Gå til innhold
Hundesonen.no

Sover med hodet langt under dyna


Blondiemamma

Recommended Posts

Mulig jeg spør fryktelig teit her men.... :) Blondie elsker å sove krøllet sammen som en ball godt innunder dyna vår. Vi dytter henne lenger mot åpningen og skyver dyna vekk fra hodet hennes så hun skal få luft. Men hun nekter å ligge sånn og krøller seg tilbake under dyna i løpet av et par minutter.. Jeg er litt bekymret for at hun ikke skal få nok luft under der jeg da. Men da hadde hun vel ikke ville ligge der heller.... Tenker mer på langvarige hjerneskader pga dårlig lufttilførsel jeg... men mulig jeg bare er en hønemor :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hampus ligger inni dyna mi hele natta vintestid.

Ikke nok med det, men jeg bruker varmelaken som stort sett står på 2-4 timer av natta.

Så jeg vil tro det er ganske uutholdelig varmt for Hampus der nede i fotenden.

Men neida, han går ikke ut av dyna før han hører at sambo er ferdig på badet, for da er det tid for morratur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du rører sikkert også en del på deg om natta så da kommer det luftposer der å :) Sofus elsker å kose i dyna før vi sover, men 10-20 minutt etterpå er det rett ned i fotenden eller kurven sin :) mest trolig fordi ha nikke liker å ligge under dyna for lenge. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nok med det, men jeg bruker varmelaken som stort sett står på 2-4 timer av natta.

Litt på siden..

Men jeg håper ikke du har på det mens du sover.. Risikoen med å ha det på er absolutt tilstede.. Slikt utstyr har en relativt kjip skadestatistikk hva gjelder brann osv.

Ellers sover også min hund under dyna, hver natt.

Men han tar seg noen turer rundt innimellom, blir visst for varmt å ligge under dyna hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt på siden..

Men jeg håper ikke du har på det mens du sover.. Risikoen med å ha det på er absolutt tilstede.. Slikt utstyr har en relativt kjip skadestatistikk hva gjelder brann osv.

Ellers sover også min hund under dyna, hver natt.

Men han tar seg noen turer rundt innimellom, blir visst for varmt å ligge under dyna hele tiden.

Nei.

Men når man har store søvnvanske er det digg å ligge varmt med en god bok i de 4-5 timene før søvnen omsider kommer.

Pleier å sette det på en 1/2 times tid før jeg legger meg da, men da er jeg hjemme og våken.

Hampus elsker varmelakenet, han er jo en ordentlig frossenpinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldige er dere som har hunder som vil ligge under dyna hele natta :sint_01: Tapper får jeg bare til å kose i amrkroken en stund, men straks jeg sutter å klø på han så flytter han seg til fotenden eller ned på gulvet.. Han tror visst det er skadelig :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldige er dere som har hunder som vil ligge under dyna hele natta :sint_01: Tapper får jeg bare til å kose i amrkroken en stund, men straks jeg sutter å klø på han så flytter han seg til fotenden eller ned på gulvet.. Han tror visst det er skadelig :rolleyes:

Min kar er også sånn.. På sommeren får jeg ham ikke opp i senga, mens på vinteren kan han ligge en par-tre minutter om det er kaldt på soverommet. Klør jeg ham kan han ligge litt lengre. Ridgebacken til sambo vil aller helst ligge under dyna, og ja, hun vil også ligge langt fra åpning og kulde. Tror nok hun ville flyttet seg før det ble alt for dårlig luft. Vi har henne ikke noe særlig i sengen da, er en knøttliten seng, så hvis hun skulle ligget der hadde jeg blitt presset ut :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klippet*Tenker mer på langvarige hjerneskader pga dårlig lufttilførsel jeg... men mulig jeg bare er en hønemor :(:sint_01:

*ler* Du er jo søt også da :(

Med mindre du har jerndyne eller noe sånt, så kommer det jo en del oksygen gjennom alle glippene og åpningene. Kaizer sover også midt under dyna om natta, det er ikke snakk om noe annet. :P Så du trenger nok ikke å bekymre deg.

*flire enda mer*

Joda, Soffen her krøller seg til en ball og legger seg inntil magen min. Sånn kan han ligge ulidelig lenge til han går lei/blir varm eller noe. Da strekker han seg ut og havner som oftest med nesen utenfor (og klørne inn i armen min:P). Som de andre sier her inne, de fikser seg selv. Hvis de ikke klarer å fikse seg selv, så tror jeg nok at man kan anta at det foreligger en hjerneskade fra før av :hmm: (sorry, måtte bare...*fniiiise*) - Vi er deilig hønemødre av og til, alle sammen :sint_01:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ler* Du er jo søt også da :blink:

*flire enda mer*

. Hvis de ikke klarer å fikse seg selv, så tror jeg nok at man kan anta at det foreligger en hjerneskade fra før av :wub: (sorry, måtte bare...*fniiiise*) - Vi er deilig hønemødre av og til, alle sammen :P

Ja man kan jo lure, bikkja her er ikke den skarpeste kniven i skuffen liksom :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mennesker også som liker å begrave seg under dyna, så det er neppe farlig :icon_confused:

Mennesker både røyker og drikker alkohol, setter skudd med heroin, spiser alt for mye, osv..

Så det at mennesker gjør det samme er neppe noe bevis på at det er ufarlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...