Gå til innhold
Hundesonen.no

Eagermindvalper ventes igjen!


Caroline

Recommended Posts

Så var det bestemt at Jóga skulle få ha et andre og siste kull. Hun har ikke hatt kull siden 2005 (da Saeta ble født) av diverse grunner. Men da det var opplyst og avgjort ble hun røntget (i september i fjor) og funnet fri, så da var det bare å finne hannhund.. Til sist falt valget på vakre Whiskey, Int Nord Fin Est Uch KBHV-08 WW-08 Lundecock's Fiddler On The Roof. Whiskey er av idealhøyde, med et nydelig hode og uttrykk, fantastisk pels og farge og det herligste gemytt og vesen. Han har også en veldig solid stamtavle med mange vakre hunder. Hans far er årets avlshann i Sverige de 4 siste årene og hans mor var importert fra England, og var også Champion i sitt hjemland.

Jóga ble sendt sørover forrige helg via en bekjent som tok henne med på toget fra Røros, og hun ble dermed hentet i Lillestrøm og brakt videre til Vestfold. Jeg var usikker på første dag av løpetid ettersom hun ikke bor hjemme, så hun ble bare sendt så tidlig det var mulig å få henne dit. Idag ble de paret første gang, så det hadde nok ikke holdt å vente til denne helgen. Får henne hjem neste helg da vi skal reise på utstilling med de hun er hos nå, så får jeg bare oppdatere tråden fortløpende ettersom ting utvikler seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Ja, det blir veldig spennende. Håper hun gir gode valper også denne gangen. Termin blir forøvrig 26. mars, noe som kan bli litt morsomt da faren til kullet er født 25. mars, min far 24. mars og min mor 23. mars (hun bor jo hos mamma). Valpene kom på dag 61 forrige gang mener jeg å huske, men vi får se. Viktigere at de er friske og spreke for å si det sånn :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da blir det vanskeligere å gjette! Jeg tror det kommer tre valper jeg, to tisper og en hannhund. Alle sobel (bare for å gjøre det enkelt) :flowers:

Si fra om du vil ha besøk når valpene begynner å bli noen uker da :banana:

Hehe. 3 er ikke et utenkelig antall ettersom det var det hun fikk sist, samt at hun er ganske liten. Det er et vanlig antall på tispelinja hun kommer fra også... Valpebesøk tar vi gjerne imot ja :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...