han. Så da kan de ligge å snorke sammen :sint_01:

Skrevet

Embla sover under dyna hele natten hun :sint_01: Helt til mamma står opp og skal ha henne ut, men hun ligger bare og ruller og strekker seg da. Jeg må også stå opp for å hjelpe mamma å få henne ut i den kalde ekkle hundegården :rolleyes:

Skrevet
*klippet*Tenker mer på langvarige hjerneskader pga dårlig lufttilførsel jeg... men mulig jeg bare er en hønemor :(:sint_01:

*ler* Du er jo søt også da :(

Med mindre du har jerndyne eller noe sånt, så kommer det jo en del oksygen gjennom alle glippene og åpningene. Kaizer sover også midt under dyna om natta, det er ikke snakk om noe annet. :P Så du trenger nok ikke å bekymre deg.

*flire enda mer*

Joda, Soffen her krøller seg til en ball og legger seg inntil magen min. Sånn kan han ligge ulidelig lenge til han går lei/blir varm eller noe. Da strekker han seg ut og havner som oftest med nesen utenfor (og klørne inn i armen min:P). Som de andre sier her inne, de fikser seg selv. Hvis de ikke klarer å fikse seg selv, så tror jeg nok at man kan anta at det foreligger en hjerneskade fra før av :hmm: (sorry, måtte bare...*fniiiise*) - Vi er deilig hønemødre av og til, alle sammen :sint_01:

Skrevet
*ler* Du er jo søt også da :blink:

*flire enda mer*

. Hvis de ikke klarer å fikse seg selv, så tror jeg nok at man kan anta at det foreligger en hjerneskade fra før av :wub: (sorry, måtte bare...*fniiiise*) - Vi er deilig hønemødre av og til, alle sammen :P

Ja man kan jo lure, bikkja her er ikke den skarpeste kniven i skuffen liksom :icon_confused:

Skrevet
Er mennesker også som liker å begrave seg under dyna, så det er neppe farlig :icon_confused:

Mennesker både røyker og drikker alkohol, setter skudd med heroin, spiser alt for mye, osv..

Så det at mennesker gjør det samme er neppe noe bevis på at det er ufarlig.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hvis han spiser og drikker som normalt og alt ellers er normalt ville jeg sett det an en dag til, og så evt. tatt en telefon til dyrlegen i morra hvis det ikke endrer seg. Kanskje det bare er for kaldt? Det kan også være urinveisinfeksjon. Men generelt hvis du er usikker på helsespørsmål så er det ofte bedre å ta en telefon til dyrlegen heller enn å spørre på et forum.
    • Hei, første gang inne på hundeforum men trenger virkelig råd. Jeg har nylig fått en tibetansk spaniel valp på 9 mnd. han har vært så frisk og rask, spiser og drikker masse, har både bæsje og tissa og leker som bare det helt siden vi fikk han. Men onsdag morgen så tissa han ikke… nå har det gått et døgn og han har enda ikke tissa😰 hva kan være galt?? 
    • Det endte med at hunden måtte til dyrlegen for den haltet. Jeg ringte dyrlegen, og ba de være obs.  Det viser seg at den har knekt håndledde i frembenet, og prognosen er usikker. Hvordan det er skjedd er også usikkert. 
    • 🐾 Hva du kan gjøre nå 1. Start helt på nytt i bittesmå steg Gå ut av rommet i 1–5 sekunder, kom tilbake før valpen rekker å pipe. Øk tiden sakte. Målet er at valpen aldri kommer over terskelen sin. 2. Tren “alene, men ikke alene” La valpen være bak en grind, i et annet rom, eller på en seng litt unna mens hun fortsatt er hjemme. Dette bygger trygghet uten at valpen føler seg forlatt. 3. Lag et fast “nå skjer det ingenting”-rituale Rolig stemning, tyggeleke, litt kos → så legger hun fra seg valpen og gjør noe annet i huset. Rutiner skaper trygghet. 🧠 IQ-leker som passer for 15 uker •     Snusematte (super for å roe ned og gi mestring) •     Kong med litt valpevennlig fyll (f.eks. våtfôr eller litt leverpostei tynnet ut) •     Enkle aktivitetsleker der valpen må dytte eller løfte en klaff •     Tyggeleker som varer litt (tygging gir ro) Poenget er ikke at leken skal “holde valpen opptatt alene”, men at den skal gi positive assosiasjoner til ro og selvstendighet. 4: du kan også `gni`deg selv inn med noe valpen din kan ligge på  for da vil han føle og lukte at du er i nærheten av deg enda du er borte. 🐶 Når valpen din piper med angan du går ut Det betyr at du har gått for fort frem. Da må man tilbake til nivået der valpen fortsatt er trygg selv om det bare er 2 sekunder. Det er ikke et nederlag, det er helt vanlig. du kan også lage en plass der som er *hjemmet* til valpen din. sånn at du øver når du går ut skal han slappe av der. men husk dette kan gå en stund, det går ann også at valpen din aldri kan være alene heller. alle hunder er forskjellige og ikke like enkel. 💛 Litt oppmuntring Valper er som små barn: noen sover gjennom natten tidlig, andre bruker litt tid. Det betyr ikke at du gjør noe feil det betyr bare at valpen din trenger litt mer støtte akkurat nå. Hvis du vil prate mer, få flere tips eller bare ha litt støtte underveis, kan du gjerne ta kontakt med meg på Instagram. nordicquietland 🐶
    • Alenetrening tar den tiden det tar, det er umulig å si noe på forhånd om hvor lang tid det tar før akkurat din valp er klar for å være alene hjemme en hel arbeidsdag. Det er individuelt. Og en oppdretter som påstår at en 12 uker gammel valp kan være alene hjemme i mange timer høres virkelig ikke seriøs ut. Det er jo en baby. En ting som i hvert fall er sikkert, er at jo mer erfaring valpen får med å føle at det er ubehagelig å være alene, jo større er sjansen for at du ender oppmed en hund med separasjonsangst.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...