Gå til innhold
Hundesonen.no

Sover med hodet langt under dyna

Blondiemamma

Recommended Posts

Skrevet

Mulig jeg spør fryktelig teit her men.... :) Blondie elsker å sove krøllet sammen som en ball godt innunder dyna vår. Vi dytter henne lenger mot åpningen og skyver dyna vekk fra hodet hennes så hun skal få luft. Men hun nekter å ligge sånn og krøller seg tilbake under dyna i løpet av et par minutter.. Jeg er litt bekymret for at hun ikke skal få nok luft under der jeg da. Men da hadde hun vel ikke ville ligge der heller.... Tenker mer på langvarige hjerneskader pga dårlig lufttilførsel jeg... men mulig jeg bare er en hønemor :):)

Skrevet

Blondie er ikke den eneste der sover under dynen, charlie her han ligger under dynerne her om natten.

Jeg er sikker på de selv ville flytte sig derfra, hvis det var besværligt at trække vejret.

Skrevet

Hampus ligger inni dyna mi hele natta vintestid.

Ikke nok med det, men jeg bruker varmelaken som stort sett står på 2-4 timer av natta.

Så jeg vil tro det er ganske uutholdelig varmt for Hampus der nede i fotenden.

Men neida, han går ikke ut av dyna før han hører at sambo er ferdig på badet, for da er det tid for morratur.

Skrevet

Med mindre du har jerndyne eller noe sånt, så kommer det jo en del oksygen gjennom alle glippene og åpningene. Kaizer sover også midt under dyna om natta, det er ikke snakk om noe annet. :) Så du trenger nok ikke å bekymre deg.

Skrevet

Du rører sikkert også en del på deg om natta så da kommer det luftposer der å :) Sofus elsker å kose i dyna før vi sover, men 10-20 minutt etterpå er det rett ned i fotenden eller kurven sin :) mest trolig fordi ha nikke liker å ligge under dyna for lenge. :)

Skrevet

Hei!

Som resten sier har hun nok flyttet seg om det har vært ubehagelig.Mi ligger også under dyna hvær natt og langt unna åpningen,ingen problem det nei :) Jeg har tenkt tanken selv da men,det går tydligvis bra!

Skrevet
Ikke nok med det, men jeg bruker varmelaken som stort sett står på 2-4 timer av natta.

Litt på siden..

Men jeg håper ikke du har på det mens du sover.. Risikoen med å ha det på er absolutt tilstede.. Slikt utstyr har en relativt kjip skadestatistikk hva gjelder brann osv.

Ellers sover også min hund under dyna, hver natt.

Men han tar seg noen turer rundt innimellom, blir visst for varmt å ligge under dyna hele tiden.

Skrevet
Litt på siden..

Men jeg håper ikke du har på det mens du sover.. Risikoen med å ha det på er absolutt tilstede.. Slikt utstyr har en relativt kjip skadestatistikk hva gjelder brann osv.

Ellers sover også min hund under dyna, hver natt.

Men han tar seg noen turer rundt innimellom, blir visst for varmt å ligge under dyna hele tiden.

Nei.

Men når man har store søvnvanske er det digg å ligge varmt med en god bok i de 4-5 timene før søvnen omsider kommer.

Pleier å sette det på en 1/2 times tid før jeg legger meg da, men da er jeg hjemme og våken.

Hampus elsker varmelakenet, han er jo en ordentlig frossenpinn.

Skrevet

Heldige er dere som har hunder som vil ligge under dyna hele natta :sint_01: Tapper får jeg bare til å kose i amrkroken en stund, men straks jeg sutter å klø på han så flytter han seg til fotenden eller ned på gulvet.. Han tror visst det er skadelig :rolleyes:

Skrevet
Heldige er dere som har hunder som vil ligge under dyna hele natta :sint_01: Tapper får jeg bare til å kose i amrkroken en stund, men straks jeg sutter å klø på han så flytter han seg til fotenden eller ned på gulvet.. Han tror visst det er skadelig :rolleyes:

Min kar er også sånn.. På sommeren får jeg ham ikke opp i senga, mens på vinteren kan han ligge en par-tre minutter om det er kaldt på soverommet. Klør jeg ham kan han ligge litt lengre. Ridgebacken til sambo vil aller helst ligge under dyna, og ja, hun vil også ligge langt fra åpning og kulde. Tror nok hun ville flyttet seg før det ble alt for dårlig luft. Vi har henne ikke noe særlig i sengen da, er en knøttliten seng, så hvis hun skulle ligget der hadde jeg blitt presset ut :rolleyes:

Skrevet

Jeg hadde en mt i bunnen av en sovepose en hel natt, og jeg snørte godt igjen, for det var kaldt.. Den hadde det helt fint den altså...

Skrevet

Gulla sover også alltid unner dyna! :sint_01: Men hvis det blir for varmt, så kommer hun ut med nesen, evt. legger seg oppå dyna :sint_01:

Skrevet

Gulla gjør og det, og hun er jo mops, og skulle jo egntlig tror at hun hadde litt tyngre for det siden hun er mops, men det ser ikke ut til å bekymre hun litt engang så..:sint_01:

Skrevet

Casper elsker også dyna... han pleier å ligge i armkroken min, med hodet på hodeputen sammen med meg, og dyne over :sint_01: Og slik ligger vi til jeg synes det blir litt vel trangt i enkelsengen, og tvinger stakkaren ned i fotenden...

Skrevet

Jeg hadde en nakenhund på besøk en mnd, og han skulle ALLTID sove under dyna, helt inntil meg. Der lå han hele natten. Han var så søt!

Skrevet

Jeg orker ikke å ha henne inntil meg hele natta. Jeg ligger for urolig, dessuten snorker lille dyret :sint_01: Det gjør kjæresten også forresten, men han elsker at den lille hårballen ligger kliss inntil han. Så da kan de ligge å snorke sammen :sint_01:

Skrevet

Embla sover under dyna hele natten hun :sint_01: Helt til mamma står opp og skal ha henne ut, men hun ligger bare og ruller og strekker seg da. Jeg må også stå opp for å hjelpe mamma å få henne ut i den kalde ekkle hundegården :rolleyes:

Skrevet
*klippet*Tenker mer på langvarige hjerneskader pga dårlig lufttilførsel jeg... men mulig jeg bare er en hønemor :(:sint_01:

*ler* Du er jo søt også da :(

Med mindre du har jerndyne eller noe sånt, så kommer det jo en del oksygen gjennom alle glippene og åpningene. Kaizer sover også midt under dyna om natta, det er ikke snakk om noe annet. :P Så du trenger nok ikke å bekymre deg.

*flire enda mer*

Joda, Soffen her krøller seg til en ball og legger seg inntil magen min. Sånn kan han ligge ulidelig lenge til han går lei/blir varm eller noe. Da strekker han seg ut og havner som oftest med nesen utenfor (og klørne inn i armen min:P). Som de andre sier her inne, de fikser seg selv. Hvis de ikke klarer å fikse seg selv, så tror jeg nok at man kan anta at det foreligger en hjerneskade fra før av :hmm: (sorry, måtte bare...*fniiiise*) - Vi er deilig hønemødre av og til, alle sammen :sint_01:

Skrevet
*ler* Du er jo søt også da :blink:

*flire enda mer*

. Hvis de ikke klarer å fikse seg selv, så tror jeg nok at man kan anta at det foreligger en hjerneskade fra før av :wub: (sorry, måtte bare...*fniiiise*) - Vi er deilig hønemødre av og til, alle sammen :P

Ja man kan jo lure, bikkja her er ikke den skarpeste kniven i skuffen liksom :icon_confused:

Skrevet
Er mennesker også som liker å begrave seg under dyna, så det er neppe farlig :icon_confused:

Mennesker både røyker og drikker alkohol, setter skudd med heroin, spiser alt for mye, osv..

Så det at mennesker gjør det samme er neppe noe bevis på at det er ufarlig.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...